http://f1abc.com/KaspichanCup.htm
Am avut invitatia trimisa prin email dar nu mi-am permis sa o afisez.
Ne-am planificat noi sa mergem adica io si colegul Lom, dar s-au "adaugat" ca sofer Stefan/helper/ajutor/asistent (cu tot cu Honda), dar si tanti Lili a mea - camera-wife.
Vineri, cu o zi inainte de plecare, pe la 18:15, hai sa ne dam cu rachetoplanele sa le testam. Ajungem la CET-WEST, io dau cu elastic modelul odata uitand sa-i pun motor ars in bot (pentru centraj, evident). Aterizez cu chiu cu vai, vorbesc un pic cu colegul, pun motorul ars si lansez din nou, fara sa pornesc receptorul. Impact fatal, fractura tripla la fuselaj. Am reparat pana la 02:30 noaptea, dupa care taxi, somn 3.5 ore si mers inapoi la servici pentru impachetare.
Am mers bine pana la vama, acolo am platit taxa de pod vreo 27 lei, nu ne-au intrebat de sanatate si am mers mai departe, spre Varna. Aveam niste harti de pe googlemaps, dar am confundat un simbol cu locul de zbor si am pierdut o ora aiurea pe drum. O fata de la o benzinarie a fost foarte draguta si ne-a lasat la laptop sa cautam locul. Am intrebat mai multi si au avut amabilitatea sa ne raspunda, sa se uite si ei pe harta si sa se declare pe limba lor, nestiutori. M-am dumirit ca triunghiul era locul de zbor si nu simbolul "A". Deci am gasit locul si dupa ce am salutat lumea, incet-incet ne-am desfasurat si noi inventarul de lupta, in pozitie de tragere. Am dat cu elasticul, fie-i tarana bulgareasca usoara ca acolo l-am uitat, am dat si cu motoare. La mine a fost bine, la coleg am mai ajustat la comenzi, s-a mai ajustat si el dupa mandretea de Futaba FX-30 ce-i atarna ca tambal.
Am lucrat vreo ora la rampa din cauza oboselii, dar i-am incropit un sistem de fixare al fitilului functional. Dupa prima lansare, 30% din "sistem" a fost pulverizat de motor (era din balsa cu CA). Cum mai mesteream la el acolo, cu teava de aluminiu, cu Stefan fierar neferos sef, tunetele de ploaie se tot apropiau de noi. Prima zi de concurs se incheia, l-am trimis pe coleg sa faca poze la premiere. Se termina premierea si in 10 minute vad ca aproape toate masinile de pe camp dispar, la fel ca si sperantele noastre de a ne tine de masina cuiva in drum catre hotel. Tunetele tot veneau, asa ca s-a dat si pentru noi strangerea. In mare viteza, cu picaturi de ploaie am impachetat si dupa ce ne-a lamurit aproximativ un nene, am cam aflat pe unde sa o luam catre Kaspichan, hotel KIREKA. Si cu harta, si cu intuitia, cu ochii catre deal si imaginea retinuta pe placa video cu hotelul (am avut bunul simt sa-l caut un pic pe internet inainte de plecare), am ajuns. Hotelul este pe un deal foarte frumos, vizibil de la locul de concurs. Trecuse o ploaie pe deal si atmosfera era minunata: aer curat si liniste cum de mult n-am mai avut. Am primit cheile de la camere. Lumea nu prea stie americaneasca pe la ei (doar unii tineri), dar ne-am descurcat: dva-citiri este 2.4GHz. Cazarea a fost 15 Euro/noapte/om, mic-dejun 5 Euro/gura, banchetul de dupa prima zi de concurs 15 Euro/gura. Am platit totul pe camp, la organizator. Camera mea si a lui Lili, era de fapt un apartament cu doua camere, o toaleta simpla si una cu tot cu baie. Mare, frumos, televizor pe care n-am avut timp sa-l deschidem, frigider in care n-am avut ce sa punem, aer conditionat care pe racoarea minunata nu ne-a trebuit. Din ambele camere se iesea in balcon, unde admiram peisajul superb. Se vedea si drumul catre Varna, si trenul mergand in liniste, si cariera de piatra si locul de zbor, numai ca nu stiam care e. Am facut dus, uitand total de Stefan si Lom, dar ei au inteles ca e vorba de un chef, asa ca la juma de ora de la debarcare, erau pe jos asteptand guleaiul. Bine, toata lumea era fomista si insetata, iar noi nu eram cei mai porniti: sarbi si bulgari erau deja acolo, luand doza de atac pe baza de bere sau altele mai tari.
Rumunski eram 10, am ocupat o masa completa, srbska amestecata cu bulgarski, FAI (cu Srzdan Pelagic in persoana!) la loc de cinste cu organizatori si langa rumunski inca o masa de bulgarski tineri - probabil cronometrori, asistenti, etc.
Am avut salata bulgareasca (de rosii), rachia, sucuri. Apoi a venit si friptura, o fleica babana de porc si niste chiftele de magar pentru care n-am mai avut loc in rezervor. Nu stiu cum au reusit altii, inclusiv doamna. A venit anuntul despre Toshko Dragov, unul dintre cei mai vechi rachetisti activi de-ai lor, care a fost operat de inima cu o zi-doua inainte de concurs. Ciudat a fost ca imediat inainte de operatie am corespondat cu el prin email. Organizatorii au adus un tricou pe care fiecare i-a scris cate ceva lui Toshko, pentru ridicat moralul. Cheful a continuat, muzica (prea tare) a tot functionat. O tante canta de rupea. S-a pus pe o hora a urmasilor tracilor de pe ambele maluri ale Dunarii, dansata in stil balkano, la care s-a dedat si Ghenadi Poltavetz din Rusia, care se manifesta la miscari intr-un registru un pic mai cazacioc, dar totul a fost bine, fara faulturi.
Am dat-o pe bere pana pe la 1 noaptea, cand rupti, am rupt randurile, inainte sa se rupa si masa. Sarbo-bulgarii au dat inainte cu tupeu. Desertul a fost minunat, pacat ca n-am mancat mai mult.
Duminica dimineata, durere mare la sculare. De fapt de pe la 5, n-am mai dormit, nu stiu de ce.
Stefan si Lom, care au avut o camera mica, au turbat de invidie pentru apartamentul nostru in care am stat mai putin de 10 ore, dar au bagat gogosi in ei si le-a trecut. Am revenit pe campul de bataie, ne-am instalat iar avutia, Lom a dat mai multe zboruri la elastic. In drum spre Varna chiar e o localitate Lom, dar si un rau. Am mai filmat, am mai incarcat acumulatorii de receptie, am mai mancat un mic de magar, pranzul, beut apa, beut bere, care ne-au cam costat leve.
In fine, ne-am instalat rampele in tarcul nr. 1 si am zburat cum am putut. In prima runda am fost lider. Lom a zburat stramb, dar nu i-au anulat ca sa anuleze o porcarie anterioara de arbitraj facuta juniorului de la Buzau Valerica, apoi in mansa a doua am aterizat foarte devreme si aici am pierdut cel mai mult. Lui Lom i-a explodat motorul, dar Anghel Todorov a venit repede si a smuls din fuselaj motorul arzand. S-au salvat astfel receptorul si servoul Futaba de vreo 400 lei. Dar avionul s-a ales cu coada rupta, la fel ca Stefan, ai carui pantaloni, pe buca stanga au primit un gauroi de vreo 3cm in diametru, de la combustibilul in flacari. Am avut mare noroc ca nu i-a cazut combustibil pe piele.
In mansa trei am fost iar profesor, asa ca am intrat si in runda finala. Lom si-a reparat avionul cu dl. Sercaianu, cu Stefan, Valerica si Calin ca asistenti. A dat si el mansa a treia, dar cu intarziere. A urcat acceptabil, s-a instalat cu nasul in vantul care aducea o ascendenta sanatoasa, dar dupa vreo doua minute de zbor mai ramasese doar un minut din runda, timp in care trebuia sa aduca statia la "impound". Noroc ca m-am interesat la Range Safety Officer, ca altfel nu stiam. Asa ca am urlat la Lom: aterizeaza! Mansa stanga la maxim si un pic trasa. A executat partial, protestand ca sa nu-i mai fac asta, i-am urlat ca i se anuleaza zborul. A iesit o spirala oarecum, a suierat aripa, l-a adus cum i-am zis, l-a infipt de vreo 40 de puncte, l-am gonit sa depuna statia si in secunda in care a pus-o pe masa s-a fluierat de final de runda.
A venit mansa finala, unde am fost iar profesor, dar totusi unul mi-a luat-o inainte. Este F3J-ist, deci anduranta si precizie la aterizare pe paine prajita. Am un martor ca mi-au mai ciordit un pic din punctele la aterizare, dar nu stiu daca as fi iesit mai bine...
In final, io loc III, Vladimir Cipcic II si Vladislav ... I.
Cum si juniorul Valerica a avut locul II la machete, am stat la premiere.
Drumul a fost bun, taxa de pod de la Bulgari la romanelia numai 2 Euro, fata de 27 lei.
Organizatorii au facut publice si rezultatele:
S4A - rachetoplane clasice
http://www.bfavio.co...han2012_S4A.htm
S6A - rachete cu streamer
http://www.bfavio.co...han2012_S6A.htm
S7 - machetele (alea mai mari si spectaculoase)
http://www.bfavio.co...chan2012_S7.htm
S8E/P - rachetoplane RC
http://www.bfavio.co...an2012_S8EP.htm
S9A - Rachetogirocoptere
http://www.bfavio.co...han2012_S9A.htm
http://www.youtube.c...d&v=x0QrGKlGb_E
http://www.youtube.c...d&v=THySkWQb0-k
http://www.youtube.c...d&v=x0QrGKlGb_E
http://www.youtube.c...d&v=THySkWQb0-k
Aceasta postare a fost editata de mvpricop: 15 May 2012 - 08:40 PM