Nava de salvare Tip R17 Halny
#32
Postat 03 August 2012 - 07:07 AM
Deci..... dupa primul cantar rezultatele sunt cam asa : Namila supraponderala beneficiaza de 8700 grame fara inbracaminte si organele interne adica, mai pe intelesul tuturor : fara motoare, acumulator, servo, regulator si toate matele(fire, cabluri, firicele) interioare si fara suprastructura (tot ceea ce tine de cabina si acesoriile acesteia)nemaivorbind de vopseaua necesara mazgalelii intregii ambarcatiuni.
In conformitate cu toate calculele facute la deplasament si verificari "masurabile" la fata locului (adica in mediul umed din cada de baie) rezultatele ar fi : Greutatea total acceptata conform STAS-ului normativ s-ar situa la 12500 grame (final). Cica nici un gram in plus. Deci.... asta denota faptul ca matragunei mai am voie sa-i atasez o greutate suplimentara de doar 3800 grame.
Cam naspa momentul tinand cont ca numai acuu PbAc de 12 V si 7,5 A are 2300 grame. Nu facem exceptie de ca cauza , dar 1500 grame ramase .... mi de par enorm de putine pentru doua motoare de propulsie, regulator de turatie cu toate swichurile incluse (de lumini, radar, instalatie de fum, device motoare diessel, sirena ceata si alte dracovenii), servo directie, suprastructura (cabine, radare, lumini[ de pozitie, de avarie, de drum, reflectoare, iluminat exterior si interior....... s.a.m.d ]si ce-o mai fi pe acolo) plus "vopseluta mazgalici" si un future de protectie la final ...... :wacko: :wacko: :wacko: :wacko:
Deci...... sfatul si parerea voastra de batrani lupi de mare !!!! flerul vostru de mateloti arsi de soarele necrutator si briza uscata a maririi, prin pelegrinarile voastre pe marile si oceanele lumii..... ce va sopteste la ureche ???? se poate sau nu se poate sa ne incadram in enormul tonaj final al matragunei cu toate cele de sus mentionate ????????? sau.... ii trag o bomba si-l arunc de la etajul trei sa vad daca zboara ?!?!
Multumesc anticipat tuturor celor ce-si sacrifica din timpul pretios pentru a citii tampeniile mele si mai ales celor care-mi raspund sau i-mi vor raspunde si in viitor prin sfaturi, pareri, idei, opinii... si altele.
Tuturor :yahoo: :good: ;)
Aceasta postare a fost editata de tom cat: 03 August 2012 - 07:11 AM
......si poate totusi
#33
Postat 03 August 2012 - 01:11 PM
Poate reusesti sa mai decupezi coastele si ce mai ai pe interior in plus, e pacat sa o arunci, in orice caz daca iese prea grea poti sa te joci si cu acumulatori mai usori... nu trebuie sa-ti zic eu sa faci un calcul la toate accesoriile, dar tot ai o marja destul de mica. Gasesti tu o solutie... eu citesc cu placere toate posturile tale si sunt curios sa vad barcuta terminata.
Spor
#34
Postat 03 August 2012 - 07:34 PM
#36
Postat 07 August 2012 - 08:06 PM
Mai nea Arian.... curajul nu l-am pierdut iar de vopseala.... deja isi asteapta randul la nenea vopsitoru :db: :hi: :hi: (cica ...se ocupa de el cand are chef)
Acu.... la varianta "inarmarii" cu un LiPo de 5A m-am gandit si eu si sincer nu-mi faceam probleme daca alegeam aceasta optiune, dar daca ma gandesc nitel la lipsa de timp spre achizitia unui 3S sau 4S.... ma cam incearca fiori pe sira spinarii. Stiu si eu ce sa zic....... alesesem varianta PbAc ca si asa il am, acu... vad ce zice magaoaia la final, sau "balena". as mai avea o optiune, sa merg pe 2 PbAc de 6 V si 4,5A legati in serie iar la greutate nu va mai fi 2300 g ci numai 1400g, deci un castig de 900 grame in detrimentul a 3A .
De la ultima postare, adica de 5 zile tot calculez si cantaresc si iar calculez si iar cantaresc , asa ca ...inainte de a introduce balena la vopsit i-am tras in ultim cantar la motoare cu tot cu cablaraia aferenta si conectorii dedicati. Deci "doi" bucati motoare cu tote matele pe ele "are" nici mai mult mici mai putin de 348 grame, iar cutia cu maimute (regulator, switchuri si alte alea) ala DIGITALL are 122 grame cu toata cablaraia si conectorii montati.
tot azi.... dupa lupte seculare de calculat si recalculat , toata suprastructura (cu absolut toate acareturile pe ea) m-ar ajunge la maxim 700 grame la care se mai adauga 189g fumoarul, instalatia radar,devicele pentru sirena , motor diessel si difuzoru aferent (toate cu cablaria legata).... ce mai ramane de calculat ar fi instalatia de iluminat. tot ca un calcul estimativ al greutatii..... sper ca vopseaua si lacul protector sa nu traga mai mult de 200-300 grame. Acu.... tragand linie si calculand cam totul ar cam fi 1660 grame la care adaugam tonele balenei in toata spendoarea ei de grasuna la numai 105 cm de de 8300 grame si tragem linie estem cam 10 kg iar daca adaugam acuumulatorul cel nesuferit si buclucas de 2300 grame ar mai ramane exact 200 grame de cabluri, rezistente si becuri de iluminat...... deci.... cam la limita de jos :blush: :) :vava:
......si poate totusi
#38
Postat 12 August 2012 - 06:38 PM
Superman, la 11 August 2012 - 08:54 PM, a spus:
Multumesc nene Superman. Finisajul ...sau mai bine "vopsajul" :wacko: :blink: caroseriei navei se apropie de finish.
Dupa marea mazgaleala (pana acu a primit culoarea alba) namila v-a primii in pantecele-i enorm masinile de mars(doua la numar) , servoul destinat manevrarii magaoaiei , regulatorul sau mai bine zis "cutia cu maimute" care are in compozitie : regulator turatie, switch lumini duglu cu memorie, switch radar, intrerupator general de mica putere.... si .... pe langa toate astea , monstrul in cauza v-a primii si rezervorul de carburant in greutate de 2300 grame (in cazul de fata un PbAc de 12 V si 7,5A.
Ulterior celor prezentate v-a beneficia (pana vine iarna)si de cateva probe de navigatie (adica de rodaj :rofl: :rofl:) asa cheala cum este.
Acu ..... prezentam masinile de mars, "cutia cu maimute" (sper ca nenea DIGITALL nu se supara pe mine pentru numele atribuit creatiei dansului ??? =@ ) si bine-nteles arborii portelice si elicile (pentru moment facem probe cu elici de 50 x 3 pale sa vedem cum se comporta magaoaia).
Aceasta postare a fost editata de tom cat: 12 August 2012 - 06:40 PM
......si poate totusi
#39
Postat 14 August 2012 - 09:05 PM
Deci..... dupa bine meritata baie in vopsea alba, a urmat rosul si .... linia de plutire cu negru. pana acu.... magaoaia a iesit nesperat de bine. Atat de fin si lucios a iesit de-l poti compara cu un fund de bebelus.
E...... totusi , acu incepe partea distractiva. Deci.... cu pasi timizi am inceput sa mai pigulesc cate ceva pe la suprastructura, si ... pana-mi fac incalzirea am crosetat pe langa sonda de adancime putin la antena telescopica principala.
....si acum .... prezentam rezultatele "marii mazgaleli"
Si inca v-o cateva poze
Aceasta postare a fost editata de tom cat: 14 August 2012 - 09:05 PM
......si poate totusi
#41
Postat 14 August 2012 - 09:08 PM
Acu..... daca place si domniilor voastre atunci trecem la mazgalit puntea , mazgalelile cu privire la numele barcazului (pupa si cele doua borduri) si emblema din "nas" ( cica un fel de piercing) si apoi... montam toate acareturile realizate pana acu la locul lor.
Deci.......... pareri, sugestii, reclamatii .... sa stiu daca merita sa-i bag in pantece cele ce tin de partea mecanica (motoare, regulatoare, servouri.... si alte acareturi ) :) :)
......si poate totusi
#42
Postat 14 August 2012 - 10:03 PM
#45
Postat 16 August 2012 - 07:02 PM
#46
Postat 16 August 2012 - 11:20 PM
......si poate totusi
#47
Postat 16 August 2012 - 11:29 PM
gobi71, la 16 August 2012 - 07:02 PM, a spus:
In alta ordine de idei..... Vopsirea acestor nave este nitel cam... aleatorie. Diferenta de piturare intre Halny, Solstera si Arkona este de la cer la pamant chiar daca toate trei faceau parte din Tip R17. Sa nu mai vorbim de diferentele de culoare intre tipul R-17 si R-27 ( Cyklon).... asa ca intre R17 si R33...... chiar nu stiu ce sa mai zic.
......si poate totusi
#48
Postat 17 August 2012 - 12:21 AM
Navele de salvare si remorcare de TIP "R-17" au fost construite in santierul naval "Wisla" între anii 1972-1975 avand destinatia speciala de nave de salvare pentru marina poloneza. Au fost proiectate in special pentru serviciile de salvare poloneze de ing. W. Wakula în biroul de proiectare "Prorem.",
Au fost construite cu o coca din oţel puternica si rezistenta la gheata si valuri mari şi o suprastructura din aluminiu. Au fost construite si finalizate opt unităţi de serviciu avand fiecare nume dubioase : WIATR, HALNY, MISTRAL, MONSUN, PASAT, ZEPHYR, POWIEW si SZKWAL ultimele doua devenind SOLSTERA Si ARKONA. Ca date tehnice: Lungime: 20.09 m Latime: 5.64 m Pescaj: 1,60 m Putere: 2 x 155 kW, viteza max: 9 noduri. Autonomie: 3 zile, Echipaj: 5 persoane, carlig de tractare de 4T . Avea posibilitatea să ia un numărul de supravieţuitori de maxim 50 de persoane cu echipament complet.
In momentul in care liniile directoare poloneze de salvare "PRO" au trecut la varianta "SAR" navele de salvare Tip R17 s-au schimbat. În prezent, modelul occidental echipat cu varianta "SAR" au in componenta unităţi mai mici, mai rapide şi mai ieftine in intretinere, dar ele au si o capacitate mai mică de remorcare (SAR 1500). Cea mai longeviva nava tip R-17 rămasa în serviciul a fost "Zephyr" la baza din Dziwnow pana la 21 octombrie 2011 locul ei fiind luat de catre "Cyclone" un "SAR 1500" de TIP R27 care a fost construit în 1997. Toate navele Tip R17 care au fost inlocuite succesiv a ajuns în armatorilor privaţi şi au servit sau servesc acum ca remorchere comercial, sau la diverse expeditii
......si poate totusi
#54
Postat 19 August 2012 - 02:09 PM
......si poate totusi
#55
Postat 19 August 2012 - 02:12 PM
......si poate totusi
#56
Postat 19 August 2012 - 02:16 PM
....se mai adauga : instalatia de fum,
device pentru motoare diesel cu un difuzor de sunete joase de 4 ohmi si 5 Watti ,
device pentru sirena,
si ..... mororul cu reductor pentru ....instalatia radar.
Daca tot inceposesm cu ..... partea de electronoca si mecanica...... am finalizat montarea, reglarea, si proba servomecaniscmului care actioneaza cele doua carme...... eeeee, pana aici toul a decurs fara cea mai mica problema, asa ca..... dupa montarea servo am decis o noua cantarire, un nou calcul al deplasamentului si o noua proba la umed (in cada cu apa)..... si din acest moment au inceput necazurile............
......si poate totusi
#57
Postat 19 August 2012 - 02:18 PM
......si poate totusi
#58
Postat 19 August 2012 - 02:21 PM
......si poate totusi
#59
Postat 19 August 2012 - 03:15 PM
Ps:In 2 zilea pleaca spre tine cartuliile si ce mai am pe aci...
PPs: Vreau si io device goarna si sunet diesel......Bitte
Toata stima
#60
Postat 19 August 2012 - 03:32 PM
raoul_bvand, la 19 August 2012 - 03:15 PM, a spus:
Ps:In 2 zilea pleaca spre tine cartuliile si ce mai am pe aci...
PPs: Vreau si io device goarna si sunet diesel......Bitte
Toata stima
Nene George..... buleala facuta mi-a picat ca o bomba in cap..... parca m-a lovit cimeva cu o basculanta de 20 tone in cap pana mi-am pierdut cunostinta. Acu 30 minute am verificat corpul navei sa ma conving ca nu am visat urat si totul a fost doar o inchipuire.... din pacate totul este cat se poate de real.
Totusi... pana la superb, frumos, detaliat...... mai am de mestecat tutun, nervi, cafele si ....sa rezolv cumva buleala asta de nota 2 pe care am facut-o, pana atunci.... astept sa-mi revin din soc.
Nu te-am uitat cu devicele. Cum dau de toate piesele necesare le fac negresit. chiar ...tu cum stai cu TUG-ul H-300 ???
......si poate totusi