Renault Traffic HO pe șine
#1
Postat 24 August 2010 - 06:31 PM
Foarte placut impresionat de jucaria prezentata de sesancave pe forumul lokomotiv, am decis ca este momentul sa imi fac propria masinuta care sa ruleze pe diorama de la Slobozia. Am ales dintre masinutele din colectie, o dubita ceva mai incapatoare avand in vedere mascarea motorului si a accesoriilor electrice pe care le voi folosi. Am ales una galbena pentru ca va cadra perfect cu imaginea unui vehicul fie de intretinere, fie postal.
Din pacate, din toata magazia mea de mini motoare electrice, nici unul nu coresounde cerintelor. Toate se alimenteaza la tensiuni intre 3 si 5 volti fapt care conduce la imprimarea unei viteze exagerate a vehicului. Stiu ca exista modelul acesta de motor alimentat la 12 volti, pentru ca am unul similar in Black Anna, dar nu intentionez sa o devalizez, asa ca acest proiect va ramane in asteptare pana /daca fac rost de un motor bobinat pentru 12 volti…Asa cum este dotat acum, vehiculul functioneaza perfect … in digital, unde viteza poate fi stabilita mai usor comparativ cu alte vehicule, dar in analog, fuge exagerat de tare pe diorama… dupa cum se vede in filmul urmator>>> http://trenulete.inf...c-h0-home-made/
http://i282.photobucket.com/albums/kk262/CMF-ialomita/Atelier/Renault%20Traffic/th_CRIM0015b.jpg http://i282.photobucket.com/albums/kk262/CMF-ialomita/Atelier/Renault%20Traffic/th_IMG_0002.jpg
#2
Postat 25 August 2010 - 10:53 AM
#3
Postat 26 August 2010 - 06:39 PM
http://trenulete.info/renault-traffic-ho-p...-partea-a-doua/
Astazi am facut iluminatul. Mai intai am confectionat greutatile atat prin exterior, sub platforma sasiului, cat si in interior, astfel incat am adus jucaria la 100 grame ca sa stea bine pe linii. In spate am ingreunat masinuta cu alte bucati de plumb chiar si in dreptul axului melcat, astfel incat aderenta sa fie cat mai buna.
Trebuie sa mentionez ca fantele pentru osii nu sunt perfect perpendiculare. Ele sunt in lateral mai adanci astfel incat, sub presiunea arcurilor de contact (facute din corzi elastice de chitara), osiile se aseaza mai bine pe neregularitatile sinei. Pe contragreutatea principala, cea din interior, am plasat prin lipire cu banda dublu adeziva, placuta cu ledurile si rezistentele luminilor de pe spate. Pe laterala greutatii sunt placute de circuit care intra fest intre lamele lipite pe partea de jos. Astfel, mecanismul de iluminare impreuna cu greutatea se pot indeparta cu surinta numai prin tragere iar contactul electric se face prin lamele elastice de cupru intre greutate si partea de jos, cutia motorului. Am gandit astfel tocmai pentru ca masinuta trebuie sa fie complet demontabila, pentru a se putea interveni oricand pentru curatarea sau schimbarea motorului. Practic in afara de cutia motorului, nici o alta piesa nu este lipita. Toate greutatile se prind cu suruburi.
Pentru faruri, in fata, am facut o placa de circuit cu doua SMD-uri si un rezistorde 820 ohmi, inseriate, placa ce intra intr-un locas din sasiu si ale carei fire preseaza si ele pe lamele de contact preluand curentul necesar.
http://i282.photobucket.com/albums/kk262/CMF-ialomita/Atelier/Renault%20Traffic/th_Renault-05.jpg http://i282.photobucket.com/albums/kk262/CMF-ialomita/Atelier/Renault%20Traffic/th_Renault-06.jpg
Film cu rularea in probe a monstrului
http://i282.photobucket.com/albums/kk262/CMF-ialomita/Atelier/Renault%20Traffic/th_Renault-13.jpg
Dupa ce am inceput sa lucrez la micuta mea drezina Ford Traffic, am cautat pe net sa vad daca exista asa ceva si am gasit pe diverse forumuri si situri nenumarate imagini cu drezine, marea majoritate pe linii inguste. Va prezint si voua aceste imagini precum si linkurile catre siturile respective, oentru cei ce doresc sa se documenteze mai bine.
http://trenulete.inf...ezine-pe-linii/
#4
Postat 27 August 2010 - 04:56 AM
Un adeziv, zic eu interesant, pentru bijuteriile pe care le faceti:
http://www.micromark.com/LIQUID-PSA-4-OZ-A..._campaign=10035
Multa, multa bafta.
#5
Postat 28 August 2010 - 02:38 PM
Renault Traffic HO pe șine – partea a treia
Am resuscitat motoarele de SlotCar pe care le aveam in dotare prin rebobinarea lor. Practic am rebobinat cate unul din fiecare model caci avea doua tipuri. Unele chinezesti de la masinute mai prapadite si unele nemtesti, ceva mai de Doamne-ajuta. Primele erau bobinate cu cate 175 de spire pe fiecare pol, iar secundele aveau cate 210 spire pe fiecare pol. Prin dezmembrarea unui transformator uzat, am recuperat o parte din sarma de bobinaj, sarma care dupa parerea mea (nu am micrometru si nici marcajul de pe traf nu mai era descifrabil) era cam la grosimea necesara. Corect era sa stiu exact diametrul firului, dar… asta e, cu asta defilam. Plin de invidie, nu pot sa nu remarc avantajul modelistilor din alte tari, care au la dispozitie numeroase posibilitati pentru a achizitiona piesele de care au nevoie, motoare, osii, roti dintate, grupuri de transmisie, sarma de bobinaj, etc. si astfel sa le ramana timp si energie ca sa se ocupe de modelismul propriuzis. Eu sunt nevoit sa consum din acestea pentru pregatirea materialului de care am nevoie. Bobinarea de motoare se face foarte anevoios, necesita migala si rabdare, sarma si atentie foarte mare. Ce sa mai zic de confectionarea unui grup de transmisie folosind o bormasina… In fine, rezultatul conteaza! Si e o mare bucurie sa vezi ca motoarele facute spira cu spira, dau rezultate si se invart ca la carte. Trebuie sa mai specific faptul ca am intalnit la cele doua tipuri de motoare, versiuni diferite de legare a bobinelor, desi practic, motoarele sunt la fel. Am cautat pe net informatii cu privire la asa ceva, insa fie nu sunt, fie nu stiu eu sa caut exact cum trebuie, caci nu am gasit date edificatoare in acest sens. Am ales sa conectez fiecare motor dupa modelul in care erau legate bobinele originale. Chiar la modelul german era intrerupta o bobina si nu functiona, planul de a-l rebobina fiind de mult timp pe lista mea de asteptari, insa migala unei astfel de operatiuni m-a impiedicat o vreme sa trec la treaba. Nevoia insa te invata si te impinge de la spate sa faci ceea ce trebuie.
Dupa rebobinare, motoarele au raspuns corect la comenzi si la o turatie ceva mai mica si mai apropiata de ceea ce aveam nevoie. Practic am pus un numar de 280 de spire pe fiecare pol la ambele motoare. Dupa calculele mele ar fi trebuit cam 320 de spire insa la o sectiune a firului ceva mai mica decat am avut eu. Grosimea nu mi-a permis sa bobinez mai multe spire. Cele chinezesti au colectoarele din fasii elastice de tabla de cupru, ca la mai toate jucariile chinezesti, iar motoarele germane se alimenteaza pe colectoare cu pastile de carbune, fapt care le face ceva mai stabile, mai rezistente in timp si mai silentiose. Sarma de bobinaj am fixat-o la final cu ceva lac de unghii de la sotie, pentru ca firele razlete cu care am supra-incarcat polii, sa nu sara de la locul lor si sa se rupa in contact cu magnetii motorului. Cu sublerul meu ramolit si de pe care abia mai citesti, am facut sectiunea si am constatat ca este identica intre cele chinezesti si cele germane. Dorinta de baza a fost aceea de a da intrebuintare acestor mini-motorase, mai ales ca imi planificasem sa fac si macaraua automotoare din postul anterior. Pentru ea insa mai am nevoie de cateva imagini si din alt unghi ca sa incerc reproducerea ei si sper ca voi gasi un coleg de la Brasov-Sinaia care sa prinda acest vehicul in imagine fotografica si sa ma ajute astfel sa reproduc acest vehicul la scara.
In rest las imaginile sa vorbeascai… http://trenulete.info/renault-traffic-ho-p...partea-a-treia/
http://i282.photobucket.com/albums/kk262/CMF-ialomita/Atelier/Renault%20Traffic/th_Renault-19.jpg
#6
Postat 29 August 2010 - 08:02 AM
http://trenulete.info/renault-traffic-ho-p...partea-a-treia/
#7
Postat 30 August 2010 - 12:15 PM
http://trenulete.info/renault-traffic-ho-p...partea-a-treia/
http://i282.photobucket.com/albums/kk262/CMF-ialomita/Atelier/Renault%20Traffic/th_Renault-21.jpg
#8
Postat 31 January 2013 - 09:13 PM
#10
Postat 01 February 2013 - 07:25 PM
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#11
Postat 01 February 2013 - 09:48 PM
Dom*PROFESOR, la 01 February 2013 - 07:25 PM, a spus:
D-le Prognosis, toata stima si mii de scuze ca va poluez topicul!
Dom*p, credeam ca nu mai apuc ziua sa te vad postand! Chiar mi-era dor de tine! pe bune! Cat despre ESCAMOTARE, fara x, am o simpla intebare: ce te faci, in cazul in care, din sensul invers in care te deplasezi tu, inginereste, vine un tramvai? 41; tot inginereste... daca ai sti ce ai dracu sunt astia care mana tramu', de suparare ca n-au si ei volan ca al tau...
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#12
Postat 02 February 2013 - 04:06 PM
... are grija la sens .. :)
... pe Valea Vaserului (pe linga Viseu) circulau tot felul de automobile transferate pe boghiuri, volanul era un fel de frina ... localnicii simpli folosesc si ei niste shasiuri de vagoneti pe care le agata de trenulet, ca sa le care la deal, iar la vale cicula gravitational, e o nebunie om-tren-masina .. , daca nu le-ati vazut merita, ca sa nu mai spun de pitorescul caii ferate Salva-Visheu ...
Toate bune !!
#13
Postat 03 February 2013 - 01:11 AM
Borian, la 02 February 2013 - 04:06 PM, a spus:
...si de calitatea palincii si a fetelor...
Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 03 February 2013 - 01:11 AM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#14
Postat 02 May 2013 - 10:23 PM
Prognosis, la 26 August 2010 - 06:39 PM, a spus:
or sa te certe aia de pe reno.ro ;) hai noroc !
Aceasta postare a fost editata de soarece: 02 May 2013 - 10:23 PM
citat : "nu te pune cu prostul...te va trage la nivelul lui si te va bate cu experienta !"
alta culeasa din popor :
"I: De ce-si linge cainele plwa?
R: Pen`ca poate."