Cafenea planoare orice despre planoare
#271
Postat 01 May 2014 - 09:18 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#272
Postat 02 May 2014 - 11:37 AM
Ciao Sorin
#273
Postat 12 May 2014 - 09:38 AM
Am observat un fenomen ciudat... autoritatea cozii (in V) pe directie este aproape nula !
Cursele sunt cele din manual... ca profundor se comporta normal, in schimb mansa de directie e ca si cum nu ar fi...data la maxum stanga sau dreapta nu afecteaza cu nimic directia planorului.
Spre deosebire de Cumulus, unde carmesc aproape numai din directie... e o mare surpriza :unsure:
Inseamna ceva acest lucru ?
#274
Postat 15 May 2014 - 02:20 PM
Ciao Sorin
#275
Postat 15 May 2014 - 02:46 PM
renatoa, la 12 May 2014 - 09:38 AM, a spus:
Am observat un fenomen ciudat... autoritatea cozii (in V) pe directie este aproape nula !
Cursele sunt cele din manual... ca profundor se comporta normal, in schimb mansa de directie e ca si cum nu ar fi...data la maxum stanga sau dreapta nu afecteaza cu nimic directia planorului.
Spre deosebire de Cumulus, unde carmesc aproape numai din directie... e o mare surpriza :unsure:
Inseamna ceva acest lucru ?
Modelul fara diedru (sau deformare a aripii in v), gliseaza fara ruliu. La cel cu V (din constructie sau deformare), apare ruliu foarte mare pentru ca intreaga aripa devine eleron (suprafata de comanda) in glisaj.
Ceea ce simti este ca modelul cu V (la aripa) se inclina ca si cum ai avea mixaj pe eleorn, numai din directie (indiferent daca are stabilizatorii in H, T sau V)
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 15 May 2014 - 02:47 PM
#277
Postat 15 May 2014 - 03:00 PM
La coada ma refeream ca este in V, si efectul ei pe directie este nul, nu se inclina nimic pe nici o parte, si, ce e mai important... planorul nu isi schimba directia nici la actionarea la maxim a stick-ului de directie. Asta era dilema...
Fisiere atasate
-
snapshot20140515155645.bmp_cr.jpg (46.74K)
Number of downloads: 48
#278
Postat 15 May 2014 - 03:02 PM
#279
Postat 15 May 2014 - 03:06 PM
Nu se inclina pe nici o parte.
Diedru vizibil mai accentuat decat la Graphite...
http://static.rcgrou...16-DSC01858.jpg
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 15 May 2014 - 03:07 PM
#280
Postat 15 May 2014 - 03:51 PM
Chiar mai mult, din punct de vedere momentului de rotatie (ruliu), directia actioneaza in antifaza.
#281
Postat 15 May 2014 - 04:05 PM
Daca folosesti eleron prea putin fata de directie, virajul e derapat adica tinde sa fuga spre exteriorul curbei si chiar fuge, daca folosesti eleron mai mult decat e necesar virajul e glisat adica fuge spre interiorul curbei si are tendinta de a se angaja pe aripa spre interiorul curbei.
In viraj forta centripeta trebuie sa fie egala cu forta centrifuga ca aparatul de zbor sa vireze corect , sa nu derapeze sau sa nu gliseze.
Toate astea sunt intr-o stricta corelare cu viteza de zbor.
Daca vrei sa virezi numai din directie nu vei putea efectua un viraj corect , virajele vor fi de obicei derapate, nici daca vrei sa virezi numai din eleroane nu vei putea vira corect, de exemplu daca brachezi eleroanele la stanga, botul planorului va fugi spre dreapta , se numeste efectul negativ al comenzilor.
Asa ca in viraj trebuie corelate directia si eleroanelor daca vrei sa executi un viraj corect,daca la ampenajul in V directia nu are efect inseamna ca nu a fost proiectata bine sa ca a fost gresit construita.
Sigur ca la un aeromodel e mai greu de pilotat pentru ca nu stai in el , il vezi de la 100-300 metri, intr-un avion unde simti in curometru si vezi orizontul mai vezi si indicatorul de viraj si glisada.
Concluzia : Construiti cu ampeaje clasice NU IN V
Ciao Sorin
#282
Postat 08 June 2014 - 12:37 PM
Daca doreste cineva ceva, de mici dimensiuni, adica accesorii, nu modele complete, sa ma contacteze PM.
Revin destul de tarziu, peste o luna.
#283
Postat 17 June 2014 - 09:40 AM
http://www.rcgroups....d.php?t=2186615
In pagina vanzarii este link la revista unde este descrisa constructia. O adevarata desfatare... offf, timpul asta...
#284
Postat 17 June 2014 - 10:14 AM
Mai sunt si din astea, am si eu o documentatie Gremana, de aripa, din balsa, maricica pe la 1500mm dar cine a avut timp de asta?
Ciao Sorin
#285
Postat 17 June 2014 - 10:19 AM
#286
Postat 22 June 2014 - 05:31 PM
<http://www.youtube.com/watch?v=ocUpZ6djPb4>
<http://www.youtube.com/watch?v=G0IqURpVVgY>
Le-am privit de câteva ori pe fiecare, atât de mult mi-au plăcut. Mi-au plăcut atât modelele, cât şi locul de zbor. Un asemenea loc caut şi eu prin împrejurimi.
#287
Postat 22 June 2014 - 06:10 PM
Loc de zbor ca ala sigur gasesti, dar modele ca alea...
airdream, la 22 June 2014 - 05:31 PM, a spus:
<http://www.youtube.com/watch?v=ocUpZ6djPb4>
<http://www.youtube.com/watch?v=G0IqURpVVgY>
Le-am privit de câteva ori pe fiecare, atât de mult mi-au plăcut. Mi-au plăcut atât modelele, cât şi locul de zbor. Un asemenea loc caut şi eu prin împrejurimi.
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#288
Postat 23 June 2014 - 01:24 AM
Multe din celelelte mai apar pe ebay.de, doar sa urmaresti.
#289
Postat 23 June 2014 - 04:11 PM
Am găsit eu ceva şi pe-aici, dar nu se poate ajunge cu maşina (nu vreau să o distrug).
#290
Postat 24 June 2014 - 02:46 PM
#291
Postat 25 June 2014 - 11:27 AM
Am fost eu la Vulcani. Nu găseşti un deal pe care să urci cu maşina şi ca să-ţi urci toate modelele în spate, e cam nasol.
În plus, dacă intri între dealuri nu mai este acelaşi lucru. Vântul nu mai are o direcţie stabilă, se schimbă continuu, pentru că este influenţat de vârfurile/ termicele din jur. Trebuie găsit un vârf dominant.
Dealul Istriţa ar fi mai bun, dar acolo nu am găsit o pantă potrivită. :angry:
#292
Postat 25 June 2014 - 11:58 AM
uite cateva locuri excelente...
#293
Postat 25 June 2014 - 12:00 PM
Problema este ca de obicei costul zborului, la noi mai mult ca la parapantisti e mai greu sa gasim ce ne trebuie si aproape si accesibil cu masina. Ei sunt dispusi sa mearga mai departe si sa petreaca toata ziua pe deal - oricum trebuie sa anunte zborul, pe cand noi furam dupa servici sau in week-end 2-3 ore pentru zbor.
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#294
Postat 25 June 2014 - 02:32 PM
#295
Postat 25 June 2014 - 03:02 PM
#296
Postat 25 June 2014 - 07:19 PM
Travel Air, la 25 June 2014 - 12:00 PM, a spus:
Apare problema încărcării acumulatorilor. Restul se mai rezolvă: iei numai strictul necesar, te limitezi la un model sau cel mult două. Încărcarea acumulatorilor însă este problema - cheie, dacă vrei să stai o după - amiază.
#297
Postat 25 June 2014 - 07:29 PM
Chargerul nu merge la masina ?
#299
Postat 26 June 2014 - 07:49 AM
#300
Postat 26 June 2014 - 08:16 AM
Panta gasesti si la campie daca cauti cu atentie, in zonele cu ceva dealuri munca cea mare e sa o gasesti pe cea mai buna (acces cu masina, orientare potrivita, iarba exact cat trebuie, lucruri din astea).
airdream, la 25 June 2014 - 07:19 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/