Modelism - RHC Forum: Cafenea planoare - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 74 Pagini +
  • « Prima
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Cafenea planoare orice despre planoare

#991 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 24 June 2016 - 08:05 PM

Vezi postareaender67, la 24 June 2016 - 11:13 AM, a spus:

Motivul pentru care am incercat sa fac un model de 2 m din Dynamo: sa avem un model competititv produs local la un pret pentru toate buzunarele (50 de euro).
Un model care sa se poata asambla usor (inclusiv in cercurile de modelism).
Si care sa poata fi utilizat si la sandou, si motorizat.
Un model bun si pentru incepatori si pentru cei mai avansati ... sa putem organiza competitii interne unimodel in care sa nu mai conteze ca ai Explorer si statie Futaba ... sa poti sa concurezi si cu o statie Hobbyking sau E-fly de 3-4 canale.


Avem (acces la) vre-un kit care se apropie de 50 de eur ? mie mi-a scapat.
0

#992 Userul este online   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2305
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 24 June 2016 - 08:20 PM

Vezi postareavlad1, la 24 June 2016 - 08:05 PM, a spus:

Avem (acces la) vre-un kit care se apropie de 50 de eur ? mie mi-a scapat.

Kiturile de Dynamo/Dynamo XL de 1.5 / 1.7 / 1.8 /2.0 m in regim de non-profit ies cam la 50 de euro.
0

#993 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 June 2016 - 09:16 PM

Asta cu incarcarea e poveste lunga. Un planor scale tipic la 4.2m are 10Kg:
http://www.horizonho...42m-arf-efl4910
si zboara fenomenal dar nu se asteapta nimeni sa fie lansat la prastie.


Planoarele de la Topmodel sunt din clasa allrounder - adica bune la toate si asta e incarcarea tipica.


Vezi postareaSORIN CAIUS, la 24 June 2016 - 06:26 PM, a spus:

Daca cumperi velierul gata ,da, costa mult, ca e multa manopera care trebuie platita, daca il faci tu complet nu cu componente cumparate , costa mult mai putin.

Renatoa, vrei sa ma necajesti , dar nu poti, ti-am mai zis arunca o privire la Topmodelcz, chiar daca nu fac modele de top, sunt mai mult decat decente . Pentru cineva care isi face acasa un model similar ca si calitati si aspect comercial e bine.

Vei vedea ca au intre 32si 48 gr/m2.

Al meu se pare ca iese la 35-36gr/m2 dupa vopsire l-am cantarit, ca m-am zgarcit cu vopseaua ca sa nu-l ingreunez.si sigur va zbura bine si cam oricand nu numai pe calm plat.

Dar nu mai imi bat capul acum, sunt in concediu , cand ma intorc rezolv problema.

Ciao Sorin

0

#994 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 24 June 2016 - 09:34 PM

Poate ar trebui putin redefinite notiunile de "zboara fenomenal"... cu 40 km viteza de stall si 55-60 viteza de croaziera e mai aproape de 1:1 decat de modelele noastre...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#995 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 24 June 2016 - 10:00 PM

Vezi postareastiganas, la 24 June 2016 - 09:16 PM, a spus:

Asta cu incarcarea e poveste lunga. Un planor scale tipic la 4.2m are 10Kg:
http://www.horizonho...42m-arf-efl4910
si zboara fenomenal dar nu se asteapta nimeni sa fie lansat la prastie.


Planoarele de la Topmodel sunt din clasa allrounder - adica bune la toate si asta e incarcarea tipica.





Inseamna ca SIG Riser 100 este mai mult de cat decent cu ai sai 30g/dm2.
0

#996 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 June 2016 - 10:44 PM

Tu ce crezi ? De ce oare e planor scale ?


Vezi postarearenatoa, la 24 June 2016 - 09:34 PM, a spus:

Poate ar trebui putin redefinite notiunile de "zboara fenomenal"... cu 40 km viteza de stall si 55-60 viteza de croaziera e mai aproape de 1:1 decat de modelele noastre...


Eu am zis ca e un kit cu nume bun, dar la fel e adevarat ca e proiect de acum 20-30 ani. Bird of Time e si mai vechi si cred ca e cel mai construit planor.

Vezi postareadan_mitea, la 24 June 2016 - 10:00 PM, a spus:

Inseamna ca SIG Riser 100 este mai mult de cat decent cu ai sai 30g/dm2.

0

#997 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 25 June 2016 - 08:32 AM

Acum 10 ani inca era considerat de top, intr-o companie selecta:
http://www.rcgroups....ad.php?t=634673

BoT nu apare acolo pentru ca threadul este despre clasa 2m.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#998 Useril este offline   airdream 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 30-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Aeromodele

Postat 25 June 2016 - 04:49 PM

Că vorbeaţi de RES, modelul ăsta care se ajută de spoilere pentru viraj, se încadrează în categorie? Mi-a plăcut ideea!

Fisier atasat  Prcek mod.jpg (154.83K)
Number of downloads: 30

Pentru detalii, îl găsiţi aici.
0

#999 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 25 June 2016 - 07:56 PM

Zic si eu, ca nestiutorul, tot ce vazui aici nu au eleroane. Al meu Picares care este pe drum, are. Puteti sa ma lamuriti si pe mine?
Multumesc frumos.
0

#1000 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 June 2016 - 10:36 PM

Vezi postareadan_mitea, la 25 June 2016 - 07:56 PM, a spus:

Zic si eu, ca nestiutorul, tot ce vazui aici nu au eleroane. Al meu Picares care este pe drum, are. Puteti sa ma lamuriti si pe mine?
Multumesc frumos.


Al tau este modelul cu motor dedicat competitilor F5J, acolo se poarta eleroane si flapsuri. Dar discuriile se invart in jurul planoarelor pure de sandou pentru care sunt competitii old style fara eleroane, F3B-RES la nemti.

Eu unul prefer planoarele astea din kit sa fie fara eleroane caci se simplifica mult constructia si pe camp asamblarea, si imi plac mult cum zboara si cum arata.
Noi nu zburam cu ele in competitii asa ca fiecare construieste si zboara ce ii place

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 25 June 2016 - 10:43 PM

0

#1001 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 26 June 2016 - 04:59 PM

Vezi postareadan_mitea, la 25 June 2016 - 07:56 PM, a spus:

Zic si eu, ca nestiutorul, tot ce vazui aici nu au eleroane. Al meu Picares care este pe drum, are. Puteti sa ma lamuriti si pe mine?
Multumesc frumos.


Exista si modele motorizate in clasa RES. Daca nu te grabeai sa comanzi la prima strigare ai fi gasit tot in europa.
0

#1002 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 29 June 2016 - 11:28 AM

Stefan, intreb aici ca sa nu poluez topicul lui Dan, si poate raspunde oricine, imi explici si mie excitatia asta cu noul val bla bla german... ?
Nu vad in aceste planoare nimic deosebit constructiv, tehnologic, ce vrei tu... decat poate precizia de realizare a kit-urilor, tipica lucrului bine facut german.
In rest, crezi ca un Allegro de acum 25 ani s-ar rusina sa concureze sau sa stea langa ele ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#1003 Userul este online   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2305
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 29 June 2016 - 01:02 PM

Iti raspund eu ...dar nu referitor la cele germane ca nu am date prea multe (in afata de niste imagini si manuale de asamblare de pe net nu prea am nimic ...ca nu ma indur sa dau 150 de euro sau pe acolo ep un kit pe care eu pot sa il fac cu 35 de euro si ceva ore de lucru in CAD).
Dar pot sa imi dau cu parerea despre Dynamo ... pe care l-am studiat in detaliu si modificat pentru 2 m:
- fuselajul lui Dynamo nu este 100% original ...este de fapt fuselajul de la Miles modificat putin (vezi imagini cu Miles la http://www.kennedyco...s.com/miles.htm)
- profilul utilizat de Dynamo nu este 100% original ...este profilul HM51 dezvoltat pentru un DLG (vezi http://www.momentum-...aspx?pageid=763)
- ceea ce pare a fi original este structura complicata a aripii, cu 3 unghiuri diedru ( e primul model la care vad asa ceva)
- foarte interesanta (si probabil originala ...dar nu bag mina in foc) ideea de asamblare de tip puzzle / pieptene ..un compromis intre "nervuri sectionate" si "lonjeron sectionat"
- asamblarea se face usor la nervuri + lonjeron+BF ...dar din pacate slefuirea BA, D-box-ul de balsa si slefuirea BF (si poate chiar infolierea,... ca aripa are o forma eliptica) nu sunt operatii chiar pentru incepatori
- chair si in conditii in care nu folosesti materiale atent selectionate sau tehnici complicate de cosntructie tot poti obtine rezultate remarcabile (duminica aproape am terminat aripa de 2 m, estimez ca infoliata va avea cam 225-240 de grame la 36-37 dmp, imoreuna cu fuselajul 100 de grame si electronica inca 100 de grame rezulta o incarcare alara de 12 g/dmp ...nu e rau considerand ca am obtinut cam 10g/dmp la Trotter cu materiale bune dar si costuri mari)
Dar preluam ideile bune de la Dynamo si scoatem ceva mai usor de construit :
- cu acelasi fuselaj (in afara de varianta standard si de cea alungita facuta cu placi de 107 cm am mai facut o varianta in care piesele fuselajulul se imbina la colturi pe sistem "nut and feder" pentru o pozitionare si asamblare mai usoara)
- cu acelasi profil HM51
- cu modificari la BA si BF (se elimina BA slefuit din bagheta de 5x5 mm si D-box-ul de balsa de 1 mm deci asamblarea va fi mult mai usoara)
In alta ordine de idei, am facut ieri comanda pentru dioda laser de putere pentru upgrade la CNC si sper ca pina la sfarsitul lunii iulie sa pot trece la productia de prototipuri si de serie mica cu costuri mult reduse

Aceasta postare a fost editata de ender67: 29 June 2016 - 01:06 PM

0

#1004 Useril este offline   mack_ro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 21-February 08

Postat 29 June 2016 - 01:56 PM

Vezi postareastiganas, la 24 June 2016 - 03:57 PM, a spus:

Cei din Iasi au avut singurul concurs de planoare la sandou, formula ICARUS parca se numea. Practic nu avea restrictii la planoare, doar la sandou.

Din pacate n-am fost niciodata si imi pare rau, oricum pe vremea aceea aveam doar EzGlider si oricat de mult mi-ar placea nu aveam nici o sansa la zboruri competitive si Iasiul e departe.


Salutare,

Competitia se numea "Formula ICAR" iar ideea era simpla: "planoare fara restrictii cu sandou unic". Regulamentul era la un moment dat accesibil pe site-ul Federatiei dar daca cineva este interesat pot sa-l pun la dispozitie. La pregatirea regulamentului am studiat atent documentele FAI precum si competitiile similare de prin alte tari (de ex. FF2000). Din punct de vedere al redactarii regulamentului, cred c-am facut treaba buna. Competitia a murit "din cauze naturale" dupa 2 editii. Personal m-am redirectionat spre clasele consacrate FAI (F3B, F3J, F5J) iar cei ramasi la Aeroclubul Iasi au incetat practic activitatea competitionala.
Din experienta personala (idee, redactare regulament, organizare) pot sa spune ca:
- in Ro se manifesta puternic fenomenul disparitiei progresive a entuziasmului atunci cand sa se pune problema conformarii la un regulament de competitie, indiferent de gradul de complexitate;
- alegerea unui sandou potrivit - accesibil dpdv costuri, eficient in lansare si rezistent la conditiile din camp - nu este o problema cu solutie simpla; noi am incercat diverse tipuri de tuburi, cu sau fara protectie textila la exterior si nu am ajuns la un compromis rezonabil;
- competitiile nationale, de inspiratie FAI dar nu identice cu FAI nu garanteaza constituirea unei mase de sportivi care sa acceada ulterior la clasele consacrate (F3J, F3B, etc).
In opinia mea, daca totusi se doreste dezvoltarea unei competitii nationale, ar trebui urmate doua directii legate de metoda de lansare:
- fie "moto", de tipul "limited run time";
- fie lansare din mana (HLG, nu discus launch), asa cum spuneam, sandoul este o solutie dificil de pus in opera.

Ganduri bune,
mack_ro
"Anyone who's not interested in model airplanes must have a screw loose somewhere"
Paul MacCready
0

#1005 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 29 June 2016 - 02:59 PM

Dificilul ala la sandou, adica lenea de a umbla pe camp dupa el, poate face planoreala o activitate foarte sanatoasa, motorul te face sedentar ;)
Nu numai dupa 50 ani ... ;)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#1006 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 June 2016 - 03:06 PM

Multam de informatii, mi-am adus aminte si intradevar regulamentul de concurs era bine facut. Sandoul este dificil, trebuie camp mare si bine tuns (si chiar si asa nu e simplu).

Eu sunt convins ca nu se va lasa cu nici un fel de competitie, trebuie sa vina cineva ca dl. Pop sa o organizeze si dansul organizeaza deja destule.

Sunt interesante planoarele de tip HLG, practic au murit odata cu aparitia DLG-urilor dar nu m-ar mira sa redevina interesante. Nu imi este deloc clar cum poti face o lansare buna din mana (adica cu o inaltime rezonabila)


Vezi postareamack_ro, la 29 June 2016 - 01:56 PM, a spus:

- fie "moto", de tipul "limited run time";
- fie lansare din mana (HLG, nu discus launch), asa cum spuneam, sandoul este o solutie dificil de pus in opera.

Ganduri bune,
mack_ro

0

#1007 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 29 June 2016 - 03:48 PM

Apropo de pale... vad ca nu se plange nimeni ca a disparut oferta variata si ieftina din zilele de aur ale lui GiantCod/Shark... cand luam pale cu 2-3 euro, care nu mi s-au rupt niciodata in zbor...
Acum de la HK aproape ca nu mai merita, in afara de 13x6.5 care este 5.5 Euro, restul sunt de la 9 Euro in sus, pret apropiat de ce se gaseste in EU "de firma"...

Ca sa fie mai clar ce vremuri erau alea... asta este ultima mea comanda, cand Giant incepuse sa lichideze:

Product Description Details Item Price
12x7 Folding Propeller blades (pair) 8mm Root HAO0285 £1.61
12x6 Folding Propeller blades (pair) 8mm Root HAO0286 £2.15
11x6 Folding Propeller blades (pair) 8mm Root HAO0288 £1.93
12x7 Folding Propeller blades (pair) 8mm Root HAO0285 £1.61
14x8 Folding Propeller blades (pair) 8mm Root HAO0281 £1.99
14 x 8 Folding Propeller blades (pair) HAO0305 £1.22
12x6 Folding Propeller blades (pair) 8mm Root HAO0286 £2.15
... cu picioarele pe pamant ...
0

#1008 Useril este offline   mack_ro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 21-February 08

Postat 30 June 2016 - 08:00 AM

Vezi postareastiganas, la 29 June 2016 - 03:06 PM, a spus:

...

Eu sunt convins ca nu se va lasa cu nici un fel de competitie, trebuie sa vina cineva ca dl. Pop sa o organizeze si dansul organizeaza deja destule.
...


Salutare,

Nu vreau sa minimizez in niciun fel meritele dl. Pop dar, in opinia mea, ceea ce se intampla la Campionatele Nationale de planor (F3J, F3B, F5J) este un exemplu de implicare colectiva. Aproape fiecare participant pune umarul la organizare si la constituirea bazei materiale necesare competitiei. Iar la sfarsit aceasta se reflecta in nivelul competitiei.

Ganduri bune,
mack_ro
"Anyone who's not interested in model airplanes must have a screw loose somewhere"
Paul MacCready
0

#1009 Useril este offline   mack_ro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 21-February 08

Postat 30 June 2016 - 08:33 AM

Vezi postarearenatoa, la 29 June 2016 - 02:59 PM, a spus:

Dificilul ala la sandou, adica lenea de a umbla pe camp dupa el, poate face planoreala o activitate foarte sanatoasa, motorul te face sedentar ;)
Nu numai dupa 50 ani ... ;)


E drept ca are si lenea partea ei dar exista si aspecte tehnice "obiective" :)

Mi-am propus de mult sa-mi fac un aeromodel planor cu 2 axe de lansat cu prastia - cine-si mai aduce aminte de celebrele Randunica si Fulgerul - dar n-am reusit inca sa materializez ideea...

Ganduri bune,
mack_ro
"Anyone who's not interested in model airplanes must have a screw loose somewhere"
Paul MacCready
0

#1010 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 30 June 2016 - 09:54 AM

Vezi postarearenatoa, la 29 June 2016 - 11:28 AM, a spus:

Stefan, intreb aici ca sa nu poluez topicul lui Dan, si poate raspunde oricine, imi explici si mie excitatia asta cu noul val bla bla german... ?
Nu vad in aceste planoare nimic deosebit constructiv, tehnologic, ce vrei tu... decat poate precizia de realizare a kit-urilor, tipica lucrului bine facut german.
In rest, crezi ca un Allegro de acum 25 ani s-ar rusina sa concureze sau sa stea langa ele ?


Care excitatie? Entuziasmul este sublim insa actiunea in sine lipseste cu desavarsire....sunt 2 kit-uri mari si late in lucru.
Cel de la Hoellein pe care l-am luat eu (AndREaS se numeste) este foarte bine realizat din urmatoarele puncte de vedere:
- constructiv: totul este taiat impecabil, materialele sunt selectate (balsa foarte usoara, placi de aceeasi densitate si calitate etc), se imbina perfect, se lucreaza extrem de rapid
- tehnologic: este proiectat astfel incat sa fie totul demontabil (ampenaje, semiaripi, winglet-uri), are sabloane pentru diedre (nu ca la modelele mai vechi in care ti se spunea sa ridici varful semiaripii la lipire cu x mm), are inclusiv sablon pentru taierea foliei, aripile au magneti pentru fixarea ferma, are compartiment pentru lestare, echipamentul Rc este recomandat clar astfel incat sa nu ai mari batai de cap la centraj.
Singurul minus din punctul meu de vedere este profilul aripii, cu intradosul perfect plat.
Pe scurt: fata de kit-urile de acum 20-30 de ani cele de acum sunt mult mai bine gandite, mult mai usor si mai rapid de realizat si incomparabil mai usoare. Vezi de exemplu modelul lui Dan, care iese la jumatatea greutatii fata de un kit SIG cu aceeasi anvergura si asta in varianta la care al lui este motorizat.
0

#1011 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 June 2016 - 11:00 AM

Abia acum am vazut postul (in reply-ul lui Mada).

Si in linii mari as zice cam ce zice si Mada. Eu unul de mult imi doream sa construiesc ceva din kit dar erau (sunt) cateva aspecte care m-au facut sa ezit/aman:

- pretul - un kit e mai scump decat un ARF, numai kitul. Dupa care ai de cumparat tot felul de materiale, adezivi, unelte. Dupa care trebuie sa-l infoliezi, alte materiale. Peste asta tot ce cumperi, cumperi in cantitati mult mai marei decat ai nevoie pentru un singur model. Asadar sa construiesti un kit cumparat e scump al naibii, foarte scump.

- materiale - kiturile aflate pe piata au o reputatie foarte proasta - intre mizerabile (Dynaflite) si OK (SIG) - am citit numai de rau de lemnul care se gaseste in kitul de BOT (de exemplu)

- proiectul - mai toate proiectele sunt de cel putin 30 de ani. Adica dai o tona de bani ca sa construiesti o vechitura, cu exceptia BOT (care are un farmec unic), nu vad de ce m-as deranja. Peste asta sunt taiate de regula prost, stantate sau arse bine la laser.

- Executia la mana/dupa ureche. De cand eram mic ma omorau retetele culinare de forma: se adauga faina pana la o consistenta potrivita. Nu nene, eu vreu sa stiu exact cat se pune, in kiturile astea vechi sunt bucati mari de balsa care se slefuiesc la forma potrivita, dupa mana/ureche.

Cand am vazut kiturile nemtesti noi a fost ca o revelatie; uite ca se poate, kituri proiectate pentru scule CNC, fara chestii lasate la feeling, mai mult, cu balsa atent aleasa si taiata la freza, adica acel mic extra. Cu planuri complete si sabloane. Si culmea la preturi decente, 100-150 EUR.

Pai da, eu zic ca merita sa fiu excitat. Cu atat mai mult cu cat e vorba de planore din genul care imi plac mie - RES foarte usoare.

Vezi postarearenatoa, la 29 June 2016 - 11:28 AM, a spus:

Stefan, intreb aici ca sa nu poluez topicul lui Dan, si poate raspunde oricine, imi explici si mie excitatia asta cu noul val bla bla german... ?
Nu vad in aceste planoare nimic deosebit constructiv, tehnologic, ce vrei tu... decat poate precizia de realizare a kit-urilor, tipica lucrului bine facut german.
In rest, crezi ca un Allegro de acum 25 ani s-ar rusina sa concureze sau sa stea langa ele ?

0

#1012 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 June 2016 - 11:02 AM

Cred ca profilul aripii (cu intradosul plat) e ales special pentru precizia/usurinta asamblarii. E un compromis - aveau de ales intre un profil mai performat cu riscul sa nu le iasa la toti modelul sau intradosul plat si toata lumea il poate construi/infolia.

Vezi postareaMADA, la 30 June 2016 - 09:54 AM, a spus:

Singurul minus din punctul meu de vedere este profilul aripii, cu intradosul perfect plat.
Pe scurt: fata de kit-urile de acum 20-30 de ani cele de acum sunt mult mai bine gandite, mult mai usor si mai rapid de realizat si incomparabil mai usoare. Vezi de exemplu modelul lui Dan, care iese la jumatatea greutatii fata de un kit SIG cu aceeasi anvergura si asta in varianta la care al lui este motorizat.

0

#1013 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 30 June 2016 - 11:14 AM

Vezi postareastiganas, la 30 June 2016 - 11:00 AM, a spus:

Pai da, eu zic ca merita sa fiu excitat. Cu atat mai mult cu cat e vorba de planore din genul care imi plac mie - RES foarte usoare.


Deci acum e clar: Stefan este singurul excitat de kit-urile nemtesti :D :D :D
0

#1014 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 30 June 2016 - 12:22 PM

Vezi postareaMADA, la 30 June 2016 - 09:54 AM, a spus:

Singurul minus din punctul meu de vedere este profilul aripii, cu intradosul perfect plat.


Vezi postareastiganas, la 30 June 2016 - 11:02 AM, a spus:

Cred ca profilul aripii (cu intradosul plat) e ales special pentru precizia/usurinta asamblarii. E un compromis - aveau de ales intre un profil mai performat cu riscul sa nu le iasa la toti modelul sau intradosul plat si toata lumea il poate construi/infolia.


Intradosul nu e prefect plat.
Nici la cele vechi, nici la cele noi.
La Dynamo chiar arata in poze etapa in care se intoarce aripa cu extradosul in sus :lol: si se lipeste pana la BA balsa de 1 mm.
Plus ca taiera/frezarea pe cnc permite adaugarea "picioruselor" pentru pozitionare corecta a nervurilor, indiferent de forma intradosului.

Din punctul meu de vedere profilele au fost alese pentru ca pur si simplu zboara bine. :drinks:
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#1015 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 30 June 2016 - 02:08 PM

Ok, carcoteala mea vine de la faptul ca nu am avut de-a face decat cu kit-uri Graupner, care si in anii 70 erau la fel de impecabile cum descrieti voi mai sus.
Ba chiar si mai mult, chestia care m-a dat pe mine pe spate a fost ca secventele de montaj din manual te trec alternativ de la fuselaj la aripa la intervale exact cat trebuie lipiciului, musai UHU hart ;) sa se intareasca suficient pentru ca piesa sa poata fi miscata si pusa in faza urmatoare de asamblare, de regula acest interval fiind cam de 15 minute.

De asta intotdeauna m-a mirat ce vad unii la kit-urile SIG, care mie numai din poze si manual mi s-au parut de un primitivism care intr-adevar iti taia cheful de construit ceva... :unsure:
La Mini Smith SIG, de exemplu, care s-a montat in Craiova, am vazut prima oara nervuri decupate prin stantzare... horror, mai curand sfasiere as zice... sau blocuri masive de balsa din care trebuia sa iei la cutter de umpleai un lighean de rumegus, pana cand il aduceai la o forma bruta de la care treceai la smirghel, si cate altele...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#1016 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 30 June 2016 - 03:10 PM

Vezi postareaTravel Air, la 30 June 2016 - 12:22 PM, a spus:

Intradosul nu e prefect plat.
Nici la cele vechi, nici la cele noi.


Sigur....nu este....daca sti tu atat de bine.
Eu m-am referit la kit-ul de la Hoellein nu la alt model, poate acum intelegi mai clar.

Aceasta postare a fost editata de MADA: 30 June 2016 - 03:10 PM

0

#1017 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 30 June 2016 - 03:32 PM

Vezi postarearenatoa, la 30 June 2016 - 02:08 PM, a spus:

De asta intotdeauna m-a mirat ce vad unii la kit-urile SIG, care mie numai din poze si manual mi s-au parut de un primitivism care intr-adevar iti taia cheful de construit ceva... :unsure:
La Mini Smith SIG, de exemplu, care s-a montat in Craiova, am vazut prima oara nervuri decupate prin stantzare... horror, mai curand sfasiere as zice... sau blocuri masive de balsa din care trebuia sa iei la cutter de umpleai un lighean de rumegus, pana cand il aduceai la o forma bruta de la care treceai la smirghel, si cate altele...


SIG este categoria "preistoric" la ce kit-uri exista in momentul acesta si nu ma refer doar la planoare. Fara nici o suparare dar asta este realitatea.
Pun aici 2 poze ale kit-ului de la Hoellein. Se vede inclusiv profilul aripii.
La asamblare toate elementele se aseaza perfect, nu ai spatii intre elemente (cum mai raman de exemplu la ampenaje cand trebuie sa tai baghetele la diverse unghiuri).

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de MADA: 30 June 2016 - 03:35 PM

0

#1018 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 30 June 2016 - 03:38 PM

Vezi postareaMADA, la 30 June 2016 - 03:10 PM, a spus:

Sigur....nu este....daca sti tu atat de bine.
Eu m-am referit la kit-ul de la Hoellein nu la alt model, poate acum intelegi mai clar.


Ok, scuze.
La Graupner Club Star e tot drept intradosul :)

http://www.rhcforum....post__p__706983
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#1019 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 30 June 2016 - 03:44 PM

Graupner Amigo 2000, lansat in anii 60, ultima iteratie in 2011, aveti in pagina istoricul modelului, imagini zoomabile si kit-ul, genul postat de Mada.
125 Euro pe eBay.DE, vandut de shop, nu persoana.

http://www.ebay.de/i...7-/262271146954

...toate-s noi si vechi sunt toate... :)

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de renatoa: 30 June 2016 - 03:46 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#1020 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 30 June 2016 - 03:53 PM

Vezi postarearenatoa, la 30 June 2016 - 03:44 PM, a spus:

Graupner Amigo 2000, lansat in anii 60...

...toate-s noi si vechi sunt toate... :)


Da, este inca listat si la retailerii din Austria si Germania. Insa are greutatea de 2 ori si ceva fata de kit-urile de care spunea Stefan si care sunt acum resuscitate la nemti.
0

Arata acest topic


  • 74 Pagini +
  • « Prima
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

16 useri citesc topicul
0 membri, 16 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro