Modelism - RHC Forum: Cafenea planoare - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 74 Pagini +
  • « Prima
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Cafenea planoare orice despre planoare

#1051 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 August 2016 - 03:51 PM

Vezi postareaMADA, la 16 August 2016 - 11:50 AM, a spus:

Vezi aici, modelul Stark:
http://www.ldmodels.com/En_price.php
Costa 350 € varianta cu Dbox, dureaza cam 2 saptamani sa ti-l faca. Platesti si la vama ceva dar nu dramatic.


Nu e deja pretul, din start, destul de dramatic ? :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#1052 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 16 August 2016 - 06:47 PM

Multe variante, multumesc.

DLG Radina produs de NAN - pare ok, doar ca nu prea m-as baga la bricolat ampenajele.. ma mai gandesc.
Apollo nu, Cumulus da, prin prisma pretului.
Tichy o sa-l vad la Mack. Da un semn cand il scoti la maiden :)

Nu mi-e clar cum e cu kiturile lui ender, ne auzim pe PM

Stark-ul cade din cauza pretului.
0

#1053 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 16 August 2016 - 07:10 PM

Vezi postarearenatoa, la 16 August 2016 - 03:51 PM, a spus:

Nu e deja pretul, din start, destul de dramatic ? :)


Depinde ce iti doresti: sa ai un DLG sau sa te amagesti ca ai un model gen DLG.
Modele lucrate cum trebuie si mai ales care zboara asa cum trebuie in categoria respectiva nu o sa gasiti la 150 euro dar e nevoie de timp sa sa convinga fiecare de asta.
Referintele lui icss erau HK si Hyperflight. Fata de Hyperflight eu zic ca i-am dat o recomandare mai ok si este testata.
Despre HK nu are sens sa discutam in domeniul planoarelor.
0

#1054 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 16 August 2016 - 07:22 PM

Foarte probabil ca ai dreptate, dar nu am bugetul asta pentru un DLG.

Suprinzator, dar anul acesta DLGul a fost clasa dominanta pentru mine.. daca o tin asa, la anul poate gasesc resursele pentru un DLG >300e

Aceasta postare a fost editata de icsss: 16 August 2016 - 07:23 PM

0

#1055 Userul este online   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2305
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 16 August 2016 - 07:41 PM

Vezi postareaMADA, la 16 August 2016 - 07:10 PM, a spus:

Despre HK nu are sens sa discutam in domeniul planoarelor.

Depinde: eu am lut DLG-ul compozit de 1.5 m cu disser la 170 de euro ..mai mult decat decent. Singura chesti e ca e profil Drela ... in rest e bine lucrat. si un AUW de 285-290 g e mai mult decat OK.
0

#1056 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8318
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 August 2016 - 09:27 PM

Nu am zburat DLG (am avut doar tentative) dar am vazut la altii. Am ajuns la concluzia ca e o categorie grea, dificila, cum vreti voi sa-i ziceti.

Adica un model slab nu face doi bani, un model modest e frustrant, abia un model de top incepe sa fie OK si nici cu un model de top nu e totul roz, depinde de vreme, cat de sus il lansezi, etc.

Ii pui carlig pe burtica, lansat la sandou ai garantat peste 50m si orice DLG devine o placere, chiar si cele modeste, tot mai ciupesti cate o termica.

Asta e parere de ne expert.

Vezi postareaMADA, la 16 August 2016 - 07:10 PM, a spus:

Depinde ce iti doresti: sa ai un DLG sau sa te amagesti ca ai un model gen DLG.

0

#1057 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 16 August 2016 - 09:31 PM

Vezi postareaender67, la 16 August 2016 - 07:41 PM, a spus:

Depinde: eu am lut DLG-ul compozit de 1.5 m cu disser la 170 de euro ..mai mult decat decent. Singura chesti e ca e profil Drela ... in rest e bine lucrat. si un AUW de 285-290 g e mai mult decat OK.


Da, ai luat de la HK un model tip DLG.
0

#1058 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 August 2016 - 10:13 PM

Unii vrem sa petrecem niste clipe placute...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#1059 Userul este online   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2305
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 01 September 2016 - 09:19 PM

Planorul Sigma apare ca fiind pe stoc in depozitul din Olanda, la un pret sub 300 de euro:
http://www.hobbyking...Warehouse_.html
Prima impresie: tehnologia de la DLG (GF/disser pe polistiren extrudat si vacuumat, ampenaje de rohacell) folosita la un planor de 2m motorizat (cu profil Drela AG35/36/37).
Pretul este similar cu un Pulsar 2000, greutatea echipata ar trebui sa fie tot pe acolo. Daca e corect executat probabil si performata ar fi tot pe acolo(ma rog, nu intram in comparatii de finete AG35 un diedru cu AG25 doua diedre ...si flapsuri). Cu putina indeminare se pot taia si monta si flapsuri.
Singurul aspect negativ pe care il vad este aripa de 2m dintr-o bucata (nu e problema la transport ...dar poate fi la stocare). Asta e si motivul pentru care zic deocamdata PAS.
0

#1060 Userul este online   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2305
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 03 October 2016 - 08:15 PM

In sfarsit Element 2m apare la vanzare (dar tot "soon"):
http://www.clm-pro.c...f/element-2-arf
Pretul e cel pe care il stiam de la lotul pentru Australia (480 de dolari)...
Putin cam scump daca il compari cu Pulsr care e in zooa 330-350 de euro daca tin bine minte.
Pentru doritori pot s pun la vanzare 2-3 kituri de Element 2m (unul dintre ele electro) ...cu compozite de la CLM-Pro si balsa taiata in Romania din fisierele de la CLM-Pro.
0

#1061 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 03 October 2016 - 08:35 PM

Au luat-o razna...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#1062 Userul este online   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2305
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 03 October 2016 - 08:56 PM

Vezi postarearenatoa, la 03 October 2016 - 08:35 PM, a spus:

Au luat-o razna...


La pret...da. Pretul asta il stiam de ceva vreme de cand am vazut in lucru lotul pentru Australia.
Pe de alta parte Element 2m e comparabil cu Pulsar 2000: tot 2m, tot AG25-26, aceeasi coarda.
Planform un pic diferit (nu stiu daca am spus in topicul dedicat ultimei vizite la CLMPro dar cand am discuta cu d-l Prpovic mi s-a confirmat faptul ca proportia segmentelor de la element 2m este data de "taietura de aur").
Dar calitativ (si la compozite, si la executie) nu e foarte departe de Pulsar (doar ...altfel).
Si mie pretul mi sa pare cam mare...asta e pret de 2.5-2.7 metri anvergura.
In alta ordine de idei ...sptamina asta iar am o instalare de software in Croatia si am decis sa merg iar cu masina ...si in felul asta pot sa trec iar pe la CLM Pro.
Daca vreti ceva de la ei va rog sa ma anuntati (eventual sa pot sa vorbesc inainte cu 2-3 zile sa fim siguri ca au pe stoc chestiile dorite). Daca nu ... ma limitez la tocul lor de B-grade de d-box-uri si eventual de fuselaje si boom-uri.
0

#1063 Userul este online   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2305
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 04 October 2016 - 09:06 PM

Uite la ce sunt folosite fuselaele CLM-Pro:
https://www.youtube....h?v=5CtfRLk0QQk
https://www.youtube....h?v=ykmUDXaptY4
"First try of endurance flight with our solar glider : 258km and 6:50 hours"
Imprimare 3D cu PEt cu ceva carbon (deci nervura are maxim 28 cm), celule fotovoltice, fuselaj CLM-Pro....
Se baga cineva sa facem un UAV din asta cu aplicatii civile si militare?
20W 12V 54CM x 28CM Photovoltaic semi flexible Solar Panel With 3M Cable la 41.5 USD
http://www.banggood....-p-1087355.html
80W 12V 880mm x 540mm x 2.5mm Photovoltaic semi flexible Solar Panel With 3M Cable la 115 USD (probabil trebuie taiat pe jumatate)
http://www.banggood....-p-1087348.html
0

#1064 Userul este online   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2305
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 04 October 2016 - 09:21 PM

Apar si planoarele 3d printed:
https://youtu.be/eOKrZ9HdIiA
https://youtu.be/qT2nc_uKL-M
https://youtu.be/WybdHetRQzY
www.3DprintedRCplanes.com
Pentru ca incepe sezonul rece cred ca sunt mari sanse sa fac mai intai o aripa imprimata 3d si dupa aia matritele de compozit.
Modelele STL pe bucati ale aripii le am deja (programul care calculeaza matritele poate salva si pe bucatide 5 sau 10 cm sau cat vreau eu)...lucraam in ultima vreme la modelarea balamalelor petru suprafetele de comands (care vor fi chiar balmle in toat regula cu ax tija de carbon).
0

#1065 Userul este online   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2305
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 04 October 2016 - 09:24 PM

Tot eu..tot cu planoar imprimate 3D ... am gasit acum catva timp un UAV cu fisierele complete, gata de tiparit.
Aripa tiparita a fost testata pe un Easystar.
http://www.thingiver...om/thing:334271
http://www.thingiver...om/thing:298701
0

#1066 Userul este online   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2305
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 04 October 2016 - 10:09 PM

Si daca tot am pomenit de proiectul meu "ultrasecret" de aripa tiparita 3D pot sa va dau ceva detalii suplimentare:
- proiectul de aripa este SynerJ (http://www.rcgroups....d.php?t=2255186)
- mai aveam o varianta de la aripa de mai sus dar cu anvergura de 3.2 m
- bucatile tiparite au latimea de 10 cm
- tiparirea se face cu PLA, duza de 0.2 mm (sper ca maine sa am timp sa pun noul cap de imprimare ... am facut trecerea de la 0.4 mm la 0.3 mm cat e acum si bag 0.2 mm pentru tiparire aripa)
- nu ma complic cu super modele sofisticate de armaturi asa cum e la Kraga, in "feliile" de aripa de 10 cm dau gauri patrate pentru tijele de carbon si infill special 3D (pentru detalii suplimentare gogu' Cura Type A infill).
- la ce lucrez acum este importul segmentului STL "brut" in Openscad in care pot sa programez reuniuni si diferente de paralelipipezi / cilindri / conuri si alte minuni ...asta pentru suprafetele de control, locasuri pentru servo, gauri pentru sistemul de prindere si alte subtilitati
- prototipul va fi cu fuselaje de la CLM_pro (tipurile 131 si 132)...
- la final si fuselajul si boom-ul vor fi tiparite .... iar nu ne complicam sa facem ceva de la 0 ci luam ceva gata facut:
http://www.rcgroups.....php?p=34447700
- pina la urma cred ca tiparesc si un boom, segmente conice de 10 cm inaltime care sunt in prelungire si care vor avea in interior 4 canale cilindrice, 2 pentru tije de carbon care asigura rezistenta si doua pentru cablu bowden
- tinte de incarcare alara: 25 gr/dmp pentru fuselaje CLM-Pro si 30 gr/dmp pentru cele tiparite
- problema e sa scoatem aripa cat mai usoara...ca la rezistenta nu vor fi probleme:
https://youtu.be/8lzodjTOMhU
Nu da prea multe date despre cum e facuta dar din ce da pare a fi fezabil:
"The complete 2M wing has a surface area of 750 sq.in and with all 3 spars fitted, weighs in around 1.3kg!"
750 sq in e cam 48 dmp... hai sa zicem 50 dmp... 1.3 kg numai aripa ... 26-27 grame / dmp. Cu o duza buna de 0.2 mm si un infill 3D bun se poate scoate aripa mai usoara...
Barcelona UAV e chiar interesant ... a scos ceva de dimensiunea Easystar cu o greutate comparabila (anvergura 1500 mm, lungime 1000 mm, AUW 845 de grame):
http://www.jamesdyso...3d-printed-uav/


0

#1067 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 05 October 2016 - 07:26 AM

Cele 6 ore sunt mizilic, uite 81 ore, banuiesc ca e recordul... adica a zburat 3 nopti numai pe baterie ;)

https://www.youtube....h?v=8m4_NpTQn0E

Vezi postareaender67, la 04 October 2016 - 09:06 PM, a spus:

...Se baga cineva sa facem un UAV din asta cu aplicatii civile si militare?


M-am bagat acum vreo 2 ani la asa ceva... si cam stiu cu ce se mananca... poti sa uiti de panourile de la BG, nu te uiti la grosime si greutate ?
Sa faci pe banii tai ca sa demonstrezi cuiva ceva nu prea are haz, stim ca se poate... asa ca obtine tu intai aplicatia aia militara, si eu ma bag.
Vorba lui Jerry Maguire: Show me the money ;)

PS: vezi ca ai concurenta puternica, vezi ce posta azi MIG-29 ;) si ala e pro adevarat, nu din ala partener aacr ;)

Cu printatul 3D, nu inteleg excitarea... materialul ala are numai dezavantaje, e greu si e moale.
Inteleg ca e o moda, dar nici chiar asa... vad unii fac suporturi de motoare care se incalzesc la 60 grade si apoi se mira ca "li se inmoaie" :p
... cu picioarele pe pamant ...
0

#1068 Userul este online   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2305
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 05 October 2016 - 10:21 AM

Excitarea vine din faptul ca e 15 euro kg de PLA si o imprimanta decenta cam 250 de euro.
Au inceput sa apara de vanzare modele STL pentru avioane maricele,vezi exemplele de mai sus Kraga si Barcelona UAV de 1500 mm.
Modelul 3D ''brut'' al aripii il aveam gata de cand am facut programul pentru matrite dar modificarea lor pentru elemente aditionale era prea complicata (am spus stop masina in momentul in care am ajuns sa fac gauri de pozitionare la matrita).
Cand am proiectat piesele tiparite 3D pentru balsificator am gasit solutia eleganta si pentru problema asta. Stiam ca OpenSCAD poate fi folosit la modelarea prin program a formelor 3D ... nu stiam ca poate importa si elemente CAD deja existente fie 2D sau 3D (importa fisiere DXF si STL).
Asa ca am solutia foarte eficienta: calculez bucatile de 10 cm latime de aripa cu programul meu, le import in OpenSCAD si aici le ajustez pentru gauri de pozitionare / lonjeroane / canal fir servo / balama / canal horn si tot ce mai e nevoie.
Si mi-am propus ca obiectiv o aripa cu greutate comparabila in tehnologia compozit ( ideal ar fi de pina la 1 kg).
Imprimanta mea 3D are o precizie de 1/100 mm si duza de 0.2 mm. Pot sa fac bucatile de aripa f precise si f usoare, sa merg pe un infill de 2%. Cred ca pot sa fac un calcul destul de exact si al greutatii, programul de matrite calcula suprafata si volumul aripei si estima greutatea (greutatea spumei era data de volum si a compozitului de suprafata) Chiar voi face azi o estimate sa vad ce greutate are aripa de SynerJ cu infil de 2% ... sa vad daca merita.

Aceasta postare a fost editata de ender67: 05 October 2016 - 10:23 AM

0

#1069 Userul este online   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2305
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 05 October 2016 - 12:28 PM

Aripa de SynerJ (anvergura 3.84m coarda centrala 24.8 cm) are un volum de 0.00759255 m3 si o suprafata (extrados + intrados) de 1.56113 m2.
PLA are 1.25 g/cm3 ... deci 1250 kg/m3.
Greutatea unui infill de 2% la volumul asta este de 189.814 g.
Greutatea suprafetei facuta in doua straturi de cate 0.2 mm (cred ca 0.4 mm e suficient) este de 780.564 grame.
Total 970 de grame numai PLA ... fara tijele de carbon.
Pot sa merg pe un infill de 3% ca nu mai conteaza prea mult 100 de grame in plus.
Si la 3% infill in clip se vedea cum se urca cu picioarele pe segmentul de aripa.
Un mic calcul rapid:
- 1000 grame aripa
- 150 grame tije de carbon
- 150 de grame servo
- fuselajul de Pulsar 3200 (asta e cel mai "tanc" pe care il am) e cam 800 de grame echipat (cu GliderDrive, con, baterie si esc)
...total cam 2.1 kg la hai sa zicem 75 dmp ... cam 28 gr/dmp. Daca fac suprafata exterioara cu un singur strat iese mai usor cu 400g si incarcarea alara cam de 23 gr/dmp.
Pe hartie iese socoteala .. se poate face o aripa performanta tiparita 3D.
Singura problema pe care o vad este timpul de imprimare: viteza uzuala de imprimare la duza de 0.3 mm e 50 mm/secunda... am mers pina la 100 mm/sec dar cam da rateuri (nu se poate topi PLA indeajuns de repede). S-ar putea sa nu fie asta o problema la duza de 0.2 mm (volumul unui "carnat" de aceasi lungime ptr 0.2 mm e mai putin de 1/2 comparativ cu ala de 0.3 mm). Deci pe secunda pot tipari 0.2 mm * 0.2 mm* 3.14 / 4 * 100 mm = 3.14 mm3. 1 kg de PLA are 0.8 l = 800k mm3... deci cam 255k sec = 70 de ore de imprimare minim . In regim de hobby cam 2 saptamani.
0

#1070 Useril este offline   victoras_h 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1102
  • Inregistrat: 11-December 05
  • Gender:Male
  • Location:Irving, Texas

Postat 10 October 2016 - 07:56 PM

Am o intrebare destul de generica, despre planoare.

La un planor usor dar mai maricel (2.5m anvergura), daca e o cerinta sa pot sa-l prind in mana la aterizare, care varianta m-ar avantaja, sa-l incetineasca mai tare: RES sau REF (spoiler sau flaps). Sau ar trebui sa ma gandesc si la varianta full cu eleroane?
0

#1071 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 10 October 2016 - 09:52 PM

Oricare din ele nu fac decat sa il franeze de la +30-40 km la cat mai aproape de stall speed, care nu cred sa fie sub 25 km...
Fara un vant apropiat de stall speed nu prea m-as risca sa prind minim 1kg si 2.5m venind spre mine cu 20 km la ora...
Sau, daca ai curaj si exersat cu modele ieftine, manevra cobra... iti poate reduce viteza si pana la zero pentru o fractiune de secunda... permitand si prinderea de monstrii de 2kg si 3m

Fisiere atasate


... cu picioarele pe pamant ...
0

#1072 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 10 October 2016 - 10:00 PM

Cam cum face asta aici... vii cu el la genunchi, si il inalti brusc la verticala... si te rogi :)


... cu picioarele pe pamant ...
0

#1073 Useril este offline   victoras_h 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1102
  • Inregistrat: 11-December 05
  • Gender:Male
  • Location:Irving, Texas

Postat 10 October 2016 - 10:08 PM

Interesant. Cred ca sincronizarea e cheie la manevra respectiva.

Ma gandeam daca sunt sanse sa-l print de bot, cum vine un DLG.
Acuma socoteam ceva usor de tot, un Pulsar de 2.5m, de exemplu, care se spune ca ar avea 650g max gata de zbor.
0

#1074 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 10 October 2016 - 10:11 PM

si cu flapsuri tot sincronizarea este cheia... ca flapsurile nu le tii actionate la nesfarsit, ca ti-l aduce in angajare... in clipa aia trebuie sa fie in raza de apucare a mainii.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#1075 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 11 October 2016 - 05:48 AM

Filmul e cam asa:
- vii cu el planat cit mai incet iti permite configuratia
- cind e cam la 3m distanta, lasi statia din ambele miini si te arunci deliberat sa faci priza pe bot cu ambele miini
- cind simti ca l-ai prins, incerci sa il amortizezi cit mai lung ai cursa la miini

Trebuie sa vii cu vintul din spate.

Aceasta postare a fost editata de vlad1: 11 October 2016 - 05:51 AM

0

#1076 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 11 October 2016 - 05:58 AM




Modelul are 3,2 m si are 1700 g ,l-am prins in mana doar cu ajutorul flapsului :drinks:
0

#1077 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 11 October 2016 - 08:49 AM

Atentie la pulsar 2.5, are un fuselaj extrem de fragil !
Am crapat gelcoat-ul la al meu doar strangand mai tare de sub aripa la o lansare mai vanjoasa... :(
As zice sa iei un T122 de la clm-pro, exista dealer US, exista si stoc in tara, poti lua in decembrie, se potriveste boom-ul de p2k5 pe el, si sa ai un al doilea fuselaj de tavaleala.
Asta implica sa nu lipesti boom-ul, si chiar nu te sfatuiesc, cu un strat de scotch de hartie il potrivesti sa intre autoblocant ca la segmentele de unditza, si apoi un al doilea strat de scotch transparent pe deasupra nu mai misca din loc, dar se rupe scotch-ul in loc sa se rupa coada la o adica ;) Si asa ai fuselaj cu boom interschimbabil ;)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#1078 Useril este offline   victoras_h 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1102
  • Inregistrat: 11-December 05
  • Gender:Male
  • Location:Irving, Texas

Postat 12 October 2016 - 05:49 AM

ok, tinem cont de un fuselaj de la clm-pro. Am vazut ca au dealer si aici, am dat de un site si au si ceva topic pe rcgroups.

Inca nu m-am decis la dimensiune, stiu doar ca as ramane la un Pulsar.


2.5-ul pare suficient de mare si cred ca nu ar fi problema sa incapa in masina (http://www.espritmod...ro-ref-arf.aspx)

In schimb si cel de 2m e tare frumos, cel albastru (http://www.espritmod...2e-pro-arf.aspx) dar e varianta cu eleroane. Nu cred ca ar fi neaparat nevoie. Este si un 2m REF dar e rosu cu galben :unsure:


In afara de cum arata si cat de usor e de transportat, ar trebui sa consider si altceva la 2m vs 2.5m ?
0

#1079 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 12 October 2016 - 10:11 AM

Poate ca e cam scump la esprit :)
Din pacate traiesti departe si te omoara transportul, dar aici il poti lua la 350 eur din Germania, cel de 2.5m, nu 600$ cat e la esprit...
Evalueaza cat ar costa si cat de fezabil este sa iei pe avion o cutie de 1m lungime la intoarcerea din iarna.

Sau, ce ar fi sa incerci sa construiesti... o aripa din noua clasa populara de 2m, cu lansare la zgarci... pusa pe un fuselaj de la CLM-PRo... iese sub 200.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#1080 Userul este online   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2305
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 12 October 2016 - 11:20 AM

Vezi postarearenatoa, la 12 October 2016 - 10:11 AM, a spus:

Poate ca e cam scump la esprit :)
Din pacate traiesti departe si te omoara transportul, dar aici il poti lua la 350 eur din Germania, cel de 2.5m, nu 600$ cat e la esprit...
Evalueaza cat ar costa si cat de fezabil este sa iei pe avion o cutie de 1m lungime la intoarcerea din iarna.

Sau, ce ar fi sa incerci sa construiesti... o aripa din noua clasa populara de 2m, cu lansare la zgarci... pusa pe un fuselaj de la CLM-PRo... iese sub 200.

Pai daca "intoarcerea din iarna" e din Romania poti sa vezi la mine(eu sunt din Ploiesti) gama aproape completa de fuselaje CLM-Pro (cred ca poti sa iti dau si un 122 cu boom...ca am 3 bucati) ... si/sau un kit de Element 2m ... si/sau kit de Dynamo (anvergura normala 1.5 m dar si variantele personale de 1.8 si 2 m).
La 122 poti sa pui doua boom-uri, unul mai scurt de 700 mm sau unul mai lung de 970 mm ...cu cel de 700 mm nu ar trebui sa ai probleme sa il pui in bagaj.



0

Arata acest topic


  • 74 Pagini +
  • « Prima
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro