Modelism - RHC Forum: stirling engine - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

stirling engine cea mai simpla forma

#1 Useril este offline   caranfil 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 82
  • Inregistrat: 10-May 10
  • Gender:Male

Postat 16 June 2012 - 05:25 PM

Buna seara! stiu ca subiectul a mai fost deschis dar nu m-am lamurit, eu as vrea sa fac asa ceva: ,as vrea sa fac cam 3 sau 4 pistoane sa invarta un singur ax, cam asa ceva:
si as mai vrea sa stiu daca 3 sau 4 pistoane ar avea putere sa propulseze o masina mica home made,cum se vede si in primul video pistonul ala(cred ca zic corect)este facut dintr-o eptrubeta, la asta ma gandesc si eu dar problema e ce are in ea(mai in fund) si cum sa realizez pistonul ala mai mic din eprubeta(material).Multumesc Anticipat
0

#2 Useril este offline   orpheus 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 68
  • Inregistrat: 01-April 10
  • Gender:Male
  • Location:iasi
  • Interests:modelism,web-design

Postat 16 June 2012 - 06:12 PM

Cred ca pentru piston ai putea folosi ceva asemanator cu un dop de pluta,nu sunt sigur de rezultate dar cred ca e un punct de pornire. nu sunt sigur dar cred ca pistonul in sine nu este supus la temperaturi inalte asa ca ai putea sa incerci si cu material care este asemanator cu un burete dar mult mai dens.Asta in cazul in care ai prea multa frecare la pistonul facut din pluta. Sau si mai bine,ai putea sa cauti niste seringi de alea mai vechi facute din sticla cu piston metalic si in acelasi timp etans :pardon: poti folosi seringa asa cum e sau poti folosi numai pistonul in eprubeta. (cred ca mai sunt folosite in medicina veterinara,eu aveam vreo cateva dar nu mai stiu pe unde sunt.Sper ca te-am ajutat cu ceva .
Arunc si eu niste idei..
Numai bine!

Aceasta postare a fost editata de orpheus: 16 June 2012 - 06:16 PM

0

#3 Useril este offline   caranfil 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 82
  • Inregistrat: 10-May 10
  • Gender:Male

Postat 16 June 2012 - 06:36 PM

nu cred ca ar merge seringa cu totul pentru ca opune prea multa rezistenta pistonul,imi trebuie ceva etans dar ala din seringa opune prea multa rezistenta,o sa incerc din pluta sau burete dar nu cred ca merge buretele, dar sti cumva care e rolul materialului din fundul eprubetei?

Aceasta postare a fost editata de caranfil: 16 June 2012 - 06:38 PM

0

#4 Useril este offline   caranfil 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 82
  • Inregistrat: 10-May 10
  • Gender:Male

Postat 16 June 2012 - 07:22 PM

am mai aflat ca chestia aia din fund este defapt sarma de spalat vase mai fina, ea trebuie sa fie 2/3 din lungimea tubului, am mai aflat ca pistonul merge facut si din teflon-grafitat dar nu stiu din ce as putea confectiona difuza........
0

#5 Useril este offline   orpheus 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 68
  • Inregistrat: 01-April 10
  • Gender:Male
  • Location:iasi
  • Interests:modelism,web-design

Postat 16 June 2012 - 09:14 PM

Vezi postareacaranfil, la 16 June 2012 - 07:22 PM, a spus:

am mai aflat ca chestia aia din fund este defapt sarma de spalat vase mai fina, ea trebuie sa fie 2/3 din lungimea tubului, am mai aflat ca pistonul merge facut si din teflon-grafitat dar nu stiu din ce as putea confectiona difuza........

Salut din nou. Cred ca am gasit de unde poti cumpara piston pentru motorul tau stirling.Singura problema este marimea =@ Iti las link pe pm ca aici nu am voie.
Numai bine

Aceasta postare a fost editata de orpheus: 16 June 2012 - 09:15 PM

0

#6 Useril este offline   detonate 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 86
  • Inregistrat: 05-August 07

Postat 17 June 2012 - 12:04 PM

Vezi postareaorpheus, la 16 June 2012 - 09:14 PM, a spus:

Salut din nou. Cred ca am gasit de unde poti cumpara piston pentru motorul tau stirling.Singura problema este marimea :unsure: Iti las link pe pm ca aici nu am voie.
Numai bine


salut si eu sunt interesat de acest tip de motor, dar am cam aceeasi problema care o au majoritatea, pistonul.
imi poti da si mie pm cu ce ai gasit?
0

#7 Useril este offline   orpheus 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 68
  • Inregistrat: 01-April 10
  • Gender:Male
  • Location:iasi
  • Interests:modelism,web-design

Postat 17 June 2012 - 03:51 PM

si cred ca asta o sa ajute mai mult http://stirlingengin...wtopic.php?t=74
0

#8 Useril este offline   caranfil 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 82
  • Inregistrat: 10-May 10
  • Gender:Male

Postat 17 June 2012 - 05:44 PM

dar credeti ca daca pun 3 motoare stiling (lamina flow)sa invarta un ax de la o masina de jucarie pe care o sa o fac(am piese) ar avea putere sau nu?ca daca nu, nu cred ca nu are rost sa ma chinui sa fac un stirling
0

#9 Useril este offline   orpheus 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 68
  • Inregistrat: 01-April 10
  • Gender:Male
  • Location:iasi
  • Interests:modelism,web-design

Postat 20 June 2012 - 10:23 AM

Vezi postareacaranfil, la 17 June 2012 - 05:44 PM, a spus:

dar credeti ca daca pun 3 motoare stiling (lamina flow)sa invarta un ax de la o masina de jucarie pe care o sa o fac(am piese) ar avea putere sau nu?ca daca nu, nu cred ca nu are rost sa ma chinui sa fac un stirling

nu sunt un mare cunoscator dar cred ca pentru a gasi raspunsul la intrebare trebuie studiate multe combinatii de variabile(capacitatea motorului,dimensiunea lui raportata la puterea dezvoltata-cred ca sunt direct proportionale- la care se adauga greutatea masinii,marimea ei,precum si transmisia folosita. Banuiesc ca nu o sa fie cuplaj direct. Se pot folosi reductoare,care scad viteza(am vazut ca au ceva turatii motoarele respective) dar maresc cuplul. Mai depinde si de viteza minima care v-ati propus sa o aiba vehiculul. Cred ca ar trebui studiate aceste lucruri in detaliu inainte de implementarea proiectului.
Cautati un calculator(sau o formula) pentru puterea motorului raportat la tipul respectiv marimea/capacitatea lui si comparati cu puterea motoarelor electrice/gas folosite deja la masinute.

Numai bine!

Aceasta postare a fost editata de orpheus: 20 June 2012 - 10:24 AM

0

#10 Useril este offline   caranfil 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 82
  • Inregistrat: 10-May 10
  • Gender:Male

Postat 27 June 2012 - 09:32 AM

deocamdata va trebui sa ma opresc din construirea motorului fiinca am o problema la o mana.
0

#11 Useril este offline   orpheus 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 68
  • Inregistrat: 01-April 10
  • Gender:Male
  • Location:iasi
  • Interests:modelism,web-design

Postat 28 June 2012 - 05:32 PM

imi pare rau sa aud asta.
INSANATOSIRE GRABNICA!
0

#12 Useril este offline   Liviu_ 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 12
  • Inregistrat: 01-July 12

Postat 02 July 2012 - 01:38 AM

Si eu vreau sa imi fac un motor pentru captarea energiei solare cu ajutorul unei oglinzi parabolice concave.
Sfatul meu este sa ca cel mai bine ar fi sa iti proiectezi singur motorul in AUTOCAD sau daa nu il ai la indemana ia multa foaie de calc si apuca-te d desenat cu rigla si compasul (desene mari).
Un al 2-lea sfat ar fii sa iti faci pieselea asstea la niste mesteri (la strung, si daca este nevoie si freza) si nu o sa te coste prea mult.
De asemenea daca vrei sa fie un model simplu poti folosi decat un singur piston iar intre peretele cilindrului si piston sa existe un mic spatiu prin care sa intre un flux de aer atunci cand pistonul da sa iasa.
Am vazut la un moment dat un model foarte interesant cu 2 pistoane incalzite de la aceeasi sursa si cred ca folosea ceva de genul supape pentru a alimenta pistoanele cu aer rece... ft interesant.
Ideea la motoru asta este ca daca il alimentezi electric, la capatul de piston ce trebuie s afie incins, se vaor forma cristale de gheatza precum acele si asta ft ft ft repede.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro