Cafenea planoare orice despre planoare
#301
Postat 26 June 2014 - 12:14 PM
Drept urmare, nu am experienţa unei după - amieze de zbor la pantă, ca să ştiu câţi acumulatori mi-ar trebui. La câmp trebuie să mă ajute termicele ca să rezist o după - amiază fără să încarc acumulatorii.
Soluţia cu acumulatorii de 12v/7ah nu mi se pare chiar bună, pentru că sunt destul de grei, din câte îi ştiu eu. La doi din-ăştia te-apropii de greutatea acumulatorului maşinii. :nea:
#302
Postat 29 June 2014 - 02:23 PM
airdream, la 26 June 2014 - 12:14 PM, a spus:
Iacătă motivul să merem amandoi la pantă (io mai găsesc două planoare prin flotă, chiar dacă au motor, nu-l folosim). Și așa se pare că rămînem cam ultimii mohicani prin Buzau, că restul, încet încet...dispar...(avem o panta apoape de noi, doar că trebuie să bată vântul din Sud, am făcut căteva zboruri drăguțe acolo, iar cu Alex, pe malul Buzăului ne-am distrat pe un vânt tare, eu cu Guppy, el cu EasyGlider).
La toamnă, când nenea Flypol o să ne cheme - o să merem să le luăm "Cârnatul"...și să ne saturam acolo de pantă (o fi oare alta mai bună? prin țara asta a noastră).
#303
Postat 29 June 2014 - 11:43 PM
Am fost azi la zbor pe o vreme turbată. N-am relizat de la început cât de agitată era atmosfera. Aparent, vântul nu bătea chiar tare, dar era un plafon jos cu nişte nori negri, destul de întinşi pe orizontală, care ocupau cam jumătate din cer. În orice caz, unde era soare era cald, iar unde era nor era destul de rece. Vă daţi seama ce curenţi se formau între cele două zone...
Am zburat cu BoT, un planor mare, care simte orice adiere şi care, azi am simţit-o din plin, stă destul de rău la capitolul manevrabilitate (2 servo pui, 2 servo ai!).
Primul semnal de alertă l-am avut când am văzut că la 10 m de sol vântul bătea simţitor mai tare şi pe o direcţie perpendiculară decât îmi arăta mâneca de vânt!!! Trebuia să cobor imediat, dar eu am urcat până pe la 100 m şi atunci a început "dansul". În primul rând, direcţia vântului nu avea o direcţie stabilă. La diferite eşaloane de înălţime se schimba cu zeci de grade. Am găsit zone în care planorul nu intra: era aruncat brusc şi violent pe spate. Sau, plana câteva secunde relativ liniştit, după care se lăsa pe o aripă şi pornea într-un picaj accentuat (am bănuit că se schimba brusc direcţia vântului şi, la un vânt lateral, pierdea complet portanţa). Cu stick-urile bracate la maxim, nu reuşeam să-i opresc evoluţiile în care intra singur.
Am coborât planorul cât am putut de repede, cu poziţia "speed", dar fireşte că nu am scăpat de emoţiile inerente din apropierea solului. La 3 - 4 m de sol dădea din aripi ca apucatul, avea variaţii de altitudine destul de mari, cu încercări de a glisa pe o aripă, asta la viteza obişnuită cu care-l aduc eu de obicei la aterizare.
După ce l-am văzut aterizat întreg am realizat că îmi tremurau mâinile.
BoT este un planor cu o aripă generoasă, cu extremităţile grele şi cu portanţă consistentă, care cam face ce vrea cu fuselajul. Când aripa intră într-o evoluţie nedorită, greu o mai scoţi. Asta şi din cauza comenzilor cu eficienţă redusă (în special direcţia). Trebuie să îi anticipezi tot timpul mişcările.
Cred că data viitoare o să mă gândesc de două ori înainte să-l scot la zbor. :80: :shok: :fool: :vava: :nea:
#305
Postat 30 June 2014 - 11:16 AM
Doar ca, nu as zice ca nu e controlabil, sau ca nu are directia suficienta, din contra, l-am strunit perfect pana la aterizare, dezastrul s-a intamplat la 3-4m de sol cand la o pala laterala nu s-ar fi putut face nimic nici cu eleroane. Cat a fost sus m-a ascultat perfect in ciudat vartejurilor care banuiesc ca erau dupa cu se zbuciuma...
#306
Postat 30 June 2014 - 12:10 PM
renatoa, la 30 June 2014 - 11:16 AM, a spus:
Doar ca, nu as zice ca nu e controlabil, sau ca nu are directia suficienta, din contra, l-am strunit perfect pana la aterizare, dezastrul s-a intamplat la 3-4m de sol cand la o pala laterala nu s-ar fi putut face nimic nici cu eleroane. Cat a fost sus m-a ascultat perfect in ciudat vartejurilor care banuiesc ca erau dupa cu se zbuciuma...
Sigur, sunt situaţii din care nici eleroanele nu te scot... Numai că, de data asta, cred că m-ar fi ajutat mult. Nu ştiu cum ai putea să-i pui eleroane unui BoT (prezumtiv, nu că aş avea de gând). Poate pe "urechile" acelea ale aripii, dar nu ştiu ce eficienţă ar avea, din cauza diedrului. A avut Mihai un planor la care, într-o dispunere similară, eleroanele erau degeaba.
#307
Postat 30 June 2014 - 12:14 PM
http://static.rcgrou...16-DSC01858.jpg
Doar ca BoT chiar nu are nevoie... se confunda ideea de platforma autostabilizanta la influente externe - pale de vant laterale - cu destabilizarea fortata intentionata prin actionarea unei suprafete de control.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 30 June 2014 - 12:16 PM
#309
Postat 30 June 2014 - 05:50 PM
airdream, la 30 June 2014 - 12:10 PM, a spus:
Il chema Volare, si l-am luat de la cei de la Pucioasa. Avea aripa poliedrala si eleroane, care, cel putin la modelul ala erau DEGEABA. un planot de aproape 2 kile si cam 3m, dar zbura bestial numai din directie si profundor...
#310
Postat 30 June 2014 - 11:05 PM
renatoa, la 30 June 2014 - 12:14 PM, a spus:
Aici nu este vorba de mituri, ci de faptul că o aripă auto - (cum bine îi spui tu) stabilizată de suprafeţe atât de mari care au un diedru atât de accentuat (şi BoT are diedru, nu glumă), este mult mai greu de răsturnat decât una fără diedru. Nu întâmplător planoarele agile de pantă au aripa cu unghi diedru nul.
#311
Postat 30 June 2014 - 11:36 PM
Cand insasi aripa isi modifica geometria, e altceva... in primul rand isi strica chiar stabilitatea de care vorbim.
#312
Postat 01 July 2014 - 12:12 PM
Mihai_supy, la 30 June 2014 - 05:50 PM, a spus:
am gasit si o poza cu el..tot pe aici...
volare.jpg (412.45K)
Number of downloads: 33
asta chiar avea eleroanele inutile....
#314
Postat 01 July 2014 - 09:19 PM
renatoa, la 30 June 2014 - 12:14 PM, a spus:
TotuÅŸi...
Forte.jpg (41.04K)
Number of downloads: 38
Aerodinamic, lucrurile se complică acolo. De aceea, multe aeromodele planoare nu au eleroane, mai ales cele vintage.
Faptul că amândoi am avut probleme cu acelaşi model, nu mi se pare o întâmplare. Mai mult, după ce am adus BoT jos, am zburat imediat cu un alt planor, tot fără eleroane, care s-a comportat mult mai bine.
DSC08198.JPG (206.29K)
Number of downloads: 30
Şi eu fac o greşeală, care uneori era să mă coste scump: le trimez până le reduc viteza la minim. Îmi place să caut termica aşa, încet. :search:
#315
Postat 01 July 2014 - 09:23 PM
airdream, la 29 June 2014 - 11:43 PM, a spus:
Am fost azi la zbor pe o vreme turbată. N-am relizat de la început cât de agitată era atmosfera. Aparent, vântul nu bătea chiar tare, dar era un plafon jos cu nişte nori negri, destul de întinşi pe orizontală, care ocupau cam jumătate din cer. În orice caz, unde era soare era cald, iar unde era nor era destul de rece. Vă daţi seama ce curenţi se formau între cele două zone...
Am zburat cu BoT, un planor mare, care simte orice adiere şi care, azi am simţit-o din plin, stă destul de rău la capitolul manevrabilitate (2 servo pui, 2 servo ai!).
Primul semnal de alertă l-am avut când am văzut că la 10 m de sol vântul bătea simţitor mai tare şi pe o direcţie perpendiculară decât îmi arăta mâneca de vânt!!! Trebuia să cobor imediat, dar eu am urcat până pe la 100 m şi atunci a început "dansul". În primul rând, direcţia vântului nu avea o direcţie stabilă. La diferite eşaloane de înălţime se schimba cu zeci de grade. Am găsit zone în care planorul nu intra: era aruncat brusc şi violent pe spate. Sau, plana câteva secunde relativ liniştit, după care se lăsa pe o aripă şi pornea într-un picaj accentuat (am bănuit că se schimba brusc direcţia vântului şi, la un vânt lateral, pierdea complet portanţa). Cu stick-urile bracate la maxim, nu reuşeam să-i opresc evoluţiile în care intra singur.
Am coborât planorul cât am putut de repede, cu poziţia "speed", dar fireşte că nu am scăpat de emoţiile inerente din apropierea solului. La 3 - 4 m de sol dădea din aripi ca apucatul, avea variaţii de altitudine destul de mari, cu încercări de a glisa pe o aripă, asta la viteza obişnuită cu care-l aduc eu de obicei la aterizare.
După ce l-am văzut aterizat întreg am realizat că îmi tremurau mâinile.
BoT este un planor cu o aripă generoasă, cu extremităţile grele şi cu portanţă consistentă, care cam face ce vrea cu fuselajul. Când aripa intră într-o evoluţie nedorită, greu o mai scoţi. Asta şi din cauza comenzilor cu eficienţă redusă (în special direcţia). Trebuie să îi anticipezi tot timpul mişcările.
Cred că data viitoare o să mă gândesc de două ori înainte să-l scot la zbor. :80: :shok: :fool: :vava: :nea:
Incearca sa adaugi greutate in bot cind esti pe panta. O sa calmeze modelul si o sa-l faca mai stabil pentru conditiile de panta.
#316
Postat 01 July 2014 - 09:46 PM
Aceasta postare a fost editata de F2B: 01 July 2014 - 09:46 PM
#317
Postat 02 July 2014 - 05:25 AM
#318
Postat 02 July 2014 - 02:53 PM
fly, la 02 July 2014 - 05:25 AM, a spus:
Ai dreptate, trebuie să le dau drumul la viteză.
Ele sunt bine echilibrate, am grijă să fac asta din construcţie, numai că pe timpul zborului le tot "trag hăţurile" (din trimul profundorului), ca să le micşorez viteza. Am plăcerea asta să le văd planând cât mai lent.
Aşa este, de multe ori nu au putere să intre în termică.
#319
Postat 07 July 2014 - 04:43 PM
Cirma la dreapta ridica spoilerul drept sus un pic. Ce trebuie aici este spoiler independent. Nu am incercat niciodata asta si nu stiu daca se poate dar in teorie ar merge nui asa? Spoilerul ar ajuta cirma si ar merge pe post de eleron pe deasupra.
#320
Postat 07 July 2014 - 04:46 PM
Programarea e simpla, le pui ca eleroane cu diferential 100%, iar pentru frana flaperon.
Exista si 1:1 avioane care folosesc flapsuri ca eleroane, si diferential 100%, deci solutia e viabila. Adica nu mai au eleroane, daca nu am fost clar...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 07 July 2014 - 04:50 PM
#321
Postat 09 July 2014 - 03:29 PM
Asadar acum sunt la fel de sportiv precum Mutu sau Halep ceea ce e bine. Mai rau e ca, ca pentru un adevarat sportiv, statul are grija de sanatatea mea si imi trebuie viza medicala anuala de la un medic sportiv.
Habar n-am unde gasesc asa ceva. Ma intreb daca si sahistii au nevoie de viza.
Am motive suplimentare sa fiu mandru. Sunt primul posesor de carnet de tip nou (cum se vede in poza), cele vechi aratau ca pe vremuri.
Carnetul e numai pentru aero. Pentru navo imi trebuie alt carnet, alta licenta.
Fisiere atasate
-
IMG_1282.JPG (339.07K)
Number of downloads: 37
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 09 July 2014 - 03:31 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#322
Postat 09 July 2014 - 04:12 PM
Un provincial cum procedeaza ? Se poate aplica online ?
Carnetul "de tip nou" e biometric ? :D
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 09 July 2014 - 04:12 PM
#323
Postat 09 July 2014 - 05:37 PM
Asta e legea sportului. Clubul poate sa fie din alt oras, pe partea de RC sunt cateva cluburi in tara la care te poti inscrie (asta daca clubul te primeste).
Eu sunt la Sportul Studentesc pentru ca acolo e marinaru care e de cursa lunga si e simpatic, e din Bucuresti si are aero si navo (de auto nu l-am intrebat).
ARA nu e club.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#324
Postat 09 July 2014 - 06:38 PM
#325
Postat 09 July 2014 - 07:50 PM
stiganas, la 09 July 2014 - 03:29 PM, a spus:
Felcitari !!!
Am inteles ca fara respectivul carnet nu poti participa la nici o competite " oficiala"... :unsure: ... presupanand ca imi doresc sa ma inscriu intr-o competitie aero ..primul lucru e sa " curtez " un club care sa fie de acord sa ma " primeasca" intre membrii sai ?!?
Eu fiind de unde se bate harta in cui ... pot opta de exemplu sa ma inscriu la un club din Tulcea ( e o diagonala frumoasa ) .. sau exista vreo " reglementare " isteata si in directia asta ?
#326
Postat 09 July 2014 - 07:51 PM
Triple X , nu doar o diagonala...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 09 July 2014 - 07:52 PM
#327
Postat 09 July 2014 - 09:02 PM
Poti face cate miute vrei dar daca vrei miute oficiale trebuie sa ai carnetel, daca vrei sa participi la un concurs in afara tarii iti trebuie iarasi carnetel cu nr.FAI si singurii care dau numerele astea sunt cei de la FRMD.
Revenind la cluburi, da, poti sa fi membru unui club din Tulcea cu domiciliul in Oradea. Cluburile in general vor membrii dar ca in orice organizatie respectivii se feresc de tepari, atarnatori, profitori, alcoolici si in general indivizi care le vor face probleme sau le cer bani.
Evident prefera tineri frumosi care vin acasa cu multe medalii de aur. Aici intervine si orgoliul fiecarui sef de club, daca incepe si iti tine o predica cu prestigiul clubului si cum toti sportivii legitimati rup gura targului in competitii si cum clubul lui e cel mai tare din tara e bine sa te uiti si in alta parte.
Textele astea tin la pustani (poate).
Evident poti sa infintezi un club de la zero (cu trei membrii) sa il afiliezi federatiei, etc. Dar e un morman de hartii, costa o gramada si e greu sa scapi de el cand nu mai vrei asa ca tot la cluburile existente (venite cele mai multe din comunism) ajungi.
E si asta un motiv pentru care la noi competitiile sunt atat de subtiri in participanti.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#328
Postat 10 July 2014 - 07:26 AM
Sper ca Radu ti-a intins covorul rosu (poti sa-l saluti din partea mea, eu trec mai rar pe acolo), ai reale calitati si ai sa le intaresti puternic sectia de planoreala (eu am auzit ca F2B-ul il cam da p'afara).
Pentru tine, probabil aveai nevoie de experienta FRMD in viata. Nu stiu daca va fi frumos (experienta mea la aero, auto, navo si rachete, spune ca NU.), dar sportul te marcheaza pentru ca-ti cultiva si alte calitati ca hobby-ul. E un proces evolutiv (tu evoluezi), iti urez sa-l savurezi.
#329
Postat 10 July 2014 - 07:35 AM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#330
Postat 10 July 2014 - 10:52 AM
stiganas, la 10 July 2014 - 07:35 AM, a spus: