Cafenea planoare orice despre planoare
#2132
Postat 27 May 2021 - 06:37 PM
popad, la 27 May 2021 - 05:05 PM, a spus:
AICI
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#2133
Postat 11 June 2021 - 08:23 PM
61506f91-45f2-4238-b667-afa8f70b86c5.jpg (129.03K)
Number of downloads: 37
si am realizat ca am pierdut timpul cu spume si balsa. Da, e frumos sa construiesti, infoliate arata meserias dar cand e vorba de zbor nu exista comparatie, un DLG compozit modern e din alt film (exact ca la F5J).
Odata ce zbori fara sa le busesti nu are rost sa mai bagi bani in cele clasice - cu banii de 3-5 planoare clasice (spuma sau balsa) cumperi un DLG la mana a doua si esti mult mai castigat. Un DLG modern bineinteles nu o vechitura sau unul taiat cu firul cald.
Sau un Alpha de la Ocsi facut aici in RO - e din generatia noua si zboara bestial.
Pentru cei carora la e frica de DLG (ca mine) nu exista alternativa - singurele planoare performante azi sunt F5J si F3K (sau F3F la panta) - dar exista speranta a aparut F5K care e un DLG cu motor.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#2134
Postat 11 June 2021 - 11:44 PM
Dă-ne Doamne balamale,
Să zburăm fără motor și fără vale!
Io le zbor pentru popor!
Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
#2135
Postat 12 June 2021 - 05:47 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#2136
Postat 16 June 2021 - 10:06 AM
- cu radiator rosu, Flycolor Raptor 40 A nominal si 50 A varf de maxim 10 secunde (atuncoi stiu ca am dat vreo 12.5 EUR, acum vad ca a crescut la 21 USD + transport)
https://www.banggood...CN&rmmds=search
- cu radiator violet Flycolor X-Cross 36A nominal is care cred ca aveau varf de 45A pentru 10 secunde (la asta nu mai am link dar stiu din mail-urile de confirmatre ca pretul era de vreo 16 dolari)
Cred ca seria cu radiator roasu a ajuns la silviu Iordan si echipa din Brasov (si am auzit ca au fost multumiti de rezultate) iar din seria violet cred ca au ajuns pe la Bogdan (parca, nu sunt sigur) si la Stefan ...si cred ca iar au fost rezultate bune ca la un memonet dat am primit un telefon de la fanul nostru Jeti ca ar fi fist interesat si el de asa ceva (sau cred ca am intrebase cum se programeaza frana din statie pentru asa ceva si i-am spus ca nu stiu,cum se face, eu prigramasem frana din softul BLHeli suite rulat pe calculator si comenzile transmise prin flight controller passthrough si aici era spunctul nevralgic ca nu la toare FC controllerele merge si nu la toate versiunile de Beteflight si ma chinuisem sa gasesc o combinatie care sa mearga). Aaaa .. daca tin minte Stefan imi spusese ca frana f puternica (era programata la 100%).
Lasand la o parte cresterile de preturi la electronice si de faptul ca unele chestii pur si simplu nu se mai gasesc (explicatia simpla ca procesoarele astea mici de 32 de biti sunt folosite peste tot, si in industria auto si in electrocasnice...de exmplu la centuri de siguranta sau airbag0uri sau expresoare de cafea...plus receptoare si ESC-uri din ce ne intereseaza)...am vazut pe un site din China o oferta buna de Flycolor Raptor si am bagat un set de 4 in comanda trecuta (si azi am primit mail de confirmare ca a pornit spre mine):
https://www.xt-xinte...goods_id=553981
Pretul adus acasa e cam de 48 de dolari pentru un set de 4.
Daca nu va intereseaza asa multe bucati voi avea 1-2 bucati disponibile peste vreo 3 saptamini (vreo 2 saptamini ma astept sa faca pe drum pachetul din China). Mai am un set de 60 A (dar alta marca si care nu au radiatoare de aluminiu) care is asteapta rabdatoare randul la programare si daca se aduna o masa critica de vreo 8-12 bucati de ESC-uri de genul asta imi fac timp sa le lipesc mufe si sa le pun la "prajit".
Cred ca setul asta le voi pune cu mufe XT30 si voi face si cateva adaptoare XT30-XT60, in ultima vreme au inceput sa apara tot felul de lipo-uri cu XT30 si curenti de-ajuns de mari ...si contrar denumirii care ne sugereaza un curent maxim de 30 A de fapt conectorul XT30 rezista la curenti mul mai mari si factorul de limitare este tipul firului folosit ( a mers fara probleme la 60A ):
https://www.youtube....h?v=bkVsqDOSqIY
Uite si niste lipo 2S HV (4.35V) de 450 mAH si 80C/160C...32 grame:
https://www.banggood...CN&rmmds=search
Va zice Stefan ca 2s sunt cam "slabute" dar daca mai ai niste modele cu reductor Reisenauer si un model usor s-ar putea sa mearga combinatia (dar cu elice e la 13x8 minim):
https://www.reisenau...tion-5-1NL.html
2s - 7,4V - 13x8 Ae M41, 5676 rpm, 22 Amp. 163 Watt, Schub 1227g, VPitch 69 km/h, Eta 79,6%<br style="font-family: "Segoe UI", Tahoma, Verdana, sans-serif;">2s - 7,4V - 13x8 GM CFK M25, 5790 rpm, 20 Amp. 148 Watt, Schub 995g, VPitch 71 km/h, Eta 80,8%<br style="font-family: "Segoe UI", Tahoma, Verdana, sans-serif;">2s - 7,4V - 14x7 GM CFK M25, 5778 rpm, 20 Amp. 150 Watt, Schub 1167g, VPitch 62 km/h, Eta 80,7%<br style="font-family: "Segoe UI", Tahoma, Verdana, sans-serif;">2s - 7,4V - 15x8 GM CFK M25, 5439 rpm, 26 Amp. 195 Watt, Schub 1929g, VPitch 66 km/h, Eta 76,8%<br style="font-family: "Segoe UI", Tahoma, Verdana, sans-serif;">2s - 7,4V - 16x8 GM F5J CFK M25, 5334 rpm, 28 Amp. 209 Watt, VPitch 65 km/h, Eta 75,4%<br style="font-family: "Segoe UI", Tahoma, Verdana, sans-serif;">
Motorul cam 90 de grame, ESC 20-25, lipo 35, conul si palele sa zicem 20-30 grame, receptor 10-20 grame ...ajungi la o electronica (fara servo) sub 200 grame. Electronica cu servo sub 300 de grame (ba chiar daca le alegi atent e posibil sum 250 de grame).
#2137
Postat 16 June 2021 - 02:33 PM
De fapt inafara de fraieri nu mai foloseste nimeni 3s. Se merge doar pe 4s pentru ca din acelasi motor si baterie mica se pot stoarce mai multi Wati.
2s este ideal pentru planoare F5K - un planor RTF cu pak de 300-400mah 2s se poate scoate la 250-270g. Cred ca ar merge si la planoare de 2m tip F3RES dar deja acolo 3s e o alegere mai buna (450mah, 3s) pentru ca un planor de 2m se invarte in zona 350-600g.
Si la planoare de 2m e greu de gasit un motor mai bun/ieftin decat micul hacker cu reductor, A10-7L + 4,4:1, cu pale GM si con ca lumea nu ciobaniile Aeronaut. Dar palele + con de calitate costa cat motorul cu reductor.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#2138
Postat 16 June 2021 - 08:03 PM
stiganas, la 16 June 2021 - 02:33 PM, a spus:
De fapt inafara de fraieri nu mai foloseste nimeni 3s. Se merge doar pe 4s pentru ca din acelasi motor si baterie mica se pot stoarce mai multi Wati.
2s este ideal pentru planoare F5K - un planor RTF cu pak de 300-400mah 2s se poate scoate la 250-270g. Cred ca ar merge si la planoare de 2m tip F3RES dar deja acolo 3s e o alegere mai buna (450mah, 3s) pentru ca un planor de 2m se invarte in zona 350-600g.
Si la planoare de 2m e greu de gasit un motor mai bun/ieftin decat micul hacker cu reductor, A10-7L + 4,4:1, cu pale GM si con ca lumea nu ciobaniile Aeronaut. Dar palele + con de calitate costa cat motorul cu reductor.
Hai sa le luam pe rand ca sunt chestii complet diferite.
Planoare de 2 m si 2s si micutul Hacker. si cu pale GM puse in bit si probabil con ca lumea. Motorul nu e scump pentru un motor cu rediuctor (cam 70 de euro plus transportul) sui uin con GM cu pale inseaman inca minim 50-60-70 EUR. cam overkill pentru un plkanor de 2m..fie el si de compozit. SI Hackerul e cam lenitam, zic ei 115 w MAXIM 15 sec.
La un planor de 2 m (care in principiu ar trebui sa fie in zona 500 g +/- 100 g ...adica intre 400 g si 600 g) merge si o ieftinatura gen EMAx CF2212 sau CF2812 sau CF2822 ...nu ma stiu exact tipurile, erau motoarele cele mai ieftine de tip clopot si un model era pentru pale gen 9"-11" (sau 9-10") si unul pentru pale de 5"-7" (asta tin minte ca avea kv 1500 sau pe acol si celalalt 1000 sau 1200). IEftinaturi, piese de schimb (axi si rulmenti ) disponibile, erau folosite la toto felul de modele de la cesna la planoare.
Dca nu iti place ideea de e-max si ieftinatura si nici iaia de turnigy/DYS(Happy flight sau cum naiba s-o numi acum )uite aici o alternativa: Roxxy C28-27 si care e in 2 variante:KV 760 si KB 930. Astea intr-adevar sunt motoare de 57 grame si calitate buna, nu snt nici 10 EUR si nici 70 EUR, sunt undeva pe ;la mijloc (30 EUR) si sunt dimensionate pentrui p[lanoare de in jur de 500 grame. Para am mai pus pe undeva pe aici pe forum datele lor de tractiune..parca ajungeam pe la aproape 900 grame sau pe acolo.
De fapt alta e chestia: la F5J va recomand de vreo 2-3 ani motoare direct drive ca nu merita cel cu reductor de 160-200+ EUr cand ai varianta direct drive la 50-70 EUr...si ce facem? Mutam reductoarele unde nu e nevoie., la planoare de 2m?
Am amintit un pic de tractiune ca sa fac trecerea gradata subiectul 2: 2S vs 3S / 4S.Pozitia ta cu "2s nu se justifica in nicxi un fel la planoare mari si merge doar la 2 m / 3s folosesc doar fraierii / se merge doar pe 4S" e un pic cam extremista.
Porneste de la ideea ca acum toata lumea foloseste motoare direct drive (gresita din start) si ca 4s e mai bun pentriu ca poti stoarce mai multi watii (air nu pres sunt de acord..cred ca e gresit pe undeva punctul de pornire).
"Parerea mea": hai sa analizam e rand cazurile de reductor si direct drive ca sunt complet diferite.
La direct drive incapsulate era un singur model (primul XPower), au mai scos inca punul ceva mai puternic (Windy) si au aparut sui modelele dualsky. De fapt daca mam uit bine au mai aprarut 2 modele in gama xpower incapsulate, asta e gama completa:
F2919/10 Light - ala clasic e care il stim, 83 grame 3s, kv 1480, 400 W, pale 10x65pina la 11x5...cred ca poate fi filosit si la un 12x5. silviu a zis parca l-a incercat la 4s si se-a cam incalzit
F2925/8 windy, 102 g, 4S, 11x6-11x8, 700 W
F2915/12 XLight, 72 g, kv 1600, 3S, 340W , 10x5-11x6
si o varianta ca cel de mai sus dar cu ax de titanium si e cu vreo 2-3 grame mai usor si cu vreo 20 de euro mai "grea" la pret
Deci in general motoare 3S de 340-400W ...si daca vrei 4S treci la alta clasa de greutate si putere.
Cum ramane cu "regula de 200w / kg" (care in unele parti ale lumii e chiar regiula de competitii)? 300 w ar cam fi de ajuns la planoare astea de 1500 grame sau pe acolo. si la astea nu ai nevoie de 4S.
Vrei un pic de putere mai multa.. o poti scoate lejer din acelasi 3S. si la nevoie jonglezi cu palele, un 10x5 sau 10x6 pe vreme calma si un 11x6 sau 12x5 pe vant.
E drept ca ar merge si un 4S dar iti trebuie cam alt fel de pale...
Aici ar fi o idee buna de dezbatere: ce e mai recomandabil, sa ai un singur pack mai "solid" si 2 seturi de pale (de vreme calma sau de vant) sau un set de pale si sa jonglezi cu 2 pack-uri diferite? in cazul asta diferenta intre 3s si 4s e mai "natiurala"
(raportul de tensiuni intre 4s si 3s e mai mic decta cel intre 3s si 2S) ...dar nu numai tensiunile conteaza. Eu nu am limitari de pale ...doar ca la gama GM am mai mult spre lungimile superioare care faovorizeaza tensiuni mici gen 2s sin nu prea am jucarele din astea gem 9x5 sau 9x6 care sa imi permita 4S.
Cam asta e: la direct drive motoarele pe care le avem sunt de 3S, nu cred ca are nimeni in romania ala windy de 4S ..si se poarte scoate puterea necesra si la 3s cu palele adecvate.
Iar cu reductor se schimba datele problemei, cu pae corespunzatoare merge si un 2S.
Cam asta e "parerea mea"..nu iei in factor numai tensiunea..si nnici -uterea...trebuie sa abordezi problema mai "holistic", sa te uiti la tranctiune si chair la fineturi gen VPitch sa nu te intereseaza sa ai un ventilator in bot si sa faca ala vortexuri aiurea ci sa se "insurubeze" cu folos si eficient si sa ai viteza de deplasare corespunzatoare 9dar vorba lui OcsiRC..."nu faci rachetoplan").
Apropo de OcsiRC/Iosif..el era la un moment dat fan al motoarelor Hacker cu reductor(cred ca era chiar modelul de care spuneai)..dar era asa de bucuros ca l-a gasit in Germania la pret bun ca l-a scos in curand la vanzare (e dret ca numai motorul parca..reductorul voia sa il pastreze).
Mda...cam asta e...Stefan pune 2 -3 randuri si eu pun o pagina ca sa dezbatem problema.
Aceasta postare a fost editata de ender67: 16 June 2021 - 08:04 PM
#2139
Postat 16 June 2021 - 08:34 PM
Exemplu luat la intamplare:
Leopard LC250-25 6pol 4160KV mit Micro Edition 5:1NL/T
Daten:
Gewicht 55g ohne Stecker
Strom max 32Amp.
max. Leistung an 2s 200 Watt
max. Leistung an 3s 350 Watt
max. Leistung an 4s 500 Watt
500W din 55g (cu tot cu reductor !!!). motor de 55g care trage de rupe un planor de 4m !!!
2s nu foloseste absolut nimeni care vine la concurs F5J. La inceput erau toti pe 3s, acum numai fraierii ca mine. Si in continuare majoritatea au motoare cu gearbox, astea Xpower si Dualsky sunt elegante si placute dar nu au performanta unuia cu gearbox.
Cat despre planoarele mici am zis ca 2s merge doar pe DLG cu motor (F5K) si deja la 2m e mult mai potrivit pak de 3s indiferent de motor (dar inca merge si 2s), motorul Hacker era doar un exemplu. Asta daca mergi la un concurs, altfel si EzStar planeaza frumos chit ca urca la 200m in 3 minute.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#2140
Postat 16 June 2021 - 11:34 PM
Viper zice 2-3S lipo, dar si 250W la2s, 400 w la 3 s si 500 W la 4s (tot cam pe acolo). La 2S au consum intre 20 si 30 A, la 3S intre 25 si 40 A si ;a 4s ai o sngura intrare si aia de 46 de A...e clar ca asta chiar e motor de 2-3S.
Din ce vad eu cei 200 W ai tai la 2S ar fi insuficienti chair si pentru un model ultrausor, la 250 W mai te descurci dimineata pe vreme calma. 4S cu 500 w mi se pare exagerat la ambele motoare. 3S cu consum maxim de 40 A mi se pare mult mai rezonabil pentru ambe;e motoare.
Daca ii dai "blana" motorului 500W timp de 30 secunde comsumi 4 Wh si ceva...deci iti trebuie un lipo cu minim 6 Wh...deci un minim de 400 mAh la 4S....deci un minim de 100C ca sa fii sigur (80c e la limita motorul tau zice ceva de 32 A ca mai mult nu dar ideal zice 15-25A).
Pentru 3S ai 400 W... 3,33 WH...Lipo de 5 Wh.. 450 mAH ;a 3S...tot cam 100C (80c la limita)
Pentru 2S ai 250 W (laVioer) .. 2 WH ...lipo de 3WH ... 400 mAh de 3S (la limita ar merge si un 350 mAh) ...pentru 30 A sau pe acolo it trebuie un 75C sa mai bine un 80C.
Cam pe aici ne invartim pentru o configuratie minima, peste 400 mAh si peste 80C. Doar ca in cazul 4S greutatea e cam mare dar faci fata oricarei situatii.
Astea sunt calcule teoretice, pentru Leopard a fost o discutie cu cazuri concrete pe rcgroups (https://www.rcgroups...1-Leopard-LC250) si acum 2 ani concluzia era ca mai bine o baterie 3s de 850 mah decat uyba 4s de 650 mAh (greutatea fiind cam aceeasi). Dar discutia era pemtru Leopard -30 om coada dar e tot pe acolo.
Pina la urma tot 3s mi se pare cel mai bun compromis,,,acum e la alegerea fiecaruia daca merge pe varianta "baterii mai vechi - capacitate mare - C mic" sau "bateri mai moderne - capacitate mica deci mai usoare- C mare". Ca la 80-100 c si peste e clar ca nu vorbim de zippy / compact si chestii din astea. Bolt au cam 65C-130C, Graphene au cam 75C.
Aceasta postare a fost editata de ender67: 16 June 2021 - 11:34 PM
#2141
Postat 17 June 2021 - 12:06 AM
Daca mergi pe acelasi Leopard Lc250-25 mai nimerit ar fi unul cu kv cat mai mic ...3750 ...si aici 4s ii vne ca o manusa:
https://www.reisenau...tion-5-1NL.html
Iar la Viper ai seria 1939 cu KV 3500:
https://www.reisenau...tion-5-1NL.html
Daca vrei ceva mai mult decat configuratiile de mai sus faci un "salt de clasa" la LC250-30 respectiv seria EDF in loc de Viper.
Cred ca la 4S un "Kv redus" (adica Kv nativ motor impartit la 5) ar fi mai natural in zona 700 si nu 830 la Leopardul tau sau 910 la Viper-ul meu. Asta e motivul pentru care viper-ul accepta mai usor 2S si Leopardul accepta mai usor 4S.
700 la 4S ...900 la 3S ... 1400 la 2S. Direct drive-urile alea de kV 1400 si 3s s-ar putea sa se descurce cu niste pale bune si la 2s ...dar e clar ca nu prea sunt de 4S.
Aceasta postare a fost editata de ender67: 17 June 2021 - 12:07 AM
#2142
Postat 17 June 2021 - 12:11 AM
Dar, inca odata, sa scoti dintr-un motor de 35g (caci 55g are cu tot cu gearbox) peste 500W este remarcabil.
ender67, la 16 June 2021 - 11:34 PM, a spus:
3s nu este cel mai bun compromis pentru un planor F5J cu care mergi la competitii, nu este dezastru dar esti clar in dezavantaj si din cauza asta cei care investesc serios in competitii au trecut fara exceptie pe 4s. 3s este excelent daca zbori relaxat singur pe camp. Pentru asta nu ai nevoie de 4s si nici de Altis, ai nevoie doar de un planor bun si vreme frumoasa.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#2143
Postat 13 July 2021 - 12:30 PM
https://www.horizonh...r/SPMAR631.html
si peste sateliti pentru modele din carbon:
https://www.horizonh...er/SPM9746.html
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 13 July 2021 - 12:32 PM
#2144
Postat 13 August 2021 - 07:28 AM
Eu am incercat o multime din diverse surse, dar se dovedesc prea slabe.
222745839_4226212987494069_4979504426615578829_n.jpg (134.94K)
Number of downloads: 29
#2145
Postat 14 August 2021 - 10:50 AM
https://www.reisenau...ccessories.html
popad, la 13 August 2021 - 07:28 AM, a spus:
Eu am incercat o multime din diverse surse, dar se dovedesc prea slabe.
222745839_4226212987494069_4979504426615578829_n.jpg
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#2146
Postat 14 August 2021 - 11:17 AM
stiganas, la 14 August 2021 - 10:50 AM, a spus:
https://www.reisenau...ccessories.html
Multumesc pentru aceasta sursa. Dadusem de aceeasi marfa pe un alt site care trimitea cu DHL cu vreo 26 Euro, numai transportul. Aici vad ca e 12 Euro. Ok.
#2147
Postat 25 August 2021 - 07:53 AM
ender67, la 16 June 2021 - 10:06 AM, a spus:
Lasand la o parte cresterile de preturi la electronice si de faptul ca unele chestii pur si simplu nu se mai gasesc (explicatia simpla ca procesoarele astea mici de 32 de biti sunt folosite peste tot, si in industria auto si in electrocasnice...de exmplu la centuri de siguranta sau airbag0uri sau expresoare de cafea...plus receptoare si ESC-uri din ce ne intereseaza)...am vazut pe un site din China o oferta buna de Flycolor Raptor si am bagat un set de 4 in comanda trecuta (si azi am primit mail de confirmare ca a pornit spre mine):
htca nu amtps://www.xt-xinte...goods_id=553981
Pretul adus acasa e cam de 48 de dolari pentru un set de 4.
Am comandat si eu doua rosii si doua violete ... Astept emailul cu confirmarea expedierii. O sa vad cum le activez frana ... am inteles ca exista si metoda "one wire", fara FC ca nu am.
Vad ca se misca destul de incet, nu cred ca mai prind sezonul de zbor anul acesta :(, cu aceste ESC.
Apropo, cat a durat pina ati primit confirmarea expedierii, incepind cu data plasarii comenzii ?
Aceasta postare a fost editata de popad: 25 August 2021 - 07:54 AM
#2149
Postat 18 December 2021 - 12:40 PM
Cu toate ca piesele le-am luat de la 4 firme, adica circa 60 de lei a fost numai transportul, am iesit cu totul sub 350 lei (suma include si transportul de care aminteam).
Alimentarea am ales s-o fac printr-un UBEC de 3A/5V folosind acumulatori lipo 2S sau 3S. Primul test pe vechiul Fling.
Mai multe detalii si poze la marimea originala gasiti aici: https://www.rcgroups...er.php?u=222948
SAM_0645.JPG (164.09K)
Number of downloads: 34 MyWiringDiagram.png (91.86K)
Number of downloads: 35 SAM_0641.JPG (117.31K)
Number of downloads: 34
#2151
Postat 19 December 2021 - 11:46 AM
#2154
Postat 27 January 2022 - 07:55 AM
Aceasta postare a fost editata de ACS: 27 January 2022 - 07:56 AM
#2156
Postat 06 May 2022 - 08:16 PM
SAM_1872.JPG (296.29K)
Number of downloads: 15 Screenshot from 2022-05-06 13-19-48.png (189.33K)
Number of downloads: 16
Mi-a placut ideea cronometrului, de aceea l-am cumparat, si cum de obicei merg singur la zbor, imi este util.
#2157
Postat 01 August 2022 - 07:43 PM
Probabil nu sunt eu in masura sa vorbesc despre pilotare, avand in vedere ca sunt abonat la ultimul loc la CN F5J.
La o luna dupa concurs (unde am reusit sa distrug un fuselaj de Introduction F5J), am iesit doua zile consecutive la zbor, si daca in prima zi am reglat al doilea planor Introduction F5J, pe care-l pastrasem ca piesa de schimb, am constatat ca zboara mai bine.
Am avut si un zbor de vreo 5 minute. Nu am inregistrat nimic nici video, nici nu am folosit Altis sau GliderKeeper. Din aceasta cauza nici nu am mai scris nimic pe aici legat de acest subiect.
A doua zi, vreo doua - trei zboruri, dar ultimul a fost de aproape de 10 minute. Nu stiu exact, dar aveam de gat cronometrul pe care-l folosesc drep ceas, si m-am uitat inainte de lansare la ora, si apoi dupa aterizare (in jur de 10 minute). In sfarsit m-am apropiat si eu de un timp bun pentru concurs, dar am fost departe de orice stress, si atent doar la planor si la semnele pe care mi le transmitea vizual.
Din materialele adunate am tradus capitolele despre pilotaj:
1. Pag: 1-19; Radio Control Soaring, Hughes, Dave (compiled and edited) – Capitolul 5
2. Pag: 20 – 78; Radio Control Thermal Gliding Book, Authors: Markus Lisken and Ulf Gerber – Capitolul 7
3. Pag: 79 – 86; Radio Controlled Gliding, Dave Jones – Capitolul 8
4. Pag: 87 – 94; Aufwinde kennen – finden – nutzen, Frank Schwartz – Capitolul “Besser zentrieren”
Analizand ultimul meu zbor, am regasit foarte multe lucruri comune, pe care Dave Jones le explica in Capitolul 8: " Thermaling" al cartii "Radio Controlled Gliding".
A fost si declicul care m-a determinat sa scriu acest post.
Nu cred ca pot distribui traducerea care a adunat 95 de pagini, dar prietenilor interesati as putea sa le trimit o copie pdf.
Mai sunt stangacii de exprimare, de traducere, dar cred ca textul poate fi inteles. Am pastrat si pozele din cartile originale.
Aceasta traducere este versiunea a doua (4 capitole), prima continea doar 2 capitole.
Urmeaza sa ies din nou la zbor, dar voi folosi GliderKeeper pe post de cronometror, plus ca indica inaltimea F5J.
Aceasta postare a fost editata de popad: 01 August 2022 - 07:45 PM
#2158
Postat 06 August 2022 - 01:33 PM
Am comandat unul. Sunt curios cand il voi primi.
Screenshot from 2022-08-06 14-32-32.png (405.49K)
Number of downloads: 10
#2159
Postat 16 August 2022 - 05:49 PM
SAM_2148.JPG (164.13K)
Number of downloads: 13 SAM_2144.JPG (250.15K)
Number of downloads: 12
#2160
Postat 29 August 2022 - 06:49 PM
Multumesc mult.