Modelism - RHC Forum: Cafenea planoare - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 74 Pagini +
  • « Prima
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Cafenea planoare orice despre planoare

#1381 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 31 August 2017 - 08:26 AM

Citatul zilei... intreaband cineva pe rcgroups daca sa isi mai ia un model... :D

"... the ideal number to own is N + 1, were N is the current number you own, whether N be the number of sailplanes.

But keep in mind the divorce corollary, were the ideal number to own is N-1, were N represents the number that will lead to divorce."

Deci... mai pun surcele de inca unul... :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#1382 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 20 September 2017 - 10:23 AM

Cred ca moda planoarelor F5J ultra-light incepe sa treaca usor-usor:
https://www.rcgroups...1&postcount=347
Lupta asta cu gramele la F5j (nu e bun textreme de 80...il inocuim cu samurai de 63 ..si asta e prea greu ...trecem pe rboline 59...apoi 39.. trecem pe carbo weave de 24... si de 16..) e frumoasa pina cand ti se rupe modelul in aer la minutul 9 din mansa...
0

#1383 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 21 September 2017 - 08:01 PM

Vezi postareaender67, la 20 September 2017 - 10:23 AM, a spus:

Cred ca moda planoarelor F5J ultra-light incepe sa treaca usor-usor:
https://www.rcgroups...1&postcount=347
Lupta asta cu gramele la F5j (nu e bun textreme de 80...il inocuim cu samurai de 63 ..si asta e prea greu ...trecem pe rboline 59...apoi 39.. trecem pe carbo weave de 24... si de 16..) e frumoasa pina cand ti se rupe modelul in aer la minutul 9 din mansa...


Nu ai nici o garanție ca a tratat modelul așa cum trebuia pentru clasa respectiva si o versiune light.
Chiar la început spune ca a vrut sa vadă cum se comporta profilul respectiv pe un "allrounder".
0

#1384 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 21 September 2017 - 11:27 PM

Ce vad eu cu ochiul unui "nespecialist" ( adica doar cu cunostinte teoreticde despre compozite si layout-ul unei aripi de genul asta dar fara experienta practica):
- in poza 1: ruptura aia e prea "perpendiculara" (comparativ cu o poza a unui accident similar posta parca de renatoa); in plus in zona de balama e prea "curata" (deci nu a fost prea mult material de sustinere pentru balama). In mod normal azona balamalei e foarte sensibila, ai un strat in pls, eventual frezezi spuma putin mai mult ca sa nu apara o "cocoasa", ar trebui sa ai destula rasina ca sa ai buna aderenta intre straturi dar nu prea multa ca iese balamaua pre rigida.. in fine, e o zona sensibila. Zona aia s-a rupt prea curat, parca nu a folosit deloc o banda suplimentara de sustinere a balamalei.
- in poza 2 se vad niste umflaturi ca niste delaminari (datorate stresului, nu sunt din matrita ...de ce apar vedem mai incolo)
- poza 3: ruptura s-a produs pe traseul firelor de servo...nimic de obiectat, e normal oarecum
- poza 4: aici ma deranjeaza nitel subtirimea structurii de lonjeron, eu vad doar o structura in I foarte subtire si as fi preferat sa vad ceva ca un H orizontal (adica un I "capacit") dar nu prea sunt semne de asa ceva, doar vagi urme pe extradosul bucatii de sus si intradosul bucatii de jos dar care sunt insuficente ca latime (cam in jur de 7 mm) si parca ar avea fibrele orientate perpendicular in loc sa fie longitudinal. Mai degraba as zice ca e o structura prea simpla
- in poza 5 vad ceva interesant: parca se foloseste un bord de atac cu profil prefabricat (dunga aia alba e prea uniforma). Si lonjeronul nu prea se vede.
Din schemele de vopsire pe care le vad pe net (VINCO e scris central cu sistemul de prindere in litera N...ruptura s-a produs in mjlocul literei C) ajung la concluzia ca ruptura s-a produs la marginea zonei de intarire cu strat suplimentar pentru sistemul de prindere)..zona de efort relativ mare si la care se face trecerea brusca la alta sectiune de rezistenta (si unde apar concentratori de eforturi ..nu dati cu parul ca eu sunt inginer de calculatoare). Daca ma uit bine la curbura interna a literei C parca e o delaminare prea "dreapta"acolo ...sigur e zona in care era stratul suplimentar de intarire. Si bineinteles ca ruptura s-a produs imedia DUPA.
30 de zboruri in conditii variate ..si apoi se intampla "bucuria" .
Se intampla si la aripa facute de amatori...si macar asta avea o structura de rezistenta mult mai buna:
https://www.rcgroups...34&postcount=55
Topicul asta cu constructia aripii SynerJ in regim de amator e foarte interesant.
0

#1385 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 25 September 2017 - 09:56 AM

Are si planorul farmecul lui, am prins gustul de cateva zile. Am zburat la inceput cand m-am abucat de acest hobby - 3 ani si de atunci nu mai zburasem. Am modelul din poze de la HK cu luminite :), 1.4 anvergura. Cu flapsuri coborate aproximativ 10 grade sta in termica foarte bine. Am bagat vreo 20 de zboruri in 3 zile de cand il am :). Sambata am prins termica buna, recordul a fost de 4 minute de sus aproximativ 50 de metri pana jos fara motor. Pack-uri de 2200mah, 15 minute in aer, incarcat inapoi 500mah. Trebuie sa invat ce mix-uri sa fac sa mai avansez, momentan nu am nici unul. Modelul se comporta foarte bine, as zice ca pretul lui e un pic cam mare dar ei zic ca au facut upgrade la versiunea initiala, plus led-uri de noapte. L-am zburat noaptea, e fenomen pur si simplu dar fara acele culori rosu - stanga, dreapta - verde nu cred ca as fi reusit, se vad doar ledurile si atat, iti da o senzatie foarte ciudata, am urcat aproximativ tot la 50 de metri.
Daca sunt postate mix-urile posibile pe aici pe undeva sa imi dati si mie link va rog.
Mai jos poze si un filmulet.

Fisiere atasate


0

#1386 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 25 September 2017 - 10:24 AM

Si filmuletul - https://www.youtube....h?v=sNVerP-N_Hg - filmat de sotie :)
0

#1387 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 25 September 2017 - 02:55 PM

E pinned la planoare si e foarte valoros!
Succes cu noua clasa de modele :)

http://www.rhcforum....moduri-de-zbor/
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#1388 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 25 September 2017 - 05:56 PM

Vezi postareaTravel Air, la 25 September 2017 - 02:55 PM, a spus:

E pinned la planoare si e foarte valoros!
Succes cu noua clasa de modele :)

http://www.rhcforum....moduri-de-zbor/

Mersi Bogdan,
Am inceput sa il citesc.
O sa setez si statia pe modul planor, ca vad ca are deja setate/predefinite cateva moduri de zbor.
0

#1389 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 September 2017 - 04:07 PM

A pus pe ganduri si pe altii intamplarea, se pare... au pus de o sezatoare :)
https://www.rcgroups...w-or-solid-core

Vezi postareaender67, la 20 September 2017 - 10:23 AM, a spus:

Cred ca moda planoarelor F5J ultra-light incepe sa treaca usor-usor:
https://www.rcgroups...1&postcount=347
Lupta asta cu gramele la F5j (nu e bun textreme de 80...il inocuim cu samurai de 63 ..si asta e prea greu ...trecem pe rboline 59...apoi 39.. trecem pe carbo weave de 24... si de 16..) e frumoasa pina cand ti se rupe modelul in aer la minutul 9 din mansa...

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 26 September 2017 - 04:08 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#1390 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 September 2017 - 05:30 PM

Da, si ender67 e foarte activ :)

Discutia e interesanta, eu simt ca viitorul apartine aripilor cu miez de spuma ca la DLG (acolo nu mai exista altceva). Principala obiectie la aripile astea cu miez e ca fac/au celulita (coaja de portocala).

Un iubitor de planoare trece greu peste asta. DLG-urile au oricum viata mai scurta asa ca defectul asta e usor de trecut cu vederea. Da sa ai un F5J nebusit, vechi de 5-10 ani cu pielea creata nu te simti bine.


Vezi postarearenatoa, la 26 September 2017 - 04:07 PM, a spus:

A pus pe ganduri si pe altii intamplarea, se pare... au pus de o sezatoare :)
https://www.rcgroups...w-or-solid-core

0

#1391 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 27 September 2017 - 09:55 AM

Si eu eram fan solidcore/ultralight si mai ales pentru modelele derivate din SynerJ (Vinco si mai de curand Volo) dar "s-au intamplat" 3 chestii:
- acum 2 luni la nationalele de F5J la care am chibitat am vazut si eu noile Explorer
- acum o luna am primit primul model hollow wing (un Eraser F3J de 3.2 m si care are cam 2000g fara baterie)...si mi-am dat seama ca nu greutatea aripii e obiectivul de atins ci perfectiunea suprafetei si rezistenta si comportarea in timp
- acum o saptamina am vazut pozele alea cu aripa de Vinco rupta in zbor in zona imbinarii centrale (cineva pe forum se intreba glumind unde naiba e lonjeronul, ca el vede numai spuma alba ...era si o urma de lonjeron pe acolo dar cred ca lonjeronul de la DLG-ul lui Iosif e mai solid decat ce pusese spaniolul acolo...eu in locul nefericitului ceream un refund macar partial).
Atunci cand a aparut poll-ul respectiv toata lumea vorbea de chestii de suprafata dar nu prea era discutata problema de rezistenta. Daca pui mana pe creion si calculezi ceva greutati si costuri de materiale ajungi la concluzia ca la aceeasi greutate cu rohacell solidcore poti ajunge si cu hollow wing dar cu beneficiul stratului interior de rezistenta ba mai mult iti poti permite sa bagi chiar si un strat de tesatura de carbon light numai din diferenta de pret de la rohacell (constatare confirmata si in practica de catre cel ce initiase topicul si care a zis ca uneori diferenta de greutate intre spuma solidcore si cea din sandwich ajunge la 200-250 grame si iti poti permite lejer sa mai bagi un strat de carbon ultralight).
Bineinteles ca in discutie pe linga bagatori de seama ca mine erau si oameni care chiar construisera aripi in ambele tehnologii (pentru cine nu stie Alex Hoekstra e tipul care face El Nino si care a zis ca el nu baga airex in sandwich ci Rohacell si in interior carboweave de 20 de grame ...adica el prefera hollow wing si ce pune pe exterior baga si in stratul interior la sandwich)...dar se pare ca dadea cam cu virgule la sondaj pentru solidcore si pina la urma au iesit la vot si fanii (sau mai bine zis promoterii ) de la Ultima si Plus (dar mi se pare ca JoeW e cam ambiguu in exprimare, nu a optat clar pentru nici una din metode).

Aceasta postare a fost editata de ender67: 27 September 2017 - 09:56 AM

0

#1392 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 06 October 2017 - 08:31 AM

Au inceput sa copieze Plus-ul F5J... modificand un kit Hoellein... ce ma supara la faza asta este ca de acum cine va face asa ceva va fi tratat ca un copiator Vladimir, cand astfel de modele exista de ani buni, mai ales ca UAV... :angry2:


... cu picioarele pe pamant ...
0

#1393 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 06 October 2017 - 01:42 PM

Am studiat in ultima vreme ce se gasea pe net despre Plus 5J pentru ca nu intelegeam de ce a scos Vladimir un model asa "revolutionar" (dublu boom, ampenaje in V inversat adica A, motor pusher si solidcore). Asta arata mai degraba a model de UAV dar ca sa nu fie nici o indoiala asupra destinatiei l-a botezat "Plus F5J".
La prima vedere am vazut niste dezavantaje legate de CG:
- dublu boom (greutate mai mare in spatele CG)
- suprafata mai mare la ampenaje (la fel)
- con si elice in sistem "pussher" (la fel)
... plus inevitabilele accidente cu raniri la mina in momentul lansarii...
Dar am vazut si ceva avantaje:
- cu cele doua boom-uri montajul ampenajelor este ceva mai rigid
- un nou sistem de actionare pentru servo-uri incastrate in boom (ma rog, asta e discutabil, nici acum nu imi place joinerul ala cu o mare gaura pe mijloc)
- alte finetzuri gen receivere slim incastrate in aripa (deci inconjurate de carbon) dar cu mustatile pe afara (cam inestetic dar eficient)
...pina cand mi-a picat fisa si am gasit si explicatia pentru joinerul ala gaurit.
Noi pina acum priveam aripa asta prin ochelarii de cal numiti "aripa de planor F5J de 3.5-4 m anvergura"...conform ecuatiilor unor console incastrate de lungime 1.75-2 m. Ceea ce este gresit.
Pentru ca Vladimir "scoate" o bucata de aproape 80 de cm din "ecuatie" si dimensionarea "urechilor" se face ca pentru jumatatile unei aripi de anvergura 2.9 m. Ma rog, modelul matematic e simplificat brutal ca nu avem de-a face cu cazurile ideale de consola incastrata sau grinzi sprijinite la capete dar retineti ideea generala de abordare.
Bucata centrala nu prea este expusa la eforturi, se vede si din fotografii ca stratul de intarire pentru D-box este chiar ceva mai ingust. Iar joinerul ala gaurit are niste "excrescente" de 1 mm sus si 1 mm jos (o ingrosare in stratul de carbon...care contribuie si la fixarea mai buna in canal).
Si uite asa prin smecheria asta a ajuns sa scada greutatea aripii spre 550 g (523 in varianta normala si 558 la windy), 50 g stabilizatoarele, ...per total ajunge la AUw de 1050-1100 g, si reuseste sa rada 400-500 de grame fata de un model "normal" echivalent (de exemplu Maxa 4 Windy are 1635 g).

Aceasta postare a fost editata de ender67: 06 October 2017 - 01:43 PM

0

#1394 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 06 October 2017 - 01:50 PM

Care eforturi la F5J ? :unsure: Ca nu e ALES...

Cu rigiditatea ampenajelor am un mare semn ?... este fix atat de rigida cat este ansamblul panou central - boom-uri + incastrarea dintre ele.
Am incercat sa fac asa ceva cu segmente de unditza, doar un simulacru totusi... dar se batzaiau ca naiba.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#1395 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 06 October 2017 - 02:11 PM

Lasam subtilitatile F5J/ALEs deoparte ...eu ma intrebam de ce la Ultima F5J aripile au 650 de grame la 4 m si Vladimir le scoate de 525 g la 3.8 m .... ceva "dadea cu virgula" si nu imi explicam ce. Ai 20% reducere de greutate (520 vs 650) la doar 5% reducere de anvergura (3.8 vs 4 m). Materialele sunt cam la fel, si spre deosebire de echipa Ultima (care are experienta din zona DLG) Vladimir a facut aripi de se urcau 2 insi cu picioarele pe segmentul central. Spre deosebire de aripa aia nefericita de Vinco eu sunt sigur ca aripile de Plus nu au probleme de rezistenta (aripile..nu joinerele...la alea juriul inca mai dezbate inca).
Aia 20% imi dadeau un pic de gandit...pina cand mi-am dat seama ca abordam eu problema gresit, nu e o aripa de 4 m cu "sprijinire" pe mijloc ci se mai adauga doua "sprijiniri" distantate la 40 cm de sprijinirea centrala si segmentele extreme se poate echivala cu semiaripi de la o anvergura de 2.9 -3 m. Pentru ca in cazul asta eforturile scad spre 60% dar a scazut greutatea la 80% (simplificam modelul si zicem ca rezistenta ar fi proportionala cu greutatea materialelor ...fie ele spuma sau compozit).
E ca si cum la semi-aripa de 2 m ii mai pui un punct de sprijin la 50 cm si diagrama de eforturi si calculele de rezistenta se schimba complet.

Aceasta postare a fost editata de ender67: 06 October 2017 - 02:15 PM

0

#1396 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 06 October 2017 - 09:01 PM

http://www.miliamper...uevo-f5j-271719
(folositi google translate daca nu aveti Chrome)Uite un meserias adevarat:
- vacuum bagged SynerJ
- putin modificat la planform si diedre sa fie nitel mai "Supra" (cred ca a vrut sa refoloseasca mylar)
- taiat foarte frumos la fir cald dar nu controlat CNC ci varianta cu motor "gravitational"
- facut cu materiale ieftine (in loc de carboline sau carboweave a folosit doua straturi de unidirectional de 30 taiate si pozitionate la 45 de grade)
- ampenajele cu carbon netesut de 8
- schema de culori foarte frumoasa si impecabil realizata
- balast cu plumb (probabil se terminase tungstenul :))
- actionare sistem pull-pull (foarte frumos...e prima oara cand vad pull-pull la un V-mount)
- ca sa nu mai zic de faptul ca l-a scos la 1300 de grame (aproape cum a fost prevazut in proiect de Gerald Taylor ...1360 g)....asta e al doilea model varianta "strong" ca mai are unu "light" de 1100 g
Si cireasa de pe tort: cu astea doua modele home made participa la concursurile internationale (cred ca e singurul competitor cu modele home made si vacuum bagging).
Jos palaria...
0

#1397 Useril este offline   MR-JW 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 530
  • Inregistrat: 15-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 October 2017 - 06:53 PM

Am gasit acest articol poate stiati de el Record de înălţime pentru zbor fara motor
http://www.popularme...r-heigh-record/
0

#1398 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 07 October 2017 - 06:57 PM

Cu oameni, nu se pune, au dat la pedale :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#1399 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 07 October 2017 - 08:46 PM

Vezi postareaMR-JW, la 07 October 2017 - 06:53 PM, a spus:

Am gasit acest articol poate stiati de el Record de înălţime pentru zbor fara motor
http://www.popularme...r-heigh-record/


;)

Tot ei au urcat la puțin peste 15000 în 2005, cu Perlan I.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#1400 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 11 October 2017 - 11:03 AM

Uite niste date concrete in legatura cu diferenta intre compozit si balsa/folie, Marc Purjol cu o comparatie intre Genoma si Genoma2 (acelasi proiect/profil dar facut cu compozit in matrite):

Citeaza


You really need a very good and accurate respect of all the profiles all over the wing.My measures shows that between a full and well molded wing and a ribs D-Box wing, the difference in terms of sinking rate is about 10cm/s...You go from something about 0.35 to 0.45 cm/s!.No other comments


Pentru francofoni: balsa coboara cu 0.45 cm/s.... compozitul cu 0.35. (Cred ca aici a cam incurcat cm/s cu m/s ....)
Ar mai fi ceva de comentat in legatura cu diferentele de greutate/incarcare alara si conditii de zbor...dar cred ca valorile alea nu au fost puse acolo ca sa fie ci omul a incercat o comparatie in conditii similare.

Aceasta postare a fost editata de ender67: 11 October 2017 - 11:06 AM

0

#1401 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 11 October 2017 - 11:19 AM

Asta cu sinku conteaza mai mult la ales, unde grija celor care nu stiu sa lucreze cu aerul este cum sa piarda in timp cat mai lung cat mai putin din pretioasa inaltime atinsa in cele 30 secunde...
Ar fi fost bine sa aminteasca totusi si ca varianta lemnoasa mi-o pot face si repara singur, cu 2-300 lei, pe cand cea compozit.... tot atat, alta moneda :)

PS: ia socoteste cati m/secunda sunt daca de la 60m reusesc sa stau 3 minute in aer, cu unul lemnos ;)

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 11 October 2017 - 11:20 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#1402 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 11 October 2017 - 12:04 PM

S-a încurcat omul în virgulă și faci atâta caz. :D
Adevărul este că ceva nu se potrivește. Depinde cum și în ce condiții a făcut el asemenea măsurători.

La 0,35m/s rezultă un 210 metri în 10 minute. Păăăăiii ... la F5J urci 30 de secunde la 200 metri. De fapt te duci mai sus. Măsurătoarea înălțimii se face la 10 secunde de la oprirea motorului și fiecare metru în plus, sau în minus față de 200, se depunctează. Dacă e să ne luăm după ce spune ”mnealui” e super de planor. Ai urcat 203,5 metri și îl trimezi să facă viraj larg. Pui stația la umbră și pe posesor la fel, timp în care aprinzi o țigare. Când se termină țigarea, tragi o gură de apă rece, ieși de la umbră cu stația în mână și aduci modelul la aterizare la punct fix. Nu mai ai bătăi de cap cu căutarea curenților termici.
Hai să fim campioni. :yahoo:

Ceea ce spune de diferența de finețe dintre o aripă învelită rigid și una foliată este perfect adevărat. Tu îți alegi un profil și o țintă de încărcare alară, numai că la aripa foliată, între nervuri, nu se mai păstrează profilul, folia fiind deformată - lucru știut/observat de orice aeromodelist - și atunci clar dispar din caracteristicile originale ale profilului folosit.
Învelirea cu compozit nu e singura soluție. Pe o structură D Box, cu nervurile mai distanțate decât normal, tragi placă de balsa de 0,8 mm pe toată suprafața (extrados) - cum a făcut subsemnatul, sau tragi furnir Obechi extrados și intrados - cum are de gând tot subsemnatul la următoarea variantă.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#1403 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 October 2017 - 12:56 PM

 ViP_Eol, la 11 October 2017 - 12:04 PM, a spus:

...sau tragi furnir Obechi extrados și intrados...


Cum se cheama pe americaneste furnirul Obechi si unde ar putea fi gasit?
Sa fii iubit.
0

#1404 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 11 October 2017 - 01:16 PM

Obeche veneer
http://www.oakwoodve...-quartered.html
... cu picioarele pe pamant ...
0

#1405 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1826
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC din 2016 - prezent
    Paramotoare RC din 2007 - 2014.

Postat 11 October 2017 - 01:19 PM

O "comparatie" intre ELF DLG, si un DLG cu aripa din balsa solid:

https://www.rcgroups...3-My-83g-1m-DLG

https://www.youtube....2&v=byMOGJxBDM0

Aceasta postare a fost editata de popad: 11 October 2017 - 01:20 PM

Aterizari fericite !

PopaD
0

#1406 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 October 2017 - 06:15 PM

 renatoa, la 11 October 2017 - 01:16 PM, a spus:



Multumesc mult.
0

#1407 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 11 October 2017 - 11:02 PM

In afara de incurcatura cu cm/s vs m/s eu inclin sa ii dau dreptate (adica valorile de 0.35 si 0.45 m/s sunt reale). Si motivul e asta:
http://www.rhcforum....post__p__825693
Adica: Xplorerul lui Stefan a urcat la 194 de metri si a ajuns la sol in 11:15...fara termica...panta "curata" de coborare. 194/675=0.2874 m/s. Masurat, grafic, usor de verificat.
Pe de alta parte tipul de la Hyperfight.co.uk se lauda la modelele Ava de 3.7 m si 4 m ca au sink rate masurat de 0.3 m/s ...la faza asta sunt putin cam sceptic. Poate la ala de 4 m..dar la ala de 3.7 m parca mai mergea inca o cifra dupa 3-ul ala. Dar nu cred ca a cerut nimeni banii inapoi pe chestia ca a masurat sink rate de 0.35 m/s si pe site scria 0.3 m/s.
Deci...daca Xplorerul e capabil de 0.2874 m/s ... eu zic ca Genoma2 (proiectat de amator si facut in matrita) poate avea 0.35 m/s. Cum ar zice aia de la MythBusters: "Plausible".
In alta ordine de idei...e plausibil si scenariul ala cu mers la o tigara pina ajunge modelul jos .... da' sa fie virajul foarte larg ....



0

#1408 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 11 October 2017 - 11:10 PM

PS De aia nu prea e "fun" cand la campionat vezi 10 Xplorer .. ar trebui facuta o clasa separat....
0

#1409 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1826
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC din 2016 - prezent
    Paramotoare RC din 2007 - 2014.

Postat 12 October 2017 - 07:34 AM


Free CAD files. New Aires Ultra V4 Wing .
https://www.rcgroups...5&postcount=282

Aterizari fericite !

PopaD
0

#1410 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 12 October 2017 - 07:57 AM

 ViP_Eol, la 11 October 2017 - 12:04 PM, a spus:

...Pe o structură D Box, cu nervurile mai distanțate decât normal, tragi placă de balsa de 0,8 mm pe toată suprafața (extrados) - cum a făcut subsemnatul, sau tragi furnir Obechi extrados și intrados - cum are de gând tot subsemnatul la următoarea variantă.


Pe tema asta, nu pot intelege entuziasmul celor care popularizeaza varianta constructiva fara dbox, cu BA din folie, unde alterarea profilului este cea mai vizibila si importanta... :unsure: alea ar trebui sa fie cele mai putin aerodinamice aripi si totusi cei ce le au par incantati de ele... :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


  • 74 Pagini +
  • « Prima
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

24 useri citesc topicul
0 membri, 24 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro