Modelism - RHC Forum: DLG - Etape de constructie - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

DLG - Etape de constructie Planor compozit, de la 0

#61 Useril este offline   Olvi 

  • ex rou162
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 376
  • Inregistrat: 02-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 08 July 2012 - 08:57 AM

timide pana ti l-am aruncat eu :clapping: ... as I said last night .. keep id doing
Best way to get to next level is to practice. So fly fly fly and at the end of the day fly again.
Push your limits to a level you have never did before.
0

#62 Useril este offline   Zippo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 09 July 2012 - 07:51 AM

Da Stef, la lansari trebuie sa exersez serios, mi l-ai aruncat bine insa abia aseara mi-am facut mixajele si modurile de zbor. E mai greu decat imi imaginam, nu mai zic ca e prima data dupa 4 ani de cand nu am mai pus mana pe statie si va trebui sa re-invat zborul RC pe el :yahoo:

Aceasta postare a fost editata de Zippo: 09 July 2012 - 07:53 AM

0

#63 Useril este offline   Olvi 

  • ex rou162
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 376
  • Inregistrat: 02-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 10 July 2012 - 09:40 PM

lasa Gelucu .. baga mare ca primul eu il cumpar.
Best way to get to next level is to practice. So fly fly fly and at the end of the day fly again.
Push your limits to a level you have never did before.
0

#64 Useril este offline   Zippo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 12 July 2012 - 07:51 AM

Dupa cateva zeci de lansari, l-am centrat si trimat corect, zboara foarte frumos si stabil insa imi dau de furca aruncarile. Am tendinta sa-l agat cand eliberez .
Pentru lansare am setat flaps negativ 2 grade si profundor cabrat un pic.
Lansarile inca le fac cu frica si destul de slabe, am reust doar 4 viraje complete dintr-o lansare insa mai exersez. :yahoo:
Senzatia e super tare !!!
0

#65 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5157
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 12 July 2012 - 07:02 PM

sa vezi cand o urca in prima termica...Abia atunci se justifica munca....


Numai bine si zboruri linistite.
0

#66 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 July 2012 - 08:53 PM

Vezi postareaZippo, la 12 July 2012 - 07:51 AM, a spus:

la lansari trebuie sa exersez serios


O foarte buna explicatie despre cum ar trebui facuta o lansare buna:

Partea 1:

Partea 2:
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#67 Useril este offline   Zippo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 20 July 2012 - 07:28 AM

Foarte bune explicatiile si deja se vad si rezultatele.
Am prins o zi cu termica si turbulente, am urcat sus si am stat peste 6 minute insa mai sunt cateva aspecte ce trebuiesc imbunatatite, si anume stabilitatea in viraj.
De exemplu, virajele stranse nu prea le pot executa pentru ca trebuie sa trag serios de mansa si se vede o pierdere semnificativa de inaltime. La viraje mai largi si cu putina directie (inclinare mica), este foarte stabil si unghiul de planare constant.
Posibil sa fie si din cauza turbulentelor si a vantului , insa la inclinari mai mari, tinde sa creasca viteza.
Deci ce ar putea influienta stabilitatea in viraj si cum as putea optimiza acest aspect ? (unghi mai mare diedru?, incidenta? profil? ) .
0

#68 Useril este offline   Zippo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 20 July 2012 - 07:29 AM

Profilul folosit este: AG45c -03f SuperGee RC DLG by Mark Drela
0

#69 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 July 2012 - 06:47 PM

Te-ar ajuta daca in viraje stranse ai mai scoate putin flaps. Incearca sa jonglezi si cu diferentialul. In sensul de a-l mai reduce putin, dar nu atat de mult incat botul sa tinda sa iasa din viraj.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#70 Useril este offline   B-222222 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 02-May 07
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 31 March 2013 - 04:40 PM

Am terminat prima aripa cu eleroane.
anvergura- 1m
profil AG 03
greutate 58gr.

Fisiere atasate


0

#71 Useril este offline   Zippo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 03 April 2013 - 12:19 PM

Felicitari, arata foarte bine! Ce fibra este? 25 sau 50 g?
Din ce vad ai folosit polistiren extrudat din cel portocaliu, care este un pic mai aerat decat cel roz sau albastru. Este suficient de rigida?
Eu in curand ma reapuc de cateva aripi dar voi ramane la cel roz cu densitate ceva mai mare.
0

#72 Useril este offline   B-222222 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 02-May 07
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 03 April 2013 - 04:58 PM

Multumesc.

Fibra este de 50gr.
In ce priveste polistirenul am folosit si albastru. Nu am sesizat o diferenta de rigiditate, probabil si anvergura este mica.
De ce cel roz e mai greu? Am vazut ca are declarata aceeasi densitate ca celelalte doua.

Aceasta postare a fost editata de B-222222: 03 April 2013 - 04:58 PM

0

#73 Useril este offline   Zippo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 04 April 2013 - 12:31 PM

Mi s-a parut ca polistirenul roz, albastru este ceva mai dens decat cel portocaliu si mai nou negru. Poate ma insel insa foaia pe care am avut-o eu se vedea foarte clar diferenta.

Mare atentie la imbinarea celor doua semi-planuri, eu am avut surpriza ca la o aruncare sa mi se plieze in aer :) , pune fibra pe intrados si extrados.
0

#74 Useril este offline   Zippo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 02 June 2013 - 09:43 PM

Va salut si revin cu o noua versiune la DLG-ul meu, mai precis niste imbunatatiri aduse:

- suprafata aripei marita si mai usoara
- ampenajul orizontal va fi fix si nu basculant
- comenzile vor fi pull-spring (directie + profundor)

Am de gand sa renunt la NiMh si sa trec pe Lipo si m-am gandit la LiPo G3 Ray, 350 mA, 7,4 V.
Cunostintele mele cu LiPo sunt nule asa ca rog pe cei care se pricep sa ma ajute cu o schema de UBEC DIY pentru alimentarea receptorului la 4.7V (cu LM e posibil?)

Folosesc HS-45HB si la descriere spune ca suporta maxim 5.1V deci majoritatea UBEC-urile scot 5.5 V ... se pot arde servo-urile?

Foto in curand!
0

#75 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 02 June 2013 - 09:48 PM

Ia un 7805 de la orice magazin de electronice. Sint vreo 4 marimi, de la 100mA la 1.5A. Cred ca cel de 500mA, ceva mai mic ca un conector de servo, te-ar aranja cel mai bine.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#76 Useril este offline   catamures 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 279
  • Inregistrat: 20-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Targu Mures

Postat 03 June 2013 - 03:11 PM

Dl. Renato, nu e mai bun un LM 2940 pentru 2S ? Din date, cica are dropout voltage cam 0.5v la 1A(eu am masurat 0.82v). La 7805 e cam 2v.

Aceasta postare a fost editata de catamures: 03 June 2013 - 03:12 PM

Statie: Turnigy 9x
AERO: Wing Dragon, EDGE 540T, Planor Guppy homemade, EZ Glider Pro, BEAVER 2,5m, Robbe ARCUS 1.8m, BETA1400, ST MX2, ArtTech P51-D Mustang, Lil Ripper homemade, FT BloodyWonder homemade, Micro Cessna homemade, Robbe SeaGull 2,2m
HELI: Angel 300, LRP Disco Hornet, clona SYMA 107
AUTO: CARSON CPT 27cc, LRP Blast S10 TX
0

#77 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 03 June 2013 - 04:12 PM

Acea valoare are semnificatia de cadere de tensiune minima intre intrare si iesire, adica poti avea 5.5V la intrare, si el inca iti mentine 5V la iesire. Ori... un 2s ajuns la 5.5V se cheama ca este pe duca.
La 7805 ar veni ca poti merge cu tensiunea pack-ului in jos pana la 7V, ceeace este cam la fix de venit jos si reaincarcat bateria.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 03 June 2013 - 04:12 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#78 Useril este offline   catamures 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 279
  • Inregistrat: 20-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Targu Mures

Postat 03 June 2013 - 06:00 PM

Asa e. Nu m-am gandit la asta. :good:
Statie: Turnigy 9x
AERO: Wing Dragon, EDGE 540T, Planor Guppy homemade, EZ Glider Pro, BEAVER 2,5m, Robbe ARCUS 1.8m, BETA1400, ST MX2, ArtTech P51-D Mustang, Lil Ripper homemade, FT BloodyWonder homemade, Micro Cessna homemade, Robbe SeaGull 2,2m
HELI: Angel 300, LRP Disco Hornet, clona SYMA 107
AUTO: CARSON CPT 27cc, LRP Blast S10 TX
0

#79 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 03 June 2013 - 06:07 PM

Oricum, sa nu crezi ca ajuns sub 7V la intrarea unui 7805, brusc iesirea nu mai da 5V si avionul pica din cer, departe de asa ceva... pur si simplu nu mai stabilizeaza, mai jos de 6V tensiunea de iesire incepe sa urmareasca intrarea si sa coboare odata cu ea, ori, receptoarele si servo-urile de DLG merg chiar si la 1s, de abia pe la 3.5V e de facut griji.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 03 June 2013 - 06:07 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#80 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 04 June 2013 - 12:50 AM

Un coleg de zbor mi-a zis citi prieteni si-au pierdut modelele la lipo. Si nu erau putini si au pirdut modele de sute de dolari (nu nu 200 de dolari de la 700 in sus). Stai cu MINH ca este mai bine. Ghici ce folosesc eu pe toate modelele mele DLG.
http://www.cheapbatt...ds-20A-HITECMAL
si probabil pot sa ma duc aici
http://www.cheapbatt...ds-20A-HITECMAL
si tot trebuie sa adaug un pic de greutate in bot
Marea majoritate folosim 400mAh 2/3AAA acuma.
Nu am nici un motiv sa ma schimb la LIPO decit daca botul este prea greu si trebuie mai usor dar asta nu s-aintimplat pina una alta. Hai sa folosim baterii mai usoare (LIPO) ca sa adaugam plumb in bot sa complicam cu regulator sau sa cumparam servouri mai scumpe cu Volatj Inalt si sa dam foc la model si sa nu adaug custul marit. Vezi asta nu prea face sens.
Baieti bateria de sus cu servouri analoage te tine 3 ore pe putin.
Daca te gindesti la greutate atunci concentrazate in coada si tronson. Fa asta usor si o sa ai un model usor. Si daca aripa este usoara (fiind relativ centrata pe CG)cu atit mai mult.
0

#81 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 June 2013 - 07:42 AM

Corect zis ^^^
... cu picioarele pe pamant ...
0

#82 Useril este offline   Zippo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 04 June 2013 - 07:46 AM

Intre timp m-am mai documentat un pic si am gasit cateva variante de stabilizatoare simple pentru LiPo , una dintre ele am atasat-o, insa am ajuns la concluzia lui F2B si voi ramane in continuare pe NiMh.

Initial am inceput cu celule de 200 mA scoase dintr-un acumulator de 9V pe care le-am inseriat, insa am avut ghinionul sa ma lase dupa cateva incarcari.... probabil la lipituri am creat un soc termic si le-am distrus.

Acum ma voi orienta catre NiMH 4,8V/ 350mAh (KAN) de 32 g (Dimensiuni: 41 * 31 * 10).

Fisier atasat  Voltage_regulator_schema.gif (3.16K)
Number of downloads: 56
0

#83 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 04 June 2013 - 03:34 PM

O sa faca botul grasan.
Vezi daca poti gasi ceva orientat in cealalta directie. Eu pun bateria jos si deasupra ei pun receptorul.
0

#84 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 June 2013 - 03:43 PM

Poate aranjeaza mai bine doua din acestea in serie...

http://www.adelaida....ni-cd-2-4v.html
... cu picioarele pe pamant ...
0

#85 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5157
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 04 June 2013 - 03:59 PM

Eu am folosit la Manta 4 nimh de 400mah AAA, in pachet, doi deasuptra si doi dedesupt. Acumulatorul ala tine cam trei - patru zile de iesit la camp, cateodata si mai mult. La planorl A1 am folosit aceeasi acumulatori, si merf la fel de bine.

Ni-mh-urile inca vor ramane solutia, asta daca nu ne plac boturile prea lungi pentru a realiza centrajul...iar acolo unde pe langa acumulatori mai punem nu stiu ce integrate (cum fac eu pe termice, cu doi LM 313 in paralel) dezastrul nu e foarte departe.
0

#86 Useril este offline   Zippo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Suceava

Postat 10 June 2013 - 07:44 AM

Merci pentru sugestii, am ales 4 celule KAN de 350 mA care incap perfect in fuselaj. Ce parere aveti despre HS-45HB micro in aripi ?

O alta intrebare care ma roade e legat de directie, nu am gasit prea multe pareri pro-contra la varianta ruderless. In zbor nu simpt nevoia de a o folosi decat mixat foarte putin cu eleronul si ma tenteaza sa renunt la ea cu totul.
0

#87 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 11 June 2013 - 01:57 AM

Vezi postareaZippo, la 10 June 2013 - 07:44 AM, a spus:

Merci pentru sugestii, am ales 4 celule KAN de 350 mA care incap perfect in fuselaj. Ce parere aveti despre HS-45HB micro in aripi ?

O alta intrebare care ma roade e legat de directie, nu am gasit prea multe pareri pro-contra la varianta ruderless. In zbor nu simpt nevoia de a o folosi decat mixat foarte putin cu eleronul si ma tenteaza sa renunt la ea cu totul.


Deci vrei sa scapi de un servou in bot si sa pui plumb in loc de servou? Diferenta intre un model cu cirma si unul fara este poate 5-6g diferenta. Cum asa? De balansat tot tebuie balansat deci unde este diferenta? Aici este: un fir si un pic de scoci si o tija nu atirna tare (poate 1-1.5g), care balansat adauga (4-5.5)g in bot asta este unicul lucru diferit care trebuie balansat cu greutate in bot. Daca ai un model cu bot greu as zice da fa fara cirma. Mie pina una alta nu mi s-a intimplat sa am un model la care nu trebuie greutate in bot chiar si cu 4 servouri in bot tot am adaugat un pic de greutate. Optiunea este sa ai servou cu plumb mai putin in bot sau mai mult plumb in bot si fara servou. Este o postare mare in RC Groups Ruder vs Ruderless.

Tine cirma si ajusteaza ca si cum zbori fara ea si daca nu iti place ajusteaza sa zbori cu ea pentru ca ai obtiunea acuma. Daca vrei un viraj mai plat atunci trabuie cirma. Alta chestie aici daca scapam de un servo puneam mai mult plumb in bot si prefer sa am ceva mai folositor decit plumb in bot. Daca nu pui servo pe cirma pune baterii mai mari si asta face sens. Transfera greautatea in ceva folositor.
0

#88 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 11 June 2013 - 06:44 AM

De obicei la planoare e nevoie de directie pentru viraje mai ales stranse in termica.
Fara directie va vira mai greu si de fiecare data se va simti efectul negativ al eleroanelor adica, inclini din eleron dreapta botul planorului fuge in stanga si invers.

Ciao Sorin
0

#89 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 11 June 2013 - 09:53 PM

Vezi postareaSORIN CAIUS, la 11 June 2013 - 06:44 AM, a spus:

De obicei la planoare e nevoie de directie pentru viraje mai ales stranse in termica.
Fara directie va vira mai greu si de fiecare data se va simti efectul negativ al eleroanelor adica, inclini din eleron dreapta botul planorului fuge in stanga si invers.

Ciao Sorin


Ai dreptate sorin si de obicei ai mai mult eleron jos decit sus diferential sa tii fuselajul orizontal in timp ce inclini modelul pe o aripa, si atunci cu atit mai mult iti trebuie cirma sa compensezi. Mai bine sa ai si sa nu folosesti decit sa nu ai si sa-ti trebuiasca. Nu stiu cum au rezolvat problema asta la DLG dar este interesant sa stim ce au facut. Cred ca diferentialul este invers, folosec mai mult sus decit jos eleron si adauga profundor in mix sa compenseze pentru ca nasul se duce jos. Nu stiu sigur cum fac dar cred ca este mai bine cu cirma oricum.
0

#90 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2103
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 11 June 2013 - 10:07 PM

Da eleronul se bracheaza mai mult in sus si mai putin in jos asa este corect la toate avioanele dar mai sunt si exceptii, dar nu la planoare care trebuie sa spiraleze strans in termica.

Nu are rost sa intram in teorie cine vrea poate sa aprofundeze singur.

Ciao Sorin
0

Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

8 useri citesc topicul
0 membri, 8 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro