BNI, la 10 June 2015 - 06:45 PM, a spus:
Cafenea planoare orice despre planoare
#571
Postat 10 June 2015 - 06:50 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#572
Postat 10 June 2015 - 06:56 PM
renatoa, la 10 June 2015 - 06:48 PM, a spus:
Poti specifica un curent maxim, o putere, dar ce treaba are cum i le furnizezi ?
Ca nu mai poti face CG bine decat cu 1300mAh, asta e alta vraja, si poate fi cel mult specific unui model, nimic ce nu se poate rezolva cu putin plumb in coada...
Pentru PowerLine 1025 recomanda accu intre 1000 si 1300mAh.
Technische Daten (Motor mit Getriebe)
Gewicht 99 Gramm
Länge 70 mm
Durchmesser 22 mm
Lochkreisdurchmesser 17mm
Wellendurchmesser 5 mm
Eingangsleistung ca. 430 – 520 W
Zwei Varianten für 3s oder 4s Lipos
Empfohlener Propeller: RF 16×8/ 16×8,5*
1000 bis maximal 1300 mAh Akku
Nu stiu de ce o fac, poate doar pentru a proteja motorul.
#573
Postat 10 June 2015 - 07:03 PM
renatoa, la 10 June 2015 - 06:48 PM, a spus:
Poti specifica un curent maxim, o putere, dar ce treaba are cum i le furnizezi ?
Ca nu mai poti face CG bine decat cu 1300mAh, asta e alta vraja, si poate fi cel mult specific unui model, nimic ce nu se poate rezolva cu putin plumb in coada...
Nu cred ca au avut in vedere CG cand au facut recomandarea de max 1.300mAh
Si intretinerea gearbox-ului la PowerLine mi se pare nasoala, ca sa nu spun imposibila.
#574
Postat 10 June 2015 - 07:25 PM
Pakul este limitat la maximum 1300mah la 1025 (si maxim 1000mah la 1015) pentru a fi sigul ca tensiunea se prabuseste la sub 11V in sarcina si curentul sta in domeniul in care nu prajeste motorul. Cu un pak (bun) de 2200 sau mai mult tensiunea in sarcina ar fi peste 11V, curentul peste 50A si motorul ar fi by-by.
Motorul este Lehner si cred ca gearboxul nu are nevoie de intretinere in modul F5J. Cu totul altfel sta treaba la un avion F3A la care motorul merge nonstop tot timpul zborului si daca te antrenezi ca Voicu acumulezi zeci de ore intr-un an.
Renato poti sa cauti mult si bine, chiar si cu cifrele mincinoase de la chinezi nu o sa gasesti un outrunner cat de cat apropiat.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#575
Postat 10 June 2015 - 07:42 PM
#576
Postat 10 June 2015 - 07:49 PM
Am facut diverse probe: cu motoare de avion si de elicopter, in si out runnere; elici de la 12 la 18.5x15'.
E interesant sa le experimentez, dar motorul cu reductor nu e sistemul meu preferat pt zborurile de zi cu zi. Face prea mult zgomot si nu stiu cat de durabile sunt reductoarele. Le folosesc la putere redusa, pana la 200W.
Aceasta postare a fost editata de ViorelX: 10 June 2015 - 07:52 PM
#577
Postat 10 June 2015 - 07:51 PM
http://www.reisenaue...ls.php5?aid=234
Ar fi o varianta de incercat pentru potentialul meu Xplorer.
renatoa, la 10 June 2015 - 07:42 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#578
Postat 10 June 2015 - 08:03 PM
stiganas, la 10 June 2015 - 07:25 PM, a spus:
Pakul este limitat la maximum 1300mah la 1025 (si maxim 1000mah la 1015) pentru a fi sigul ca tensiunea se prabuseste la sub 11V in sarcina si curentul sta in domeniul in care nu prajeste motorul. Cu un pak (bun) de 2200 sau mai mult tensiunea in sarcina ar fi peste 11V, curentul peste 50A si motorul ar fi by-by.
Motorul este Lehner si cred ca gearboxul nu are nevoie de intretinere in modul F5J. Cu totul altfel sta treaba la un avion F3A la care motorul merge nonstop tot timpul zborului si daca te antrenezi ca Voicu acumulezi zeci de ore intr-un an.
Renato poti sa cauti mult si bine, chiar si cu cifrele mincinoase de la chinezi nu o sa gasesti un outrunner cat de cat apropiat.
Care este lagatura intre Lehner si intretinerea gearbox-ului?
#579
Postat 10 June 2015 - 08:12 PM
BNI, la 10 June 2015 - 08:03 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#580
Postat 10 June 2015 - 08:22 PM
stiganas, la 10 June 2015 - 08:12 PM, a spus:
Si ai curajul sa incerci?
Pe portofelul tau?
Nici eu nu am gasit referiri clare la intretinerea gearbox-ului de pe PowerLine si nici precizarea clara ca ar fi Maxon.
Consider ca atat timp cat exista piese in miscare la viteze si temperaturi mari, o intretinere periodica s-ar impune.
#581
Postat 10 June 2015 - 08:36 PM
Acuma de cand vorbim m-am uitat (din nou) la reisenauer si HET-ul meu (2W20) 93g cu un gearbox 5:1, 19g ar duce 700W cu 4s si ar avea tractiune 3300g cu pale 13x8 conform ecalc. Ar merita incercat.
Partea frumoasa cu Powerline 1025 e ca merge sigur. Intra in bot, are putere destula si daca strangi din fund si cumperi setul complet (la 450 EUR) tot ce trebuie sa faci e sa le bagi in bot. Daca tot dau o caruta de bani pe planor si servo inca 450 EUR pe propulsie nu mai pare atat de deplasat.
BNI, la 10 June 2015 - 08:22 PM, a spus:
Pe portofelul tau?
Nici eu nu am gasit referiri clare la intretinerea gearbox-ului de pe PowerLine si nici precizarea clara ca ar fi Maxon.
Consider ca atat timp cat exista piese in miscare la viteze si temperaturi mari, o intretinere periodica s-ar impune.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#582
Postat 10 June 2015 - 08:40 PM
stiganas, la 10 June 2015 - 08:36 PM, a spus:
Acuma de cand vorbim m-am uitat (din nou) la reisenauer si HET-ul meu (2W20) 93g cu un gearbox 5:1, 19g ar duce 700W cu 4s si ar avea tractiune 3300g cu pale 13x8 conform ecalc. Ar merita incercat.
Partea frumoasa cu Powerline 1025 e ca merge sigur. Intra in bot, are putere destula si daca strangi din fund si cumperi setul complet (la 450 EUR) tot ce trebuie sa faci e sa le bagi in bot. Daca tot dau o caruta de bani pe planor si servo inca 450 EUR pe propulsie nu mai pare atat de deplasat.
Nu cred ca ai loc de 4S in fuselajul de Xplorer.
Esti limitat de latime si inaltime.
#583
Postat 10 June 2015 - 08:44 PM
Ai in vedere.
#584
Postat 10 June 2015 - 08:44 PM
#586
Postat 10 June 2015 - 08:58 PM
HET-ul de care vorbeam cu gearbox pe 3s cu pale de 14x8 tot ar avea tractiune de 2300g (la putin peste 400W) ceea ce nu ar fi rau deloc.
Chestia e ca gearbox-ul e 90 EUR, flansa motor 13 EUR, pale carbon 30EUR, con inca 40 EUR, mai trebuie un ESC ... se tot aduna EUR in solutia asta "ieftina".
BNI, la 10 June 2015 - 08:40 PM, a spus:
Esti limitat de latime si inaltime.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#587
Postat 10 June 2015 - 08:59 PM
BNI, la 10 June 2015 - 08:22 PM, a spus:
Consider ca atat timp cat exista piese in miscare la viteze si temperaturi mari, o intretinere periodica s-ar impune.
Gearbox-ul pare sa fie facut de Maxon , judecand dupa imaginile multe pe care le-am studiat ( uzual Maxon personalizeaza produsele inclusiv cu seria de fabricatie, dar sunt si exceptii gramada ) .... caz in care sigur e cu lagare si axe ceramice ... deci e clar fara intretinere ....
#588
Postat 10 June 2015 - 09:06 PM
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 10 June 2015 - 09:08 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#589
Postat 10 June 2015 - 09:17 PM
BNI, la 10 June 2015 - 08:50 PM, a spus:
Nici vorba , e minuscul dar foarte puternic si flexibil cu un consum insignifiant .. l-am pus temporar pe Pulsarul de 2500 , ma gandesc inca daca e cazul sa il schimb cu asta sau nu ....
Pe Xplorer dupa multe teste m-am decis in favorea Hacker desi nici RedFox alias Mega nu e de lepadat...e chiar mai usor cu 20g ...dar consumul si finetea de executie germano-elvetiana m-au convins ;)
#590
Postat 10 June 2015 - 09:29 PM
OcsiRC, la 10 June 2015 - 09:17 PM, a spus:
Pe Xplorer dupa multe teste m-am decis in favorea Hacker desi nici RedFox alias Mega nu e de lepadat...e chiar mai usor cu 20g ...dar consumul si finetea de executie germano-elvetiana m-au convins ;)
Pe Pulsar-ul de 2,5, poate.
Chiar si motoarele indicate de dvs. mai sus cred ca sunt subdimensionate pentru Xplorer.
Daca mai prindeti si o vreme cum a fost la Sampetru pe 18.04.2015 ....
#591
Postat 10 June 2015 - 09:34 PM
Si sa nu uit, ai scos la vanzare un motor Kontronik beton pentru un planor mare, nici pretul nu e rau. E tentant.
BNI, la 10 June 2015 - 09:29 PM, a spus:
Chiar si motoarele indicate de dvs. mai sus cred ca sunt subdimensionate pentru Xplorer.
Daca mai prindeti si o vreme cum a fost la Sampetru pe 18.04.2015 ....
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 10 June 2015 - 09:34 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#592
Postat 10 June 2015 - 09:36 PM
stiganas, la 10 June 2015 - 08:58 PM, a spus:
HET-ul de care vorbeam cu gearbox pe 3s cu pale de 14x8 tot ar avea tractiune de 2300g (la putin peste 400W) ceea ce nu ar fi rau deloc.
Chestia e ca gearbox-ul e 90 EUR, flansa motor 13 EUR, pale carbon 30EUR, con inca 40 EUR, mai trebuie un ESC ... se tot aduna EUR in solutia asta "ieftina".
"Ieftin" dar bun...
Ai in vedere ca lungimea PowerLine-ului 1025 este de 70mm.
Astfel esti fortat sa pui accu si regulatorul mai in spate si nu stiu daca e tocmai bine.
Aceasta postare a fost editata de BNI: 10 June 2015 - 09:37 PM
#593
Postat 10 June 2015 - 09:41 PM
BNI, la 10 June 2015 - 08:50 PM, a spus:
Nuuuu... era vorba de unul mic de 2m si 600g
Exista pack 850mAh 4S 45~90C de 30x31x56 mm 99g
#594
Postat 10 June 2015 - 09:47 PM
stiganas, la 10 June 2015 - 09:34 PM, a spus:
Si sa nu uit, ai scos la vanzare un motor Kontronik beton pentru un planor mare, nici pretul nu e rau. E tentant.
Pentru planoarele noastre am considerat ca cea mai buna alegere este Strecker-RS 195.15.10
#595
Postat 10 June 2015 - 09:56 PM
Mie chestiile astea cu multe zero imi creaza un sentiment de anxietate :p
#596
Postat 10 June 2015 - 10:04 PM
BNI, la 10 June 2015 - 09:47 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#599
Postat 10 June 2015 - 10:21 PM
Cum se echilibreaza planoarele voastre ? Suporta si un motor mai greu ca al meu ?
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#600
Postat 10 June 2015 - 10:30 PM
stiganas, la 10 June 2015 - 10:21 PM, a spus:
Cum se echilibreaza planoarele voastre ? Suporta si un motor mai greu ca al meu ?
Pentru a ajunge la echilibrare ar trebui sa iti alegi servo-urile.
La ce variante te gandesti?