Modelism - RHC Forum: ArtHobby HighAspect 3.1 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

ArtHobby HighAspect 3.1 Un planor clasic

#1 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 November 2014 - 10:16 PM

Dupa o plimbare mai lunga (si) acest planor a ajuns in mana mea, putin inceput, neterminat.

Cam asa ar trebui sa arate
Fisier atasat  util.jpg (128.97K)
Number of downloads: 160
Wing span - 3100 mm / 122.4 in.
Length - 1545 mm / 60.83 in.
Wing area - 53.6 2 / 830.8 sq.in.
Glider weight - 860 g / 31.1 oz.
Wing profile - SD7080-modified
http://gliders.artho...ory=50&item=295

Ei zic ca e 80% facut dar numara procentele altfel decat mine. Fix asa vine in cutie:
Fisier atasat  util (1).jpg (94.68K)
Number of downloads: 157

Ce nu se vede aici e cat de bine e lucrat, e aproape perfect. Profilul e perfect pentru ca spuma este acoperita cu obechi si lipita la cald in matrita sub presiune.

E o frumusete. E atat de misto incat nu am vrut sa-l stric cu mana mea de lemn, l-am rugat pe Dragos sa il faca si acum este la el la garaj.

Nu imi place folia, si spre bafta mea a aparut la hobbyking Olanda fix nitrolacul original ArtHobby, am luat 2 cutiute.

Asa arata aripile deocamdata.
Fisier atasat  IMG_2024.JPG (191.24K)
Number of downloads: 149Fisier atasat  IMG_2027.JPG (225.67K)
Number of downloads: 159
poze de la Dragos din garaj.

Fuselajul etse facut pentru motor electric si aripa cu eleroane si flapsuri. Eu as fi vrut planor pur si varianta RES cu aripa poliedrala. Pana la urma il fac totusi electric cu un motor gliderdrive 960Kv in bot.

Ma resemnasem ca o sa fie cu eleroane dar azi mi-a picat marea fisa. De fapt exista un singur kit, pentru al face RES trebuie doar taiata aripa si relipita la unghi (chiar asa este in instructiuni).

Asadar aripile vor fi taiate si relipite ca in instructiunile de la HighAspect RES. Am scapat de servo in aripi, uhuu.

In cutie vin bowdene dar eu as prefera sa folosesc sistemul cu arc si fir dynema. Deocamdata nu am arcuri potrivite, mai vedem.

Mai pun poze pe masura ce lucrarea avanseaza.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 11 November 2014 - 10:17 PM

0

#2 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 November 2014 - 10:23 PM

Asa o sa arate al meu:

Fisier atasat  util (2).jpg (155.96K)
Number of downloads: 117Fisier atasat  util.gif (40.15K)
Number of downloads: 127

In mod normal se pun si spoilere dar nu ma complic, nu merg la competitii cu el.
0

#3 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2075
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 12 November 2014 - 07:32 AM

Frumos. Dacă se poate aş dori să aflu ce fel de polistiren a fost utilizat pentru miezul aripilor. Zboruri line şi să te bucuri de el cât mai mult.
Sultan Eduard
0

#4 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 November 2014 - 07:42 AM

Aparent e polistiren moale, alb, nimic special. Aripile sunt foarte rigide. Singura firma de care stiu ca foloseste aceesi tehnica e Tangent (vanduta de Multiplex si Graupner in trecut)

Vezi postareaedisultan, la 12 November 2014 - 07:32 AM, a spus:

Frumos. Dacă se poate aş dori să aflu ce fel de polistiren a fost utilizat pentru miezul aripilor. Zboruri line şi să te bucuri de el cât mai mult.

0

#5 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 12 November 2014 - 09:29 AM

1. Unde zici ca tai aripa si o relipesti? Tai portiuni deja lipite?
2. Vezi ca ampenajul orizontal l-am infoliat cu Orastick. Il poti da jos foarte usor si este posibil sa mai usurezi coada.
3. Fa-i spoilere sau flapsuri pentru ca altfel va fila ingrozitor de mult la aterizare.
4. De ce sa nu mergi cu el la competitii? In conditii de calm ar putea fi o solutie foarte buna si e cam aceeasi "croiala" de la Ava doar ca aripa este realizata in alta tehnologie.
0

#6 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 November 2014 - 09:56 AM

Vezi postareaMADA, la 12 November 2014 - 09:29 AM, a spus:

1. Unde zici ca tai aripa si o relipesti? Tai portiuni deja lipite?
Nu, aici e spilul, urechile se taie (conform planului pe care l-am postat si instructiunilor) cam la 10cm de locul de imbinare, pur si simplu se taie cu cuterul si se relipeste la unghi

2. Vezi ca ampenajul orizontal l-am infoliat cu Orastick. Il poti da jos foarte usor si este posibil sa mai usurezi coada.
Ai infoliat ampenajul pefect, il dau jos numai daca e nevoie.

3. Fa-i spoilere sau flapsuri pentru ca altfel va fila ingrozitor de mult la aterizare.
Mai astept, ar insemna sa tai aripa, o pereche servo si fire in plus, o sa il zbor asa si daca e nevoie ii pun spoilere (asa si este in proiectul RES)

4. De ce sa nu mergi cu el la competitii? In conditii de calm ar putea fi o solutie foarte buna si e cam aceeasi "croiala" de la Ava doar ca aripa este realizata in alta tehnologie.
Deocamdata la competitii merg cu modele de spuma, sunt mai relaxat si fac mai bine


0

#7 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 12 November 2014 - 10:11 AM

"Nu, aici e spilul, urechile se taie (conform planului pe care l-am postat si instructiunilor) cam la 10cm de locul de imbinare, pur si simplu se taie cu cuterul si se relipeste la unghi"

Adica unghiul sa stea doar in lipitura, fara nici un joiner ?! :o

Cred ca glumesti... se rupe la prima aterizare mai dura, asta daca rezista la lansare... :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#8 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2075
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 13 November 2014 - 09:33 AM

Mulţumesc frumos pentru informaţia legată de miezul aripilor. Toate cele bune.
Sultan Eduard
0

#9 Useril este offline   OcsiRC 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 567
  • Inregistrat: 16-April 14
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 13 November 2014 - 03:02 PM

Felicitari pentru extinderea " flotei " !

Pare gata lipit , mai mult e gandit si executat profesional ( imi pare ca are o " banderola " de tesatura de fibra de sticla aplicata ) ar trebui sa tina fara probleme ...

Fisiere atasate


0

#10 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 November 2014 - 04:54 PM

Iexact, e facut cum recomanda Arthobby, cu banda de fibra. Pana acum nu au fost plangeri de la posesori, nu descoperim apa calda. Aripa e cam gata, doua straturi de nitrolac, are 735g mai urmeaza un strat, dupa care prinderea in fuselaj dupa care Dragos o sa lucreze fuselajul.

Dragos lucreaza extraordinar de atent si precis, stiam acest lucru dar acum ca e planorul meu ma uit cu alti ochi.

Fisier atasat  IMG_2033.JPG (281.67K)
Number of downloads: 99Fisier atasat  IMG_2036.JPG (234.9K)
Number of downloads: 102Fisier atasat  IMG_2038.JPG (205.59K)
Number of downloads: 103

In poza se vede si imbinarea la aripa. Mai bine de atat nu se poate. In final ar trebui sa fie pana in 1500g. Se pot pune spoilere relativ usor mai tarziu daca o sa simt nevoia oricum acum nu le am.
0

#11 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 13 November 2014 - 04:57 PM

Adica fara lonjeron la imbinare, de loc ?! Unghiul ala sta doar in lipitura ?! :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#12 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 November 2014 - 09:31 PM

E cum zice mai sus OcsiRC.

Vezi postarearenatoa, la 13 November 2014 - 04:57 PM, a spus:

Adica fara lonjeron la imbinare, de loc ?! Unghiul ala sta doar in lipitura ?! :unsure:

0

#13 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2075
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 13 November 2014 - 10:13 PM

În plan, aripa pare să aibă un lonjeron. Poţi să confirmi dacă am văzut bine? Si dacă are poţi să-l descrii? Mulţumesc anticipat.
Sultan Eduard
0

#14 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 November 2014 - 10:32 PM

Din ce am vazut eu nu are lonjeron si Dragos nu a gasit nimic inafara de spuma cand a taiat aripa.

Vezi postareaedisultan, la 13 November 2014 - 10:13 PM, a spus:

În plan, aripa pare să aibă un lonjeron. Poţi să confirmi dacă am văzut bine? Si dacă are poţi să-l descrii? Mulţumesc anticipat.

0

#15 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2075
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 13 November 2014 - 10:50 PM

Am înţeles, voi urmări în continuare construcţia.
Sultan Eduard
0

#16 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 November 2014 - 07:40 PM

Planorul e aproape gata.

Fisier atasat  IMG_2048.JPG (314.06K)
Number of downloads: 102Fisier atasat  IMG_2046.JPG (152.72K)
Number of downloads: 90Fisier atasat  IMG_2044.JPG (292.71K)
Number of downloads: 85Fisier atasat  IMG_2043.JPG (342.1K)
Number of downloads: 84Fisier atasat  IMG_2041.JPG (324.75K)
Number of downloads: 100

Dragos a taiat botul foarte putin, doar cat sa intre motorul, se potriveste un con de 38mm. In poze e un con mai mare dar din diverse resturi am scos un con "turbo" de 38mm.

Pe suprafetele de control sunt puse echii spate in spate, de o parte trage ata (sfoara de zmeu Dynema, atarni un taur si tine) de cealalta parte un arculet. Servo sunt 2 bucati Hitec 65.

Totul este aliniat perfect. Profundorul se demonteaza usor pentru transport.

Asa cum ma asteptam planorul e usor de bot. Pentru a se echilibra la 41% din coarda e nevoie de un pak de 2200mah. Dacat sa pun plumb mai bine pun un pak mai mare. Mergea sa cumpar motorul gliderdrive mai mare si mai puternic, daca asta nu e suficient o sa-l cumpar.

Masa totala cred ca o sa fie 1600g. Marea necunoscuta e cum o sa mearga suprafetele trase de arculete caci aici am improvizat.

Imi place de mor, abia astept sa-l zbor.
0

#17 Useril este offline   OcsiRC 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 567
  • Inregistrat: 16-April 14
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 21 November 2014 - 08:04 PM

Vezi postareastiganas, la 21 November 2014 - 07:40 PM, a spus:

Planorul e aproape gata.

Dragos a taiat botul foarte putin.....
.....

Imi place de mor, abia astept sa-l zbor.


Arata foarte bine si pare lucrat foarte meticulos , felicitari ! Nu il cunosc pe Dragos ... tare mi-ar place sa am contactul lui .... sunt impresionat de atentia si profesionalismul cu care a lucrat !

Sunt curios de cum se comporta in zbor .

Sa-l stapanesti cu bucurie !
0

#18 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 21 November 2014 - 08:58 PM

cu arcul ala m-ai terminat... un nou inteles pentru notiunea de pull spring... le-ai cantarit cat au ? :p
... cu picioarele pe pamant ...
0

#19 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 November 2014 - 09:49 PM

Inca nu, de fapt nici nu am decis cum exact vor sta dar sigur o sa fac un sistem flexibil in sensul ca o sa pot schimba arcul foarte usor cu altul mai lung/scurt/tare/moale, etc.

De asemenea o sa pun un sistem de reglat lungimea liniei de la servo la echie imprumutat de la veliere (se cheama bowsie, nu stiu numele romanesc), in felul asta o sa pot regla lungimea foarte usor.

Fisier atasat  bowsies.jpg (96.96K)
Number of downloads: 54

Greutatea totala o sa fie sigur mai mica decat a tijelor clasice. Servo Hitec 65 au reputatia de servo foarte puternice (pentru marime) si precise, cu revenire buna la zero. Dar si cu servo china cred ca merge bine caci avantajul sistemului pull spring e ca elimina jocul din servo.


Vezi postarearenatoa, la 21 November 2014 - 08:58 PM, a spus:

cu arcul ala m-ai terminat... un nou inteles pentru notiunea de pull spring... le-ai cantarit cat au ? :p


Dragos e foarte cunoscut dar mai mult in calitate de concurent/castigator la concursurile F3A, F4C si in general in lumea celor cu avioane serioase de la Adunatii Copaceni. De ceva timp ii plac si planoarele dar indiferent de ce asambleaza/construieste are mana de aur.
0

#20 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 21 November 2014 - 10:31 PM

Dar bara de torsiune ce are? sistemul clasic, garantat, invizibil, sexy...

Nu de sistemele pull spring m-am legat generic, imi plac si mie, ci de implementarea aia care nu e de nivelul avionului.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#21 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 November 2014 - 10:46 PM

Din mai multe motive nu am vrut bara de torsiune, in primul rand pentru ca nu poti regla forta si nu ai acces la ea odata montata.

Cat despre nivelul planorului .... daca mie imi place inseamna ca e la nivel.

Promit ca nu o sa fac asa cand imi voi cumpara un Explorer.

Vezi postarearenatoa, la 21 November 2014 - 10:31 PM, a spus:

Dar bara de torsiune ce are? sistemul clasic, garantat, invizibil, sexy...

Nu de sistemele pull spring m-am legat generic, imi plac si mie, ci de implementarea aia care nu e de nivelul avionului.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 21 November 2014 - 10:50 PM

0

#22 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 November 2014 - 08:50 PM

Si e gata. Si l-am zburat. Zboara excelent.

E gata de luni dar vremea e naspa rau. Astazi tot naspa dar macar nu batea vantul asa ca m-am dus pe camp. Am inghetat lemn.

Pana la urma am pus pale robbe 11x6, se pliaza foarte bine pe fuselaj. Puterea e de vreo 200W. Palele aeronaut 12.5x6.5 trag mai tare dar se pliaza urat (am descoperit ca sunt facute pentru conuri speciale, cu unghi).

La lansare imi cam tremurau genunchii dar a plecat fara emotii, nu urca fenomenal dar urca. Din pacate a trebuit sa-i pun plumb pentru a avea CG-ul ca in carte si un pak mare de 2200-2500mah. Nici vorba sa se echilibreze cu un pak de 1000-1200mah. Pe chestia asta a iesit greu, app. 1600g.

Pluteste de nu e adevarat. Am scos 5-6 minute de la vreo 100-120m (la ochi). De termica nici nu se punea problema.

La aterizare nu e usor. Vine lung si destul de repede, nu am reusit sa il pun jos la picioare. E clar ca i-ar trebui spoilere da ma mai gandesc.

Fisiere atasate


0

#23 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2075
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 27 November 2014 - 09:13 PM

Super. Să-l stăpânești sănătos și să te bucuri de el cât mai mult.
Sultan Eduard
0

#24 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 27 November 2014 - 10:00 PM

Felicitari!!
Sa te bucuri de el :clapping:
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#25 Useril este offline   AdrianDim 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 562
  • Inregistrat: 29-April 12
  • Gender:Male
  • Location:Deva
  • Interests:aeromodelism

Postat 27 November 2014 - 10:35 PM

Sa ai cat mai multe zboruri frumoase ! Frumos planor! Bravo de achizitie! Ma bucur pentru tine.Flaps-uri daca ai avea pe el eu zic ca ar fi altceva si la zbor dar mai ales la finetea aterizarilor.

Adi , Deva

Aceasta postare a fost editata de AdrianDim: 27 November 2014 - 10:37 PM

Adrian Dimitriu
Imagine postata
0

#26 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 27 November 2014 - 10:51 PM

Mai bine spoilere sau frane, pacat sa strici finetea intregului zbor pentru o aterizare care poate fi franata si prin alte metode.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#27 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 November 2014 - 11:14 PM

Spoilerele se pot ascunde perfect in aripa, flapsurile mai greu.

Comenzile cu arc merg bine dar nu arata fenomenal, poate gasesc ceva arcuri mai bune.
0

#28 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 28 November 2014 - 09:59 AM

Si eventual mai usoare, sa mai scapi de greutatea din coada, poate n-o sa mai trebuiasca sa cari ditamai 2200mA.
Inclusiv smecheriile alea de veliere ar putea sta inauntru la servo.



Vezi postareastiganas, la 27 November 2014 - 11:14 PM, a spus:


Comenzile cu arc merg bine dar nu arata fenomenal, poate gasesc ceva arcuri mai bune.

Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#29 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 November 2014 - 11:05 AM

Smecheria aia de velier este un brat de servo cu 3 gauri, nu cred ca se simte in vreun fel, inauntru la servo nu am loc de manevra. Arcurile nu sunt grele dar le-as inlocui cu unele mai suple.

Cred ca e greu de coada din proiect. E proiectat in epoca pakurilor grele NiCd si motoarelor cu perii. Ar trebui sa fac (adica sa rog pe un meserias sa faca pentru mine) alta directie si profundor mult mai usoare ca sa se simta o diferenta. Directia e greu de inlocuit dar alt profundor se poate pune pur si simplu.


Vezi postareaTravel Air, la 28 November 2014 - 09:59 AM, a spus:

Si eventual mai usoare, sa mai scapi de greutatea din coada, poate n-o sa mai trebuiasca sa cari ditamai 2200mA.
Inclusiv smecheriile alea de veliere ar putea sta inauntru la servo.

0

#30 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 28 November 2014 - 11:39 AM

Cantareste-l intai sa vedem despre ce e vorba.
Unul gen Ava de 70 cm se poate face la 30 grame.
... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro