Cafenea planoare orice despre planoare
#1502
Postat 14 April 2018 - 06:06 PM
Locatia are dotare completa ca sa concureze cu RR, loc de campare vreo 10 masini, la mal de apa curgatoare, inclusiv oile de rigoare :)
La jumatate din distanta fata de Crovna, care era pana acum "RR de Craiova", si mult mai bine pusa in calea vanturilor predominante, va deveni cu siguranta locatia de panta preferata.
Fisiere atasate
-
DSC07032.jpg (174.12K)
Number of downloads: 24 -
DSC07020.jpg (232.77K)
Number of downloads: 27
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 14 April 2018 - 06:09 PM
#1503
Postat 23 April 2018 - 10:45 PM
https://www.rcgroups...2&postcount=287
Ce e atat de "special"? Leading Edge Flaps (am impresia ca in engleza se cheama slats).
Unele avioane au suprafete de control la bordul de atac ...de acum inainte si unele modele F5J vor avea chesti asta. Pentru o mica greutate in plus )100 de grame) cica se imbunatateste mult controlul in termice.
#1504
Postat 24 April 2018 - 07:51 AM
ender67, la 23 April 2018 - 10:45 PM, a spus:
https://www.rcgroups...2&postcount=287
Ce e atat de "special"? Leading Edge Flaps (am impresia ca in engleza se cheama slats).
Unele avioane au suprafete de control la bordul de atac ...de acum inainte si unele modele F5J vor avea chesti asta. Pentru o mica greutate in plus )100 de grame) cica se imbunatateste mult controlul in termice.
Nu e vorba numai de control. Prin curbarea suplimentară a profilului mărești portanța la viteză mică - exact ce ai nevoie în termică. În plus, vine și la aterizare cu același avantaj fiind mult mai ușor de controlat. În aviație se folosește termenul de voleți (de bord de atac).
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 24 April 2018 - 07:52 AM
#1505
Postat 24 April 2018 - 08:07 AM
Adica ii cade fata... :)
http://www.zupair.com/zulu.htm
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 24 April 2018 - 08:07 AM
#1506
Postat 24 April 2018 - 08:59 AM
Solutia constructiva e simpla, 2 lonjeroane principale alaturate, taietuta intre ele, balama pe intrados, inca 2 gauri pentru servo ... 100 de grame in plus.
#1507
Postat 27 April 2018 - 11:13 AM
Aceasta postare a fost editata de Valteras: 27 April 2018 - 11:13 AM
#1509
Postat 27 April 2018 - 01:40 PM
La vremea aia, io cumparasem (caseta VHS, daca bine imi amintesc) filmul cu fo 25 de dolari...
#1510
Postat 29 April 2018 - 08:05 AM
Valteras, la 27 April 2018 - 01:40 PM, a spus:
La vremea aia, io cumparasem (caseta VHS, daca bine imi amintesc) filmul cu fo 25 de dolari...
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 29 April 2018 - 09:56 AM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#1511
Postat 29 April 2018 - 12:16 PM
#1513
Postat 03 May 2018 - 03:31 PM
Sunt 2 modele, un PNF de la HobbyKing (disser V2, la care am inlocuit tijele exterioare de control cu sistem pull-spring si am scurtat si coada cu 5 cm) si un ARF Horejsi Longshot 4D (nemontat, se poate monta la cerere).
Ambele sunt cam din categoria "unobtanium" (discontinued products) si sunt scoase la vanzare la un pret atractiv. Practic sunt noi (modelul HK a fost construit dar nu a fost zburat).
Chiar daca nu sunt cu profile "la moda" sunt perfecte pentru inceput (cu o greutate gata de zbor de 275-285 grame). Pentru informatii suplimentare si imagini vizitati sectiunea de vanzari.
Aceasta postare a fost editata de ender67: 03 May 2018 - 03:32 PM
#1514
Postat 08 May 2018 - 08:22 AM
Dap, campionatul mondial F3J, regina probelor la planoare, la noi in tara, adica or sa vina din toate colturile globului (nostru plat) cei mai buni din cei mai buni, (sper ca) inclusiv legende precum Joe Wurts.
O sa incerc sa fac cu ajutorul dl. Vasile Pop un topic separat cu calendarul pe anul asta.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#1515
Postat 12 May 2018 - 12:42 AM
Vad ca e destul animatie pe thread-ul de Vixen 2, ma uit pe soaringusa.com sa vad despre ce e vorba:
Citeaza
Ma uit pe prima pagina in topic pe rgcroups: vai ce model bun, ieftin ca braga, de-abia astept vixen2 ..blah-blah.
Pagina a doua incepe cu Paul Naton: eu i-am facut logo si schema de culori, am zburat F3J, exceptional, sa vedem cum iese F5J, planorul are "secret sauce", nu intrebati mai mult ca nu va zic. Okeiii...
Inca vreo cateva postari si Paul Naton mai da niste detalii, ca sa nu ziceti ca mint va bag un citat:
Citeaza
Telenovela frate!
S-au suparat rusii pe ucraineni si a pus Putin un prieten cu bani sa il scoata din biznis pe Vladimir. A pus omu mana pe matritele magice ruinatoare de PIB ucrainean dar UE vigilenta l-a orins in ultimul moment si le-a vandut pe sute de mii de dolari americanilor. Astia il produc in sweat-shop-uri din Mindanao / Filipine cu refugiati ucraineni si filipinezi ieftini ..basca niste rebeli care se opun cu arma in mina imperialismului si in felul asta produc intarzieri la livrare si preturi crescute pentru cumparatori.
Noaptea mintii... sau chestiile astea sunt adevarate (si retelele americane de televiziune ar putea sa cumpere drepturile de autor ca au material de vreo 2-3 sezoane de telenovele) ...s-au s-a dat liber la marijuana in statul lui Paul Naton ...
Mai degraba a doua varianta ca tipul de la SoaringUSA zice imediat ca a cumparat matritele direct de la Jiri (l-a invitat cehul la masa si asta a plecat cu matritele ...).
Deci americanii s-au decis sa limiteze importul si sa produca planoare de competitie cumparand direct matritele... interesant.
Ce mai pare interesant: vad ca americanii se entuziasmeaza de ceva ce ei numesc "progresive dihedral" ...o fi o aripa cu diedru gen Radian mai atenuat?
Alte impresii: construit cam in jur de 54-55 uncii ( in ur de 1.5 kg). Celor care vin de la modelele anterioare de 70 uncii (2 kg) li se pare magic. Pe masura ce ies modelel din matrita au experimentat si variante ceva mai grele (61 de uncii - 1730 grame). Au comparat si cu modele "super usoare" (Xplorer de 40-41 uncii ... 1130-1160 grame). Concluzia:
Citeaza
F5J in the desert was an interesting event. For me, it confirmed what I already knew- "super light" 40oz models are really not the future of F5J. Conditions were very unpredictable as stated in other threads regarding the event, and I think this model handled them well. It was able to move much quicker out of bad air, and slow down nicely and turn on a dime in the good air. I was also impressed by the models L/D in even air "0 knot", where you would think a super light model would have an advantage, at least with the M/S. I do not feel that is the case. I had the opportunity to fly a 61oz Vixen 2 in calm conditions, and I had no problem working the same air as the 40oz models. I did not feel crippled at all. My "go to" model is a 42oz Explorer 3.8. After a couple minutes behind the sticks of the Vixen 2, I felt very comfortable. Generally, when you are use to flying a specific type of model for years, you have a little harder time feeling comfortable with something different. Not in this case.
Adica: in conditii normale fara vant indiferent de incarcarea modelului (usor / nomal / greu) ar trebui sa te descurci cam cu toate tipurile(iar modelul mediu se simte cam la fel cu cel usor). Daca incepe sa bata putin vantul treaba se schimba si modelul usor este dezavantajat. Modelul de 1.5 kg pare a se descurca bine in ambele situatii (si nu cred ca e un mesaj de marketing strict pentru Vixen2, cred ca se poate aplica si la Xplorer).
Citeaza
Ok ...asta e clar mesaj pentru americanii cu salarii de 100k+ dolari pe an...
Din ce imi aduc aminte proiectul F3J SynerJ a fost calculat pentru 1350 grame.
#1516
Postat 16 May 2018 - 07:35 PM
20180516_202450.jpg (60.59K)
Number of downloads: 32
Ceva idei de reparatie?
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#1517
Postat 16 May 2018 - 08:16 PM
Ori polistiren și tragi carbon peste.
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 16 May 2018 - 08:19 PM
#1518
Postat 16 May 2018 - 08:16 PM
#1519
Postat 16 May 2018 - 08:35 PM
ViP_Eol, la 16 May 2018 - 08:16 PM, a spus:
Subscriu .... da-mi un telefon sa discutam niste detalii (am o "plasa" cu diferite resturi de tipuri de tesatura de carbon luata de la CLM-Pro exact pentru astfel de situatii ... plus niste epoxi la tuburi mici pentru reparatii).
Daca e fuselaj F3J de la Nan (Xplorer / Shadow0 .. e clar, asta e buba lor, daca ma uit spre varf se vede "luminita" de la capatul tunelului pentru ca nu e prea mult carbon in zona.
#1520
Postat 22 May 2018 - 08:06 PM
http://www.rhcforum....ce-pro-3330-mm/
20150319_192119.jpg (130.74K)
Number of downloads: 18
Adica eu am vrut un planor foarte ieftin si bumbacit de care sa nu-mi para rau daca il busesc si m-am facut cu un planor excelent, doar ieftin si de care imi pare rau sa il busesc.
E complet, ii trebuie doar RX si cantareste 2300g (la 3330 anvergura)
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#1521
Postat 24 May 2018 - 01:07 PM
Dragilor, daca tot m-am manjit de electroni, am cautat un charger micut sa-l iau la camp. Am luat:
https://www.banggood...ur_warehouse=CN
https://www.banggood...ur_warehouse=CN
Si daca-i bal, bal sa fie:
https://www.banggood...ur_warehouse=CN
Si o sursa pentru acasa:
https://www.banggood...l?rmmds=myorder
Ce sa zic, de mic este minuscul, dar cam scumpa toata distractia.
Daca nu-i cu banat, as intreba pe mai marii electronilor:
-este corect sa incarc la camp rapid si acasa cu programul normal? Renatoa, mare suflet, mare caracter spunea undeva, dar am uitat explicatia, ca este bine sa incarcam rapid.
-pentru storage, pun la descarcare 1C?
-trebuie calibrat, sau il las asa? Cum sa verific daca ce scrie pe ecran este si adevarat? Daca trebuie calibrat, cum se face?
Multumesc frumos, mesteri mari.
#1522
Postat 24 May 2018 - 01:48 PM
La camp incarci rapid, ca deh, esti sarac si nu ai baterii multe, si vrei sa zbori toata ziua...
Dar la modul general le place "preludiu" cat mai lung :)
Storage este si mai jos de 1C. La B6 este 1A, care la arhetipul 2200 mAh inseamna un pic sub C/2
Ca sa calibrezi trebuie sa ai un voltmetru BUN, macar 4 digiti, ca sa poti citi cu rezolutie de 1 mV pe o celula, de ex 4.123.
Daca nu ai un digit in plus fata de charger, si masori tot cu 2 zecimale ca chargerul, poti avea eroare care face inutila calibrarea.
Daca ambele ar arata 4.19V de ex, celula poate avea in realitate oricat in plaja 4.185 si 4.195
#1523
Postat 24 May 2018 - 05:16 PM
Incarcarea pakului conteaza prea putin in viata acestuia, stresul mare este in model cand tragi de el 10-40C, acolo sfaraie electronii. Adica poti sa il incarci dupa cele mai savante scheme, sa egalizezi la miime, nu o sa conteze in final, tot atatea zboruri o sa te tina.
Singura chestie care conteaza cu adevarat e sa nu ii uiti full printr-un balcon incins cateva luni/ani - se fac muci.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#1525
Postat 24 May 2018 - 07:00 PM
La mine inseamna in mod majoritar incarcare, asa ca imi merge cu 1A.
Termin de zburat, am bateriile descarcate, cum ajung acasa le pun la incarcat ca sa le aduc in storage.
Descarcare de storage s-ar face numai daca ai incarcat seara, a doua zi este o vreme de kko, si stii ca nu mai iesi o saptamana, prea rar mi se intampla asa ceva, mai ales pentru ca nu incarc seara, ci in ziua zborului, cu 2-3 ore inainte de a stii ca ies sigur la zbor.
#1526
Postat 07 June 2018 - 06:02 PM
https://www.watoday....605-p4zjnk.html
E adevarat, cu ajunge la 200m in 30 sec :D
#1527
Postat 07 June 2018 - 06:41 PM
- ala de 32 m e zephyr T si va fi disponibil "> 2020" ...adica e vaporware (fuselaj dublu, 145 kg)
- ala disponibil acum e Zephyr S, 25m , 62-65 kg
- unde ai vazut tu moor de 300W? ai citit in diagonala:
"The larger size of the Zephyr T (Twin) vehicle enables it to accommodate payloads with larger masses and continuous power in excess of 300W to accommodate for example RADAR, LIDAR,ESM/ELINT and Broadband Comms".
Adica ala micu nu poate...da' cica ala mare va avea posibilitatea sa duca un payload de maxim 300 W.
Fisiere atasate
-
0612_17_zephyr_datasheet_e_horizontal_a4_lowres.pdf (274.73K)
Number of downloads: 5
#1528
Postat 13 June 2018 - 05:32 PM
https://www.rcgroups...ecord-545MPH%21
545 mph inseamna 877 kmph. Ca sa punem putin lucrurile in perspectiva: fara motor a atins o viteza cu putin mai mare decat vitezele maxime de operare pentru Boeing 737 sau Airbus 320.
#1529
Postat 13 June 2018 - 07:47 PM
https://www.rcgroups...ic-Transonic-DP
Nu e ceva ce zbori la Citila :)
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#1530
Postat 13 June 2018 - 08:23 PM
Ampenaj in T pentru control mai bun (probabil profundorul in X pendular nu e foarte eficient).
0.826 Mach!!!!
https://www.rcgroups...o=threadgallery
Asta e planorul cel mai aerodinamic pe care l-am vazut.
Si are suprafete mici de control dar articulattile sunt foarte solide.
Cele mai solide servo-uri slim de pe piata: "HV747 on the elevator, HV9767 on the flaps, and HV6130 on the outer flap and ailerons. The HV6130 are installed with my aluminum 3rd bearing frames and the others are simply glued in with 3rd bearing supports. I think on future builds, it may be feasible to use HV9767 on the outer flaps but so far the 6130 seems to be holding up nicely in the frames."
http://www.mks-servo.com/HV747
http://www.mks-servo.com/HV9767
http://www.mks-servo.com/HV6130
https://www.rcgroups...43&postcount=79