Cafenea planoare orice despre planoare
#1861
Postat 04 July 2019 - 05:16 PM
#1862
Postat 04 July 2019 - 05:53 PM
ender67, la 04 July 2019 - 05:16 PM, a spus:
Eu sunt un doritor. Multumesc.
#1863
Postat 04 July 2019 - 06:44 PM
Nu m-as atinge de aripi, ci mai degraba i-as croi un fuselaj pe masura. Kit de construit, nu mulat compozit.
#1865
Postat 04 July 2019 - 09:23 PM
- vreti un BoT care sa zboare ca originalul ... va recomand cu caldura BoT ARF de la "pasarica" ...1123 lei
- vreti ceva care sa arate ca un BoT scara 1:2 sau pe acolo ... luati chestia de la HK
- vreti ceva care sa arate ca un BoT si cu anvergura de 2m si sa poata fi folosit la F3-RES sau electric ... asta e ceea ce vreau sa fac.
Pentru ca va fi o serie mica imi pot permite sa le fac "pe comanda" ...mai pe romaneste daca nu va convine ce profile aerodinamice folosesc imi puteti cere sa le fac cu profilul dorit.
Pot sa le fac cu nervuri normale sau cu nervuri geodetice (la 45 de grade).
Asta e marele avantaj al programului scris de mine: dupa ce am definit forma aripii ca sa le fac pentru un alt profil schimb doar numele profilului in fisierul de definere a aripii si mai rulez odata programul.
Si inca ceva: puteti sa va apucati si voi pentru ca programul de proiectare nervuri a fost pus aici pe forum. Puneti mina pe plansi pe rigla si incercati sa scrieti "de mina" fisierul .def in care se descrie forma aripii (pe scrut e o insiruire de valori de genul " la distanta A de centru coarda este B si varful de atac este dat inapoi cu C fata de pozitia de la centru" ...plus ceva fineturi cu diedru si washout).
#1866
Postat 04 July 2019 - 10:22 PM
Pentru cine vrea "original" (adica profilele originale) il rog sa ma contacteze PM si sa imi spuna anvergura dorita. Daca le aveti cu proiectarea 2D gen ACAD / QCAD va trimit fisierele sa va proiectati kitul de taiere.
Fisiere atasate
-
BOT2m1.pdf (17.18K)
Number of downloads: 11
#1867
Postat 04 July 2019 - 11:08 PM
posy chord offset dihedral twist unk unk unk unk foil foil
0 0.2 0.0 0 0 13 5 1 0 SynerJ-70 SynerJ-70
0.05 0.2 0.0001 0 0 13 5 1 0 SynerJ-70 SynerJ-70
0.1 0.2 0.0001 0 0 13 5 1 0 SynerJ-70 SynerJ-70
0.15 0.2 0.0001 0 0 13 5 1 0 SynerJ-70 SynerJ-70
0.2 0.2 0.0001 0 0 13 5 1 0 SynerJ-70 SynerJ-70
0.25 0.2 0.0001 0 0 13 5 1 0 SynerJ-70 SynerJ-70
0.3 0.2 0.0001 0 0 13 5 1 0 SynerJ-70 SynerJ-70
0.35 0.2 0.0001 0 0 13 5 1 0 SynerJ-70 SynerJ-70
0.4 0.2 0.0001 0 0 13 5 1 0 SynerJ-70 SynerJ-70
0.45 0.2 0.0002 0 -0.15 13 4 1 0 SynerJ-70 SynerJ-70
0.5 0.21 0.0025 0 -0.3 0 0 0 0 SynerJ-68 SynerJ-68
0.55 0.22 0.005 0 -0.45 0 0 0 0 SynerJ-65 SynerJ-65
0.6 0.205 0.0075 0 -0.6 0 0 0 0 SynerJ-65 SynerJ-65
0.65 0.19 0.01 0 -0.75 0 0 0 0 SynerJ-59 SynerJ-59
0.7 0.175 0.0125 0 -0.9 0 0 0 0 SynerJ-59 SynerJ-59
0.75 0.16 0.015 0 -1.05 0 0 0 0 SynerJ-50 SynerJ-50
0.8 0.145 0.0175 0 -1.2 0 0 0 0 SynerJ-50 SynerJ-50
0.85 0.13 0.02 0 -1.35 0 0 0 0 SynerJ-40 SynerJ-40
0.9 0.115 0.025 0 -1.5 0 0 0 0 SynerJ-40 SynerJ-40
0.95 0.1 0.0275 0 -1.65 0 0 0 0 SynerJ-30 SynerJ-30
1.0 0.085 0.03 0 -1.8 0 0 0 0 SynerJ-30 SynerJ-30
Fisiere atasate
-
BOT.png (67.9K)
Number of downloads: 25 -
xflrwing.cfg.txt (1.18K)
Number of downloads: 0 -
xflrwing.def.txt (1.21K)
Number of downloads: 0
#1868
Postat 04 July 2019 - 11:58 PM
Fuselajul e ala de la Dynamo/Dinamic ...poate ajustez si ampenajele sa semene cu cele de la BoT. Mai sunt ceva "bube" pe acolo dar astea se scot cand se pregatesc fisierele de taiere. Poate maine...
Fisiere atasate
-
BOTgeodetic.pdf (400.42K)
Number of downloads: 10 -
geodetic.cfg.txt (303bytes)
Number of downloads: 1 -
geodetic.def.txt (850bytes)
Number of downloads: 0
#1869
Postat 05 July 2019 - 08:20 AM
BoT cu flapsuri este ceva mai mult ca o erezie...
Pai daca il vrei F3RES, la ce mai pierzi timpul sa ii pui si flapsuri ? :unsure:
Ampenaje, "sa semene"... pai coada aia este jumate din secretul cum zboara BoTu original... programele tale iti spun la ce e buna inclinarea aia a directiei ?
Daca stiam la ce se ajunge nu mai postam sunbirdu :(
#1870
Postat 05 July 2019 - 09:21 AM
Ceea ce am facut aseara a fost sa ma uit pe plan si sa "descriu" forma aripii de BoT in formatul acceptat de programele mele (pentru modelare 3D tip export aripa din XFLR si pentru programul de nervuri normale si geodetice elimin niste coloane nefolosite si mai adaug una cu un factor de ajustare grosime profil). Singura "erezie" e ca am folosit profile mai moderne si nu ciudateniile alea originale (un fel de ClarkY modificat in care aprtea de jos nu e perfect drepata ci este un unghi intre partea dinspre BA si BF - vezi PDF-ul obtinut din fisierul DXF).
Deci: nu fac flapsuri, nici eleroane, doar optional spoiler. Modelarea aia 3D ultrarapida a fost doar pentru a valida forma aripii (vazuta de sus), ce nervuri scoate depinde de ce ii pun in ultima coloana cu profile. Pentru "nostalgici" pot sa pun un ClarkY sau chiar profilul original daca gasesc fisierul .dat pe net.
In mod normal nu as fi postat "detaliile interne" despre cum se face un kit cu cele 2 programe (de modelare 3D si de calcul nervuri) dar aripa de BoT e una dintre cele mai complexe dpdv forma si era un bun exemplu.
Am folosit cateva trucuri:
- pentru ca forma aripii era o curba cu mai multe inflexiuni ca sa fortez trecerea curbei spline prin toate punctele si sa obtin ceva foarte apropiat de realitate am pus punctele "de interes" spatiate la 5 cm...si foarte multe. in mod normal la proiectele lui Geral Taylor am vreo 9-10-11 puncte, aici am folosit 21 de puncte - programul cred ca acepta 25 de puncte (dar pot sa ii fac si 50 daca e nevoie).
- am pornit cu o coarda de 20 cm, creste la 22 cm la "umflatura" si la 8.5 cm la capat (inainte de piesa rotunjita). Coarda e de 0.2 pe portiunea dreapta, creste cu 0.01 la umflatura (0.2-0.21-0.22) si dupa aia scade cu 0.015 / nervura spre varf (0.22 -0.205 -0.19-0.175-....-0.085).
- offsetul e 0 pina la "umflatura" si in planul de 2.1 m am masurat in QCAd o abatere de 28.19 mm la 101 cm (la o distanta de 55 cm) ...pentru ca sunt lenes am rotunjit din condei abaterea la 27.5 mm ca sa iasa rotund o variatie de 2.,5 mm pe o distanta de 5 cm (intre sectiuni) ...de aici seria aia de valori de la offset de 0-0.0025-0.005-0.0075 ...-0.0275
- forma aripii era OK, singura ajustare pe care am mai facut-o era in programul de nervuri la ultima coloana in zona "umflaturii" am pus 0.95 si 0.9 ca sa evit "ingrosarea" datorita cresterii coardei de la 20 cm la 22 cm.
- pentru usurinta constructiei am pus nervurile spatiate la 4 cm ..paote ar fi mai bine sa le pun la 5 cm,
Iar ce pun in ultima (sau penultima de fapt) coloana (profilul ales) e optiunea personala a celor ce vor dori un asemenea kit.
Fisiere atasate
-
BOT.pdf (116.1K)
Number of downloads: 8
#1871
Postat 05 July 2019 - 09:31 AM
Aceasta postare a fost editata de ender67: 05 July 2019 - 09:31 AM
#1872
Postat 05 July 2019 - 09:47 AM
- programul de modelare 3D nu "stie" (inca) sa ajusteze la cerere grosimea unui profil (e proiectat sa foloseasca exact formatul exportat de XFLR fara nici un fel de modificare)
- la programul de nervuri pus aici pe forum (geodetic.exe) am simplificat formatul, am scos vreo 4-5 coloane nefolosite si am adaugat la sfarsit un fator de ajustare profil (subtiere pentru val subunitara si ingrosare pentru supraunitara)
- din cauza formatului diferit in modelul 3D pentru BoT (pardon...PHoenix) apare o "ingrosare" in zona umflaturii si care este vizibila in vederea din fata...
- ... dar se corecteaza in programul de nervuri
Fisiere atasate
-
vedere_fata.jpg (19.8K)
Number of downloads: 17
#1873
Postat 05 July 2019 - 01:28 PM
http://www.belairkit...id=602ºsg=1 aproximativ 80 lire, cu tot cu transport.
#1874
Postat 05 July 2019 - 01:40 PM
Asa ai kit-ul de BoT de 3m, la 489 lei, la Kele.
Sau putem vorbi pentru planuri de taiere la o varianta de 2.5m care a fost facuta aici la Craiova. Doar rescalare si nici o "imbunatatire".
#1875
Postat 05 July 2019 - 01:45 PM
renatoa, la 05 July 2019 - 01:40 PM, a spus:
Asa ai kit-ul de BoT de 3m, la 489 lei, la Kele.
Sau putem vorbi pentru planuri de taiere la o varianta de 2.5m care a fost facuta aici la Craiova. Doar rescalare si nici o "imbunatatire".
O fi fost odata :), ca de mult nu mai este listat. Ar fi fost cea mai buna varianta, mai ales ca era kit, nu short kit.
#1876
Postat 05 July 2019 - 01:58 PM
https://phoenixmodel...-dynaflite.html
Pune o intrebare, astea sunt aduse din Cehia, de unde se ia marfa Pelikan, asa mi-a adus si mie pe comanda un set de aripi separat, care chiar era nelistat...
#1877
Postat 05 July 2019 - 02:04 PM
renatoa, la 05 July 2019 - 01:58 PM, a spus:
https://phoenixmodel...-dynaflite.html
Pune o intrebare, astea sunt aduse din Cehia, de unde se ia marfa Pelikan, asa mi-a adus si mie pe comanda un set de aripi separat, care chiar era nelistat...
Ok, greseala mea. Scuze. Bine de stiut. O sa vorbesc cu Kele cand vine din concediu.
#1878
Postat 06 July 2019 - 10:36 AM
Se pare ca sunt mai multe variante ale acestui sunbird, si acum nu stiu care este cel injurat pe rcgroups... cine este interesat sa caute si sa ne spuna si noua.
Deocamdata, iata diferentele:
https://www.aliexpre...2846946417.html
Pe HK pare ca este vandut cel nou... :unsure:
#1879
Postat 06 July 2019 - 11:36 PM
eBIRD_Wing_Plan_V3 (2).PDF (172.72K)
Number of downloads: 15
http://www.jivaro-mo.../page_tykei.htm :drinks:
#1880
Postat 24 July 2019 - 04:58 PM
https://hobbyking.co...lue-yellow.html
Se poate aborda F3F (la nivelul campionatului nostru) cu ceva si mai ieftin ?
Cat de sigura este "investitia", daca in ziua de concurs te trezesti ca nu ai vant bun, si se anunta lansare cu motor, si tu nu ai cu ce ?
#1881
Postat 24 July 2019 - 10:43 PM
https://www.rcrcm.co...e-tomcat-x-tail
https://www.rcgroups...49-RCRCM-Tomcat
Evident se poate aborda F3F cu ceva mult mai ieftin, fulelaj din fibra si aripi din spuma placata, cum am avut eu Epsilon Competition si l-am luat/dat pe mai nimica.
Si daca nu bate vantul nu se zboara, oricum asta e planor serios care se poate balasta.
Marimea de 2.5m (app. 100") zic eu ca e ideala pentru un planor allround. Unul de 2m zboara ca un planor mic, peste 3m e deja mare si ti-l rasuceste vantul in mana la lansare. Un planor de 2.5m zboara ca unul mare dar la lansare/aterizare si transport e mai degraba ca unul mic.
Deci eu zic ca e investitie buna, merge la panta, merge la sandou, merge si cu motor in bot. Da nu e chiar ieftin.
renatoa, la 24 July 2019 - 04:58 PM, a spus:
https://hobbyking.co...lue-yellow.html
Se poate aborda F3F (la nivelul campionatului nostru) cu ceva si mai ieftin ?
Cat de sigura este "investitia", daca in ziua de concurs te trezesti ca nu ai vant bun, si se anunta lansare cu motor, si tu nu ai cu ce ?
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#1882
Postat 24 July 2019 - 11:33 PM
https://www.ebay.com...919f6a887969b90
... plus chestiile de la Reichart
#1883
Postat 24 July 2019 - 11:59 PM
Si daca vrei ceva cu adevarat performant (e drept ca din alta categorie)... iti recomand Viator. Pentru nu foarte multi banuti ai un planor de top, se echipeaza modest (Bogdan Floria l-a zburat cu Turnigy 2836, Emax-uri3352 sau 3302 si niste servo subtirele la coada)..iese la 1 kg, foarte transportabil . Vantul bate ...Viator face fata distractiei (au fost 1 sau 2 runde in care Viator a venit ultimul la aterizare cu timpul complet de 10 minute). Nu sunt sigur (si nu au fost postate rezultatele oficiale) dar la nationale podiumul a fost ceva gen Explorer - Shadow - Viator (sau pe acolo...nu mai intru in detalii, prieteni stiu de ce). Anul trecut am recuperat ceva banuti de la taxa auto si in loc sa iau un Explorer BF am decis sa iau Viator ... si cand au intrat cu greu in cont si banii de la dobanda am luat si al doilea Viator. Nu va mai bat la cap, poate are timp Bogdan sa spuna vreo 2 vorbe despre cum se simte "la mana" ...impresii pe bune, nu argumentele mele "pro domo".
#1884
Postat 25 July 2019 - 12:14 AM
- cautati pe rcgroups sa vedeti cum se comporta Viator la panta
- in plus Viator e singurul planor din noua generatie "solidcore" (carbon peste spuma) care a participat "pe bune" la o competitie internationala F3J .... e drept ca "doar" la un om tractiune dar e totusi remarcabil pentru un planor de 1kg cu anvergura 3,2 m (Eraser-ul de care aminteam are peste 2 kg la aceeasi anvergura).
Deci cand spun ca Viator e multivalent si nu doar F5J as avea ceva argumente ...
#1885
Postat 25 July 2019 - 10:27 AM
Planoare de marimi diferite se simt diferit atat in aer cat si la lansare/aterizare. Evident conteaza profilul, masa, materialele dar marimea da un feeling distinct intre planoare mici si planoare mari.
Dupa mine planoarele mici sunt cele de pana in 2m si cele mari cele de peste 3m. Se simt radical diferit. La fel e si la elicoptere (si banuiesc ca si la avioane). Planoarele mici (de pana in 2m) sunt mult mai usor de lansat (si intr-o oarecare masura de zburat/aterizat) decat cele mari. Mai ales pe vant puternic, turbulent. Pot lansa fara emotii Radian oricand, nu la fel Xplorer sau Eraser.
Planoarele de 2.5m sunt undeva la mijloc. Au mai degraba feelingul unuia mare dar usurinta lansarii unuia mic. De aceea le recomand cu caldura oricui doreste ceva intermediar.
Intuiesc ca mai e o clasa de marime pe care nu am avut placerea sa o simt, planoare foarte mari de peste 5m. Cred ca se simt altfel dar nu vad cum as putea practic stoca, transporta, lansa asa ceva - o sa raman visand la ele. Ca bani nu ar fi imposibil
https://www.lindinge...abachi-planking
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#1886
Postat 25 July 2019 - 10:47 AM
Alternativa ar fi sa gasesc o aripa potrivita, adica 2.3m, pentru fuselajul orfan de cumulus... care are vreo 700g echipat.
#1887
Postat 25 July 2019 - 04:51 PM
Duo de 2.1 la 126 GBP (+38 transportul) pare a fi cel mai bun pret / anvergura dar e HLG. Nici Hammer (F3F 2.4 m) nu sta rau (207 + 38) ...de la Harpia (F3B/F3F de 2.8 m) deja nu mai e prea atractiva treaba (321+38). Mai sunt fineturi legate de profile si numarul de canale.
#1888
Postat 25 July 2019 - 10:33 PM
Am inteles insa ca trebuie vant. Cei mai buni timpi s-au facut cand a fost vantul tare.
Si timpii facuti pe vant au fost cu 30-50% mai buni, nu doar putin mai buni.
Asa ca fara vant nu ar trebui sa facem f3f :pardon:
De modele nu stiu, tre sa spuna cei care au modele de panta si zboara la panta :clapping:
Anul trecut cei de la Pitesti au zburat foarte bine cu niste modele din spuma placata cu balsa
iar Stefan s-a descurcat mai bine decat cu xplorer testand un model greu ca porcu, vreo 3 kile, de f3b.
Viator e uluitor, se simte ca un planor mult mai mare, calm, ai timp sa-l vezi ce face, sa-l astepti sa se redreseze
si totusi la cea mai fina comanda reactioneaza fara intarziere. Abia astept sa-l bruschez la panta, de la concursul f5j
n-am mai pus mana pe el :)
Dar indiferent de model, am un nou obiectiv - 10 din 19 intoarceri la panta sa-mi iasa ca astuia cu tomcatu B)
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#1889
Postat 26 July 2019 - 11:26 AM
https://youtu.be/HKr8m7VIck0
Viator lansat F3J
https://youtu.be/q7FnGGw1ohc
Viator-ul care e acum la Bogdan nu e din categoria ultralight (900-950g AUW) ci mai spre "windy" (1000-1050g AUW ...la CN F5J a zburat fara balast doar cu o baterie mai grea) si cred ca face fata "distractiei" la panta ...nu si la lansare F3J.
Si gata... nu va mai bat la cap cu Viator...
In alta ordine de idei ... de ce neaparat un planor cumparat din afara cand poate se gaseste ceva mai aproape ... la mesterul Vali? ... Zic si eu, doar o sugestie ...
Aceasta postare a fost editata de ender67: 26 July 2019 - 11:28 AM
#1890
Postat 26 July 2019 - 01:45 PM
Ma bag si eu in discutia despre planoare "la panta" si va recomand Mini Vision de la Mibo. Dupa criteriile lui Stefan se afla la jumatatea drumului intre planoarele mici si cele de mijloc :) ...avand 2200 mm anvergura. Pentru cine doreste se poate electrifica usor - fuselaj de sectiune cilindrica in partea anterioara si generos ca volum interior. Eu am unul - planor pur - si-mi place foarte mult cum zboara, mai ales la panta. L-am testat la sandou si la vinci, dar la panta se simte cel mai bine. Imi place atat da mult incat dupa ce l-am rupt pe primul - pe altarul experimentarilor - l-am cumparat pe al doilea.
Cu exceptia spumelor - pe care nu le zbor defel - m-am dat la panta de-a lungul timpului cu sumedenie de planoare "pure": Ripmax Stargazer 2, Guppy 2, Westwings Skylark, Tangent Mini Kult, Nan Tracer/ Dynamic, Radical Pro, Nan Xplorer 2, Krick Grunau Baby. Din punctul meu de vedere, lasand machetele la o parte, un planor de panta se rezuma cam asa:
- anvergura intre 2 si 3 m; cele peste 3 m pe care le-am incercat aveau raspuns lent in ruliu;
- 3 axe si flaps (flapsuri comandate separate ca sa le poti mixa cu eleronul); musai cu crow/ butterfly; fara flaps este mai dificil de negociat aterizarea - fara flaps mixat la eleron se pierde eficacitatea;
- masa intre 1 si 2.5 Kg (pe Radical Pro am lest pentru mai mult dar n-am zburat pe asa vijelie).
Ganduri bune,
Iulian M.
Paul MacCready