Modelism - RHC Forum: Catamaran Homemade - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Catamaran Homemade Ajutor cu ESC-ul

#1 Useril este offline   GabiTM 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 12-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 June 2012 - 09:31 AM

Salut,
In urma discutiilor si modului in care ajung colete in Romania nu am mai comandat Genesis Offshore si am cautat ceva pe forum. Am cumparat de la Savagefan un catamaran de balsa foarte bine lucrat si vopsit.

ESC: Hobbyking SS Boat Series 125A ESC --- link
Motor: bl3650a --- link
Acumulator: Turnigy nano-tech 6000mah 2S2P 65~130C Hardcase Lipo link
Am iesit luni cu el pe apa, si am descoperit niste probleme:

1. Motorul in apa accelereaza foarte greu, de multe ori doar tremura elicea si se opreste, trebuie sa apas de cateva ori pe tragaci la maxim sa plece motorul si atunci nu prea am control la turatie(la maxim sau oprit), am incercat sa programez ESC-ul dar nu stiu ce stie motorul, nu gasesc foarte multe despre el. Ma poate ajuta cineva cu ce sa selectez.

2. Cutoff chiar daca am selectat 2S s-a oprit undeva pe la 3.35v/celula, acolo nu se mai invartea motorul deloc doar tremura elicea (are memorie esc-ul sau trebuie programat de fiecare data?)

3. Unde pot sa gasesc prin Romania banda rezistenta la apa pentru capac, imi intra niste apa pe acolo.

Odata pornita barca merge foarte bine pe apa, e stabila si contra curentului pe mijlocul dunarii la deal se tinea dupa o barca cu motor la aprox. 30 Km/h, la vale pierdeam repede controlul din cauza curentiilor.

Atasez setarile esc, poze cu barca (facute de Savagefan, eu nu am avut aparat foto bun) si mai tarziu un clip video.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: esc 1.JPG
  • Imagine atasata: esc2.JPG
  • Imagine atasata: esc3.JPG
  • Imagine atasata: Image025.jpg

0

#2 Useril este offline   iony 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2346
  • Inregistrat: 06-April 07

Postat 20 June 2012 - 09:53 AM

in primul rand acel motor trebuie sa il folosesti cu 3s ,sau4 pentru4este cam mult dat merge pentru perioade scurte ,lipo in sarcina scade tensiujea de aceea cand il masori tu arata 3,3v
elice la 3s poti folosi ceva de genul 36,38iar la 2mai mare
l
cand dai drumul la esc cred ca trebuie sa ai setezi cursa de minim si maxim
0

#3 Useril este offline   soare_geo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 467
  • Inregistrat: 30-September 04

Postat 20 June 2012 - 11:11 AM

Vezi postareaGabiTM, la 20 June 2012 - 09:31 AM, a spus:


1. Motorul in apa accelereaza foarte greu, de multe ori doar tremura elicea si se opreste,...

3. Unde pot sa gasesc prin Romania banda rezistenta la apa pentru capac, imi intra niste apa pe acolo.



1. inainte de setari mai verifica odata si cat de bine sunt sudati conectorii motor-ESC, este posibil sa fie si un contact imperfect
3. Folosim cu succes banda izolatoare, lata (parca 18mm) brand OBI (deci, gasesti la OBI)
0

#4 Useril este offline   GabiTM 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 12-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 June 2012 - 11:27 AM

O sa caut un 3S cu rata de descarcare mai mare, 3.3v am vazut pe incarcator dupa cateva ore cand l-am pus la incarcat. Nu am mai lucrat cu brushless pana acum si nu prea stiu ce e normal, la pornire motorul nu are forta sa invarta, acumulatorul incarcat, pe uscat se accelereaza dar apa opune prea mare rezistenta si ori se invarte foarte incet ori se opreste. Daca apuca in apa sa se invarta putin dupa se accelereaza.


0

#5 Useril este offline   CornelP 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 538
  • Inregistrat: 13-June 09
  • Location:Bucuresti

Postat 20 June 2012 - 08:11 PM

Poate n-am vazut eu in primul post, dar ce elice ai acum (diametru, numar de pale, material)? Eventual o poza cu spatele barcii ar fi de ajutor.
0

#6 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 20 June 2012 - 08:49 PM

...motorul sta in aer ,sau mi se pare ?!!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#7 Useril este offline   GabiTM 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 12-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 June 2012 - 12:54 AM

Motorul e prins pe un suport, nu sunt sigur ce e dedesubt, nu e facuta de mine barca, oricum nu se misca, elicea are 3 pale si diametrul de 34 mm. O sa mai fac niste poze, pana atunci mai pun 2 de la Savagefan.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Image026.jpg
  • Imagine atasata: Image029.jpg

0

#8 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 22 June 2012 - 04:38 PM

Gabi, din ceea ce se vede in foto e cam maximum ce se poate obtine din configuratia hardware pe care ai cumparat-o, din nefericire e o configuratie prost aleasa pentru cazul in speta (ma refer la cel care a configurat-o initial)

Cu marirea tensiunii acumulatorului s-ar putea sa nu realizezi mare lucru, in primul rand ca va creste turatia si implicit momentul de torsiune pe crucea cardanica, fapt ce poate duce la ruperea ei. Acelasi lucru se poate imtampla si daca maresti diametrul sau pasul elicii.

Cred, dupa parerea mea, ca cel mai corect ar fi sa incerci sa renunti la partea cu crucea cardanica si sa incerci un cuplaj motor-elice, flexibil. In primul rand vei avea avantajul transmiterii unui moment de torsiune mult mai mare cat si siguranta ca i cazul folosirii unei tensiuni mai mari acesta nu va ceda. Deasemeni o carma independenta de elice, nu ca in cazul de fata. Crucile cardanice au un mare dezavantaj in situatia asta, in primul rand ca nu pastreaza viteza unghiulara constanta si pentru acest lucru se folosesc in tandem, niciodata solitare. Se folosesc in special pentru turatii mici si moment de torsiune mare cat si pentru functionarea in ciclu continuu sau continuu simetric si mai putin in cicluri oscilante.

Despre motorul in cauza pot sa-ti spun ca am folosit ceva asemanator si am renuntat. Am patit aceeasi problema, daca in gol se tureaza se pare ca in sarcina are probleme...deci nu chinuii controlerul, schimba motorul.

Bineinteles ca alegerea iti apartine...
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#9 Useril este offline   GabiTM 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 12-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 June 2012 - 09:47 AM

Am rezolvat, am fost cu ESC si motorol la cafeneaua RC :lol: si m-au ajutat. Neavand experienta cu brushless nu stiam ca motorol trebuie sa mearca mai greu, poate vedeam problema mai din timp. Am testat regulatorul cu alt motor si face la fel. Dintr-o barca completa a mai ramas carcasa , servo-ul si z-drive-ul care dupa cum zice si OldMann ia mult din puterea motorului si cardanul ala e cam fragil...

Acum caut un motor cu regulator, ceva sa se potriveasca pe configuratia actuala

- pentru ESC ma gandeam la asta ceva mai puternic, poate si pentru viitor

- si motorul asta

Ce parere aveti?
Ma uitam la ansamblul asta cu mici modificari s-ar potrivii si as rezolva problema cardanului (are deja ax flexibil ca se invartea mai rotund dupa parerea mea :) )
0

#10 Useril este offline   GabiTM 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 12-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 June 2012 - 01:20 PM

Am uitat, si nu mai pot sa modific, credeti ca ar merge modificat capacul, facut mai mare. Coca e facuta din lemn de balsa, cu fibra si o vopsea destul de buna. E cineva pe aici care se pricepe sa refaca vopseaua in locul in care se taie si capacul si cam cat ar costa?
0

#11 Useril este offline   WOODFAN 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 206
  • Inregistrat: 17-May 12
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI 0730122447 ARGINTATU

Postat 26 June 2012 - 01:59 PM

Nu trebuie sa decupezi capacul sau sa il maresti .
Ramfortezi la interior cu fibra si rasina epoxy,si folosesti un ax flexibil ,iti achizitionezi un batiu cu racire ,care il lipesti tot cu rasina si poti folosi si un outrunner ,ca tot sint mai multe obtiuni decit inrunnerele ,care au si cuplu mai mare,si beneficiezi si de spatiu mai mult.
Sa ai spor.

Aceasta postare a fost editata de WOODFAN: 26 June 2012 - 02:00 PM

SUMA VICIILOR RAMINE CONSTANTA
MODELISMUL O SINGURA DEPENDENTA
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro