Modelism - RHC Forum: Gama 2100, EPO (aproape) RTF de la PHOENIXMODELS - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Gama 2100, EPO (aproape) RTF de la PHOENIXMODELS facut de cehi - Pelikan - review

#31 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 06 June 2012 - 05:09 PM

Vezi postareastiganas, la 06 June 2012 - 02:43 PM, a spus:

Da, asa e. Kelemen trebuie sa fie mentalist, sa simta telepatic cand face un servo figuri.

Mai bine, ar trebui sa trimita in fiecare cutie cateva servo de rezerva preventiv.

Vorbind serios mi-a spus ca are/o sa aibe pe stoc si parti de schimb, de pilda conul cu pale. Ar arata nasol cu alt con (eventual mult mai mic)


Tu daca ti-ai deschide magazin, si ai primi un model nou... ai fi asteptat pe altul, testor independent, sa iti descopere toate astea ?
Sau il montai tu pe primul si apoi trimiteai toate observatiile la Pelikan, fara sa il pui in vanzare pana nu se remediau ?
Asta daca tot e sa fie design 100% in EU... mie imi suna a mana de chinez acolo, oricat ai vrea tu sa fii optimist.
Ca o idee asa colaterala, nu stiu nici o instalatie de injectat EPO in EU, dar probabil ca nu am cautat suficient :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#32 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 06 June 2012 - 05:18 PM

Vezi postareaMADA, la 06 June 2012 - 04:29 PM, a spus:

Cum merge cu 4 canale? Ca mie imi ies minim 5 daca pui si flapsurile.


Cred ca se refera la Motor eleroane profundor si cirma 4 canale. Aici incercam sa adresam o probema care vine de la Y conector si directia de la servouri. Cu Y conector nu poti folosi flaps. Daca folosesti servouri independente fara Y conector si ai 5 canale disponibile atunci poti folosi flaps (flaperon) care o sa ajute la zbor. Bineinteles daca statia de radiocomanda are functia de Flaperon (si marea majoritate pot).
0

#33 Useril este offline   sergiu22 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 61
  • Inregistrat: 15-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 06 June 2012 - 05:25 PM

Vezi postarearenatoa, la 06 June 2012 - 05:09 PM, a spus:

Tu daca ti-ai deschide magazin, si ai primi un model nou... ai fi asteptat pe altul, testor independent, sa iti descopere toate astea ?
Sau il montai tu pe primul si apoi trimiteai toate observatiile la Pelikan, fara sa il pui in vanzare pana nu se remediau ?
Asta daca tot e sa fie design 100% in EU... mie imi suna a mana de chinez acolo, oricat ai vrea tu sa fii optimist.
Ca o idee asa colaterala, nu stiu nici o instalatie de injectat EPO in EU, dar probabil ca nu am cautat suficient :)


Manufactured In China for PELIKAN DANIEL.
0

#34 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 June 2012 - 05:45 PM

Vezi postareastiganas, la 06 June 2012 - 03:59 PM, a spus:

... servo de flaps sunt puse asimetric si se misca in aceeasi directie cand sunt puse pe cablu Y. Un semn de atentie rar intalnit la proiectare.


Ba nu e bubu, as zice. Sunt amplasate foarte in regula.

Caz 1. Flapsuri cuplate pe un Y (statie ieftina)
-Flapsurile se vor misca concomitent in jos (flapsuri) si/sau in sus (spoilere, reflex).
-Nu se vor putea folosi ca si flaperon.

Caz 2. Flapsuri pe canale separate (statie mai pricopsita)
-Se face revers la un canal de flaps si flapsurile pot sa devina flaperon.

Ideea este ca in cazul in care clientul nu are statie evoluata, trebuie sa i se permita sa se foloseasca de flapsuri pe un Y. Si atunci, asta e singura solutie.

Later edit:

Pana sa termin io de postat, a raspuns si F2B, in acelasi spirit.

Aceasta postare a fost editata de Valteras: 06 June 2012 - 05:48 PM

Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#35 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8333
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 June 2012 - 07:00 PM

Am lipsit o ora si s-a umplut topicul.

Sa le luam pe rand:

- evident ca modelul e produs in China, era de la sine inteles, cine e nebun sa creada ca e facut in Cehia, nici macar Multiplex nu se mai injecteaza in Germania.

- eu daca vroiam un review meserias nu ma chinuiam sa montez modelul inainte. Il dadeam unui tuter (tzutzer) profesionist, unul cu experienta in a lauda ce vinde el si a improsca aberatii despre restul, dar de, Kelemen a fost fraier.


Vezi postarearenatoa, la 06 June 2012 - 05:09 PM, a spus:

Tu daca ti-ai deschide magazin, si ai primi un model nou... ai fi asteptat pe altul, testor independent, sa iti descopere toate astea ?
Sau il montai tu pe primul si apoi trimiteai toate observatiile la Pelikan, fara sa il pui in vanzare pana nu se remediau ?
Asta daca tot e sa fie design 100% in EU... mie imi suna a mana de chinez acolo, oricat ai vrea tu sa fii optimist.
Ca o idee asa colaterala, nu stiu nici o instalatie de injectat EPO in EU, dar probabil ca nu am cautat suficient :good:




Asa e, scuze, nu am fost atent la numarat

Vezi postareaMADA, la 06 June 2012 - 04:29 PM, a spus:

Cum merge cu 4 canale? Ca mie imi ies minim 5 daca pui si flapsurile.



Acu patru postari erai entuziast. Conteaza cum zboara dar cum eu nu sunt un meserias la zbor scriu mai mult despre cum e construit.

Vezi postareaMihai Oprescu, la 06 June 2012 - 04:33 PM, a spus:

După ce am citit până acum tot ce s-a scris despre model, o notă pentru acest aeromodel este ... 6 cu indulgenţă ?! :)



Pai asta ziceam si eu, ca e de bine.

Vezi postareaValteras, la 06 June 2012 - 05:45 PM, a spus:

Ba nu e bubu, as zice. Sunt amplasate foarte in regula.

0

#36 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8333
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 June 2012 - 07:30 PM

Cateva cuvinte despre kiturile astea care vin gata construite si echipate.

In aceste kituri se baga cele mai ieftine si de rahat motoare, servo, regulatoare. Nu conteaza ca sunt de la Horizon Hobby, Arttech, Robbe, HobbyKing sau Pelikan.

Trebuie sa fie ieftine si sa aduca profit (pentru toata lumea de la producatorul din China pana la magazinul care le vinde). Motoarele si ESC-urile mai sunt cum mai sunt dar servo sunt intre proaste si mizerabile.

Asa am patit/vazut cu Cessna de la HobbyKing, cu Diamond 2500 de la Arttech, cu Radian de la HH.

Cand cumperi un asemenea model sti despre ce e vorba si le verifici cu atentie.

Gama 2100 de la Pelikan a avut un servo dus. Cessna de la HobbyKing a avut un servo dus. Diamond 2500 a avut un servo dus.

In cazul celui luat de la Phoenixmodels ai garantie si poti cere sa ti-l schimbe. La hobbyking il schimbi singur.

Asta nu inseamna ca il mucifici si dupa aceea iti vine ideea sa ceri garantie.

Exceptia sunt kiturile ARR de la Multiplex care costa aberant de mult. E adevarat ca au componente de calitate (nu stiu daca asta e valabil si pentru kiturile foarte recente gen EasyStar II ARR)

Eu unul prefer ca o spuma sa fie ieftina, daca e sa dau bani multi (ex: Super Combo BK Cularis 2610 mm 429.90 EUR) - prefer sa ii dau pe un planor adevarat de la Valenta, Reichard, TopModell, etc.
0

#37 Useril este offline   atro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 10-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 06 June 2012 - 07:33 PM

Vezi postareastiganas, la 04 June 2012 - 04:26 PM, a spus:

.................................

Prima surpriza neplacuta - capacul de servo e gigant - cat chilotii lui bunica. Asa nu se poate.
..........................................................................................

- FLAPSURILE.
............................................................................
Uluitor - locasurile sunt asimetrice asa ca servo se pun pe aceeasi parte si se misca in aceeasi directie daca ai un cablu Y.
................................................................................


Din ce vad in poza capacul acopera perfect echea. La aterizare nu o sa lovesti cu echea de mama terra cu "pretiosul" servo de doi bani.
Ca flapsurile se pot monta pe un singur canal e perfect. La flaps nu ai nevoie de miscare diferita stanga dreapta (sau cel putin eu nu cunosc). E planor si nu acrobat 3D.
Pentru eleroane in schimb e necesar sa fie pe canale diferite pentru a putea regla o miscare diferentiala (cursa diferita sus - jos).

Cred ca cea mai buna varianta de achizitie e fara servo, desi pe total va iesi mai scump (putin)

Adrian
0

#38 Useril este offline   Mihai Oprescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 666
  • Inregistrat: 03-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Muscel
  • Interests:Aero

Postat 06 June 2012 - 08:11 PM

Vezi postareastiganas, la 06 June 2012 - 07:30 PM, a spus:

In aceste kituri se baga cele mai ieftine si de rahat motoare, servo, regulatoare. Nu conteaza ca sunt de la Horizon Hobby, Arttech, Robbe, HobbyKing sau Pelikan.
Trebuie sa fie ieftine si sa aduca profit (pentru toata lumea de la producatorul din China pana la magazinul care le vinde). Motoarele si ESC-urile mai sunt cum mai sunt dar servo sunt intre proaste si mizerabile.


Quod erat demonstrandum !

Am luat un Fox de 2,5m de la HK.... după două ture, s-a dus ESC-ul... dacă eram un pic mai atent, îi făceam împământare ca lumea. :good:

Un Minimoa luat de la un magazin din Ro i s-a topit suportul de prindere al motorului cu gazul la jumătate. Concluzia care o trag este că cine dorește un produs finit de calitate trebuie să îl cumpere "coajă" și apoi să îl doteze cu bunătăți ...

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Mihai Oprescu: 06 June 2012 - 08:12 PM

0

#39 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 06 June 2012 - 08:59 PM

Sau mai bine te straduiesti sa inveti sa recunosti punctele slabe ale unui produs, si sa le rezolvi inainte de a fi prea tarziu.
De minimoa s-a tot scris ca este combinatia motor-elice proasta, si duce la supraincalzire si topire suport.
Nuuu... noi avem pretentia la produse perfecte... si ieftine.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#40 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 June 2012 - 09:02 PM

Vezi postareastiganas, la 06 June 2012 - 07:00 PM, a spus:

Pai asta ziceam si eu, ca e de bine.


Ai dreptate...
Nu stiu de ce, citind in viteza, am ramas cu impresia ca semnalai la "bile negre" treaba cu amplasatul servourilor pt. flapsuri.
Greseala mea - scuze!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#41 Useril este offline   Mihai Oprescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 666
  • Inregistrat: 03-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Muscel
  • Interests:Aero

Postat 07 June 2012 - 07:48 AM

Vezi postarearenatoa, la 06 June 2012 - 08:59 PM, a spus:

De minimoa s-a tot scris ca este combinatia motor-elice proasta, si duce la supraincalzire si topire suport.


Poate pe alt forum, aici nu am găsit ceva scris de Minimoa - la un simplu search după "minimoa" nu am găsit ABSOLUT NIMIC referitor la "s-a tot scris..." + că este doar al doilea caz semnalat de mine din câte au vândut ... asta mi s-a spus.

Dacă știam că e un produs cu deficiențe îl mai cumpăram ???!! În domeniul ăsta garanția e cam subțire ... nu ai încărcat corect acumulatorul, ai mers cu gazu' 101%, ai desfăcut produsul și numai ai ambalajul original - motive pentru pierderea garanției sunt multe.

Ce se scrie acum despre Gama 2100 - mi se pare de bun simț.

" Nuuu... noi avem pretentia la produse perfecte... si ieftine " - așa ne mint vânzătorii sau producătorii ... " Noi avem produse de competitie și la ofertă, ieftine și bune ! ". Fiind un hobby, e normal să faci investiții în lucruri de bună calitate - dar nu toți carora le place zborul sunt dispuși să de-a câteva sute / mii de euro pe un model perfect. Nu toți au și timp pentru a studia și îndrepta greșelile proiectantului / producătorului.

Pretenția mea umilă este că dacă cumpăr un planor ready to fly - e să zboare, nu să cadă din cer din cauza unui servo ... dacă acel servo nu merge, nu e vina cumpărătorului. Probabil garanția se aplică doar la spumă, nu și la electronică.

Ce face STIGANAS e super tare, un review făcut pe bune, nu la comandă despre un produs... nu seamănă deloc cu cele ale lui Ali Shan Mao - că tot vorbeam de review-uri pe bandă rulantă...

Toată stima !
0

#42 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8333
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 June 2012 - 06:25 PM

Azi am zburat cu el.

Cateva poze in care se vede diedrul:

Fisier atasat  IMG_4954.jpg (85.06K)
Number of downloads: 179Fisier atasat  IMG_4957.jpg (82.85K)
Number of downloads: 153

Si cateva poze langa EzGlider (pentru comparatie)
Fisier atasat  IMG_4974.jpg (231.59K)
Number of downloads: 156Fisier atasat  IMG_4970.jpg (174.8K)
Number of downloads: 167Fisier atasat  IMG_4967.jpg (197.89K)
Number of downloads: 169Fisier atasat  IMG_4965.jpg (238.58K)
Number of downloads: 192

A zburat excelent. Prima lansare si a inceput sa urce in termica, urca frumos, semnalizeaza bine termica. CG-ul pus cel mai in spate pe la app.80 mm si pare neutru. La stall ii cade usor botul si dupa 2 metri planeaza din nou.

Motorul asigura o urcare adecvata, 3.5 m/s (ajutat si de briza).

Flapsurile se simt, cuplate cu eleroane (crow) se simt si mai bine.

Nu am zburat mult caci eleroanele nu mergeau bine.

- eu le-am lasat cum au venit in cutie - cursa e prea mare si violenta
- servo ramas din kit nu se intoarce la zero si de aceea controlul e imprecis, trebuie tot timpul frecat stanga dreapta.

Peste asta fiind primul zbor eram emotionat. Desi are spatiu garla in interior nu e bine impartit. Bateria poate fi pusa doar in spatele servourilor si in felul asta CG-ul e prea in spate. A trebuit sa-i pun putin plumb in bot. Daca aduc bateria mai in fata sta pe servo. Da astea sunt chestii minore. Faptul ca la primul zbor a urcat in termica de la 70m (in conditii de briza usoara) e cea mai misto chestie.

Fisier atasat  2012_06_07_Gama_EZG.gif (79.64K)
Number of downloads: 212

Cu galben e tensiunea, cand cade inseamna ca merge motorul

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de stiganas: 07 June 2012 - 06:26 PM

0

#43 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 June 2012 - 06:26 PM

Stefane

Hai da-i cer la aripi nu ma mai fierbe ca vreau sa stiu daca ramane la mine sau nu :-)

Acu' ca elektro-junoru deceda', imi trebe un planor de planoreala si relache'

Pupam all
0

#44 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 June 2012 - 06:28 PM

Vezi postareamotzu, la 07 June 2012 - 06:26 PM, a spus:

Stefane

Hai da-i cer la aripi nu ma mai fierbe ca vreau sa stiu daca ramane la mine sau nu :-)

Acu' ca elektro-junoru deceda', imi trebe un planor de planoreala si relache'

Pupam all

Na ca pictai in acelasi timp cu moa' - sa inteleg ca ramane la noi ? :-)
0

#45 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8333
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 June 2012 - 02:19 PM

De ce nu !

Vezi postareamotzu, la 07 June 2012 - 06:28 PM, a spus:

Na ca pictai in acelasi timp cu moa' - sa inteleg ca ramane la noi ? :-)



In urma unor ponturi si a unei scurte documentari pe net inclin sa cred ca acest planor este facut de nineeagle (dupa proiectul Pelikan)

Sunt foarte multe asemanari constructive intre Nine Eagles Sky Climber si Pelikan Gama 2100: tijele de prinderea aripilor, suportul pentru servo, etc.

Spuma arata identic cu nine eagle. Daca as fi avut unul pe mana m-as fi prins imediat.

Nine Eagle sunt un producator bun asa ca asta nu e de rau (caci oricum stim ca e facut in China)
0

#46 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8333
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 June 2012 - 07:24 AM

Sambata seara am fost pe camp si am zburat pe indelete Gama.

Am redus cursa la eleroane mutand tija 2 gauri mai jos pe servo, acum e foarte bine. Zboara foarte placut, nimic spectaculos. Era seara, nici urma de termica.

Parca sta in aer mai putin decat Phoenix Evoution de 2.6m (Bogdan) dar diferenta nu e mare. Nu ii place sa fie zburat foarte foarte incet.

Motorul e lesinat, urca prea incet pentru gustul meu. Decolarea e fara emotii dar urcarea e prea lenta, ceva in genul EzStar (nu a mai avut ajutor de la briza).

Am facut si un mic filmulet.



Una peste alta un planor OK si atat. E adevarat ca asta e prima impresie, daca l-as zbura mult cu siguranta as avea o opinie mai nuantata.

La sfarsitul zilei am montat repede sandoul si am lansat EasyGlider planor pur de cateva ori si zboara mult mai placut. Nu stiu cum e comparat cu un EzGlider motorizat care e mai greu.
0

#47 Useril este offline   nereis 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 02-March 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 June 2012 - 02:03 PM

Salutare,

Stefan si-a luat inima-n dinti si m-a lasat sa fac un zbor cu GAMA. Nu-s un pilot experimentat si nici scriitor, va rog sa scuzati observatiile naive si poliloghia fara de folos.

Sa prezint concurenta. Planoarele mele-s un Radian si un Phoenix Evolution 2.6 m.

1. Radianul - e bland, incet, stabil, nu se angajeaza pe-o aripa. Pana acum a batut toate spumele (motorizate) la termica si planare. Aripa are un diedru enorm, fara flaps ori eleroane, control doar din directie si profundor. Aripa cu profil de lenes si masa mica nu prea-l ajuta sa intre in vant dar il fac sa urce in cea mai firava termica. Pot sa-mi beau linistit ceaiul in timp ce-l pilotez, foarte relaxant.

2. Phoenix Evolution - anvergura 2.6m - a fost oarecum un soc pentru mine, se piloteaza foarte diferit. Are flapsuri si eleroane iar profilul aripii e unul mai de viteza, diedru inexistent, taie mai vartos in vant. Directia nu are efect daca nu-l inclini din eleroane pe partea spre care vrei sa iei virajul. Fata de Radian, viteza e mult mai mare, nu prea-mi vine sa iau degetele de pe comenzi.
Nu l-am facut pana acum sa urce si sa stea in termica, strabate rapid portiuni mari de cer fara pierderi mari de altitudine. Se angajeaza usor pe-o parte la viteze mici (Radian n-ar fi cracnit), am avut chiar un crash (cu urmari minore)in ultimul viraj spre aterizare - viteza prea mica si nasul cam sus pe vant lateral, angajare pe-o aripa, atins cu extremitatea apoi trosc in bot. Am demontat motorul si am impins cu degetul mare fuselajul (dintr-un plastic subtire) care a revenit la forma initiala dupa ce intrase in interior ca un deget de manusa intors pe dos. Am montat motorul si gata reparatia.
Ce ma sperie la el, motorul se incinge foarte, foarte tare (trebuie sa vina inlocuitorul Turnigy 2836 1000kv de la HK). Si mai tare ma sperie un comportament ciudat cand e doar un pic greu de coada - picat, coboara pe-o panta din ce in ce mai abrupta, aripile capata un usor diedru negativ, incep sa flambeze putin (amplitudine mica si frecventa mare) iar viteza devine ametitoare, iese foarte greu din chestia asta, mi-a dat fiori reci. Flapsurile sunt foarte utile la aterizare, mai ales cand nu e vant, vine cu viteza mare.

3.GAMA de la Pelikan - a fost indeajuns descris, ma voi referi doar la singurul zbor efectuat datorita lui Stefan. O observatie: eu am un Spextrum DX5e cu comenzi proportionale si fara mixaje, ca nu stie. Ma simt foarte bine cu statia asta, parca as fi un pilot rus care trage cu forta de mansa si simte astfel avionul. Stefan mi-a dat sa zbor GAMA cu JR-ul lui (nush ce indicativ). L-am rugat sa scoata mixajele de directie cu eleroane, era deja prea mult pentru mine, am ramas doar cu setarea de "butterfly" in loc de throttle pe mansa stanga, adica flaps in jos si eleroane sus pentru reducerea vitezei la aterizare (motorul l-a mutat pe un fel de levier pe lateralul statiei). Una peste alta, cu statia asta senzatia a fost de "fly-by-wire", totul foarte fin si precis, poate si datorita faptului ca Stefan a trimat foarte bine modelul.
Cu motorul in full planorul asta urca asa cum merge spre casa o vaca cu ugerul gata sa plesnesca. Asa, catinel, catinel, tinand modelul pe o panta lina de urcare caci altfel dadea s-o ia intr-o parte, am ajuns la vreo 80m si am oprit motorul. Vand slab, ceas de seara, fara termice (banuiesc). Desi are viteza mult mai mare, l-as asemana putin cu Radianul ca pozitie in aer, parca ar vrea sa muste dintr-o termica. Poate si datorita look-ului sau gras, mi-a dat rapid o stare de incredere in zbor si m-am mai relaxat(totodata aceata incredere poate fi inselatoare si-l trosnesti cand ti-e lumea mai draga). Nu am sesizat tendinte nasoale de angajare, e drept, fiind un pilot slab scopul principal era sa-l aduc intreg la sol si nu am facut manevre bruste si nici incercari de figuri acrobatice. E mai putin provocator (si mai stabil) decat Phoenix Evolution, eu n-as face schimb, imi place mai mult zborul cu nabadai al lui Phoenix. La aterizare, GAMA vine relativ rapid,l-am tinut pe o panta forte lina si dupa ce-am traversat mai bine de jumatate din pista am activat configuratia "butterfly" care l-a incetinit indeajuns de mult incat sa alunece apoi sa se opreasca pe iarba tunsa, asadar nu chiar in boscheti. Stefan m-a certat ca nu am retras flapsurile cu o nanosecunda inainte de contactul cu solul, ca sa nu risc agatarea lor si o posibila deteriorare in iarba. Primul meu model este Radian si gandesc in continuare ca e un model excelent pentru un incepator. Pe de alta parte, GAMA imi pare o optiune valida pentru cineva fara multa experienta, poate nu chiar primul model, dar cu siguranta poate fi al doilea. Pentru ca motorul e slab, trebuie sa-ti infranezi nerabdarea si sa nu tragi de mansa la decolare, lasandu-l sa urce usor. Banuiesc ca poate fi pilotat usor si cu placere si cu o statie mai simpla, fara expo ori mixaje complexe, sunt convins ca cine isi pregateste grijuliu manevra, poate veni in siguranta la aterizare si fara flaperoane (am inteles ca GAMA vine din fabrica doar flaps ready, adica servourile nu-s montate), flaps ori "butterfly", utilizand o banala statie cu patru canale proportionale.

Una peste alta, parerea unui pilot cu experienta redusa care are si piloteaza doar doua planoare:

GAMA este un motoplanor placut la zbor, cu un comportament indeajuns de previzibil incat sa pota fi pilotat chiar si de catre cei incepatori. Din cauza motorului slab cere rabdare la decolare. Atentie la aterizare, viteza e destul de mare si manevra trebuie pregatita din timp. Cuiva care incepe cu o statie simpla cu patru canale ii poate oferi si satisfactii pe termen mai lung, pe masura unor upgrades ulterioare - flapsuri funcionale + statie mai evouluata ce permite mixaje complexe.

Of, atat, imi pare rau de toate elucubratiile astea, caldura mare!
Ba nu, mai e ceva, l-am zburat prea putin pe GAMA, sunt curios cum s-ar comporta la un zbor mai solicitant, oare stie loops, rolls, se rupe in aer ori nu?
0

#48 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 June 2012 - 07:12 PM

Ok, ok

Stefan - cat se poate de quickly ca sa-mi fac si eu o idee - fata de raposatul elektro Junior cum se comporta ?


Ca eu eram invatat cu galeata aia la staul si deh....

Pupam all
0

#49 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8333
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 July 2012 - 11:58 PM

Azi am fost fost in vizita la Adunatii Copaceni (tocmai ce se termina cupa F3A) si am scos la aer Gama2100.

L-am aratat la lume, l-am zburat, am pus variometrul pe el. In mijlocul zilei la 38C erau explozii termice, orice statea in aer cu un efort minim.

Gama a fost OK; ca de obicei, a zburat bine dar nimic sa cad pe spate. Aceleasi nemultumiri: motorul prea slab si coada mare nu se scoate.

Fisiere atasate


0

#50 Useril este offline   cipri_tezaur 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 875
  • Inregistrat: 06-May 09
  • Gender:Male
  • Location:dej

Postat 22 July 2012 - 12:47 PM

Vezi postareaMihai Oprescu, la 04 June 2012 - 12:05 PM, a spus:

ESTE VARIANTA ...ACEASTA ?

Am avut un astfel de planor în mână la RR 2012 ... superb ! Este exact ca acesta cel la vanzare la Phnx2000 ?

Cum este spuma fata de cea de la Multiplex ?

ia uite ca a mai aparut o poza cu planorasul meu :)
eu sunt foarte multumit de el si inca nu am folosit flapsurile :clapping:
0

#51 Useril este offline   adioperator 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1356
  • Inregistrat: 12-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:aeromodelism

Postat 13 August 2012 - 03:36 PM

Seara trecuta am avut ocazia sa vad acest motoplanor la treaba. Am iesit impreuna Alex la un zbor la panta. Probabil dimensiunea fizica si greutatea relativ maricica il fac cat se poate de stabil in zborul la panta.
La inceputul si la sfarsitul filmuletul de mai jos se vad cateva cadre cu Gama 2100 in timpul zborului.


0

#52 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8333
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 August 2012 - 09:44 AM

Daca esti incepator e bine sa cumperi alt model. Acest Gama a stat in aer remarcabil de mult.



Este un exemplu de cum NU SE LANSEAZA un model din mana (si cum nu se zboara, aterizeaza, etc)
0

#53 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8333
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 February 2013 - 10:29 AM

Am aruncat un ochi pe clipul cu Gama2100. Intre timp a ajuns cel mai popular clip facut de mine de pe canalul de modelism.

1200 de vizualizari. Din pacate pentru phoenixmodels cele mai multe sunt din Ceho-Slovacia, de fapt din Romania sunt doar 138.

Asadar planorul a starnit interes dar mai mult la altii. Zborul si filmarea sunt stric utilitare; o decolare, o aterizare; daca nu vrei sa cumperi o Gama mori de plictiseala.


Czech Republic
493
Slovakia
163
Romania
138
Poland
124
Germany
81

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 27 February 2013 - 10:56 AM

0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

25 useri citesc topicul
0 membri, 25 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro