Cafenea planoare orice despre planoare
#1771
Postat 05 January 2019 - 06:55 PM
Programul pus de mine poate sa calculeze geodetice pentru orice aripa...trebuie doar sa ii definesti aripa in geodetic.def.
Exemplul meu era pentru o aripa complexa:
pos chord offset dihedral twist airfoil adjust
0 0.2 0 0 0 SynerJ-70 1
0.275 0.1965 0.001 0 0 SynerJ-68 1
0.50 0.1855 0.002 0 -0.05 SynerJ-65 1
0.725 0.1685 0.01 0 -0.15 SynerJ-59 1
0.95 0.143 0.0245 0 -0.3 SynerJ-50 1
1.1 0.114 0.042 0 -0.7 SynerJ-40 1
1.2 0.087 0.0595 0 -1.3 SynerJ-30 1
1.225 0.0715 0.07 0 -1.4 SynerJ-30 1
1.25 0.045 0.088 0 -1.5 SynerJ-30 1
Cum facem o aripa dreapta? Lasam doar liniile 1,2 si ultima si ajustam pe ultima linie coarda sa fie tot 0.2 si offset tot 0:
pos chord offset dihedral twist airfoil adjust
0 0.2 0 0 0 SynerJ-70 1
1.250.2 0 00SynerJ-301
Mare inginerie, aripa dreapta lungime 2.5 coarda 20 cm si la care profilul vaiaza liniar de la SynerJ-70 la SynerJ-30.
Mu uitarti sa puneti ELIPTIC 0 in geodetic.cfg.
Aripa trapez e la fel de simplu:
pos chord offset dihedral twist airfoil adjust
0 0.2 0 0 0 SynerJ-70 1
1.250.1 0.10-1SynerJ-301.2
20 la centru, 10 la capete, la capat BA este translatat cu 10 cm (deci BF este drept). Nu mi-a placut de SynerJ-30 ca e prea subtire si l-am ingrosat cu 20%. I-am bagat si un washout (o torsiune) de 1 grad.
Vrei sa faci aripa din 3 segmente (deci cu o taietura suplimentara) mai bagi o linie pe acolo:
pos chord offset dihedral twist airfoil adjust
0 0.2 0 0 0 SynerJ-70 1
0.50.2 0.00-1SynerJ-501
1.250.1 0.10-1SynerJ-301.2
Vrei sa faci un Spitfire cu aripa eliptica atunci bagi ELLIPTIC 1 in geodetic.cfg.
Inteleg faptul ca nu multi sunt interesati de construit si n-am pus prea multe instructiuni si nu toata lumea e experta in XFLR (eu nu sunt) ... dar ma asteptam ca sa va prindeti ca daca programul ala e in stare sa calculeze nervuri normale si geodetice pentru aripi complexe gen planoare de competitie (pina la 25 de sectiuni / profile) ... atunci sunt mari sanse sa calculeze si pentru niste aripi drepte sau trapez .... Sau ma asteptam sa intrebe cineva ...
#1772
Postat 05 January 2019 - 07:35 PM
Așa că rămâne vechea metodă. :D
#1773
Postat 05 January 2019 - 08:20 PM
Ia sa aiba sarcina (de partid) sa faca o aripa de 2m, sa vedem daca o mai scoate dreapta din smirghel... :D
#1775
Postat 05 January 2019 - 08:44 PM
Peste 50 cm nu mai vad fezabil suficient de precis realizarea unui profil din smirghel, poate sa fie rigla si trasa la laser, e vorba de apasarea inegala pe toata lungimea.
Ori, o aripa de 2m din 3 segmente are panoul central macar de 80 cm...
#1776
Postat 05 January 2019 - 09:17 PM
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#1777
Postat 05 January 2019 - 09:40 PM
Screenshot from 2019-01-05 21-37-22.png (272.08K)
Number of downloads: 17
Autorul este Ishii, care spune ca lui ii ia de 3 ori mai mult sa faca o aripa cu aceasta metoda (comparativ cu metoda pur manuala, in care exceleaza), dar recunoaste avantajul lucrului dupa sablon, ceea ce duce la o precizie mai buna a profilului.
Ishii Mitsuru este campion mondial la F1N.
Bogdan, multumesc pentru vinul fiert, dar raman la un sirop de brad :) . Raceala dintre ani m-a tinut departe de praful de balsa :)
Aceasta postare a fost editata de popad: 05 January 2019 - 09:42 PM
#1778
Postat 05 January 2019 - 10:21 PM
Asta e, nu e de nasul meu... :p
#1779
Postat 05 January 2019 - 10:33 PM
#1780
Postat 05 January 2019 - 11:18 PM
https://www.rcgroups...50-Plus-X/page3
S-a prins si Vladimir ca lumea vrea planoare cu segmente mai mici (bune sa le iei in bagajul normal la avion) si a zis sa faca si el un fuselaj din 2 bucati ....'geaba faci aripa din 5 bucati de 80 cm daca la fuselaj bucata mare e 124 cm.
In rest e de bine, light la 1050g, normal la 1200 g , strong la 1350 g, 77+8 dm2 aria, 12-14-16 gr/dm2 (vad ca 15 gr /dm2 devine cam "norma").
Si in jur de 2k EUR ...scump dom'le, scump, mai la S / S-V era mai ieftin.
#1781
Postat 05 January 2019 - 11:43 PM
E scump rau (ca toate modelele Vladimir) dar am vazut unul (nemontat) la Mada si un Shinto la Cristi si sunt lucrate uluitor de bine, adica par perfecte. A, scuze am vazut si Supra la Iasi, la fel, super. Modelul light e la limita FAI, mai light de atat nu se poate (sau se poate dar cu balast)
ender67, la 05 January 2019 - 11:18 PM, a spus:
https://www.rcgroups...50-Plus-X/page3
S-a prins si Vladimir ca lumea vrea planoare cu segmente mai mici (bune sa le iei in bagajul normal la avion) si a zis sa faca si el un fuselaj din 2 bucati ....'geaba faci aripa din 5 bucati de 80 cm daca la fuselaj bucata mare e 124 cm.
In rest e de bine, light la 1050g, normal la 1200 g , strong la 1350 g, 77+8 dm2 aria, 12-14-16 gr/dm2 (vad ca 15 gr /dm2 devine cam "norma").
Si in jur de 2k EUR ...scump dom'le, scump, mai la S / S-V era mai ieftin.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#1782
Postat 07 January 2019 - 10:28 AM
Travel Air, la 05 January 2019 - 09:17 PM, a spus:
Buuună idee. :good:
#1784
Postat 07 January 2019 - 11:21 AM
MR-JW, la 07 January 2019 - 10:42 AM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#1785
Postat 07 January 2019 - 11:51 AM
Se feresc de domeniile cu clienti putini si avizati/pretentiosi.
La fel este si in alta bransa in care am alt hobby.
#1786
Postat 07 January 2019 - 03:36 PM
renatoa, la 07 January 2019 - 11:51 AM, a spus:
Se feresc de domeniile cu clienti putini si avizati/pretentiosi.
La fel este si in alta bransa in care am alt hobby.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#1787
Postat 07 January 2019 - 08:52 PM
Asta e o fisa de lucru cu setari de la un test pentru carma de la Altius...dupa cum vedeti finisajul nu e extraordinar dar tot iti ia cateva ore sa frezezi chestia aia (si daca Repetier zice ceva de estimare 2h puteti sa fiti siguri ca ia peste 3 ore pentru o fata ca Repetier nu ia in calcul rampele de accelerare si decelerare care tin de masina CNC si nu de G-code).
Deci minim 5-6 ore pentri o carma de 35 cm inaltime (cam acelasi timp de lucru daca frezezi negative pentru matrita sau pozitive pentru carma & aripa) ... luati in calcul cat se frezeaza la o aripa de 4 m.
Dar e clar ca asa ceva nu tai la fir cald. Link-ul catre fisa de lucru:
https://drive.google...iew?usp=sharing
#1788
Postat 08 January 2019 - 08:29 PM
Pai tocmai asta e problema, complexitatea unui asemenea proiect, cu 8-9 profile pe aripa, nu e la indemana oricui.Si chiar si cei capabili sa faca proiectul isi pun intrebarea daca se merita sa lucreze atata ca sa faca 1-2 planoare pentru ei.Atunci decat sa faca atata efort, inclusiv financiar , ca la urma te costa mai mult ca un planor de top cunoscut (tinand cont mai ales de timpul alocat constructiei)si care e facut de o firma specializata, prefera sa cumpere unul gata si sa dea 2 mii pe unul consacrat.Mai e un aspect daca ce faci se dovedeste la urma ca nu e prea reusit , atunci nu iti vine sa-ti dai palme?Eu nefiind competitor nu ma arunc la scule scumpe, dar ma gandesc de cateva ori inainte de a ma apuca de un asemenea proiect , fiindca in primul rand nu vreau sa dovedesc nimic la nimeni, in al doilea rand ma satisface si o constructie mai simpla, care dureaza si costa mult mai putin, la cat timp am eu sa ma dau cu jucariile, nu se merita.
Ei daca as fi pensionar si nu as avea altceva de facut si daca as dispune si de bani ar fi altceva.Dar cum ziceai tu , la o aripa cu 8-9 profile, pana aici e ok. , dar nu stiu daca un CNC ordinar te rezolva, ci mai degraba un CNC profesional si o matrita din aluminiu si asta inseamna deja bani multi si multa munca si chiar si asa s-ar putea sa ai mici diferente intre aripi.
Io as paria ca la frezarea din spuma, nu faci 2 aripi la fel, deci 2 modele care sa zboare la fel etc. .Dar e o alternativa pentru cine are placera sa-si construasca propriul model, model mai complex.Si pana la urma un planor cu nervuri din balsa iti confera placera de a construi si de a pilota, eventual unul cu aripi de spuma (taita, frezata) + fibra si deja ai o scula bunicica pentru distractia de weekend.
Bafta.Ciao Sorin
#1789
Postat 09 January 2019 - 12:47 AM
Au fost 2 "quantum leaps" (sau salturi semnificative) in planorism: perioada Mark Drela si perioada Gerald Taylor.
Mark Drela a scos niste proiecte foarte bune (la vremea lor) si a facut proiecte "de baza" din zona DLG-urilor si pina la planoare de competitie (proiectul Supra e vechi de 15 ani ... dar gasesti si acum planoare Supra in oferta la Vladimir).Si a publicat niste tehnici de constructie care au dus la planoare rezistente la lansarea la troliu (ceea ce nu e putin lucru). Pe vremea aia nu prea se punea problema de o motorizare electrica eficienta si F3J era norma (acum e invers). Sa zicem ca perioada de varf a fost acum 15-20 ani. Si incercati sa puneti lucrurile in context...ce era (sau mai bine zis ce nu era) acum 15-20 de ani: nu erau CNC-uri ieftine... Deci proiectele erau limitate dpdv "manufacturier" (nu te apuci de un proiect cu 8-9 profile daca tu esti limitat sa le tai la fir cald).
Bun...epoca Gerald Taylor a inceput cam acum 10 ani : Zone, Edge, Freak, Synergy, Zone V2, SynergyII ...si mai nou SynerJ si SynerJ ALES. Proiectele lui de DLG au fost bagate rapid in productie, si de "amatori" (cu vacuum bagging) si de "profesionisti" cu matrite. Faptul ca profilele au devenit foarte subtiri a determinat o transformare radicala in tehnicile de constructie (s-a trecut de la "hollow wing" adica "coji" la "solid core" adica "spuma acoperita"). Tehnica nu era noua doar materialele au devenit mai speciale (rohacell si tesaturi de carbon ultrausoare).
Acum vreo 4 ani Gerald a publicat proiectul SynerJ (pentru cine vrea sa vada pe scurt evolutia proiectelor lui https://www.rcgroups...er.php?u=262650) si constructorii de DLG-uri au zis "Bai...ce idee buna! La DLG-uri ne pricepem, am castigat ceva banuti cu DLG-urile...ia sa scoatem noi un F5J ultrausor". Si acum 3 ani a inceput nebunia cu ultrausoarele: Ultima, Vinco, Volo, Viator.
Toate sunt proiecte SynerJ, mai mult sau mai putin stralucite. si "valul asta de SynerJ" a inceput sa faca valuri pe la competitii, ca e greu sa te bati dimineata sau seara cu un planor de 4 m si 1200 grame cand tu ai un planor de 3.8 m si 1800 grame ...
Asa ca a urmat reactia de la constructorii consacrati (vorbim in special de NaN Models): aripi specializate doar pentru F5J, aripi ultralight, scos de la cutie profile mai vechi (deci reutilizat matritele vechi) si care minunea minunilor merg mai bine la incarcari mai mici (ma refer la Explorer care are profilele de la Xplorer 1), hai ca mai avem un as in maneca fara sa schimbam matritele si asta este Big Flaps ...samd ...samd. Plus Vladimir i-a dat un telefon lui Joe Wurtz si i-a zis "bai Gioane, treci la treaba si scoate-mi un proiect bun ca ma mananca astia cu Ultima, mi-au scazut vanzarile !!! " ...si asa a aparut Plus (sper sa va placa jocul de cuvinte fortat...dar altul nu am).
Acum in ultimul an a aparut Ultima 2 ...cica o imbunatatire radicala fata de Ultima 1. Si cica proiectantul principal e baiatul ala din Israel (roydor). M-am mai contrat cu el pe rcgroups (asa, niste discutii principiale bazate pe cifre) si ma gandeam "cand are asta timp sa mearga la concursuri de F3K si F3J si F5J si sa si proiecteze niste profile aerodinamice sa le bata pe alea ale lui Gerald si chestii de genul asta"...Deci pina mai ieri pozitia mea era "mama ce tare e tipul"...si abia ieri mi-a picat fisa ce a facut.
Deci ...pina mai acu ceva timp ce era pe piata din categoria "SynerJ" era provenit din proiectul F3J care are niste profile mai groase sa poata fi construita aripa F3J mai solida (in proiect se zice 1360 g la 3.84m, la centru are SynerJ100 cu grosime 7.89% si camber cam de vreo 2% ...astia fac Ultima la 4 m si 1200 grame). A mai miscat cineva in front si au facut niste planoare care nu porneau de la SynerJ100 ci de la synerJ90 (7.61%).
Si vine roydor si zice "V-am spart cu Ultima 2, am optimizat treaba, de aia merge asa bine ca asta are 7% la centru si 5.4% la varf". Ca sa nu ziceti ca sunt eu rau uite cum se lauda pe rcgroups pe 16 aprilie anul trecut:
"Wing:
Unlike many F5J’s wings which are designed as dual-purpose wings for F3J, the Ultima 2 wing was designed without the strength considerations of F3J launch. This allows the reduction of both the width and thickness of the wing and enables a design which boosts the performance of the wing considerably. The Ultima 2 wing is 234 mm wide at the root and sports 8 optimized airfoils along the span starting with a 7% thick airfoil at the root and ending with a 5.4% airfoil at the tip. "
Si pina mai ieri am zis si eu "Bai...ce idee buna!" si aveam de gand sa pun CNC-ul pe aripa sa ii citesc profilul sa scot si eu o varianta. Dar m-am razgandit...
Ieri rulam programul meu de matrite pentru cele doua proiecte de baza (SynerJ F3J si SynerJ ALES) si cu cele 2 subproiecte de stabilizatori (eu tratez stabilizatorii ca niste aripi speciale in care fac profilele simetrice si diedru si torsiune nule). Si incepusem sa ma joc sa amestec profilele dintr-un proiect in altul ...in ideea sa vad cum arata un hibrid din asta asa, un mix intre F3J si ALES. Si uneori imi mai dadea "cu zecimale"...adica mai apareau valuri pe suprafata aripii si tranzitia de la un profil la altul nu era foarte lina. Si zic...ia sa bag eu 2 linii in program sa imi calculeze grosimea si camberul la fiecare profil ca macar sa stiu cum sa le mixez. Bag cele doua linii de program si ma uit la iesirea pentru F3J:
Section 1 airfoil SynerJ-100 7.89% camber 2.03%
Section 2 airfoil SynerJ-95 7.82% camber 2.03%
Section 3 airfoil SynerJ-90 7.61% camber 2.02%
Section 4 airfoil SynerJ-80 7.33% camber 2.00%
Section 5 airfoil SynerJ-65 6.86% camber 1.94%
Section 6 airfoil SynerJ-50 6.36% camber 1.78%
Section 7 airfoil SynerJ-40 5.94% camber 1.63%
Section 8 airfoil SynerJ-30 5.51% camber 1.34%
Section 9 airfoil SynerJ-30 5.51% camber 1.34%
Va rog scuzati engleza...programul e facut cumva "pentru export".
Foarte frumos si cam ce stiam: porneste de la 7.89% (asta e usor de tinut minte) si camber 2% si se duce spre 5.5%.
Schimb definitia aripii si rulez pentru SynerJ ALES (asta e un proiect de 2.5 m coarda centrala 20 cm, F3j are 3.84m/24.8 cm). Astea sunt valorile pentru ALES:
Section 1 airfoil SynerJ-70 7.01% camber 3.01%
Section 2 airfoil SynerJ-68 6.95% camber 3.00%
Section 3 airfoil SynerJ-65 6.86% camber 1.94%
Section 4 airfoil SynerJ-59 6.66% camber 2.93%
Section 5 airfoil SynerJ-50 6.36% camber 1.78%
Section 6 airfoil SynerJ-40 5.94% camber 1.63%
Section 7 airfoil SynerJ-30 5.51% camber 1.34%
Section 8 airfoil SynerJ-20 5.30% camber 2.47%
Section 9 airfoil SynerJ-20 5.30% camber 2.47%
Si in momentul ala mi-a picat fisa: roydor (sau cine naiba a facut proiectul) pur si simplu a luat proiectul ALES si a bagat probabil la varf profilul SynerJ25 (sau a ingrosat nitel profilul varfului).
Bun...nimic rau in asta ...dar de ce nu spui mai direct ce ai facut (ca ai luat proiectul ALES) si dai de inteles ca ai facut super-proiectare pentru aripa de Ultima 2? Si la Ultima 1 au recunoscut tarziu ca e de fapt SynerJ F3J scalat...
Bun...ce vroiam sa spun cu prea multa vorbarie: proiectul aerodinamic nu e o problema (ne da Gerald Taylor mura-n gura tot ce trebuie). (Apropo, SynerJ a fost publicat putin inainte de chestia cu "haidem sa haidem sa facem impreuna un planor romanesc de top", daca nu ne certam ca chiorii si cadeam de acord sa facem planorul SynerJ era treaba gata de mult!!).
Soft de proiectare matrite sau nervuri (inclusiv geodetice) iar nu e o problema (cu asta m-am ocupat in ultimii 3 ani). Aveti aici pe forum programul de nervuri geodetice, am pus si PDF-ul cu kitul de Altius cu care va puteti duce la Bogdan sa il taiati dupa pofta inimii (ca n-aveti voi incredere asta e alta treaba). Pe rcgroups si cred ca si aici pe forum am pus variante mai vechi ale programului de matrite, nu ultimele variante (care sunt mai "pro") dar ceva basic cu care poti sa iti faci niste matrite asa...de start (conform cu proiectul, fara chestii speciale gen aripa pseudo-eliptica si joinere si compartimente servo si alte fineturi).
Problema e cum faci trecerea de la chestia asta teoretica (modelul 3D al aripiii si al matritelor) la realizarea practica... si de fapt la asta lucram acum. La finalizarea unei metode care sa iti permita cu un CNC ieftin (capabil sa frezeze doar spuma si balsa) sa realizezi un planor performant. Asta imi propusesem ca obiectiv acu cativa ani: "planor compozit cu cost maxim 500 de euro" (si ca sa intelegeti contextul, in costul asta era investitia si in CNC si in materiale ...cost total).
Ceea ce avem pina acum gata este softul pentru modelele 3D de matrite pentru fuselaj /aripi / stabilizatoare (asta porneste de la proiectul XFLRsi scoate niste modele 3D in format STL..poti sa le iei si sa le prelucrezi asa cum a facut colegul OcsiRC pentru Alpha...el a pornit exact de la niste fisiere de genul asta). Plus programul de nervuri (asta scoate niste fisiere DXF care pot fi taiate fara probleme de catre Bogdan) . Programele astea se cheama xflr2stl, xflr2dxf (plus programul de fuselaje fuse2stl). Ce am inceput sa programez in vara (si va intra iar in zilele urmatoare pe agenda de lucru) este legatura directa intre proiect si CNC ...adica programele xflr2cnc si fuse2cnc. Iei proiectul, rulezi, obtii direct g-code pe care il aplici la CNC-ul cu spuma sau balsa si iti faci treaba. Fara soft de proiectare 3D, fara Solidworks, fara Rhino3D, fara Fusion360, fara EstlCAM sau alte softuri intermediare (gratuite sau pe bani). Plus mini-cnc-ul care iti va permite sa faci chestia asta si care va costa (sper) sub 100 de euro (sau sub 200 de euro daca vrei sa ii pui si un cap de taiere cu laser). Si programele vor putea fi rulate pe orice calculator (Windows / MacOSX / Linux) ...inclusiv claculatoare de marimea unei carti de credit gen RaspberryPi sau OrangePi.
Deci ...chestiile 3D care sa iti permita sa faci matrite performante si sa scoti un profit nu vor fi disponibile decat contra cost. Chestiile care sa iti permita sa iti faci planorul personal (sau lucrat la club) cu investitii minime vor fi disponibile gratuit (cu exceptia CNC-urilor care vor fi vandute la pret de productie in regim non-profit). Nu sursele programelor (si asa cred ca am pus prea multa informatie disponibila public) ci doar executabilele. Sa poata fi folosite de toti, de la "palatul copiilor" la "clubul seniorilor". Cine vrea sa faca reverse engineering pe G-code ...ii doresc succes maxim. Ce nu va fi iar disponibil vor fi planurile imprimantelor capabile sa tipareasca cu rasina segmente de aripa de 90 cm cu structura de rezistenta geodetica si programele care genereaza -code pentru asta (pentru cine e pasionat de 3D ... luati de pe rcgroups programul care calculeaza modelul 3D al aripii si apucati-va de tiparit ..va doresc succes).
Si revenind la remarca lui SCaius:
" Ei daca as fi pensionar si nu as avea altceva de facut si daca as dispune si de bani ar fi altceva.Dar cum ziceai tu , la o aripa cu 8-9 profile, pana aici e ok. , dar nu stiu daca un CNC ordinar te rezolva, ci mai degraba un CNC profesional si o matrita din aluminiu si asta inseamna deja bani multi si multa munca si chiar si asa s-ar putea sa ai mici diferente intre aripi.Io as paria ca la frezarea din spuma, nu faci 2 aripi la fel, deci 2 modele care sa zboare la fel etc. .Dar e o alternativa pentru cine are placera sa-si construasca propriul model, model mai complex.Si pana la urma un planor cu nervuri din balsa iti confera placera de a construi si de a pilota, eventual unul cu aripi de spuma (taita, frezata) + fibra si deja ai o scula bunicica pentru distractia de weekend."
Sa vedem cum stam:
"Pensionar" : avem (e american, asta e , altul mai chinez n-am gasit). E bun ca are timp sa se ocupe. Poate reusesc sa bag in combinatie si 1-2 pensionari locali.
"CNC ordinar" : avem , americanul lucreaza pe un MPCNC (https://www.v1engine...g.com/assembly/), am facut si eu unul si l-am vandut, vom testa si pe mini-MPCNC si pe CNC-ul meu actual (sper sa gasesc o poza sa o pun sa vedeti ce petarda e) si pe micro-CNC-ul ala de maxim 100 de euro (hai maxim 120).
"Balsa / spuma frezata" ...aici e o problema potentiala. Sa tai "solid core" precis inseamna sa tai prima fata si sa o pui pe un supor profilat si eventual sa ai si o masa cu vacuum. Exact complicatiile astea vrea sa le evit, de aia proiectul e cu "coaja" + "nervuri geodetice din balsa" (ca o fi coaja din balsa sau compozit nu prea conteaza prea mult daca ai trecut de partea de nervuri geodetice).
Cam asta face pensionarul american la ora asta (testeaza diverse metode de frezare ca sa putem alege cea mai buna metoda si sa avem o baza de comparatie cu "metoda directa spre CNC"...). Si asta e echipa la ora actuala (eu + John + vreo 2 americani care au intrat in echipa anul asta si sunt in "training"). Plus cei 4-5 doritori de kituri de balsa Altius 3.6 si care se vor incumeta sa le monteze si sa faca build loguri. Si poate cei cativa doritori care se vor ambitiona sa construiasca varianta cu compozit.
Nu stiu daca va iesi un proiect comercial din chestia asta (adica o firma gen "ALT Composites" care sa vanda planoare ALTius ...ca sa faci bani trebuie sa bagi bani mai intai si asta nu pot sa o fac decat daca mai vand din avioane... poate americanii sa fie mai antreprenori la faza asta) dar eu sper ca va iesi un planor performant disponibil pentru construirea in regim de amator (singur sau la club).
Atasez o poza cu CNC-ul meu de buget redus (cam 400 de euro ...l-am prezentat odata in sectiunea dedicata) si care sper ca va fi folosit cu folos la spuma, balsa si corian. Sta cam parasit de cateva luni bune in beci ca m-am ocupat mai mult de software ...dar nu-i bai ca are cine sa frezeze spuma pentru teste deocamdata.
Fisiere atasate
-
ALT_CNC.jpg (438.07K)
Number of downloads: 25
#1790
Postat 18 January 2019 - 12:13 PM
https://www.ebay.fr/itm/113081461766
Destul de complet, din ce se vede in imagini... si conform descrierii.
"The model comes with all the hardware needed to complete the model."
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 18 January 2019 - 12:16 PM
#1791
Postat 18 January 2019 - 08:42 PM
3.Q CLASS F1Q ELECTRIC POWER MODEL AIRCRAFT
3.Q.1. DefinitionModel aircraft which is powered by (an) electric motor(s) and in which lift is generated byaerodynamic forces acting on surfaces remaining fixed in flight, except for changes of incidence.
Models with variable area (eg folding wings) are not permitted.
3.Q.2. CharacteristicsNickel Metal Hydride (NiMH) and Lithium (Li) batteries can be used.
Lithium type battery packs must be in “as manufactured” condition with the covering around thecell surface. If more than one cell is used a balancer connector must be fitted.
External Battery packs are required to have a safety tether to the fuselage.
Safety locks must be used to prevent unintentional restarting of motor(s) after motor(s) havebeen stopped.
The motor run time will be determined by a maximum energy amount.
In addition, motor runsover 30 seconds are regarded as overruns.
The energy budget of each model is 3 joules pergram of the total weight.
For energy calculations, weight exceeding 550 grams is to be ignored.
Models must have provision for connecting a Static Energy Test (SET) device between thebattery and the model’s system via 3.5 mm male and female bullet connectors.
The connectorsfrom the battery should be male positive and female negative.
It is the responsibility of thecompetitor to supply any adapters needed to connect to the SETEnergy limitation will be by an energy limiter.
The allowed energy amount starts to be calculatedwith the release of the start button and finishes when the ESC has stopped supplying energy tothe motor.
The energy limiter has to calculate the energy consumed in real time.
After coming tothe end of the limited energy supply, the motor(s) must stop irreversibly.
For energy limit verification, a SET is to be connected to the model to allow measurements toconfirm the energy used between the release of the start button and until the ESC has stoppedsupplying energy to the motor.
To synchronise the time of release of the start button the modelmust include a cable connected in parallel with the start button and terminated with a 2-pin,2.54mm pitch female connector.
The SET must store and display energy amount used and motorrun time.
F1Q models may use radio control only for irreversible actions to control dethermalisation of themodel.
This may include stopping the motor if it is still running.
Any malfunction or unintendedoperation of these functions is entirely at the risk of the competitor.
The number of models eligible for entry by each competitor is four.
Mai multe amanunte AICI
#1792
Postat 19 January 2019 - 03:34 PM
SAM_1267.JPG (92.59K)
Number of downloads: 32 SAM_1271.JPG (94.09K)
Number of downloads: 28 SAM_1272.JPG (86.25K)
Number of downloads: 20 SAM_1273.JPG (95.5K)
Number of downloads: 20 SAM_1274.JPG (84.69K)
Number of downloads: 32
Urmeaza sa incerc constructia unei aripi cu aceasta tehnologie ...
#1794
Postat 24 January 2019 - 08:25 AM
#1795
Postat 24 January 2019 - 07:15 PM
Fisiere atasate
-
50481841_2056178701130252_6070421813123350528_n.jpg (30.26K)
Number of downloads: 24
#1797
Postat 07 February 2019 - 07:02 PM
#1798
Postat 23 February 2019 - 10:07 AM
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 23 February 2019 - 10:07 AM
#1799
Postat 23 February 2019 - 11:20 AM
ViP_Eol, la 23 February 2019 - 10:07 AM, a spus:
Frumos, scara 1:2.5 (Arcus are 20 m anvergura):
https://www.schempp-...es/arcus/arcus/
Aceasta postare a fost editata de ender67: 23 February 2019 - 11:21 AM
#1800
Postat 27 February 2019 - 07:13 PM
41fAjgb4IOL._SX354_BO1,204,203,200_.jpg (22.5K)
Number of downloads: 11