Mondialul F4C Santa Cilia -Spania
#1
Postat 13 August 2012 - 11:17 AM
CM F4C 2012 a fost o experienta foarte interesanta. Pe plan sportiv nu a fost un succes, am obtinut locul 31/36 dar lectia invatata a fost fantastica.
Cateva concluzii pe scurt:
- este un campionat de profesionisti
- daca nu ai vazut tu avionul real nu ai sanse la static cu poze de pe internet
- juriul de zbor este de tip F3A. Bate, nu bate, vantul figurile trebuie sa fie PERFECTE. Nu exista mila sau "intelegere" sau puncte handicap
- Epoca machetelor WWI a apus (cel putin pentru o clasare in top 10).
Multumesc coechipierului meu Rasvan Bujor pentru toata implicarea, familiei, lui Dan Melinte si Adrian Tronaru pentru sprijin si tuturor celor care m-au suportat toate lunile astea in care nu am avut timp sa ma mai vad cu cineva :unsure:
Data viitoare, peste doi ani in Franta, vom merge cu lectia invatata!
Va stau la dispozitie sa va transmit ce am invatat cu singura conditie ca sa fie o discutie cu oameni care chiar fac machete F4C. Ma puteti contacta pe email office@rhc.ro sau sa stabilim o intalnire, eventual inainte de Nationale, in care sa avem timp de povestit.
Mai este MULT pana la a apuca sa batem la poarta elitei F4C dar, in mod cert, primii pasi au fost facuti :help:
Spor la construit si la zburat F4C!
-- Nu mor caii cind vor cainii --
#2
Postat 13 August 2012 - 11:55 AM
Este probabil cea mai frumoasa categorie, dedicata exclusiv modelistilor cu ani de munca in spate, si sper sa se contureze ceva si la noi.
Din rezultatele postate pe site, daca nu ma insel avioanele din WW1 nu au apus deloc, SPAD XIII, Caudron-ul si altele, sunt in primii 10.
Clasament general
"Va stau la dispozitie sa va transmit ce am invatat cu singura conditie ca sa fie o discutie cu oameni care chiar fac machete F4C."
Daca sunt lucruri noi care ar fi de interes, le asteptam cu drag.
Aceasta postare a fost editata de Zippo: 13 August 2012 - 11:57 AM
#3
Postat 13 August 2012 - 03:09 PM
Zippo, la 13 August 2012 - 11:55 AM, a spus:
Din rezultatele postate pe site, daca nu ma insel avioanele din WW1 nu au apus deloc, SPAD XIII, Caudron-ul si altele, sunt in primii 10.
Clasament general
:) Au avut noroc ca la rundele de zbor 2 si 3 nu a batut vantul de loc. Uite-te la runda 1 unde a fost un vant de 1 m/s in rafale pana la 3m/s, modest adica, si ai sa vezi ca au avut la zbor puncte cu 25% mai putine. Zborul se puncteaza foarte riguros si sa depinzi de conditii meteo perfecte este riscant la nivelul asta competitional.
Aceasta postare a fost editata de Andrei: 13 August 2012 - 03:09 PM
-- Nu mor caii cind vor cainii --
#5
Postat 13 August 2012 - 06:34 PM
Andrei, la 13 August 2012 - 03:09 PM, a spus:
Pai, si ceilalti concurenti n-au avut acelasi beneficiu? Lipsa vantului? Tu poate vrei sa spui de fapt ca WWI sunt mai susceptibile la vant prin prisma faptului ca sunt biplane si suprafata mare. Asta da, dar asta nu inseamna ca a apus epoca lor. Ci ca risti sa punctezi mai putin la zbor. Asta daca nu te descurci foarte bine cu mansele, evident. Daca nici la constructie, detalii nu stai prea bine cu macheta, tabloul e complet.
#6
Postat 13 August 2012 - 06:55 PM
TOMY, la 13 August 2012 - 06:34 PM, a spus:
Uita-te la punctele din prima mansa a celorlalti concurenti. Sunt aproape neschimbate scorurile. Mai putin la Luthi care in ultima mansa si-a pierdut un pic concentrarea si a gresit (usor) la un zbor in cutit, probabil ca s-a enervat si a zbarcit (usor) si aterizarea. Machetele cu incarcare alara mica si viteza mica (40-50km/h) sunt defavorizate. WWII si jet-urile sunt cele care vor puncta mai consistent la realism si precizia zborului (indiferent de conditiile meteo). Vorbesc de o abordare care sa nu mai lase sansa/norocul sa modifice punctajele. Aceasta este parerea mea bazata pe modul de punctare si pe ce am vazut la zborurile de TOP10.
-- Nu mor caii cind vor cainii --
#7
Postat 13 August 2012 - 07:06 PM
Eu nu cred ca epoca machetelor WWI a apus caci daca ne uitam pe clasament avem: locul 6 - Spad XIII C.1l; locul 10 - Sopwith 1 1/2 Strutter; locul 4 - Caudron G4; locul 7 - KNOLLER CII deci cam jumatate pondere machete WWI.
Conteaza foarte mult cum realizezi macheta pe ansamblu si mai ales la nivel de detalii si foarte important cum alcatuiesti documentatia caci fara o documentatie adecvata poti face macheta lui "peste" ca tot degeaba.
Dar mai bine ne povestesti tu cum este pe acolo si ce se intampla la un campionat F4C.
Felicitari pentru participare si de ce nu pentru locul obtinut, trebuie sa mergi mai departe.
#8
Postat 13 August 2012 - 08:09 PM
Orice inceput e greu .
F4C este o ramura care cere timp, pricepere, multa munca, si nu in ultimul rand investitie serioasa ( si in scule, nu numai in model - unii au ateliere intregi dotate cu strung, CNC, freze, raboteze , statii de vopsit, sablat etc ) lucruri mai rare in zilele de azi si mai ales la noi in tara .
Probabil la Campionatele trecute ponderea modelelor WWI era mai mare decat cea a modelelor WWII si sigur mult mai mare decat a Jet-urilor.
La alegerea perioadei istorice din care sa faca parte modelul orice machetist va avea in vedere cateva criterii :
- care este modelul lui de suflet ( daca exista asa ceva )
- cat trebuie investit in realizarea lui
- cat de complicata este realizarea lui
si nu in ultimul rand :
- cat de greu se piloteaza
Un model WWI e mai ieftin decat un WWII si numa daca tii cont de costul unui retract scale ( Sierra sau Robart ) - excludem pe cele cu tren fix .
Un jet deja ......
Un WWII are multe dar multe detalii unele mai greu de realizat - zona tabla, zona impanzita, nituri cu kg-mul , cusaturi la km. etc ( sa ne uitam numai pe pozele unui P40 la ce are pe intradosul aripilor ... lansatoare, trape, furtune .. si daca vrei sa ii faci si functionarea flapsurilor ca la original .... )
Despre pilotat nu mai vorbesc ... si asta e un motiv pentru care nu prea intalnesti modele WWII chiar si ARF-uri pe terenurile noastre de zbor ( si cele de scartietoare dau batai de cap la aterizari )
Un model WWII sau Jet e mult mai stabil in conditii vitrege de zbor - vant taricel ( banuiesc ca la fel ca in realitate ).
Eeeeee concurentii in ani s-au lamurit de aceste criterii, au prins cheag financiar pentru investit, s-au perfectionat pentru zbor si nu in ultimul rand au vrut sa se vina si cu lucruri noi ... se ajungea altfel la o plafonare cu aceleasi Pup-uri, Camel-uri, Fokere etc.
Sa nu uitam si problema greutatii in care trebuie sa te incadrezi si risti ca toata munca sa fie in zadar .
P.S.
Pentru a detensiona din start eventuale comentarii rautacioase as indraznii sa descifrez frazele :
" Data viitoare, peste doi ani in Franta, vom merge cu lectia invatata! " ... adica : vom/vor merge acei modelistii din Romania care se vor califica pentru participare ( ca sa nu se creada ca s-au dat ceva abonamente pentru Franta pe furis )
" Felicitari pentru participare si de ce nu pentru locul obtinut, trebuie sa mergi mai departe." - sigur se referea la pasiune ... da .. ea va merge mai departe stimulata de aceasta participare.
Deci avem timp suficient pentru un WWII sau un Jet ? Bafta !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 13 August 2012 - 08:12 PM
#10
Postat 14 August 2012 - 09:54 AM
Repet, vorbeam de strategie de maximizare a sanselor de intrare in Top10 in urmatorul ...cincinal :D :)
-- Nu mor caii cind vor cainii --
#11
Postat 14 August 2012 - 10:04 AM
Andrei, la 14 August 2012 - 09:54 AM, a spus:
Cine sa lucreze 10 ani la model? Proprietarii? Saracii de ei, oare cum reusesc?
Asta inseamna ca si macheta de fata poate fi reconstruita de concurent/proprietar, pentru urmatorul CM, evident, pentru cresterea competitivitatii.
Recunosc, sunt tare curios sa vad istoria constructiei acestui model in poze si comentarii. Ar contribui foarte mult la dezvoltarea acestei clase in Ro.
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#12
Postat 14 August 2012 - 07:41 PM
REAL DESIGN, la 13 August 2012 - 08:09 PM, a spus:
Da, asa e, niste porcarii astea. Cahhhhhh. Nu zboara bine, muncesti putin la ele, ce dracu!
Concursurile de F4C oricum sunt un fel de caca maca. Datorita subiectivismului. Subiectivism indus special de ragula aia cu privitul modelului de la mama dracului. Si stii de ce? Ca sa poti avea afinitati pentru un tip de model sau altul, tu ca arbitru. "Pai nu se vede frate ca ala a facut ceasurile de bord cu cuc, ca sunt prea departe. Dar asa spune regulamentul sa stau la distanta asta si sa ma uit pe poza ca in desenele din copilarie si sa gasesc 3 diferente". Si atunci ca sa iasa punctajul se baga d'alea: " ...aaa.. n-a facut cutitul cu soarele la apus. nota 4 stai jos" Si atunci ,tu, ca un concurent serios si pus pe treaba ce esti te gandesti cum sa faci o alta macheta cu care sa faci cutitul cu soarele la rasarit, poate asa se joaca si altii cu tine. Ca doar la concursul de machete conteaza cel mai mult zborul ca la F3A, nu?
Hai bre, ma lasati cu glumele astea de concursuri?
#13
Postat 14 August 2012 - 07:43 PM
#14
Postat 14 August 2012 - 07:55 PM
Si conteaza foarte mult alegerea machetei, una este sa faci un Pup si alta un Snipe.
Dl.Andrei a venit cu niste observatii foarte bune si nu ar trebui sa le luam peste picior.
#15
Postat 14 August 2012 - 08:40 PM
Zippo, la 14 August 2012 - 07:55 PM, a spus:
Foarte bune observatiile, profesioniste, doar ca sunt valabile la CM. La "cn" e cam ca la noi adica ca la nimeni, si s-au scris zeci de pagini. Nu are rost sa reiau subiectul e lipsit de farmec si oricum nu aduce nimic bun.
Dl. Andrei va doresc inca zece ani de mondiale, poate mai invatam si noi astfel F4C. Si mai ales cine trebuie.
Numai de bine.
Mugurel
#16
Postat 14 August 2012 - 10:26 PM
TOMY, la 14 August 2012 - 07:41 PM, a spus:
Concursurile de F4C oricum sunt un fel de caca maca. Datorita subiectivismului. Subiectivism indus special de ragula aia cu privitul modelului de la mama dracului. Si stii de ce? Ca sa poti avea afinitati pentru un tip de model sau altul, tu ca arbitru. "Pai nu se vede frate ca ala a facut ceasurile de bord cu cuc, ca sunt prea departe. Dar asa spune regulamentul sa stau la distanta asta si sa ma uit pe poza ca in desenele din copilarie si sa gasesc 3 diferente". Si atunci ca sa iasa punctajul se baga d'alea: " ...aaa.. n-a facut cutitul cu soarele la apus. nota 4 stai jos" Si atunci ,tu, ca un concurent serios si pus pe treaba ce esti te gandesti cum sa faci o alta macheta cu care sa faci cutitul cu soarele la rasarit, poate asa se joaca si altii cu tine. Ca doar la concursul de machete conteaza cel mai mult zborul ca la F3A, nu?
Hai bre, ma lasati cu glumele astea de concursuri?
Buey ofticosilor .... iar intelegeti ce vreti voi ....
F4C ... e si un sport, si putina scoala de meserii dar si multa arta .. Gresesc ? eu nu , voi poate da !
Sportul e in continua schimbare? eu zic ca da !
La schi se dadeau pe doage de butoi acum pe .. doage de putina dar din materiale composite
"Scoala" de meserii se schimba si ea de la o zi la alta ? acelasi raspuns da !( dar nu la noi, noi le-am taiat la fier vechi )
Pai mai da omu la pila sa faca basici in palma ? .. nu tati .. are router CNC .. marfa !
Arta .. eheee ... arta frate, arta o fi stat si ea pe loc ?
Leonardo Da Vinci, Tizian, Rembrandt aveau un fel de a lucra ... au venit Van Gogh, Picasso .. Goya .. cu alt fel de opere ...
De ce toate aceste schimbari ? ... unele dictate de evolutia tehnicii , de performante .. adica pentru a putea face acel cutit cu fata
la ... Meca si cu curu la Intercontinental - nuuu - ca noi asta meritam sa vedem din acel cutit !
Iar schimbarile alea in arta ( evolutii sau involutii ) au aparut din dorinta de NOU, de unicitate !
Eee si uite d'aia am zis eu ca poate s-o fi saturat machetistu sa vada ca la concurs mai vin inca trei smecheri tot cu PUP , sau CAMEL
si sa nu le incurce intre ei ca pe gemeni in maternitate.
Se gandeste machetistu ca bine era daca aducea el un jet facut in laboratoarele unde se nasc prototipurile de avioane rusesti .. ca era unic si statea si in cutit ...
oi fi fost inteles ?
P.S.
Cred ca incepe sa va placa machetele statice .. prea e hulita proba de zbor ..
taureteeee , taureteeee .. cade ma ! cade modelu la care am lucrat 5 ani - sa moara mamaaaaa ! ca ma fac !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 14 August 2012 - 10:28 PM
#17
Postat 14 August 2012 - 10:45 PM
Asta si datorita raului asta interminabil , rautate dusa la extrem specifica de altfel intregii societati
din care facem parte .. nu e loc de impacare, de reconciliere, de schimb de experienta in ruptul capului.
Eu am felicitat participarea colegului la CM din prima clipa cand am aflat .
E un sport si in sport e bine sa inveti sa si pierzi ( asta pentru cei care au ramas acasa )
si sa lupti ca data viitoare sa nu mai lasi loc de interpretari si sa castigi detasat si daca si atunci esti
nedreptatit sa lupti in continuare caci asta e menirea unui sportiv !
Cum s-o fi simtit gimnasta noastra la Jocurile Olimpice cand a pierdut locul pe podium doar pentru
ca a facut contestatie Americanca care a si primit un avantaj suficient sa o depaseasca pe Romanca ?
Credeti ca nu se va mai antrena si se va angaja la bara in Fratelli stiind ca peste 80% din cheltuielile
de functionare ale Comitetului Olimpic Executiv sunt suportate de sponsorii americani si nu ar mai avea nici un rost munca ei ?
Nuuuu .. se va antrena, si poate mai tarziu va antrena la randul ei alte copile ...
Sa fiti sanatosi si cu ochii pe Inter sa nu ratati cutitu !!
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 14 August 2012 - 10:47 PM
#18
Postat 14 August 2012 - 10:45 PM
Personal nu dau un biplan pe un jet, oricat de bine ar fi executat el... nu are acelasi farmec.
Este totusi o categorie riscanta, in final miza fiind destul de mica comparand anii petrecuti in atelier.
Nu ma apuc de o macheta pentru a spera la nu stiu ce loc pe podium, ma conformez cu regulele pentru a fi acceptat in joc insa o fac din pasiune.
#19
Postat 14 August 2012 - 10:57 PM
REAL DESIGN, la 14 August 2012 - 10:26 PM, a spus:
si sa nu le incurce intre ei ca pe gemeni in maternitate.
Mi-a placut cum ai judecat. Ce vrei sa te faci cand vei fi mare?
#21
Postat 25 August 2012 - 10:29 PM
Pentru ce felicitari? Ca a participat la CN si apoi la mondial cu o macheta construita de altcineva? Acum 2 sau 3 campionate in urma cineva de la Braila(se pare un copil) a incercat sa participe cu un alt model(ICAR Universal parca) construit de Dl. Dan Vartolomei. A fost atacat cu spirit civic, ceva in genul "Modelul acela e mai batran decat tine" si bineinteles persoana respectiva a fost scoasa din concurs. Dar asa e la noi, maretia aaromodelismului e in interpretarea regulamentului FAI.
Dl Andrei va doresc spor la lucru si mult succes in F4C. In rest numai de bine.
In final am cam obosit sa astept sa se schimbe ceva la noi in F4C.
De aceea voi lasa aceasta ramura a aeromodelismului pentru o alta viata, in prezenta nu mai am nici o speranta de schimbare.
Cu aceasta va doresc participari cat mai reusite la F4C, national, international, etc, cu orice model va doriti si oricum vreti.
Nu o sa mai supar pe nimeni, nu o sa mai vin cu contre, pur si simplu la F4C nu voi mai exista.
Si ca sa inchid fara a da nastere la alte discutii sunt numai realist. nu si patetic cum am fost acuzat mai demult.
Si oricum scuze nu imi cer ca nu am dece.
Un F4C national de vis.
Aceasta postare a fost editata de MUGUREL.: 25 August 2012 - 10:31 PM
#22
Postat 26 August 2012 - 07:34 AM
Unii zic POATE .. la anu ... eu nu cred ! - pana atunci privim filmulete pe net cu intruniri de fun cu warbird-uri de la altii ( Germania, USA , etc )
P.S.
Nu inteleg de ce nu isi rezolva colegii de forum problemele astea cu scuze si fara scuze intre ei direct, prin telefon, face to face , .. barbateste !
Doar Iliescu mai trimitea Scrisori Deschise ( cu ala de conserve ) catre adversari politici ...... macar aici sa scapam de metehnele astea politicianiste ...
Cu ....... scuze R.D.
#23
Postat 26 August 2012 - 10:34 AM
Cu nivelul si dezamagirea, parca nu.
Tare m-as mira sa iasa o macheta la nivel de europene din prima. Cred ca trebuie si putina naduseala si un pic de chix cu reluare... de aici ar putea veni modestia si s-ar putea merge mai departe.
Tot sper sa fie cu repetitie si sa vina mai multa lume; eventual un zbor in formatie.
Ziceai ca te "pisca" machetele; era interesant de vazut ce s-a expus si cine stie... poate dadeai lovitura la buget si timp liber.
#24
Postat 26 August 2012 - 11:14 AM
In urma cu 30 de ani am vazut mai multe Europene Mondiale de Machete,toti cei de acolo erau cum stim oameni cu bani (occidentalii) europenii din est aveau in spate fabricile de avioane.
Rusii fabr Antonov
Polaci fabrica...
Cehii fabrica ...
Americanii fabrica din Seattle
de ce spun asta?toti cu care am discutat aveau in spate industrie sau acasa ateliere cum nu ati (am Visat)+materiale si nu in ultimul rand Bani,stiti Bani.
In Romania nu il vad pe acela care are de aruncat bani pe hobby ca ei sau poate nu-l stiu eu pe acela.
Da timp si bani.
Si o alta categorie care ...dau solutii sunt atot stiutori mucaliti jmekery si asa mai departe m-am enervat pe mine.
Sa-mi fie iertata interventia.Chiar imi cer scuze.
Vorba lui Mugur sa ne vedem sanatosi in alta viata.
#25
Postat 26 August 2012 - 07:21 PM
bizu, la 26 August 2012 - 10:34 AM, a spus:
Cu nivelul si dezamagirea, parca nu.
Tare m-as mira sa iasa o macheta la nivel de europene din prima. Cred ca trebuie si putina naduseala si un pic de chix cu reluare... de aici ar putea veni modestia si s-ar putea merge mai departe.
Tot sper sa fie cu repetitie si sa vina mai multa lume; eventual un zbor in formatie.
Ziceai ca te "pisca" machetele; era interesant de vazut ce s-a expus si cine stie... poate dadeai lovitura la buget si timp liber.
Le am tot vazut de cativa ani incoace mai putin Hansa .. si mi-a trecut mai ales din multa dragoste ce emana in toate directiile intre pasionatii acestei categorii.
P.S.
Domnul Andu ... cunosc eu ( si nu putini ) care au investit sau mai bine zis au cheltuit ca nu se poate numi investitie ceea ce azi cumperi cu 3.000 euroi si maine vinzi sau incerci sa vinzi la jumatate .
Deci cum spuneau au bagat zeci de mii de euro in modele .. adevarat ca mai putin in machete ..... in Jet-uri, in F3A-uri , in acrobate din composit, in escadrile intregi de heli, in statii , in pack-uri de competitie
in motoare mari de firma si multe altele ......