Cafenea planoare orice despre planoare
#212
Postat 22 November 2013 - 11:29 AM
Eu am versiunea X-tail, full compozit si zboara de vis. A iesit la 2.5 kg si cu full flaps la aterizare aproape sta pe loc dar nu se angajeaza.
Atentie mare la CG ca este foarte sensibil.
#213
Postat 22 November 2013 - 11:43 AM
Al meu are sub 2kg si fara un vant de ceva 10-15km vine jos intr-un minut de la 150m :(
Nu stiu daca la V2 full compozit s-a mostenit aceasi sectiune centrala, dar flaps-urile la al meu nu permit mecanic mai mult de 30 grade, poate nici atat, nu stiu daca dv prin full flaps intelegeti 90 grade.
CG-ul il am mostenit de la primul proprietar, 89mm (la 230mm coarda). In manual zice 90mm.
#214
Postat 22 November 2013 - 12:02 PM
90mm nu este CG in manual, ci un marcaj pt altceva... vad ca este indicat la 110mm !!! :o
Deci primul proprietar il zbura cu el cu 2 cm mai in fata ! Nu mai stiu ce sa cred ! :unsure:...
#215
Postat 22 November 2013 - 12:22 PM
Nu cred ca este ok CG-ul la 90 mm si mai mult ca sigur din cauza asta si zboara asa. La V2 producatorul spune intre 108 si 112 mm si l-am centrat pe 110 mm.
#216
Postat 22 November 2013 - 12:27 PM
110mm la 230mm coarda suna cam extrem... :unsure: si nu se gaseste manual de V1... :(
Daca poti braca flapsul la mai mult de 30 grade e clar ca ai alta sectiune centrala...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 22 November 2013 - 12:27 PM
#217
Postat 22 November 2013 - 12:35 PM
#218
Postat 22 November 2013 - 12:55 PM
Deci fortari repetate de flexare la 90 grade ar duce la rupere materialului intr-un final...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 22 November 2013 - 12:55 PM
#219
Postat 22 November 2013 - 01:06 PM
http://www.rcgroups....ad.php?t=929895
Si va referiti la materialul de pe intradosul sectiunii centrale, care este construita din compozit?
#220
Postat 22 November 2013 - 01:13 PM
Da, la acel material ma refer, si Vali de la Brasov foloseste aceasi tehnica de articulare folosind chiar materialul aripii. Pe intrados am material continuu, nici un spatiu.
Am decuplat acum un servo de flaps si am masurat, bracarea maxima posibila constructiv/mecanic este 8mm in sus si 22mm in jos, actionand numai asupra bratului de comanda.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 22 November 2013 - 01:14 PM
#222
Postat 22 November 2013 - 01:32 PM
Eu am exact acelasi tip de articulatie (dpdv tehnologic si al materialului) si nu este nici o problema daca flapsul este coborat total. Dupa cum spuneam chiar producatorul recomanda aceasta setare.
Diferenta este ca la V2 comanda se face de la servo catre extrados iar pe flaps, tot la extrados, se monteaza prin infiletare o echie inclinata astfel incat flapsul poate fi coborat spre 90 grade.
#223
Postat 22 November 2013 - 01:41 PM
renatoa, la 22 November 2013 - 01:25 PM, a spus:
Pentru CG probabil ca un mail trimis direct la Vladimir va poate lamuri cel mai clar. In orice caz corect centrat si trimat modelul ar trebui sa zboare perfect. Profilul aripii este MH32?
#224
Postat 22 November 2013 - 02:10 PM
renatoa, la 22 November 2013 - 01:13 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#225
Postat 22 November 2013 - 02:30 PM
- nu, lasat liber din articulatia servo, nu coboara sub propria greutate decat 7-8mm. Fortat cu mana, cu mila totusi, ajunge la 45 grade.
- Trimat corect... asta incercam sa aflam ce inseamna, am trimis email. Da, este MH32.
- posibil sa aiba acel material incorporat in aripa, sugerezi ca Vladimir trimitea pe vremea aia aripile ne-eliberate din chingi, lasand in grija cumparatorului aceasta operatie ? cum stii cat de mult sa tai?
Mada, la dumneata pe intrados apare vreo discontinuitate de material in afara de locul flexarii ?
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 22 November 2013 - 02:34 PM
#226
Postat 22 November 2013 - 03:04 PM
renatoa, la 22 November 2013 - 02:30 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#227
Postat 22 November 2013 - 03:19 PM
renatoa, la 22 November 2013 - 02:30 PM, a spus:
- nu, lasat liber din articulatia servo, nu coboara sub propria greutate decat 7-8mm. Fortat cu mana, cu mila totusi, ajunge la 45 grade.
- Trimat corect... asta incercam sa aflam ce inseamna, am trimis email. Da, este MH32.
- posibil sa aiba acel material incorporat in aripa, sugerezi ca Vladimir trimitea pe vremea aia aripile ne-eliberate din chingi, lasand in grija cumparatorului aceasta operatie ? cum stii cat de mult sa tai?
Mada, la dumneata pe intrados apare vreo discontinuitate de material in afara de locul flexarii ?
La mine se vede exact ca in pozele din link-ul pus mai sus, de pe rc grups, si este evidenta articulatia. E totusi ciudat ca la un astfel de planor Vladimir sa fi facut constructiv cursa atat de limitata pentru flaps.
Flapsul are vipere la extrados, asa incat atunci cand coboara sa nu ramana spatiu intre el si aripa? Puteti vedea in capatul aripii cum arata in sectiune, eventual puneti o poza aici.
O sa pun si eu diseara sa vedeti cum e lucrata V2.
Aceasta postare a fost editata de MADA: 22 November 2013 - 03:22 PM
#228
Postat 22 November 2013 - 03:36 PM
Intre timp mi-a raspuns Brian Anderson, de la FVK, si zice ca... "The Centre of Gravity should be positioned at 95 to 105 mm behind the wing leading edge" deci mai in fata ca la V2, dar tot nu asa de in fata cum e acum...
Mi-a atasat si manualul care nu am reusit sa il gasesc pe net :)
#229
Postat 22 November 2013 - 04:14 PM
Legatura la flaps nu este facuta ca in manual, cu acest tip de linkage nu va fi posibil niciodata 70-80 grade !
Fisiere atasate
-
DSC04180.JPG (91.39K)
Number of downloads: 117 -
DSC04181.JPG (91.48K)
Number of downloads: 125 -
DSC04182_cr.JPG (92.58K)
Number of downloads: 121 -
DSC04183_cr.JPG (92.85K)
Number of downloads: 122
#230
Postat 22 November 2013 - 04:46 PM
Mi se pare clar ca vorbim de lucruri diferite... eu nu am flapsul finisat pe interior cu tesatura aia de carbon...
Fisiere atasate
-
100_2082_+1JPG.jpg (98.81K)
Number of downloads: 119 -
100_2083.+1JPG.jpg (97.53K)
Number of downloads: 119 -
100_2088+1.JPG (92.23K)
Number of downloads: 119
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 22 November 2013 - 04:47 PM
#231
Postat 22 November 2013 - 04:51 PM
renatoa, la 22 November 2013 - 04:14 PM, a spus:
Legatura la flaps nu este facuta ca in manual, cu acest tip de linkage nu va fi posibil niciodata 70-80 grade !
Da, este diferit fata de ce am eu insa macar 45 grade cred ca ar trebui sa poata lucra. Poate fvk va lamureste si cu asta, respectiv cat ar fi maximul posibil fara vreun damage.
Cu acelasi tip de linkage la Epsilon F5J am obtinut spre 70 grade. Depinde mult si de modul in care pozitionati bratul servoului in pozitia de zero; in nici un caz sa nu fie perpendicular pe intrados.
#232
Postat 22 November 2013 - 04:59 PM
renatoa, la 22 November 2013 - 04:46 PM, a spus:
Mi se pare clar ca vorbim de lucruri diferite... eu nu am flapsul finisat pe interior cu tesatura aia de carbon...
Varianta trimisa de Anderson o am si eu. Daca cel care l-a montat nu a respectat manualul si daca in flaps aveti filet pentru acea eche puteti incerca sa o mutati pe extrados si sa scoateti tija de comanda tot acolo. Dar raman la parerea ca puteti obtine o cursa mai mare, macar spre 40-45 grade chiar si cum este acum.
#233
Postat 23 November 2013 - 12:25 AM
#234
Postat 23 November 2013 - 04:18 PM
renatoa, la 22 November 2013 - 12:27 PM, a spus:
110mm la 230mm coarda suna cam extrem... :unsure: si nu se gaseste manual de V1... :(
Daca poti braca flapsul la mai mult de 30 grade e clar ca ai alta sectiune centrala...
Am masurat coarda la versiunea pe care o am eu: are 250 mm exact la jumatatea sectiunii centrale si 230 mm la capetele acesteia.CG-ul este la 107 mm.
Refaceti centrajul pentru ca sigur nu e in regula atat de in fata. Si poate reusiti sa mariti si comanda la flaps.
Fisiere atasate
-
DSC_1363.JPG (279.53K)
Number of downloads: 49 -
DSC_1366.JPG (196.69K)
Number of downloads: 49
#235
Postat 23 November 2013 - 05:25 PM
"Disconnect the flap linkage and try bending the flap up and down from neutral to 90 degrees.
Do this many times until the flap becomes free to move."
Deci s-ar parea ca trebuie rupta rasina din exterior pana ajunge sa stea doar in materialul acela de balama de care vorbea Stefan...
La dv. a fost nevoie de asta, sau au venit din start "blege", cazand sub propria greutate aproape la verticala ?
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 23 November 2013 - 05:26 PM
#236
Postat 23 November 2013 - 05:44 PM
renatoa, la 23 November 2013 - 05:25 PM, a spus:
"Disconnect the flap linkage and try bending the flap up and down from neutral to 90 degrees.
Do this many times until the flap becomes free to move."
Deci s-ar parea ca trebuie rupta rasina din exterior pana ajunge sa stea doar in materialul acela de balama de care vorbea Stefan...
La dv. a fost nevoie de asta, sau au venit din start "blege", cazand sub propria greutate aproape la verticala ?
La mine flapsul se misca liber intre pozitia de 0 si cea de 90. Cred ca puteti forta cu incredere si in final veti obtine cursa maxima.
#237
Postat 04 January 2014 - 02:56 PM
http://www.ebay.de/i...j-/181294113779
Coada prinsa in atele... si pana se vindeca osul? nici o carja inclusa in licitatie ? :)
#239
Postat 07 January 2014 - 10:18 AM
Ocazie buna ca sa ne-o umplem noi pe-a noastra !
Dumping de motoare Hyperion la un shop in Japonia, shipping foarte ieftin, 2.5$ numai !
Exemplul cel mai atractiv, pentru mine:
http://aircraft-worl...exd.asp?id=5169
sau, variable pitch complet la 24$ !
http://aircraft-worl...exd.asp?id=6068
si lista intreaga cu ce se vinde, nu toate discountate sa merite:
http://aircraft-worl...rque+outrunners
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 07 January 2014 - 10:21 AM