Cafenea planoare orice despre planoare
#31
Postat 23 August 2012 - 01:12 AM
Nici EG (clasic, fara motor) nu se mai face. Pro-ul e nitel altceva, are bot rotund, fata de botul plat de la clasic. Planoristii mesteri (Big) zic ca e diferenta in favoarea clasicului. Eu nu pot sesiza diferentele astea la zbor, dar naiba stie.
#32
Postat 23 August 2012 - 06:55 AM
Ulterior l-au inlocuit cu Ezglider Pro (cel aflat deocamdata in productie) care pe langa alte modificari/imbunatatiri poate fi motorizat sau nu dupa preferinte. In final fuselajul difera putin (asa cum zice Men) dar nu cred ca influenteaza zborul sesizabil.
In cutie e tot ce trebuie sa il faci planor pur (con de elapor, carlig de sandou). Nu dai nici un ban in plus.
Daca il vrei cu motor (precum marea majoritate) trebuie sa bagi din nou mana in buzunar pentru conul dedicat si pale (nu vorbesc de esc/motor, servo) care sunt 25% din pretul planorului.
Eu as mai cumpara unul dar ma abtin pentru ca sunt convins ca Multiplex o sa scoata un nou Ezglider in genul EasyStarII (cu coada demontabila). Atunci o sa-l cumpar.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#33
Postat 28 August 2012 - 10:54 AM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#34
Postat 05 September 2012 - 03:20 PM
Am lipsit o saptamana de pe camp (plecat cu familia) dar azi am recuperat. Pe Chitila termica cu galeata. Prima oara cand vad o punga zburand in termica. A fost excelent caci m-am luat dupa ea si am mai tras o urcare.
Cel mai bun zbor a fost de 20 minute cu Ezglider. Mai tarziu cand zburam cu heli am prins si un stol de gunoaie care urcau invartindu-se voios intr-o mare termica. De departe pareau pasarele, de aproape pareau gunoaie dar asa in aer tot bine aratau.
Se pare ca a inceput sezonul nostru.
Stie cineva ceva de un concurs F3B acest WE la Brasov ?
BogdanStancu, la 28 August 2012 - 10:54 AM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#35
Postat 06 September 2012 - 02:02 AM
Trecand peste eroismul nostru de a sta acolo, eu cu Alula standard (am ramas dator cu un review de zbor, dar asta la subiectul respectiv, cand oi avea timp), Serban cu Alula home made trasa in fibra. Mai mare in anvergura (1000), mai grea cu ca 100 gr, dar foarte zburabila si cu finete foarte buna. La panta cred ca merge excelent (ramane de testat). La termica, cred ca cea standard se descurca mai bine.
Am lasat la sfarsit desertul: maiden la DLG home made. Am ramas cu gura cascata dar, neavand termen de comparatie, poate nu inseamna mare lucru. Oricum, e impersionant cum zboara, ce finete, ce mai, INCANTARE. La una din . . . aterizari (am pus puncte pentru ca nu a aterizat) a fost prins in mana in momentul in care, realmente, SE OPRISE. Da, da, ati citit bine , S-A OPRIT IN AER. Impropriu pentru un aeromodel, nu? Dar real, DLGistii vechi stiu ce spun.
Sa nu uit: autori si piloti Focke si Grig. Astia doi fac treaba buna, a-a vazut. Poate un topic separat. . .
#36
Postat 06 September 2012 - 09:28 PM
Am vazut si eu DLG-ul home made. Meserias, nu credeam ca poate sa iasa atat de bine.
Poate se indura focke si ne pune cateva poze intr-un topic separat. Pana atunci pun eu cateva poza cu Fox-ul Multiplex vazut la Men (adica cel care a postat un rand mai sus). Meserias, opera de arta - si asta merita un mic topic.
De muste si miros nu mai zic nimic.
Fisiere atasate
-
IMG_5364.jpg (89.39K)
Number of downloads: 207 -
IMG_5368.jpg (189.13K)
Number of downloads: 213 -
IMG_5371.jpg (89.9K)
Number of downloads: 201 -
IMG_5374.jpg (75.49K)
Number of downloads: 196
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 06 September 2012 - 09:29 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#37
Postat 10 September 2012 - 12:39 PM
La un remorcaj submotorizat, in urma unei angajari, am rupt fuselajul la ventus 2BX la 4cm de ampenajul vertical. Acum am timp sa-l repar si ma gandeam, ca tot a mai fost rupt de doua ori acolo, ce ar fi daca scurtez fuselajul cu 4-6cm in coada? Avantajul ar fi ca scap de aprox. 200gr de plumb din bot, devine mai usor, probabil va zbura si cu viteza mai mica si poate si alte avantaje. E o idee buna? Caci altfel nu cred ca mai merita sa mai repar acest fuselaj. Oricum am inca un planor identic nemontat.
#38
Postat 12 September 2012 - 11:52 AM
Doua seturi de aripi, 2.1m, spuma placata cu obechi, identice.
Doua fuselaje din fibra, coada T, pe care aripile se aseaza bine, doar ca... sunt diferite ca lungime, cam cu 10cm.
Diferenta de lungime nu e doar din coada, si botul este proportional mai scurt.
Ma intreb care o fi diferenta de comportament, si pe care sa il pastrez...
#39
Postat 12 September 2012 - 12:01 PM
Ciao,
Silviu
Aceasta postare a fost editata de matei_silviu: 12 September 2012 - 12:05 PM
#40
Postat 12 September 2012 - 12:04 PM
#41
Postat 12 September 2012 - 12:10 PM
Spor la treaba.
#42
Postat 12 September 2012 - 05:24 PM
Radu_, la 10 September 2012 - 12:39 PM, a spus:
La un remorcaj submotorizat, in urma unei angajari, am rupt fuselajul la ventus 2BX la 4cm de ampenajul vertical. Acum am timp sa-l repar si ma gandeam, ca tot a mai fost rupt de doua ori acolo, ce ar fi daca scurtez fuselajul cu 4-6cm in coada? Avantajul ar fi ca scap de aprox. 200gr de plumb din bot, devine mai usor, probabil va zbura si cu viteza mai mica si poate si alte avantaje. E o idee buna? Caci altfel nu cred ca mai merita sa mai repar acest fuselaj. Oricum am inca un planor identic nemontat.
ori nu am fost eu atent la ce s-a scris ori nu s-a scris
un fuselaj mai scurt va aduce avantajele scrise de Dvs, dar va mai aduce si un dezavantaj mai mare - cresterea instabilitarii. Un fusleaj mai scurt duce la un model mai "fasnet". (e verificata la mine la Manta)
#43
Postat 13 September 2012 - 01:29 PM
Am cumparat 2 bucati:
Spectrum AR9300 DSM2 9-Channel Carbon Fuselage Rx
care costau pana nu demult 199 USD. Acum a aparut varianta DSMX si stocurile vechi se lichideaza la 69.99 USD.
La Amainhobbies transportul e 0.69 USD. Am luat doua bucati.
M-am uitat pe net, nu a cazut la nimeni niciodata, daca ar fi cazut se afla sigur caci se pune in planoare de 1000-2000 USD.
Sambata primesc si troliul de la Brasov, am linie de 1.28mm din UK de la Acemodels.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#44
Postat 13 September 2012 - 07:15 PM
Fuselajul are 1190mm. Scurtarea se va face cu vreo 50mm imediat dupa ampenajul vertical. Deci cam 4,5%
http://www.rhcforum.ro/uploads/monthly_01_2009/post-2638-1231686002_thumb.jpg
Acesta este inculpatul.
Aceasta postare a fost editata de Radu_: 13 September 2012 - 07:16 PM
#45
Postat 14 September 2012 - 08:40 AM
Bafta,
Silviu
P.S. Eu cred ca o sa zboare mai bine dupa aceasta reparatie:)
#46
Postat 15 September 2012 - 08:31 AM
http://www.rcgroups....d.php?t=1732320
Poate participati, eu am votat.
Interesant, 25% nu isi mai folosesc sistemul RF original al statiei ...
#47
Postat 15 September 2012 - 11:29 AM
renatoa, la 15 September 2012 - 08:31 AM, a spus:
..... eu am votat.......
.................................................
Naspa ... vine DNA -ul ?!
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 15 September 2012 - 11:29 AM
#48
Postat 15 September 2012 - 11:52 AM
#49
Postat 15 September 2012 - 05:43 PM
renatoa, la 15 September 2012 - 08:31 AM, a spus:
http://www.rcgroups....d.php?t=1732320
Poate participati, eu am votat.
Interesant, 25% nu isi mai folosesc sistemul RF original al statiei ...
17%HITEC da... da .... :good: :) :yahoo:
#50
Postat 15 September 2012 - 07:05 PM
renatoa, la 15 September 2012 - 11:52 AM, a spus:
D'aia o sa ies din casa doar noaptea ... cu 14-le in sac de iuta ....
#51
Postat 27 September 2012 - 09:11 PM
Cupa Brasov 6 octombrie 2012
http://www.rhcforum....natul-de-panta/
Eu am fost ca vizitator anul trecut si a fost excelent. Anul asta nu cred ca pot sa vin si imi pare rau caci anul asta as fi indraznit sa ma inscriu la concurs.
Fiind pe 6 Octombrie vremea e de baza, daca e buna e misto, daca e nasoala nu are rost sa va duceti decat cel mult pentru carnat. Anul trecut a batut un vant napraznic din directia buna.
acum, privind in urma, as fi zburat cu EzGlider de nu aveam aer.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#52
Postat 28 September 2012 - 08:36 PM
Arta foarte bine, foarte compacte, intra in orice planor (mai putin DLG). Primesti in cutie de toate:
- receptor carbon
- satelit carbon
- doua cabluri de legare satelit, unul lung, unul scurt
- ghiduri (tevi) plastic rigid pentru antene cu tot felul de cleme fixare (3 bucati)
- carte, DVD, etc.
Inca mai au tot la acelasi pret.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#53
Postat 28 September 2012 - 09:46 PM
Azi s-a blocat si planorul e venit fix in bot. A fost insa construit ca un tanc rusesc asa ca nu a patit mare lucru. Deja este reparat cu epoxi si pus la uscat.
Socul a fost atat de puternic incat tija s-a facut franjuri la mijloc. Si ea este reparata dar pentru siguranta am comandat una noua la hobbyrc.
Receptorul este mort - mort. Nu mai misca nimic, nu se mai aprind ledurile. Pe camp mai misca putin un servo.
Imediat dupa crash am sunat la hobbyrc hotarat sa cumpar un Ez nou (adica eram pregatit sa ma sui in masina si sa-l iau) dar nu mai aveau pe stoc. Acum, dupa ce l-am reparat pe asta iar o sa ma scarpin.
Sunt superstitios. Mi-e frica ca iau unul nou si nu zboara la fel de bine ca asta peticit.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#54
Postat 30 September 2012 - 04:37 PM
106311935-R-C-Soaring-Digest-Nov-2007.jpg (198.59K)
Number of downloads: 93
renatoa, la 15 September 2012 - 08:31 AM, a spus:
http://www.rcgroups....d.php?t=1732320
Poate participati, eu am votat.
Interesant, 25% nu isi mai folosesc sistemul RF original al statiei ...
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#55
Postat 30 September 2012 - 05:12 PM
Nu am observat nici o cifra, poate numeri tu statiile si ne spui concluzia.
In polul de mai sus intre timp au votat 295, cat nu se prea aduna la carnat la panta prin multe locuri.
#56
Postat 30 September 2012 - 08:56 PM
Se uita pe sondajul rcgroups si nu rezulta mare lucru. Merge (sau doar vede ceva poze) la o intalnire (la Deva de exemplu) de planoristi adevarati (nu din categoria EzGlider cu motor de 600W) si se lamureste care sunt statiile de planoare.
Poza respectiva e din 2007 asa ca nu mai e actuala dar ati prins ideea (oricum am spus-o ca poanta nu polemic)
E un topic interesant pe rcgroups legat de statiile 9X si programarea pentru planoare. Din ce am citit se poate programa orice dar nu foarte simplu. Planuiesc sa cumpar urmasul lui 9X si o sa ma delectez cu programarea.
renatoa, la 30 September 2012 - 05:12 PM, a spus:
Nu am observat nici o cifra, poate numeri tu statiile si ne spui concluzia.
In polul de mai sus intre timp au votat 295, cat nu se prea aduna la carnat la panta prin multe locuri.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#57
Postat 30 September 2012 - 09:34 PM
Vezi pe forumurile de planoare full house cum povestesc ca fac in 5 minute ce le ia sa faca pe Aurora in jumatate de ora. Lumea nu s-a trezit inca, pentru ca softul asta inca nu ruleaza pe cutii cu nume sonore pe ele, dar se desfasoara o revolutie tacuta de care aia mari cred ca nici nu banuiesc ce ii paste... ce a fost Linuxul, asa va fi si aici. Va fi piata si pentru "Microsoft" in continuare pentru cei care se agata de etichete sau de argumente ca au o sacosa de receptoare, dar cei care zboara pe 9X au tot dreptul sa se uite de sus de acum la unele brand-uri.
Daca vrei sa te delectezi cu ceva, poti lua de acum linistit un 9x si sa il duci la EBA pentru transformare, abureala care o vinde mr.Hand nu iti va oferi nimic deosebit in plus, decat mult "portocaliu".
#58
Postat 30 September 2012 - 09:55 PM
Revenind la sondaj... parca chiar din relatarea ta am retinuta ca la intalnirea aia de la Deva au fost cam vreo ... 5 - 10 participanti / concurenti.
Deci ai pretentia ca acestia, cat de adevarati ar fi, au in mana o imagine relevanta a ce ar trebuie sa folosim ca sa... ce ? Sa ne simtim mai adevarati? Eu nu ma simt Florin100%, cat as avea eu aceasi statie ca fosta lui, si am ales-o dupa criterii foarte precise, nu fiindca zboara X sau Y cu ea.
Mult mai educativ mi s-ar parea, daca vrei sa fii formator de opinie, sa lamuresti potentialul incepator care consuma rezultate de astfel de sondaje, ce sa ceara de la o statie, in functie de ce isi imagineaza el ca va zbura vreodata.
#59
Postat 30 September 2012 - 10:49 PM
Peste asta nu am nevoie de o noua statie asa ca pot sa mai astept.
La intalnirie de planoristi adevarati am vazut ca in genere erau destul de putin preocupati de statie. Asa la modul general aveau:
- statii destul de vechi
- statii care stiau nativ planoare bine (nu Futaba 7c, nu Hitec Optic, nu Spektrum DX6, DX7, DX8, etc)
- convertite in 2.4 cu module diverse dar unele ramase in FM.
Asta e de altfel singura chestie relevanta din sondaj. Planoristii au statii vechi. La heli toti au statii foarte noi cu modulul/codarea producatorului si pot sa fie orice marca cat timp e Spektrum sau Futaba.
Pentru ca programarea avansata a planoarelor e dificila merge foarte bine sfatul: cumpara ce au cei din clubul/gasca ta.
Ai un planor minunat, il rogi pe guru local sa te ajute si el iti spune, meh, statia ca a ta nu are nimeni nu am timp/chef/energie sa o invat.
Peste asta pentru statiile consacrate de planoare exista foarte multa documentatie, de pilda biblia pentru JR9303:
http://www.rcsoaring.../9303knight.pdf
sau gasesti direct programarea pentru model:
http://www.schmierer...xhtml/index.htm
http://www.dl1sdr.de..._thermik_xl.pdf
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 30 September 2012 - 10:51 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#60
Postat 11 October 2012 - 01:11 PM
De data asta cu un vario DIY, relativ usor de facut de multa lume, dar nu chiar asa de ieftin in final, cam 50$ plus receptorul de la sol.
http://www.rcgroups....d.php?t=1749208