TREI PRABUSIRI IDENTICE...... Care poate fi cauza???
#31
Postat 10 June 2012 - 08:46 PM
Pe camp am avut surpriza placuta sa nu mai fie vant deloc.
Mi-am luat inima-n dinti si am decolat. Dupa decolare am dezactivat servo jambei fata, am ridicat flapsurile, si dupa vreo 5 minute de zbor linistit, am aterizat destul de frumos avand in vedere conditiile de pa "aeroport"
Al doilea zbor l-am facut tot cam de 5 minute, dar cu flaps-urile coborate si cu servo jambei fata in functie. A fost un zbor foarte linistit si fara surprize.
Al treilea zbor a fost unul destul de agresiv si cu emotii, asteptand ca in orice moment sa se intample ceva urat. Spre bucuria mea totul a fost ok.
Aterizarile au fost reusite, fara capotari sau alte figuri acrobatice.
Dupa ce s-a incarcat bateria, am mai facut 3 zboruri mai indraznete in manevre si torul a decurs foarte bine.
In concluzie, banuiesc Rx-ul vechi, desi trebuie probat pe un alt model
Astazi am facut alte 3 zboruri reusite.
In ce priveste ESC-ul, nu cred ca face figuri, dupa ce l-am probat in zbor cu toate cele 7 servo in functie.
Pentru Rx,.....pentru a scapa de problemele de receptie, as putea incerca sa-l mut in spatele trenului posterior, dar asta inseamna "chirurgie". Prin interior nu am cum sa-l asez bine. Chiar daca l-as muta mai in spate, tot ar fi umbrita receptia de trenul de aterizare cand modelul ar veni spre mine. Din acest punct de vedere nu stiu care ar fi varianta cea mai buna, indiferent unde as pozitiona Rx-ul, in zbor are "umbre" de la cabluri sau alte sarme din model :wacko::lol:.
Sper sa nu mai am alte surprize ca cele de pana acum.
Multumesc pentru sfaturi.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#32
Postat 10 June 2012 - 09:43 PM
Zboara modelul, incantati ochii, inima, sufletul si ... ce-ti mai incanti tu cu el si ... cand o-r mai aparea probleme ... suntem aici sa te ajutam cum putem si cum ne pricepem si noi.
Ce altceva s-ar mai putea face la modelul tau, daca acum ... functioneaza asa cum trebuie sa functioneze?! Pune-i ... 2 EDF-uri - ar fi o varianta
(asa, ca o mica glumita, un sfat ingineresc spune ca daca un lucru merge/functioneaza normal - cel mai bine e sa nu te apuci sa-l repari, pentru ca in mod evident il vei strica) - glumita, ne-glumita, da' cam are o bucata de adevar in ea.
Acuma, trebuie sa recunosc ca dreptate are si @takeoff, dar ... nici semnalul asta radio nu e atat de "sperios" si nici nu cred ca se impiedica ca o toanta pe tocuri sa cada si sa-si rupa gatul in drumul sau catre rx, pe langa/prin padurea de table si fire. In mod clar acea padure de table si fire scad drastic raza de receptie optima a RX-ului, dar eu banuiesc ca aceasta raza - chiar si asa scazuta - este cu mult mai mare decat distanta la care poti tu cu ochii tai percepe modelul fara a te dezorienta! Adica cred eu (presupun) ca poti vedea modelul in conditii de siguranta la un 800m iar raza redusa de receptie "worst case scenario"/cel mai rau caz nu ar trebui sa fie mai mica de 800m
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 10 June 2012 - 09:44 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#33
Postat 12 June 2012 - 07:55 AM
care este pozitia antenei la statie?
De principiu o antena emite in plan perpendicular pe ea, deci tu daca o indrepti cu varful spre model vei avea cea mai mica putere radiata in directia lui.
Antena trebuie sa fie pliata la 90 grade pe langa statie a.i. daca te uiti la model ea va emite cu putere maxima in directia acestuia.
Acest lucru cuplat cu ecranajele din model (asta are aluminiu in el de zici ca-i tanc) va rezulta in receptie proasta.
A.
PS: polistirenul nu impiedica trecerea undelor radio deci este fix 0 ca ai acos antena la aer si pe deasupra arata si urat. Poti linistit sa o pui in fuselaj
#34
Postat 12 June 2012 - 01:10 PM
Multumesc mult.
#35
Postat 12 June 2012 - 01:16 PM
Eu cel putin asa am pe toate modelele pe care le zbor si pana la momentul vorbirii nu ma pot plange c-am avut probleme de receptie datorate pozitionarii antenei.
Ca sa fiu mai ... simplu in explicatii, pune o gogoasa pe antena RX si o alta gogoasa pe antena TX, prelungeste (umfla) mental aceste gogoase la limita ... care vrei tu si acestea-s razele de receptie si de emisie pe care le au cele doua echipamente.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#36
Postat 12 June 2012 - 01:53 PM
Antena rx am scos-o afara tocmai pentru a mai reduce in jurul ei cantitatea de fire si Al, care in interior e ceva mai mare :hi:
Momentan, partea estetica e pe planul secund.
Pentru a mai elimina din aluminiu, as putea incerca sa inlocuiesc anumite intarituri cu altele din material plastic
Alte parti din Al, sunt batiul si suportul pentru jamba, care au inlocuit vechile piese din placaj si metal
Trenul de aterizare a fost din Al de la inceput.
Daca nu mai apar surprize la urmatoarele zboruri am sa-i fac si o cosmetizare (capota si aripi)
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#37
Postat 12 June 2012 - 07:49 PM
#38
Postat 12 June 2012 - 07:58 PM
DanB, la 12 June 2012 - 07:49 PM, a spus:
Ba da, vezi la heli care fac 3d cum antenele sunt paralele in majoritatea timpului!
Aceasta postare a fost editata de rad_gaby: 12 June 2012 - 07:58 PM
#39
Postat 12 June 2012 - 09:13 PM
Antenele trebuie sa fie paralele si necolineare. Aceste este cazul ideal.
Cand sunt colineare ( antena statiei catre model ) este cel mai rau caz posibil, putandu-se pierde semnalul si la 10m.
Intre cele doua cazuri este situatia intermediara cand antenele pot fi perpendiculare - cea a statiei si ambele de pe model. In acest caz caderea de semnal este de 26dB, care inseamna aproximativ 1/20 din range maxim. Daca luam un range maxim rezonabil de 2km, testat de mine si cu Hitec si cu Frsky, atunci asta inseamna 100m, care cam este o distanta rezonabila la care se evolueaza 3D, nu ?
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 12 June 2012 - 09:14 PM
#40
Postat 13 June 2012 - 12:28 AM
Dupa mintea mea in zbor momentele in care antenele sunt paralele (tx-rx), sunt destul de putine, depinzand si de stilul de zbor.
Care ar fi pozitia cea mai buna a antenelor in cazul 9X?
Multumesc.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#41
Postat 13 June 2012 - 06:23 AM
Multumesc frumos si multa, multa bafta.
#42
Postat 13 June 2012 - 06:45 AM
Cateva cazuri la limita cand pozitionarea antenelor se optimizeaza la sange:
- zbor FPV la limita receptiei, se caracterizeaza prin zbor relativ jos raportat la distanta, o elevatie sub 30 grade cu siguranta, si la nivel 99% din timp, fara acrobatii. In acest caz antena Tx trebuie sa fie verticala si ambele antene pe avion de asemenea verticale, doar usor inclinate ca sa compenseze inclinarea avionului in virajul de intoarcere, care de obicei se face la limita receptiei cand incepe sa intre failsafe. Trebuie amplasate pe avion intr-o asemenea pozitie incat la intoarcere sa nu fie obstructionata vizibilitatea intre radio si macar una din antene.
- zbor planor foarte sus la verticala = antena Tx orizontala si ambele antene pe avion de asemenea orizontale, la 90 grade, adica una de-a lungul unei aripi, cealalta de-a lungul fuselajului. Sau in V orizontal in lateralele fuselajului, ca niste mustati de somn. Aici nu se poate atinge idealul de paralelism, pentru ca avionul se misca permanent in cercuri, si aceasta amplasare nu este decat un compromis care asigura ca una din antene este cat de cat aproape de paralelism cu cea de transmisie.
In cazul in care ai simultan doua conditii defavorabile, adica o singura antena si un range destul de mic, de aproximativ 800m, cum e cazul sistemului RF original SkyFly al statiei 9X, amplasarea antenei devine critica. Conditia de perpendicularitate descrisa mai sus, daca se petrece peste 40 metri, ai foarte probabila pierderea semnalului. Trebuie sa analizezi in prealabil cum vei zbura, in ce pozitii va fi avionul la distante mai mari de 40-50m, si sa asezi unica antena astfel incat in acele pozitii sa fie paralela cu cea a statiei. Daca vrei sa faci elemente de acrobatie care implica rotirea completa a avionului ar fi bine sa le faci la mica distanta.
Un test la sol cu ambele antene perpendiculare pentru gasirea acestei distante la care pierzi semnalul nu ar strica, probabil nu vei avea de mers mai mult de 100m.
Sau, cel mai sanatos, schimbat sistemul RF cu unul cu doua antene si cu bataie mare.
#43
Postat 13 June 2012 - 06:51 AM
dan_mitea, la 13 June 2012 - 06:23 AM, a spus:
Multumesc frumos si multa, multa bafta.
Daca este vorba cum banuiesc de un sistem telemetrie pe un multicopter, atunci acest "paralele sa fie" se traduce prin una in sus spre cer si una in jos spre pamant. In nici un caz una la orizontala, aia va fi o antena inactiva 100% din timp.
Un multicopter este o platforma foarte dificila pentru RF... bratele metalice il fac practic echivalent cu un disc semi-opac RF in aproape orice pozitie. Daca ai elice carbon e si mai si... discul va fi total opac si de dimensiune si mai mare.
Amplasarea antenelor ca mai sus te asigura ca vei avea receptie permanenta la orice inaltime a xcopterului, fie ca este sub sau deasupra nivelului statiei.
#44
Postat 13 June 2012 - 12:54 PM
Multa, multa bafta, mestere.