Cafenea planoare orice despre planoare
#1981
Postat 14 April 2020 - 04:15 PM
Samba acum are 490 grame, cu 70 grame balast constand in 4 NiMh si zero plumb. Daca scot NiMh-ul, pun motor de 30g, si acumulator de 100g, am ajuns la 550.
Dar sa cobori sub 500 cere cura de slabire serioasa... plus ca la 12-13 g/dmp - 500g la 40 dmp, cat are un F3RES tipic - deja ceva da cu virgula... electric cu incarcare alara de DLG, suna ca naiba... :unsure:
#1982
Postat 14 April 2020 - 08:15 PM
renatoa, la 14 April 2020 - 04:15 PM, a spus:
Samba acum are 490 grame, cu 70 grame balast constand in 4 NiMh si zero plumb. Daca scot NiMh-ul, pun motor de 30g, si acumulator de 100g, am ajuns la 550.
Dar sa cobori sub 500 cere cura de slabire serioasa... plus ca la 12-13 g/dmp - 500g la 40 dmp, cat are un F3RES tipic - deja ceva da cu virgula... electric cu incarcare alara de DLG, suna ca naiba... :unsure:
Se poate Renato. La modelul de care vorbesc scăpam ușor de 100 de grame. Doar dacă făceam alt fuselaj (originalul era din fibră de sticlă) și mai scăpam de aproape 100 de grame, dar nu am avut interesul ăsta, în schimb i-am mărit anvergura la 2500 cu o piesă centrală.
#1983
Postat 14 April 2020 - 11:48 PM
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#1984
Postat 15 April 2020 - 04:42 AM
renatoa, la 14 April 2020 - 11:54 AM, a spus:
Si Dan, Picaresu motorizat vad ca este dat la fabricant ca ar fi 590g minim, e adevarat ca la 2.5m
Am intrebat pentru ca nu stiu nici un F3RES de 420 grame, darmi-te motorizat... :unsure:
Sper ca nu ma acuzi de incorectitudine. L-am cantarit cu doua cantare. A si zburat un pic si a ramas intr-o bucata. Cred ca totul vine de la balsa, adeziv putin si folia extrem de subtire. Daca vrei reciteste topicul.
Si as mai castiga ceva daca as umbla la ESC si la receptor.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 15 April 2020 - 04:44 AM
#1985
Postat 15 April 2020 - 11:20 AM
La diversele variante de Dynamo am luat decizia sa pastrez acelasi set de nervuri si sa obtin diverse anverguri prin marirea spatierii intre nervuri (partial adevarat, parca la XLS am mai bagat vreo 4 nervuri in zona centrala). Nu prea conteaza la greutate 4 nervuri in plus si lungirea lonjeroanelor cat timp o placa de balsa de 2 mm grosime are in jur de 20-25 grame.
Cat sa fi fost diferenta de greutate? Hai sa zicem cam 10 g balsa si adeziv si un pic de carbon in plus la lonjeron. La care se adauga folia , 50 x 50 cm, un sfert de metru patrat...inca 15 grame. La care se adauga greutatea spoilerului (10 grame servo si inca ceva grame pentru spoiler) si ampenajele un pic marite pentru anvergura mai mare...hai sa rotunjim totul la 50 de grame in plus la Dynamo XLS de 2 m fata de Dynamo normal de 1.5 m.
Si unele grame se pot "recupera", daca ai mijloc de transport adecvat renunti la sistemul de joinere si si de nervuri dublate / triplate / cuadruplate la capete si faci aripa dintr-o bucata si mai salvezi ceva grame.
Si observati faptul ca Bogdan a pus o motorizare cat se poate de light , si la pale si la motor si la ESC si la lipo.
Problema la prototipul ala era de alta natura. A fost chiar primul kit taiat pentru varianta de 2 m proiectat de mine si l-am rugat sa faca o comparatie cu kitul de Dynamo de 1.5 m taiat dupa planurile originale (si care venise pe alta filiera). Si din cate tin minte taiasem piesele de fuselaj dintr-o placa de balsa de 3 mm f usoara (fuselajul era un pic alungit si ampenajele marite ca suprafata). Din ce tin minte nu a avut probleme de integritate la aripa ci a fost necesara un pic de ranforsare in zona din spatele aripii.
Cred ca modelul ala a fost vazut si de mine si de Bogdan ca un fel de "Proof of Concept", hai sa vedem cat de usor putem scoate un motorizat de 2 m, daca se poate sa il aducem la limita inferioara FAI. Si raspunsul a fost "DA , se poate"...pentru ca Dynamo de 1.5 m are suprafata aripii de 27.2 dmp, Dynamo XLS are cam 38 dmp, 38 x 12 = 456 grame. Cu diferenta dintre 456 grame si 428 grame puteai linistit sa bagi si spoiler (ca nu a avut spoiler varianta respectiva) si sa mai ranforsezi pe ici pe colo. E evident ca la 1.5 m NU poti sa obtii limita de jos de incarcare alara permisa de FAI...dar la 2 m SE POATE.
Parca ziceam intr-un topic dedicat modelelor de competitie ca e foarte greu sa obtii limita de jos de 12 gr/dmp cu modele sub 3.5 metri (argumentatia era pentru carbon dar e valabila si aici la balsa). Trebuie sa "cari" un "deadweight" consistent (motorizare / servo / receptor / pack) care variaza intre 100 si hai sa zicem 300 de grame si nu prea variaza liniar cu anvergura.
Sa zicem ca modelul lui Bogdan a fost o exceptie, balsa atent selectionata la taiere si un constructor cu experienta si hardware usor. Ar fi fost interesant de stiut cum s-ar fi comportat modelul in conditii de concurs pe vreme calma (dimineata si seara). Poate nu la un concurs F5J ...dar la un concurs Optimist cred ca avea sanse mari la podium.
#1986
Postat 18 April 2020 - 10:01 AM
Letov_LF-109_Pionyr.jpg (40.17K)
Number of downloads: 15
Aceasta postare a fost editata de popad: 18 April 2020 - 10:05 AM
#1987
Postat 21 April 2020 - 09:50 PM
Mai demult am cumpărat 2 kituri de Dynamo la 2m, m-am chinui și am construit unul acum 4 ani, după ce l-am terminat, mi-am dat seama că aripa este foarte mare pt transportul la câmp, o făcusem dintr-o bucata, 2m și forma ovala, parca mă duceam cu un semicerc pe camp. Greu cu transportul dar și mai greu cu depozitatul , așa că am fost nevoit să îl dau.
Tot căutând pe net un kit clasic de construit cât mă țin ăștia in casa in aceasta perioada, la noi in tara e greu cu astfel de kituri, mi-am adus aminte că mai am un kit de Dynamo. L-am găsit i tr-o cutie, dar aici vine întrebarea mea.
Pot sa modific acest kit, din aripa curbata, sa fac o aripa dreapta și să îi montez și eleroane? Pe primul l-am făcut nemotorizat. Acum as vrea sa ii pun motor, aripa sa o fac ori din 2, ori din 3 bucăți, drepte plus eleroane.
Risc cumva sa nu îl pot zbura, daca ii modific aripa?
E greu sa revin după 4 ani de pauză, incerc sa îmi aduc aminte.
Aceasta postare a fost editata de Zeus: 21 April 2020 - 09:53 PM
#1988
Postat 22 April 2020 - 12:57 AM
Zeus, la 21 April 2020 - 09:50 PM, a spus:
Mai demult am cumpărat 2 kituri de Dynamo la 2m, m-am chinui și am construit unul acum 4 ani, după ce l-am terminat, mi-am dat seama că aripa este foarte mare pt transportul la câmp, o făcusem dintr-o bucata, 2m și forma ovala, parca mă duceam cu un semicerc pe camp. Greu cu transportul dar și mai greu cu depozitatul , așa că am fost nevoit să îl dau.
Tot căutând pe net un kit clasic de construit cât mă țin ăștia in casa in aceasta perioada, la noi in tara e greu cu astfel de kituri, mi-am adus aminte că mai am un kit de Dynamo. L-am găsit i tr-o cutie, dar aici vine întrebarea mea.
Pot sa modific acest kit, din aripa curbata, sa fac o aripa dreapta și să îi montez și eleroane? Pe primul l-am făcut nemotorizat. Acum as vrea sa ii pun motor, aripa sa o fac ori din 2, ori din 3 bucăți, drepte plus eleroane.
Risc cumva sa nu îl pot zbura, daca ii modific aripa?
E greu sa revin după 4 ani de pauză, incerc sa îmi aduc aminte.
Cu siguranță că va zbura dacă-l modifici. Cum ? E altă poveste. ;)
Depinde cât de mult vrei să muncești.
Am înțeles că marea problemă era transportul. În acest caz poți păstra aripa originală construind-o din două planuri de 1000 mm. Așa ar fi mai ușor de transportat. Iei nervura centrală și faci alte două nervuri după ea, din placaj (4 mm tei recomand), care să reprezinte baza celor două planuri. Aliniezi primele 3-4 nervuri cu BA și lonjeron și dai gaură pentru țeavă de carbon. Cele două planuri vor fi unite cu o tijă trecută prin țevi.
La celelalte nervuri dai gaură să treci cablul de servo pentru eleroane.
După ce ai montat planurile (structura), trasezi pe nervuri delimitarea eleroanelor și tai nervurile și BF. Montezi un BF nou, neprofilat pe porțiunea modificată, destul de grosuț să permită montarea eleroanelor. Nu uita să pui colțari. Eleroanele le poți face din placă. O profilezi până se încadrează în geometria aripii.
II. Poți face aripa trapezoidală modificând distanța dintre nervuri.
III. Pentru aripă dreaptă, ar trebui să te iei după o nervură și să refaci tot pachetul de nervuri după ea. Prea multă muncă având în vedere că ai kit-ul întreg.
Spor la meștereală.
P.S. Va trebui să casetezi între nervurile unde vei monta servo și pe unde vei scoate tija de comandă pentru eleroane, altfel nu vei putea folia zona.
#1989
Postat 22 April 2020 - 10:42 AM
In plus... la clasa asta eleronul mai mult ii strica... ai si tu ocazia sa vezi cat de fain se pot lua viraje doar din coada.
Parerea mea...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 22 April 2020 - 10:45 AM
#1990
Postat 22 April 2020 - 02:45 PM
renatoa, la 22 April 2020 - 10:42 AM, a spus:
In plus... la clasa asta eleronul mai mult ii strica... ai si tu ocazia sa vezi cat de fain se pot lua viraje doar din coada.
Parerea mea...
Hai Renato ! 2m în 3 bucăți ? Mai multă muncă, mai multă greutate, etc.
Două planuri, păstrează geometria aripii și sistemul de prindere original că nu-i dificil.
În privința eleroanelor rămâne la alegerea lui. Noi am mai avut discuția asta și nu ai cum să mă convingi că poți face un viraj mai corect doar cu direcție. Dacă vrei un viraj curat, cu cât mai puține pierderi, ai nevoie de eleroane.
#1991
Postat 22 April 2020 - 03:22 PM
Nu e de loc mai multa de nici un fel...
Imbinarea la 1/2 din lungime face ca efortul in joiner sa fie 1/4, deci joinere mult mai subtiri.
Lansarea la sandou cere o imbinare la centru mult mai rigida decat la un model motorizat, prefer sa am doua eforturi de cate 1 kg decat unul singur de 4kg in centru.
Nu vad cum mai pastrezi prinderea originala daca ai rupt aripa chiar pe linia suruburilor de prindere... :unsure:
Inca odata, efortul la prinderea pe fuselaj, la lansare cu sandou este de vreo... poate si 10x mai mare ca la acelasi model lansat cu motor !
Viraj corect... depinde ce intelegem fiecare din el.
Dar daca il fac cu un singur stick, doar pe o axa, fara sa compensez nimic din cealalta, nu mai zic de mestecat la 2 betze, mie imi ajunge corectitudinea asta.
Iar sa adaugi eleroane fara sa pierzi din finetze, asta e greu, si la case mari...
Vorba matale, alegerea lui, dar sa fie in cunostiinta de cauza, adica sa apuce sa zboare macar odata ceva fara eleroane, bine facut in scopul asta.
Radianul, tot asa de arcuit la aripa, l-au prostit imediat cum i-au pus eleroane ;)
#1992
Postat 22 April 2020 - 03:37 PM
2 bucati:
- taiat panoul central in doua, regandit sistemul de prindere pe fuselaj, adaugat doua nervuri placaj
- intarit/inlocuit cel putin o pereche de nervuri, adica a doua la centru spre margini, ca sa aiba in ce prinde tubul de imbinare.
- placare suplimentara pe cel putin doua nervuri de la centru
- tub de imbinare de 5-6 mm
3 bucati
- lasat centru neatins
- netaiat nimic la imbinarea de la primul diedru pentru ca deja aripa e franta acolo
- adaugat o nervura de terminare in fiecare capat al panoului central, poate sa fie si balsa, nu neaparat placaj
- inlocuita placutza care stabileste diedrul cu tub/caseta de imbinare
- tub de imbinare de 4mm
- placari suplimentare la capetele de segment in zonele de imbinare nu sunt o necesitate
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 22 April 2020 - 03:37 PM
#1993
Postat 22 April 2020 - 04:33 PM
#1994
Postat 22 April 2020 - 08:36 PM
renatoa, la 22 April 2020 - 04:33 PM, a spus:
Să mai scriu și io ceva ? Neee...!!! :rofl: :rofl: :rofl:
Doar atât : vedea-te-aș într-un planor, cu instructor, că faci virajele numai din palonier.
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 22 April 2020 - 08:36 PM
#1995
Postat 22 April 2020 - 10:02 PM
Renatoa, am zburat de 3-4 ori, ajutat de un coleg care avea un troliu, la ultimul zbor bătea vântul destul de tare, plutea frumos, dar tot îl îndepărta de mine, sa te vad eu atunci cum aduci pasarea jos fara eleroane, fara motor, întreg și să mai fie și aproape (sau după cum se spune, aterizare la picioare), foarte greu, eu nu am reușit performanța maxima, l-am aterizat cu greu dar la 100m de punctul unde trebuia defapt, mergeam că prostul cu statia in mână și ochii pe sus după planor, până la urmă i-am făcut cunoștință cu iarba, dar a nimerit cu bf într-o piatra, cred că era singura pe tot câmpul. Atunci l-am donat.
Așa că acum nu mai fac Dynamo, am sa fac doar un dinam.
Aripa dreapta, eventual doar vârfurile am sa le ridic câteva grade, o să fie din 2 bucati, mai putina munca, 1m o aripa e perfect, atât are și lungimea fuselajului, eleroane și motor. O sa fie dinam, nu o sa mai fie Dynamo.
Aceasta postare a fost editata de Zeus: 22 April 2020 - 10:03 PM
#1996
Postat 23 April 2020 - 01:18 AM
Dynamo de orice lungime a fost conceput ca o aripa din 3 segmente. Ca la ala de 1.5 m e mai usor sa il tii dintr-o bucata e alta poveste. Dynamo de HK vine cu aripa in 3 bucati si parca toate kiturule taiate de mine aveau decupaje pentru joiner.
Sa indrepti aripa e o prostie. Asa cum a fost conceput de Felipe Vadillo Dynamo e tot ce poate fi mai apropiat de conceptul "Radian din balsa". De fapt stiu eu ceva si mai aproape, aripa facuta cu programul meu si care are o forma eliptica vazuta de sus si o variatie a unghiului diedru continua s dupa o curba eliptica (nu am taiat asa ceva pentru ca stiam ca fara ceva calapoade sau schele de montaj cum sunt alea de la Vesna ar fi extrem de greu de montat si mai ales de infoliat).
Revenim la Dynamo...ii imdrepti aripa = l-ai stricat.
Daca problema e control mai bun la aterizare...atunci scuza-ma dar raspunsul nu e "eleroane". Raspunsul bun e "flaps",,,,sau cel mult "flapsuri si eleroane in configuratia "CROW BRAKING"...dar asta e o fitza care se intalneste la planoarele mari de competitie nu la chestii miici de 1.5-2 m.
Ce e mai important: modul de constructie al bordului de fuga nu prea iti permite sa faci flapsuri sau eleroane.
Raspunsul corect la problema "control mai bun la aterizare" este foarte simplu: SPOILER (de aici si denumirea XLS, eXtra Long with Spoiler).
Pe scurt:
- nu indrepta aripa ca o strici (sa vezi ce injuraturi au luat cand au scos Radian Pro cu flapsuri si eleroane ca toata lumea a zis ca au stricat de tot comportamentul aerodinamic)
- fa aripa din 3 segmente
- pe segmentul central baga fie un spoiler central fie doua pe laterale (in felul asta ai un control mai bun la aterizare, spoilerul central poate deranja un pic fluxul de aer spre profundor si deriva, cu 2 pe laterale e un pic mai bine).
Si mai bine daca ai un kit de Dynamo sau Dynamo XLS mai bine incerci sa tai un kit de aripa pregatit cu programul facut de mine si pus aici pe forum. Sau mai taie un kit de Dynamo XLS ca am pus aici la liber fisierele pentru taiat (e un proiect derivat pentru care am aprobarea lui Felipe Vadillo sa poata fi utilizat in regim comunitar / necomercial).
#1997
Postat 23 April 2020 - 04:11 PM
ViP_Eol, la 22 April 2020 - 08:36 PM, a spus:
Doar atât : vedea-te-aș într-un planor, cu instructor, că faci virajele numai din palonier.
Daca are diedrul unui Dynamo/Radian/F3RES, cu mare drag si fara jena.
Ma asteptam sa ajungem si aici... si nu pricep de ce comparam cum zboara aeromodelele cu cele mari... cand stim ca toate aeromodelele scale imitatie de ASW sboara ca o cisma...
#1998
Postat 23 April 2020 - 04:20 PM
ender67, la 23 April 2020 - 01:18 AM, a spus:
... exerseaza mai mult !
Numai asa ajungi pilot mai bun, cand stii ca o lansare noua inseamna timp, deplasare/aplecare dupa fir, intindere, etc, etc... nu doar o miscare de mansa ca sa dai drumul la motor si sa il inalti fara nici un efort.
Cum poate ca vantul sa indeparteze un model de tine, cand se presupune ca l-ai lansat impotriva vantului ?! Ar trebui sa il aduca inapoi in cel mai rau caz... :unsure:
Iar adusul la picior din motor... ru-si-ni-ca mare... pierzi toata distractia de a-l prinde in mana la aterizare, rar am avut satisfactii mai mari decat in acele momente.
Sincer, de cativa ani de cand cu miscarea F3-RES nu am mai zburat motorizat aproape nimic si am progresat ca pilot mult mai mult decat in anii cu motor, cand nu aveam nici un stress ca imi vine modelul jos in 2 minute. Depinde cum vedem distractia fiecare...
#1999
Postat 23 April 2020 - 09:18 PM
Toate ca toate, până la urmă cam toți au dreptate, cu unele mici excepții.
În primul rând am constatat că există o oarece confuzie de comunicare referitor la aripa dreaptă. Mde, pentru mine, forma aripii (dreaptă, trapezoidală, eliptică, delta, etc) este dată de figura geometrică reprezentată de perimetrul acesteia. Ceea ce ai vrut să zici matale, se pare, se referă la eliminarea unghiurilor diedru.
Pentru că nu-mi aduceam aminte foarte exact ce model este Dynamo, l-am căutat din nou.
Deci:Ai un plan central și două planuri laterale formate din trei diedre.
Văd că ești începător și mă întreb și de experiența în ale construcției. Am spus că ar fi mai simplu să faci aripa din două planuri (bucăți), lucru care, pentru mine, nu ar reprezenta nicio problemă în condițiile în care păstrăm prinderea în cele două șuruburi mediane. Pentru un începător, sarcina ar fi cam dificilă cu risc mare de eșec.
Luând în considerare acest lucru, recomand să faci aripa din trei bucăți - cum a spus-o Renato și Ender.
Acum, structura aripii este concepută, special, fără eleroane. La aripile cu diedru pronunțat eleroanele sunt cam ineficiente (în niciun caz nu strică aerodinamica). Rolul diedrului este de autoechilibrare a înclinării prin creșterea portanței pe planul care e mai jos și scăderea pe planul ridicat.
Continui imediat. :)
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 23 April 2020 - 09:19 PM
#2000
Postat 23 April 2020 - 09:55 PM
Eliminarea diedrului va mări puțin anvergura, dar, pentru că secțiunea centrală nu are diedru, vei pierde din stabilitate. Ești începător, deci ... .
Există posibilitatea păstrării ultimului segment diedru (recomandabil), lucru care-ți permite și montarea unor eleroane.
#2001
Postat 23 April 2020 - 10:00 PM
Deci, dacă te decizi la eleroane (neapărat necesare la eliminarea diedrelor), va trebui să montezi, pe toată lungimea aripii, cel puțin două lise (una extrados și una intrados).
#2002
Postat 23 April 2020 - 10:09 PM
renatoa, la 23 April 2020 - 04:11 PM, a spus:
Ma asteptam sa ajungem si aici... si nu pricep de ce comparam cum zboara aeromodelele cu cele mari... cand stim ca toate aeromodelele scale imitatie de ASW sboara ca o cisma...
Aerodinamica este aceeași, diferența este viteza. Normal că un profil care se comportă excelent la peste 60 km/h (planoare) nu va face același lucru la un aeromodel, unde vitezele sunt, considerabil, mai mici.
Am zburat planor fără eleroane, la Travel. Se comportă bine, dar răspunsul la viraje este net inferior unui planor cu eleroane.
#2003
Postat 24 April 2020 - 01:53 PM
Numarul ala era pe scurt numarul de linii frante pe care le vezi cand privesti aripa de sus respectiv din fata.
0 de sus si 0 din fata insemna o aripa de forma eliptica (0 ...rotunda) si fara o linie aparenta de diedru cand o privesti din fata (adica un fel de Radian, o variatie continua a diedrului dupa o curba eliptica).
1 de sus si 1 din fata era un fel de DLG simplut (o aripa trapezoidala cu un diedru la mijloc).
2-2 era o aripa gen Pulsar 2500, usor de construit: segment central drept si dreptunghiular, urechi drepte trapezoidale montate cu un mic diedru .
3-3 era o aripa gen Pulsar 2000: urechiel erau si ele frante si cu un mic diedru
4-4 era o aripa gen Dynamo, cu 4 segmente aparente si montate cu diedre.
N-am mers mai sus de 4 ca si asa pentru unii e greu de construit si o aripa de Dynamo.
Mai ales ca programul accepta si combinatii hibride gen 0-4 (adica de sus se vede o aripa eliptica dar din fata ai 4 discontinuitati la diedru). Sau alte combinatii interesante...dar asta gen 0-x par a fi mai naturale.
Ca sa fiu sincer, aripa de Dynamo e mai degraba gen 0-4 (e cam rotunjita privind de sus si cu 4 segmente pentru diedru).
Nu fac reclama programului, doar dau niste explicatii suplimentare pentru cei care se incumeta sa il foloseasca in aceste timpuri de izolare. Pare el simplut la prima vedere dar are potential, in spatele lui e o gramada de "reverse engineering" facut pe modelele Pulsar si Trotter si Element (ultimele doua de la CLM Pro).
#2004
Postat 24 April 2020 - 01:58 PM
ViP_Eol, la 23 April 2020 - 10:09 PM, a spus:
Am zburat planor fără eleroane, la Travel. Se comportă bine, dar răspunsul la viraje este net inferior unui planor cu eleroane.
Nu zice nimeni sa zbori un planor de 3-4 metri fara eleroane in conditii de competitie. Problema care se pune e ca la o anvergura de 1.5-2 m si niste greutati in zona 300-400 grame nu prea are sens sa te complici cu eleroane. Bagi degeaba 50 de grame in model si strici bunatate de aerodinamica a aripii ...ca sa obtii ce? Un control mai bun in viraje? s-a dus naibii tot avantajul unui control pentru vanarea termicii daca in rest ai ingreunat modelul si i-ai alterat aerodinamica...
Parerea mea...de 2 centi. ca nu prea le zbor.
#2005
Postat 26 April 2020 - 04:37 PM
Intr-adevar, făcând aripa dreapta, fără unghiuri diedre, se mărește anvergura, poate cu 2-3 cm, nu știu, nu am calculat. Am sa fac un singur unghi diedru, așa am spus și mai sus, vârful aripei.
Chiar daca sunt demult în acest hobby, mă consider foarte începător, de asta v-am rugat sa îmi dați câteva sfaturi, până acum am construit doar două kituri de balsa și 3 de spuma.
Am construit un dynamo, a ieșit binișor, l-am zburat, nu îmi place fără eleroane, parca as zbura pe semi-auto, nu mă atrage, fiecare cu ale lui, și da, sunt conștient că am și carne in frigider că desfigur un kit de Dynamo, unii s-au gândit cum sa îl construiască și altul îl strica. Adică " unul aruncă o piatra( eu) și alții se chinuie...."
Nu știu dacă mă interesează atât de mult că o să iasă cu 50-100 g mai mult, sunt modele care au 700-900 Gr la 2m.
#2006
Postat 27 April 2020 - 01:25 PM
Cel puțin, eu nu te cunosc; nu știu ce experiență ai și m-am luat după ce ai scris.
Partea cu "eleroane", sau fără, este o polemică mai veche și ține mai mult de nostalgie și nu de realitatea aerodinamică a unui aparat de zbor. Înțeleg această nostalgie și "păcatul" de a modifica modelul și de a-i pune eleroane, dar eliminarea diedrelor și în acest context, confecționarea eleroanelor îi vor îmbunătăți calitățile de zbor chiar cu maxim 50 grame în plus - nu ai nevoie de servo mai mari de 9 grame pentru că efortul, pe eleroane, nu este foarte mare, dar cum scriam anterior, este obligatorie montarea a cel puțin două lise (băieții le mai spun lonjeroane secundare).
Spor la meșterit.
#2007
Postat 27 April 2020 - 01:25 PM
Cel puțin, eu nu te cunosc; nu știu ce experiență ai și m-am luat după ce ai scris.
Partea cu "eleroane", sau fără, este o polemică mai veche și ține mai mult de nostalgie și nu de realitatea aerodinamică a unui aparat de zbor. Înțeleg această nostalgie și "păcatul" de a modifica modelul și de a-i pune eleroane, dar eliminarea diedrelor și în acest context, confecționarea eleroanelor îi vor îmbunătăți calitățile de zbor chiar cu maxim 50 grame în plus - nu ai nevoie de servo mai mari de 9 grame pentru că efortul, pe eleroane, nu este foarte mare, dar cum scriam anterior, este obligatorie montarea a cel puțin două lise (băieții le mai spun lonjeroane secundare).
Spor la meșterit.
#2008
Postat 27 April 2020 - 02:18 PM
Problema e cum faci eleroane la o structura care nu a fost conceputa pentru asa ceva, vezi imaginea de mai jos (scuzati logo-ul de RCgroups, am cautat pe net si era cea mai sugestiva imagine).
Daca tii mortis sa pui eleroane trebuie procedat in felul urmator:
- ultimele 3 segmente montate fara diedru, poti sa mai reduci din nervurile dublate de la capete (practic intre segmente sunt cate 4 nervuri si cred ca sunt numerotate si consecutiv, ceva gen 5-6 si 13-14 si chestii de genul asta)
- in zona eleronului taiat nervurile si prinse resturile de nervuri pe o bagheta de balsa
- eventual ranforsata aceasta bagheta cu o fasie de carbon de 3x0.5 mm (era livrata in kit din ce tin eu minte)
- pentru elereron ar fi de preferat sa folosesti profil tringhiular special pentru suprafete de control, va iesi mult mai rigid (mai ales daca folosesti folie de laminat).
Oricum la un model de 500 grame nu sutn ijcarcari prea mari in aripa.
Fisiere atasate
-
thumb-SAILPLANE-RCG.jpg (45.77K)
Number of downloads: 21
#2009
Postat 27 April 2020 - 05:39 PM
Sa ma bag si eu in seama, la acest planor cea mai simpla varianta ar fi sa imparti aripa in doua sa o poti demonta de la incastrare.
Presupune cel mai mic efort si e cel mai usor de realizat , adauga cea mai mica greutate (fata de aripa din 3 bucati ) .
Eleroanele nu isi au rostul la acest model.Ca sa nu mai vorbim de complicatiile si modificarile care le implica montarea eleroanelor.
Vrei cu eleroane? Construieste un model care are eleroane.Sunt destule.
Bafta Ciao Sorin
#2010
Postat 27 April 2020 - 07:01 PM
SORIN CAIUS, la 27 April 2020 - 05:39 PM, a spus:
Sa ma bag si eu in seama, la acest planor cea mai simpla varianta ar fi sa imparti aripa in doua sa o poti demonta de la incastrare.
Presupune cel mai mic efort si e cel mai usor de realizat , adauga cea mai mica greutate (fata de aripa din 3 bucati ) .
Eleroanele nu isi au rostul la acest model.Ca sa nu mai vorbim de complicatiile si modificarile care le implica montarea eleroanelor.
Vrei cu eleroane? Construieste un model care are eleroane.Sunt destule.
Bafta Ciao Sorin
Hop și tu. :rofl: :rofl: :drinks: