Modelism - RHC Forum: Sfat motoras navomodel catamaran - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfat motoras navomodel catamaran

#1 Useril este offline   paulb 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 44
  • Inregistrat: 11-August 11

Postat 31 May 2012 - 06:07 PM

salutare si bine v-am gasit.
am o nelamurire grava, mi-am facut de curand un navomodel catamaran 2 cuve forex si nu stiu ce motoras sa ii pun. Pana acum am un motoras aeroterma dacia si un motoras dintr-un egr.

pe care sa il incerc? la cel de aeroterma are ceva daca el are axul de d8 si axul elice d4? si la acesta ii pot pune elice de 50mm? si nu stiu cum sa ii fac cuplajul:(

la cel de egr, cred ca este brushless ...cred nu stiu exact scrie pe el ca ar fi Johnson dar nu am nici un detaliu despre el ca nu scrie nimic.

sau sa nu ma incurc si sa iau direct 755/40 ?

rog un raspuns
0

#2 Useril este offline   d_50 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 321
  • Inregistrat: 01-October 11
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu

Postat 31 May 2012 - 07:15 PM

Buna ziua si bine a-ti venit !
Motorasele de aeroterma(Dacia) au in general ax-uri de 6mm,bine ar fi sa puneti o poza cu motorasul respectiv.Daca optati totusi ptr. cel cu ax de 8mm acesta se poate cupla cu axul elicei de 4mm printr-un cuplaj D4/D8.Elicea trebuie calibrata functie de motor,deci pina nu se stie caracteristicile motorului,slabe sanse de a aproxima ce tip de elice a-r fi buna.Chiar daca a-m stii caract. motorului,tot a-r trebui facute niste probe la "apa".
Brushless-ul dupa cate stiu,are 3 iesiri.
Privind raportul calitate/pret multi recomanda ca fiabil 755/40,mie personal a-mi plac si cele de aeroterma,cu exceptia celui care are probl.cu condensul.
Deci,niste poze ale motoraselor in prima faza a-r fi bune.
Tot ce pot sa va mai spun,ca ptr. motorasele 755/40 si Aeroterma Dacia userii Manolo si Mariandmd au niste regulatoare (esc) bune.
Multe raspunsuri la intrebarile DVS ve-ti gasi citind :

http://www.rhcforum....a-unei-barcute/

http://www.rhcforum....-piese-barcuta/

precum si unele "povete" aici:

http://www.rhcforum....patorului-navo/

O zi buna....si spor la bricolat.
0

#3 Useril este offline   paulb 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 44
  • Inregistrat: 11-August 11

Postat 31 May 2012 - 07:38 PM

poze alaturat
poza 1 motoras aeroterma
poza 2 motoras johnson ... este brushless??

astept idei

Fisiere atasate


0

#4 Useril este offline   d_50 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 321
  • Inregistrat: 01-October 11
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu

Postat 31 May 2012 - 08:07 PM

Din ce vad,motorasul de aeroterma este cel cu probleme cu condensul,posibil sa aiba axul de 8mm,nu-l cunosc deoarece eu l-am evitat in urma unei postari care specifica acesta problema
Privind poza2 cu asa zis-ul motoras brushless,se pare ca are doar 2 iesiri(alimentari) + pinion ax,deci posibil sa fie tot brushed ca cel de aeroterma si ca 755/40.
Simplu ptr. detectat:
3 alimentari Esc (regulator) sau motor = Brushless.
2 alimentari Esc (regulator) sau motor = Brushed.
Nu merg in combinatie 3 cu 2 sau invers - mare grije !
0

#5 Useril este offline   paulb 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 44
  • Inregistrat: 11-August 11

Postat 31 May 2012 - 08:14 PM

si cum sa fac sa-mi dau seama daca se merita sa pun al doilea motoras? ce masuratori sa iau la el? pot afla ce amperaj consuma sau cate rotatii are??

va multumesc
0

#6 Useril este offline   d_50 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 321
  • Inregistrat: 01-October 11
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu

Postat 31 May 2012 - 08:14 PM

este corect?

1 06 0186 3k4523 ???
0

#7 Useril este offline   paulb 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 44
  • Inregistrat: 11-August 11

Postat 31 May 2012 - 08:14 PM

da este bun sau nu ??
0

#8 Useril este offline   d_50 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 321
  • Inregistrat: 01-October 11
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu

Postat 31 May 2012 - 08:17 PM

Ca sa aflam specificatiile,cel mai simplu,pe google dupa serii,altfel trebuiesc facute masuratori.
0

#9 Useril este offline   paulb 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 44
  • Inregistrat: 11-August 11

Postat 31 May 2012 - 08:19 PM

da.. din pacate nu am prea gasit nimic ..

cred ca voi incerca sa il adaptez pe cel de aeroterma momentan ..ar fi buna o elice de 50mm ?
0

#10 Useril este offline   d_50 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 321
  • Inregistrat: 01-October 11
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu

Postat 31 May 2012 - 08:20 PM

daca nu-l cunosc,crezi ca pot sa confirm sau infirm?
Nu stiu,si deoarece s-ar putea mai mult sa strice decat sa ajute,nu pot sa-l recomand ca pe 755/40 sau aeroterma.Sunt sigur ca te vor ajuta alti useri cu vechime care,poate au experimentat un asemenea motor.
0

#11 Useril este offline   d_50 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 321
  • Inregistrat: 01-October 11
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu

Postat 31 May 2012 - 08:27 PM

da,majoritatea merg cu elice d50 - dreapta,dar se tine cont si de aerodinamica barcii,greutate,etc.
Daca te decizi la motor sh ar fi bine sa-l duci la o revizie inainte la cineva priceput.Face mult revizia.
0

#12 Useril este offline   paulb 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 44
  • Inregistrat: 11-August 11

Postat 31 May 2012 - 08:45 PM

alte idei?
0

#13 Useril este offline   Roko1 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 172
  • Inregistrat: 26-October 11
  • Gender:Male
  • Interests:pescuit,offroad

Postat 31 May 2012 - 09:18 PM

Vezi postaread_50, la 31 May 2012 - 08:27 PM, a spus:

da,majoritatea merg cu elice d50 - dreapta,dar se tine cont si de aerodinamica barcii,greutate,etc.
Daca te decizi la motor sh ar fi bine sa-l duci la o revizie inainte la cineva priceput.Face mult revizia.



Se tine cont de ...,,HIDRODINAMICA" ....avand in vedere ca se discuta despre un navomodel
0

#14 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3555
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 31 May 2012 - 09:37 PM

Din cele 2 motoare prezentate iti recomand varianta cu 755/40 si elice de 50.Motivatia cel de aeroterma pare obosit rau si dupa ce te vei chinui sa-l pozitionezi ,cuplezi si va ceda .iti va veni greu sa inlocuiesti cu alt motor, jhonsonul este de bormasina si el este facut sa aiba viteza ,cuplu cam mic ,lucrind cu un reductor dublu,triplu etajat.
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#15 Useril este offline   d_50 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 321
  • Inregistrat: 01-October 11
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu

Postat 01 June 2012 - 02:40 AM

da,scuze HIDRODINAMICA.
0

#16 Useril este offline   paulb 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 44
  • Inregistrat: 11-August 11

Postat 01 June 2012 - 07:29 AM

cel johnson este luat de pe un egr :drinks:

cred ca voi opta pentru un 755/40 pana la urma
0

#17 Useril este offline   paulb 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 44
  • Inregistrat: 11-August 11

Postat 01 June 2012 - 08:32 AM

:drinks: unde gasesc o elice 3p 50mm dreapta?? ca vad ca nu mai au pe nicaieri ?
0

#18 Useril este offline   Adistul 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1490
  • Inregistrat: 26-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, in 4 la ala Grasu'

Postat 01 June 2012 - 12:26 PM

Vezi postareapaulb, la 31 May 2012 - 08:19 PM, a spus:

da.. din pacate nu am prea gasit nimic ..

cred ca voi incerca sa il adaptez pe cel de aeroterma momentan ..ar fi buna o elice de 50mm ?


Recomand motorul de aeroterma pe care l-ai prezentat in poze... daca are bucsile bune... si nu e prea obosit. Il poti desface... cureti colectorul cu grija cu un smirgel fin... de 800-1000... apoi cu o guma... si speli bine cu alcool... Eu fac aceasta operatie de curatare colector cu rotorul prins pe un strung.
Motorul acesta merge si cu elice de 90... cu elice de 50 vei avea un consum de 3-4A... si nu necesita racire. Din punct de vedere al condensului nu-ti face probleme. In general motoarele ruginesc datorita rasinii... mai putin din cauza "condensului" ( avand in vedere ca nu se incalzeste... nici el nici regulatorul... nu vei avea condens :yahoo: )
Altfel pune traditionalul 755... recomandat si de Manolo.

Spor!

Aceasta postare a fost editata de Adistul: 01 June 2012 - 12:28 PM

Cand esti mort, nu stii ca esti mort: e greu doar pt ceilalti.
La fel e si cand esti prost.


tel: 0771 088 207

adistul@yahoo.com
0

#19 Useril este offline   paulb 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 44
  • Inregistrat: 11-August 11

Postat 01 June 2012 - 01:00 PM

Multumesc frumos pentru raspunsuri !
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

10 useri citesc topicul
0 membri, 10 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro