Modelism - RHC Forum: TREI PRABUSIRI IDENTICE...... - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

TREI PRABUSIRI IDENTICE...... Care poate fi cauza???

#1 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 01 June 2012 - 03:28 PM

Am avut in ultima luna 3 evenimente destul de urate cu aermodelul. Toate cele 3 trante sunt aproape identice:


Am eliminat cateva cauze care nu pot duce la asa dezastru:
--modelul nu a ramas fara alimentare (motorul functiona pana la contactul cu solul);
--la primul crash,(cel din film) Tx piuia pentru ca tensiunea era 8,2V. Dupa crash am zburat alt model vreo 25 de minute si tensiunea nu a scazut sub 7,7V
--distanta dintre locul prabusirii si locul unde ma aflam a fost de aproximativ 150-200m, deci nu era in afara razei de actiune.
--de angajare nu cred ca poate fi vorba, pentru ca modul de angazare al modelului este diferit, l-am testat de multe ori la inaltine si apoi se redreseaza destul de repede.
--chiar daca vantul a fost destul de nervos, se vede ca modelul se tine bine si destul de usor, nu pune probleme deosebite in control.
A doua cazatura a fost la fel, doar ca inaltimea era mai mica si viteza mai mare. Deci se exclude clar angajarea in limita de viteza. Modelul era la primul zbor, bateriile Tx eerau incarcate si totusi.....buf.
Distanta intre mine si model era de 30-50m
A treia tranta este indentica cu a doua, la cam 100m distanta de mine.
Modelul incepe un viraj strans si nu mai raspunde la comenzi.
Ce anume ar putea cauza un astfel de comportament?
Tx se exclude pentru ca il folosesc pentru alte 2 modele si nu a facut probleme.
E posibil ca Rx sa aiba un defect intermitent?
Se poate ca amplasarea lui aproape de un servo sa-i dea "dureri de cap" si sa o ia razna?
Dupa prima tranta, se auzea ESC-ul cum piuie ca nu are semnal.
Faza e ca dupa trante, comenzile functionau :good::yahoo:
Daca ma mai tin nervii sa-l mai repar si sa-l scot la aer am sa schimb rx in prima faza.
Ce anune din electronica unui model ar putea bruia Rx-ul?
Unde si cum se monteaza Rx-ul in siguranta?
Multumesc anticipat.

Aceasta postare a fost editata de alex g: 01 June 2012 - 03:30 PM

Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#2 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2074
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 01 June 2012 - 03:55 PM

Nu ştiu dacă te ajută ceea ce voi spune.
Am avut şi eu parte de un incident asemănător şi în final s-a dovedit a fi de vină servoul de pe direcţie care deşi la sol părea că funcţionează bine, în aer a fost cel care prin blocare la capăt de cursă mi-a pricinuit probleme (unul din pinioane era ciupit de la o trântă anterioară şi în zbor a cedat).
Ar mai fi de folos o eventuală montare pe firul servourilor de inele de ferită (in anumite condiţii pot apărea interferenţe deşi producătorii nu declară explicit acest lucru).
Dacă modelul a mai avut aterizări mai forţate, ar fi de verificat integritatea pinioanelor şi eventualele lipituri aşazise "reci" care pot deveni un adevărat coşmar în anumite condiţii.
Zboruri line...
Sultan Eduard
0

#3 Useril este offline   EdiV12 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 286
  • Inregistrat: 07-June 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 June 2012 - 04:04 PM

ce rx folosesti? eu am avut o problema similara la un receptor 9x se rupsese ecranajul antenei chiar la baza cablajului si pe la 50m modelul se comporta haotic, deabia l-am redresat, apoi l-am adus la aterizare. La inspectia rx-ului am descoperit aceasta problema, probabil din cauza miscarii antenei in interiorul modelului sau poate din cauza chinezului, sau ambele. L-am lipit si acum zbor o aripa cu rx-ul respectiv pana o pier din ochi fara probleme. Oricum daca asta e problema si la tine vezi ca e o operatie migalosa daca nu le ai cu lipitul, apeleaza la un cunoscator. Eu lipesc antenta acum cu un scotch de carcasa receptorului, sau in interiorul modelului sa nu se mai balangane. Succes!
0

#4 Useril este offline   EdiV12 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 286
  • Inregistrat: 07-June 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 June 2012 - 04:09 PM

rx-ul il poti monta oriunde dar nu prea aprope de esc, ala poate da eventuale interferente, cam 10-15cm de esc si servouri eu zic ca e safe.
0

#5 Useril este offline   tantar 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2743
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:GALATI - CONSTANTA

Postat 01 June 2012 - 04:30 PM

Schimba regulatorul .
Trex 700 V BAR
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
0

#6 Userul este online   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2861
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 01 June 2012 - 05:37 PM

Vezi postareatantar, la 01 June 2012 - 04:30 PM, a spus:

Schimba regulatorul .

...sau se reseteaza ESCU-ul ..vezi temperatura de lucru sau in cel mai rau caz "aerisestel"
0

#7 Useril este offline   stelu82 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1053
  • Inregistrat: 06-January 12
  • Gender:Male
  • Location:craiova dolj
  • Interests:mecanica auto, zborul de orice fel

Postat 01 June 2012 - 07:39 PM

nenea alex ce vad eu in filmulet tinand cont ca am multe crashuri la activ spre sfarsitul filmului inainte de prabusire avionul a inceput sa se comporte haotic greseala de pilotaj sau problema electrica cum zici tu in al doilea rand poate filmuletul e de vina, modelul este cam departe eu unul nu reusesc sa imi dau seama pe ce parte e pe spate sau pe fata dupa care in incercarea de al redresa a inceput sa piarde portanta si restul ...........nu critic si nu vreau sa mio iei in nume de rau. :clapping: stima si multa bafta
Fly safe, have fun. Measure three times, cut once. The man who makes no mistakes does not usually make anything.
0

#8 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 01 June 2012 - 08:09 PM

@EdiV12 Rx-ul este tot 9X, am sa verific interiorul, eventual am sa incerc altul nou..de la esc are cam 15cm, dar e cam aproape de 2 servo de la deriva si profundor. Cele 2 servo au fost inlocuite dupa primul crash, fiind suspectate de probleme.
@tantar-- de ce ar trebui sa schimb regulatorul?
@incepatoru--De aerisit este aerisit, este fixat in spatele motorului pe batiu si niciodata nu a fost mai mult decat caldut la atingere.
Am sa-l resetez dar nu a facut probleme nici la sol nici in aer.......nu stiu de ce trebuie resetat dar am sa incerc.
@ stelu82--filmuletul este chiar de la primul crash, initial m-am gandit si eu la greseala de pilotaj dar urmatoarele doua crash-uri exclud aceasta varianta. In filmulet, zborul e haotic pentru vantul era destul de tare si au fost momente cand modelul statea la punc fix, apoi angaza usor stanga sau dreapta, apoi coboram botul si redresam foarte usor, dar finalul nu a fost sigur angajare.
Distanta este mare, dar l-am zburat si la distante mai mari si nu am avut dificultati. Pe film se vede cam rau ca e filmat cu soarele-n fata dar in realitate s-a vazut mult mai bine.....
Rx era fixat cam asa, pana dupa a doua tranta:
Imagine atasata: IMG_4790.JPG
Apoi a fost mutat sub celalalt grilaj, sub baterie. Pana aici ajung toate mufele servo si esc.
Acum nu stiu unde sa-l mai pun....
Va multumesc pentru sfaturi...daca mai aveti alte idei despre aceasta problema....
Stima.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#9 Useril este offline   stelu82 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1053
  • Inregistrat: 06-January 12
  • Gender:Male
  • Location:craiova dolj
  • Interests:mecanica auto, zborul de orice fel

Postat 01 June 2012 - 08:25 PM

bafta multa :clapping:
Fly safe, have fun. Measure three times, cut once. The man who makes no mistakes does not usually make anything.
0

#10 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 01 June 2012 - 08:45 PM

Vezi postareastelu82, la 01 June 2012 - 08:25 PM, a spus:

bafta multa :clapping:


Multumesc, sper sa gasesc cauza si sa nu se mai repete :lol:
Numai bine.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#11 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 01 June 2012 - 09:10 PM

Regulatorul ar trebui schimbat mai ales din cauza BEC,care s-ar putea sa nu asigure consumul.Dar din ce vad eu in poza,receptorul e "umbrit" de aluminiu pentru tren si
astfel in anumite pozitii pierzi legatura radio.
0

#12 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 01 June 2012 - 09:12 PM

Eu banuiesc receptorul ca majoritatea celor care au postat. Si nu neaparat o defectiune a lui in sine, ci fie un contact imperfect, fie pozitia receptorului si a antenei fata de toate celelalte componente.
Mentionez ca am patit ceva similar cu cel de al doilea F16 50mm EDF, iar receptia buna varia de la 25 -100m in aer (ultima aterizare-o tranta - pana sa ma prind de duda). La primul F16 (care e capabil de zbor si azi) am receptor identic montat sub ESC. In al doilea F16, rx-ul in exact aceeasi pozitie sau in imediata apropiere a ESC-ul (indentic cu primul) avea un comportament ... animalic. Am pus intre ESC si RX cca 10cm si lucrurile sunt perfecte acum. Tot cu rx-ul asta, am mai patit o duda la care un coleg cu o statie TG 9x imi comanda ... eleroanele!!!! La celelalte rx-uri care le mai am, eu ii comandam eleroanele colegului - pana cand si-a schimbat modulul de emisie.

Cred ca pozitionarea rx-ului tau la o distanta mai mare de esc si departe de orice alte componente electronice, ar putea fi solutia. De asemenea, antena cred ca ar trebui fixata sa nu i se permita nici un pic de joc. (la Ultron, am schimbat un servo SG cu corona si ... celalalt servo SG se misca odata cu comanda lui corona - adica desi n-ar trebui electronica are emisii reziduale care influenteaza negativ fiecare componenta in parte) La ultron, am rezolvat problema cu inele de ferita pe fiecare cablu de comanda in parte.

Multa bafta si aterizari line!

PS: cred ca are dreptate si @takeoff cu aluminiul respectiv si umbrirea receptorului si implicit afectarea negativa a receptiei!

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 01 June 2012 - 09:14 PM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#13 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 01 June 2012 - 09:23 PM

Regulatorul ... mmm ar putea sa fie un contact imperfect si la acesta, care sa devina imperfect sau ... sa nu mai faca contact deloc - odata cu cresterea temperaturii ESC-ului (sau odata cu miscarea aleatorie a firelor in model) si sa duca la lipsa alimentarii rx-ului si implicit a servo-aielor, sau alimentarea cu intermitente. Contactul imperfect in esc s-ar putea sa se fi dezvoltat ca urmare a crash-urilor sau aterizarilor brutale repetate. (am patit-o)
Unul din condensatorii aia de la ESC avea un piciorus dezlipit/iesit din lipitura, insa simptomatologia in zbor, avea la baza si intreruperi in functionarea motorului. Motorul ... "stranuta" si apoi o lua din nou ... semn ca trebuia sa tai motorul si sa pun modelul cat mai repede jos, ca sa nu-l pun pe bucati.

Zic eu ca trebuie verificat si ESC-ul. Astfel trebuie facut un ... test range la sol (cu modelul atarnat de ceva la macar 1,5m de sol) cu pilotul la cat mai mare distanta si in pozitii cat mai diferite fata de model (pentru a verifica receptia in diferite pozitii ale rx-ului fata de tx), iar ESC-ul ... verificat condensatorul ala dintre firele de alimentare - alea de merg la baterie.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#14 Useril este offline   Elicopter 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 565
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Alba Iulia

Postat 01 June 2012 - 11:20 PM

Eu zic ca este receptorul de vina .
Si la mine s-a intamplat asa ceva , exact ca in filmare , si este din cauza ca pierdeam semanlul .
Ceea ce cauti aceea gasesti
0

#15 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 01 June 2012 - 11:59 PM

Dupa ce remediez stricaciunile, schimb Rx cu altul nou, pe care am sa-l pozitionez astfel incat antena sa o scot in afara fuselajului.
Cat despre cunsumul ce nu ar putea fi sustinut de BEC, cum as putea sa-mi dau seama despre ce consum e vorba? E consumul de curent pentru servomecanisme?
Pe ESC e trecut 50A, dar nu am gasit nimic despre BEC nici pe net nici in manual
La prima tranta modelul avea 6 servo de 9g si unul standard pentru jamba fata. Ulterior i-am inlocuit 2 servo de 9g cu 2 standard (profundor si directie)
Modelul de obicei il zbor linistit fara a-l duce la limita. Virajele le fac din directie cu usoare corectii din eleroane. Flaps-urile le folosesc doar la decolari si aterizari. Tind sa cred ca nu poate fi vorba de un consum peste limita BEC din moment ce inainte nu a facut astfel de figuri.
Am sa verific si ESC, eventual la sol, in functie , fara elice, sa incerc sa-l misc sa vad daca apar probleme.
Va multumesc inca o data pentru sfaturi
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#16 Userul este online   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2861
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 02 June 2012 - 06:13 AM

@alex uite un caz clar de resetare a ESC-ului...
0

#17 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 02 June 2012 - 06:26 PM

Nu in mod deosebit consumul exagerat al servo-urilor din ESC ar putea fi problema, ci ... cum spuneam, contacte imperfecte prin el.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#18 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 02 June 2012 - 07:54 PM

Vezi postareaalex g, la 01 June 2012 - 11:59 PM, a spus:

...Cat despre cunsumul ce nu ar putea fi sustinut de BEC, cum as putea sa-mi dau seama despre ce consum e vorba? E consumul de curent pentru servomecanisme?
...


Il tii in mana la sol, il turezi la pozitia de croaziera a mansei si misti cat mai violent toate suprafetele de comanda.
Daca ai avea telemetrie te-ai ingrozi cat poate sa traga un servo de 9 grame...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#19 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 03 June 2012 - 10:36 AM

In primul rind rx-ul si antena trebuie sa fie departe de orice altceva, mai ales de esc, motor, cablul spre motor. Motoarele brushed trebuie sa aiba acele condensatoare ceramice.

Si firele dintre rx si servo-uri sa nu fie pe linga cele de putere (alimentare, motor)

Un receptor digital nu ma asteptam sa ia comenzi aiurea, in mod normal daca nu are semnal nu da nici o comanda

BEC-ul ma astept sa dea cel putin 1A
USER BANNED BY ADMIN
0

#20 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 03 June 2012 - 10:44 AM

Un amper il termina doua servi SG90, daca sunt in stall amandoua.
Poate sa relateze casper20 anul trecut la Brasov cum a pierdut controlul la un IAR deasupra oamenilor, avand 3 servo SG90 si BEC de 1A. Si-a data seama din beep-urile telemetriei ca receptorul se restartase, noroc ca timpul de reboot este sub o secunda si a recapatat controlul la timp.
Ajuns acasa a inlocuit ESC-ul cu unul cu un BEC de 2A si cred ca nu a mai avut probleme.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 03 June 2012 - 10:44 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#21 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 03 June 2012 - 11:34 AM

Imediat ce termin reparatiile am sa inlocuiesc Rx cu cel de pe Pico Cub care de mai bine de 6 luni nu a facut deloc probleme, apoi am sa fac teste la sol cu esc-ul sa vad ce figuri face.
In caz de probleme cu ESC-ul, cum trebuie procedat? Altul nou, ce caracteristici ar trebui sa aiba, in afara de 50A cat scrie pe asta?
Va multumesc pentru sfaturi.
Eventual, un UBEC extern cum se poate conecta in sistem?

Aceasta postare a fost editata de alex g: 03 June 2012 - 11:38 AM

Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#22 Useril este offline   ARU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1427
  • Inregistrat: 15-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:aero

Postat 03 June 2012 - 12:32 PM

din cate am vazut era un vant destul de puternic , nu era un timp bun de zbor ! motoru' nu facea fata si probabil la sfarsit si-a pierdut din putere , apoi totul e istorie !
0

#23 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 03 June 2012 - 01:15 PM

Vezi postareaARU, la 03 June 2012 - 12:32 PM, a spus:

din cate am vazut era un vant destul de puternic , nu era un timp bun de zbor ! motoru' nu facea fata si probabil la sfarsit si-a pierdut din putere , apoi totul e istorie !


Era vant, dar motorul era undeva la 50-60%, nu a fost problema de motor, celelalte 2 trante au fost pe vreme fara vant.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#24 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 03 June 2012 - 05:28 PM

Daca ar fi sa fie vantul de vina, eu ar trebui sa nu mai am nici un model intreg ... si nici un zburator dobrogean n-ar mai avea nici un model intreg. Ultronul a "vazut" vant de 37,7kmh (cel putin asa zicea statia meteo de la MK) si nu l-a deranjat sub nici o forma, in mod regulat in primavara a zburat (si nu numai el) la vant de cel putin 24kmh.
Ce Dumnezeu, daca se misca crengile copacilor, nu mai zburam sa nu ... stricam modelele?! Bibelouri are nevata-mea in vitrina garla, mama si soacramea nu mai spun ... :D

Acuma, daca ESC-ul este unul de 50A HK red brick, acesta are/"stie" sa dea 3A pentru servoaie (la cum zice ei), dar de regula poa' sa dea si ceva mai mult, adica mie mi-a iesti cca 5A cu 8 servoaie SG 90, corrona, AS100 si hextronic-uri de 9 grame - cu modelele la sol si motorul la jumate la modelul care alimenta si celelalte servoaie (sa pot sa tin modelul, sa n-o ia la sanatoasa prin casa ... ).

Parerea mea ca pentru 4 servo, un ESC capabil sa dea pe BEC 3A la 5V e mai mult decat suficient, chiar si in cazul in care le folosesti pe toate odata (viraj spate in cutit pe stanga - unde foloseti chiar toate cele 4 servo-uri la maxim) fie si cu motor in blana - desi intre noi fie vorba eu n-am folosit inca motor in blana cel putin la Ultron. Ca sa fiu mai specific, vorbesc de cazul particular in care toate cele 4 servo sunt SG90 sau 3SG 90 si un Corrona 929B.

Oricum, pana nu repari modelul si nu te apuci de verificari ... discutam discutii.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#25 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 05 June 2012 - 05:55 PM

Am terminat reparatiile si am facut si ceva teste azi.
ESC-ul este asta:
Imagine atasata: IMG_4854.JPG
Nu am gasit specificatii nicaieri despre BEC. Am gasit produse similare la hk si pe alte site-uri si cam toate esc de 50A au BEC de 3A, sper ca si al meu sa fie la fel
Am incercat sa vad daca are ceva intreruperi si nu am gasit nimic suspect, l-am "indoit" in toate felurile, am miscat toate firele, am tras de ele, si nu stranuta, nu tuseste.
Modelul este echipat cu 4 servo de 9g, pe eleroane si flapsuri; un servo SG 5010 pentru profundor si 2 HS422 pentru deriva si roata fata.
Dupa decolare raman in serviciu 2 servo de 9g, pe eleroane sg5010 di unu hs422 pe deriva, cel de pe roata fata se dezactiveaza dupa decolare pentru a reduce consumul, iar cele de pe flaps fiind ridicate nu cred ca mai consuma ceva in zbor.
Am montat totul, l-am scos afara, l-am legat de un pom, am turat motorul spre 50-60% si am inceput a innebuni comenzile in toate modurile posibile :good:, dupa vreo 10 minute am incetat pentru ca nu s-a intamplat nimic. Motorul era caldut, ESC era si el caldut, ceva pana in 40 grade.
Ulterior am incarcat bateria, am iesit la camp si cu niste emotii mai mari ca la primul zbor l-am ridicat. Am zburat vreo 10 minute, imi tremurau degetele pe stick-uri de mai sa nu pot ateriza la final....
Zborul a fost ok, modelul a aterizat frumos, dar mult prea repede fara flaps si s-a oprit in iarba capotand, dar fara pagube.
Sper sa fi fost de la Rx-ul vechi. Asta de pe pico-cub l-am montat in asa fel incat sa-i pot scoate antena in afara.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#26 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 05 June 2012 - 05:59 PM

Imagine atasata: IMG_4853.JPG
ESC-ul cam asa e montat si cred ca e destul de aerisit.
Imagine atasata: IMG_4856.JPG
RX-ul montat cu antena in afara modelului.
Va multumesc pentru sfaturi
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#27 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 05 June 2012 - 11:27 PM

Cred ca in pozitia actuala RX-ul este prea aproape de servoaiele de pe deriva si profundor (banuiesc ca ele sunt) si este foarte posibil ca acestea sa influenteze receptia, chiar si daca antena este afara. Poate ca distanta efectiva dintre cel mai apropiat servo si Rx este de macar 5cm si ... nu se vede deoarece fotografia nu este in 3d. Daca insa nu este ... ma gandesc eu ca macar 3cm ar fi bine sa fie intre servo si esc, sau macar niste inele de ferita pe cablurile servoaielor alea doua cele mai apropiate de rx.

De asemenea, antena cred ca ar trebui cumva rugata frumos sa nu mai stea ca un ... morcov infipt in fuselaj si sa se aseze si ea in prelungirea fuselajului, asta doar ca sa nu mai sara-n ochi.

Multa bafta zboruri multe line, aterizarile asemenea! :pardon:
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#28 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 09 June 2012 - 05:29 PM

Am facut cateva modificari legate e pozitia RX:
Imagine atasata: IMG_4861.JPG
L-am mutat mai in fata, am legat firele pentru servo, am scos antena in afara fuselajului si i-am dat o pozitie cat de cat verticala si cat de cat paralela cu antena TX.
Imagine atasata: IMG_4865.JPG
Acum distanta intre RX- ESC-Servo, este destul de mare, si sper sa nu mai apara influente intre ele.....
Astept un BEC extern si sper ca astfel nu voi mai avea probleme.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#29 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 10 June 2012 - 02:53 PM

Chiar nu cred ca era nevoie de un BEC extern! De fapt ... sunt convins! N-ai cum sa ai atata consum mare incat sa scada tensiunea de alimentare pentru rx si sa induca resetarea!
Cel putin asa cred eu si cred cu convingere greu de zdruncinat!

Pe de alta parte, BEC-ul extern va permite controlul modelului, chiar si in cazul in care ESC-ul crapa in aer din ... diferite motive si aducerea modelului la sol in ... controlabil.

Din punctul strict al meu de vedere, n-as mai fi dat banii si pe BEC, chiar si cu riscul de a mai adauga inca cateva grame de lipicinol si scoci pe model in urma unui (Doamne Fereste!!!) alt crash.

Multa sanatate si aterizari line!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#30 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 10 June 2012 - 04:12 PM

Alex,ridica avionul in pozitie de zbor deasupra capului si ai sa vezi ca intre statie si receptor(antena) este o padure de table si sarme,care in pozii diferita de zbor creeaza probleme de receptie.Degeaba scoti antena din model daca este umbrita de tren.

spor
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

13 useri citesc topicul
0 membri, 13 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro