Cafenea planoare orice despre planoare
#1231
Postat 05 April 2017 - 07:56 AM
#1232
Postat 05 April 2017 - 09:51 AM
edisultan, la 04 April 2017 - 06:10 PM, a spus:
Merge ceva asemănător lucrat din placaj multistrat. Aici am folosit placaj de tei de 5mm, uşurat cu decupări circulare şi peste el, placaj de mesteacăn de 1mm.
La fel de bine, merge făcut pilonul dintr-o ţeavă de carbon pe care fixezi batiul motorului, soluţiile sunt multe.
Sau pilonul de la asta, poate apare ca piesa de schimb ;)
https://hobbyking.co...1600mm-pnf.html
https://hobbyking.com/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/565x414/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/legacy/catalog/35748s6.jpg
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 05 April 2017 - 09:51 AM
#1233
Postat 05 April 2017 - 10:13 AM
Ca tot am fost la Baba Ana la concursul Optimist, sa va zic ce am vazut la dl. Petcu.
Avea o scula desteapta facuta de niste evrei (din Israel) dedicata pentru astia disperati dupa zborul liber, scula care in esenta era un anemometru combinat cu termometru ce transmiteau datele catre telefonul mobil si dupa ceva calcule facea un grafic in timp real al termicelor (adica iti aratau declansarile si descendentele).
Era interesanta dar parea foarte de nisa si costa pe masura, vreo 500 USD.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#1234
Postat 05 April 2017 - 10:23 AM
Anemometru ar insemna un tub pitot, facut tot cu barometru, care are obligatoriu termometru incorporat, 20$, conectat la un arduino 8$, cu BT 8$... mama ce scula de 500$...
Daca pui astazi asa ceva pe un avion, ai statie meteo care face streaming pe tot campul ala, cat bate wifi-ul...
Ce are pilonul ala de nu e bun ?
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 05 April 2017 - 10:24 AM
#1235
Postat 05 April 2017 - 10:27 AM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#1237
Postat 06 April 2017 - 11:31 AM
Trebuie sa vad cu cine ma combin aici in Bucuresti care se pricepe la proiectare si executie (o sa-l rog pe Grig) - in principiu sunt cateva piese, putine, facute la o imprimanta 3d.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#1238
Postat 06 April 2017 - 11:48 AM
stiganas, la 06 April 2017 - 11:31 AM, a spus:
Trebuie sa vad cu cine ma combin aici in Bucuresti care se pricepe la proiectare si executie (o sa-l rog pe Grig) - in principiu sunt cateva piese, putine, facute la o imprimanta 3d.
Ce fel de troliu? Eu am unul inceput si ne terminat.
#1239
Postat 06 April 2017 - 04:19 PM
stiganas, la 06 April 2017 - 11:31 AM, a spus:
Trebuie sa vad cu cine ma combin aici in Bucuresti care se pricepe la proiectare si executie (o sa-l rog pe Grig) - in principiu sunt cateva piese, putine, facute la o imprimanta 3d.
Vrei sa faci troliu cu piese din PLA?
#1240
Postat 06 April 2017 - 05:55 PM
MADA, la 06 April 2017 - 04:19 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#1242
Postat 08 April 2017 - 09:05 AM
Incep sa ma intre ce are ADH300L magic de poate 170W ? Cred ca osa cumpar si eu unul. Oare se inverseaza greu axul ?
stiganas, la 29 March 2017 - 10:32 PM, a spus:
http://www.banggood....ml?rmmds=search
la diemnsiuni pare la fel cu celebrul ADH300l.
O sa cumpar unul sa vad cum canta.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#1243
Postat 08 April 2017 - 11:41 AM
Cele de multicopter se aleg ca la hover sa fie 1/3 din maxim.
La ADH300L maximul rezonabil este la 120W, 524g, cu 9x5.
Mai mult este doar caldura, blowing in the wind.
Poate, bicoz puterea se face din fier si cupru, adica masa. E formula aia batraneasca 3W/g, care se confirma la ambele ;). 39g poate mai mult ca 32.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 08 April 2017 - 11:43 AM
#1244
Postat 08 April 2017 - 09:27 PM
Fisiere atasate
-
Interim Order Respecting the Use of Model Aircraft - Transport Canada.pdf (152.75K)
Number of downloads: 8 -
Informational Package for Local Law Enforcement.pdf (253.83K)
Number of downloads: 6 -
MAAC Release Public.pdf (195.06K)
Number of downloads: 10
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 08 April 2017 - 09:27 PM
#1245
Postat 09 April 2017 - 08:38 AM
Travel Air, la 21 March 2017 - 11:41 PM, a spus:
http://f3j.in.ua/plus-f5j.html?#tab6
Mai multe despre planorul de vis... vezi si postarea urmatoare, unde zice ca ii strangi aripa intre degete si crapa... pai nu mai bine stai la un Radian cinstit ? :unsure:
https://www.rcgroups...10#post37277344
#1246
Postat 09 April 2017 - 08:57 AM
O sa se piarda aici, poate il pune stefan sticky undeva...
cateva explicatii suplimentare sunt necesare in cateva puncte cam laconice:
titebond = alyphatic
cell = adeziv celulozic: Kanagom, Uhu Hart, Bison Plastic, Ago
Fisiere atasate
-
lipiciuri, care si pentru ce.jpg (122.5K)
Number of downloads: 15
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 09 April 2017 - 08:57 AM
#1247
Postat 09 April 2017 - 09:25 AM
https://www.rcgroups...54&postcount=82
Just came across this thread a few minutes ago and have read thru it. Aaron is 99% right. Not 100% as I theoretically could make up a peculiar set of UAV requirements that this design may address, although I'd have to stretch credulity more than a small amount to sort out anything where the Plus design would make anything close to an optimal UAV design.
To be most direct, I did the optimization for this design assuming only f5j requirements.
Anyone that has operated UAV aircraft would certainly know that very light weight structure and robustness in the field are not compatible, especially in that most UAVS are operated by non modelers. The number of times that small UAVs have been wadded up due to launching straight downwind with 25kn of wind.... the optimal design for a reasonable payload weight along with carrying enough battery weight to have a meaningful endurance would strongly point to lower aspect ratio and much thicker airfoil for the higher loads and higher Re. (My hobby endeavors and career have parallel paths without much intersection excepting the physics involved).
Amusing to see ignorant speculation occurring on this thread.
Fara suparare dar experienta ta in domeniul planoarelor de top moderne este zero absolut (nu ca eu as fi mai breaz, faptul ca am un Xplorer nu ma face expert). Oricum ai reusit sa primesti un reply ((chiar daca pe balarii)) si de la Wurtz, e si asta o realizare. Repet, nu sunt multe domenii in care sa existe indivizi atat de tari (si atat de mult peste ceilalti) precum e Wurtz in planoare.
Cat despre stransul in maini si crapa este exact pe dos. Cand vorbim de modele din carbon cele care sunt goale pe dinauntru sunt mai sensibile la stransul intre degete. Astea cu miez de spuma unde la strangi se infunda nitel dar nu patesc nimic (stiu pentru ca am strans prea tare pe amandoua). De asta imi plac cele cu miez plin (gen Ultima, Puls), cele gen Xplorer imi par mai fragile.
renatoa, la 09 April 2017 - 08:38 AM, a spus:
https://www.rcgroups...10#post37277344
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#1248
Postat 09 April 2017 - 09:29 AM
renatoa, la 09 April 2017 - 08:57 AM, a spus:
O sa se piarda aici, poate il pune stefan sticky undeva...
cateva explicatii suplimentare sunt necesare in cateva puncte cam laconice:
titebond = alyphatic
cell = adeziv celulozic: Kanagom, Uhu Hart, Bison Plastic, Ago
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 09 April 2017 - 09:30 AM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#1249
Postat 09 April 2017 - 11:27 AM
Chestia cu care se lacuia hartia jaoineza pe vremuri de devenea piele de toba.
Celuloza + diluant = nitrolac, Celuloza + acetona = lipici
#1250
Postat 09 April 2017 - 04:38 PM
renatoa, la 09 April 2017 - 08:38 AM, a spus:
https://www.rcgroups...10#post37277344
Lasă-mă, că aşa am pocnit aripa la dlg-ul nou achiziţionat
strângând un pic de aripă între lonjeron şi ba :angry2:
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#1251
Postat 09 April 2017 - 05:37 PM
renatoa, la 09 April 2017 - 08:57 AM, a spus:
O sa se piarda aici, poate il pune stefan sticky undeva...
cateva explicatii suplimentare sunt necesare in cateva puncte cam laconice:
titebond = alyphatic
cell = adeziv celulozic: Kanagom, Uhu Hart, Bison Plastic, Ago
Multam frumos. L-am salvat in mai multe locuri.
Este exact ce spuneam. Pentru balsa, placaj,in general, aliphaticul este cel mai bun. Pentru locuri extrem de solicitate, este epoxi.
Mai pun o data link-ul cu adezivi. Poate, daca Stiganas crede de cuviinta, face un topic cu adezivi si-l fixeaza. Cred ca este o problema extrem de importanta pentru noi.
http://www.airfieldm...g/adhesives.htm
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 09 April 2017 - 05:37 PM
#1252
Postat 09 April 2017 - 06:33 PM
Nu te supara, dar flacoanele alea sunt la matale acolo... la noi uite ce comparam:
https://phoenixmodel...sin-120-gr.html
https://phoenixmodel...anagom-ago.html
Ce ai alege daca ai fi aici ?
#1253
Postat 09 April 2017 - 06:40 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#1254
Postat 09 April 2017 - 06:43 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#1255
Postat 09 April 2017 - 10:01 PM
#1256
Postat 09 April 2017 - 11:12 PM
dan_mitea, la 09 April 2017 - 10:01 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#1257
Postat 11 April 2017 - 03:09 AM
stiganas, la 09 April 2017 - 09:25 AM, a spus:
Nu zic nimic despre cele doua tehnologii de compozite la care faceti referire, doar o parere personala:daca iti cumperi un planor de 1000-1200 gr la pretul cu care acum cativa ani ai cumparat unul de 1800-2000 g poti sa te astepti ca va zbura mai bine (fiind mai usor, la nevoie se poate pune balast) dar e nerezonabil sa te astepti sa ai aceasi rezistenta.
Era o postare pe rcgroups cu o tehnica de compozite foarte "muncitoreasca":
- aripa era facuta din doua jumatati, extradosul si intradosul erau separate de un plan si fiecare jumatate era construita pe "planseta" plana
- omul facea nervuri (sau mai bine zis semi-nervuri, pentru extrados si pentru intrados) din rasina
- intre aceste semi-nervuri punea spuma pe care o taia / slefuia pina la profilul nervurilor de compozit
- toata structura era invelita cu tesatura de carbon si rasina cu vacuum (nu uitati ca avea o suprafata plana la separatia intre extrados si intrados si aia era pusa pe masa).
- la final lipea cele doua jumatati
Extrem de laborioasa procedura..dar la sfarsit rezultatul era ceva mai greu dar cu rezistenta "beton" (luati tehnologia actuala de compozit cu rohacell core...si mai adaugati nervuri de compozit ca la constructiile de balsa plus un plan intern format din doua suprafete de compozit).
Daca nici structura asta de rezistenta nu va satisface va recomand sa aruncati o privire pe urmatorul clip:
https://www.youtube....h?v=8lzodjTOMhU
#1258
Postat 11 April 2017 - 07:59 AM
Fa placa aia de 2m, pune-o in aer pe doua cauciucuri de masina, si urca pe ea.
Exista astfel de teste pentru aripi de aeromodele, cu tehnologii chiar accesibile, derivate din tehnicile de cosntriuctie planseta surf.
#1259
Postat 12 April 2017 - 05:58 PM
#1260
Postat 12 April 2017 - 07:25 PM
Fisiere atasate
-
IMG_4108.JPG (63.52K)
Number of downloads: 37 -
IMG_4133.JPG (132.17K)
Number of downloads: 38 -
IMG_4132.JPG (109.94K)
Number of downloads: 36