Sfat motoras navomodel catamaran
#1
Postat 31 May 2012 - 06:07 PM
am o nelamurire grava, mi-am facut de curand un navomodel catamaran 2 cuve forex si nu stiu ce motoras sa ii pun. Pana acum am un motoras aeroterma dacia si un motoras dintr-un egr.
pe care sa il incerc? la cel de aeroterma are ceva daca el are axul de d8 si axul elice d4? si la acesta ii pot pune elice de 50mm? si nu stiu cum sa ii fac cuplajul:(
la cel de egr, cred ca este brushless ...cred nu stiu exact scrie pe el ca ar fi Johnson dar nu am nici un detaliu despre el ca nu scrie nimic.
sau sa nu ma incurc si sa iau direct 755/40 ?
rog un raspuns
#2
Postat 31 May 2012 - 07:15 PM
Motorasele de aeroterma(Dacia) au in general ax-uri de 6mm,bine ar fi sa puneti o poza cu motorasul respectiv.Daca optati totusi ptr. cel cu ax de 8mm acesta se poate cupla cu axul elicei de 4mm printr-un cuplaj D4/D8.Elicea trebuie calibrata functie de motor,deci pina nu se stie caracteristicile motorului,slabe sanse de a aproxima ce tip de elice a-r fi buna.Chiar daca a-m stii caract. motorului,tot a-r trebui facute niste probe la "apa".
Brushless-ul dupa cate stiu,are 3 iesiri.
Privind raportul calitate/pret multi recomanda ca fiabil 755/40,mie personal a-mi plac si cele de aeroterma,cu exceptia celui care are probl.cu condensul.
Deci,niste poze ale motoraselor in prima faza a-r fi bune.
Tot ce pot sa va mai spun,ca ptr. motorasele 755/40 si Aeroterma Dacia userii Manolo si Mariandmd au niste regulatoare (esc) bune.
Multe raspunsuri la intrebarile DVS ve-ti gasi citind :
http://www.rhcforum....a-unei-barcute/
http://www.rhcforum....-piese-barcuta/
precum si unele "povete" aici:
http://www.rhcforum....patorului-navo/
O zi buna....si spor la bricolat.
#3
Postat 31 May 2012 - 07:38 PM
poza 1 motoras aeroterma
poza 2 motoras johnson ... este brushless??
astept idei
Fisiere atasate
-
picture1.jpg (199.48K)
Number of downloads: 291 -
picture3.jpg (199.97K)
Number of downloads: 278 -
picture4.jpg (36.12K)
Number of downloads: 277
#4
Postat 31 May 2012 - 08:07 PM
Privind poza2 cu asa zis-ul motoras brushless,se pare ca are doar 2 iesiri(alimentari) + pinion ax,deci posibil sa fie tot brushed ca cel de aeroterma si ca 755/40.
Simplu ptr. detectat:
3 alimentari Esc (regulator) sau motor = Brushless.
2 alimentari Esc (regulator) sau motor = Brushed.
Nu merg in combinatie 3 cu 2 sau invers - mare grije !
#5
Postat 31 May 2012 - 08:14 PM
va multumesc
#8
Postat 31 May 2012 - 08:17 PM
#9
Postat 31 May 2012 - 08:19 PM
cred ca voi incerca sa il adaptez pe cel de aeroterma momentan ..ar fi buna o elice de 50mm ?
#10
Postat 31 May 2012 - 08:20 PM
Nu stiu,si deoarece s-ar putea mai mult sa strice decat sa ajute,nu pot sa-l recomand ca pe 755/40 sau aeroterma.Sunt sigur ca te vor ajuta alti useri cu vechime care,poate au experimentat un asemenea motor.
#11
Postat 31 May 2012 - 08:27 PM
Daca te decizi la motor sh ar fi bine sa-l duci la o revizie inainte la cineva priceput.Face mult revizia.
#13
Postat 31 May 2012 - 09:18 PM
d_50, la 31 May 2012 - 08:27 PM, a spus:
Daca te decizi la motor sh ar fi bine sa-l duci la o revizie inainte la cineva priceput.Face mult revizia.
Se tine cont de ...,,HIDRODINAMICA" ....avand in vedere ca se discuta despre un navomodel
#14
Postat 31 May 2012 - 09:37 PM
Tel. 0744915775
#16
Postat 01 June 2012 - 07:29 AM
cred ca voi opta pentru un 755/40 pana la urma
#17
Postat 01 June 2012 - 08:32 AM
#18
Postat 01 June 2012 - 12:26 PM
paulb, la 31 May 2012 - 08:19 PM, a spus:
cred ca voi incerca sa il adaptez pe cel de aeroterma momentan ..ar fi buna o elice de 50mm ?
Recomand motorul de aeroterma pe care l-ai prezentat in poze... daca are bucsile bune... si nu e prea obosit. Il poti desface... cureti colectorul cu grija cu un smirgel fin... de 800-1000... apoi cu o guma... si speli bine cu alcool... Eu fac aceasta operatie de curatare colector cu rotorul prins pe un strung.
Motorul acesta merge si cu elice de 90... cu elice de 50 vei avea un consum de 3-4A... si nu necesita racire. Din punct de vedere al condensului nu-ti face probleme. In general motoarele ruginesc datorita rasinii... mai putin din cauza "condensului" ( avand in vedere ca nu se incalzeste... nici el nici regulatorul... nu vei avea condens :yahoo: )
Altfel pune traditionalul 755... recomandat si de Manolo.
Spor!
Aceasta postare a fost editata de Adistul: 01 June 2012 - 12:28 PM
La fel e si cand esti prost.
tel: 0771 088 207
adistul@yahoo.com