Manta DLG HLG, DLG, HISTART....
#91
Postat 29 May 2012 - 07:07 PM
Greutati recomandate fara servouri electronica instalata
Aripa pe la 120g
Fuselajul (Pod) pe la 30g gol
tronsonul de la coada 18g. 22 este ok dar ai adaugat 20g la greutatea totala.
Cozi 7g fiecare
Cind instalez pull spring eu fac o gaura de vreo 2-3mm si o umplu cu epoxi cu microbalone si creez un dop dur. Dupa aia gauresc dopul cu un burghiu mic si bag arcul inauntru. Pentru balama Scoci subtire este suficient.
#92
Postat 29 May 2012 - 08:30 PM
In rest - am terminat setarile, am modificat tijele de comanda ale eleroanelor, am montat bucata de teava de carbon in varful aripii - voi ii ziceti "throwing peg", la mine o buata din teava de carbon. Am descarcat acumulatorul si l-am incarcat, si a papat 540mah. A cedat, la descarcare 340, dupa ce am refacut toate setarile, cam o ora.
Maine prognoza arata a "zbor de incercare". Sper sa gasesc o pauza fara ploaie...sa-l vad in aer. :rolleyes:
#93
Postat 29 May 2012 - 08:34 PM
#97
Postat 30 May 2012 - 12:07 PM
Daca vremea va fi cel putin cum e acuma - iesim si la aer - macar pentru o sedinta foto.
#98
Postat 30 May 2012 - 06:51 PM
am observat totusi ca urcarea cea mai bunao face in regimul "normal" de zbor...
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 30 May 2012 - 06:51 PM
#99
Postat 30 May 2012 - 08:03 PM
Mihai_supy, la 29 May 2012 - 08:30 PM, a spus:
#100
Postat 30 May 2012 - 08:06 PM
Mihai_supy, la 29 May 2012 - 08:30 PM, a spus:
#101
Postat 30 May 2012 - 10:17 PM
initial am zis ca pun, pentru coada, bowdenuri pvc 1mm si tije de otel de 0,8. Zis si facut. Acuma, pentru ca tuburile de plastic s-au retezat exact e la intrarea in tubul de carbon, am ramas cu doua sarme, cam de 14-16 cm in aer, care se indoaie prin fuselaj. Comanda pe provundor mergea fara probleme, dar cea pe directie, mergea doar intr-un sens. Era nevoie de altceva. Am incercat toate metodele - fir carp expert, monofilament de la 0,20 in doua fire, la 0,6 intr-unul singur. Nu a vrut sa mearga directia aia. Acuma are o tija de carbon de 0,8. Merge ok. Am vazut ca efectul e excelent. Virajele cu directie, in special in faza de "aterizare" sunt exacte.
Concluzia primei ore (sa nu zic dupamieze) de zbor cu primul meu DLG e urmatoarea - excelent. Chiar mi-a facut placere.
Modelul meu e cam greu, CG nitel prea in spate - fapt ce-l face estul de instabil, dar, dupa ce i-am mai pus in bot cateva suruburi si o pietricica (o sa-i pun plumb totusi maine, pentru ca nu aveam la mine, cantitatea toala e de 14 grame) zboara excelent. Am reusit, ce-i drept la un singur zbor, sa fac 5 viraje de 360 de grade inainte de aterizare. (e drept ca vremea de zbor a fost nasoala, cu vant, turbulente, fara pic de termica).
CE am retusat la midel.
- am refacut unghiul de incidenta al aripii - i-am asaugat o saiba facuta din carbon sub surubul din fata si am mai slefuit nitel partea din spate, apoi am reimpregnat totul cu epoxi 5 minute.
- am taiat "throwing peg"-ul si i-am construit altul mai aproape de varful aripii - ca ma jena eleronul la degete - de ma doare si acuma....
- am shibat receptorul 9x u cel in 6 canale de la HK, acesta din urma fiind clar mult mai mic, si a ramas spatiu suficient pentru un lipo 2s, 450mah si un Ubec, care ar trebui sa echiibreze modelul fara probleme.
- maine o sa incerc sa scobesc varful fuselajului, in asa fel incat sa duc acumulatorul cam 4 - 6mm mai in fata, si nu mai ar fi nevoie de plumb. Loc e destul dat fiind ca borul fuselajului este din balsa hard, iar lungimea partii pline este cam 2 cm.
Deja ma gandesc la urmatorul DLG...sau la urmatorul proiect. Nu cred ca pot sa stau fara sa construiesc ceva...
#102
Postat 31 May 2012 - 04:45 AM
In ultimele 3 zile mi-am facut un kit si acuma il asamblez o sa pun citeva poze.
Traian
#103
Postat 31 May 2012 - 05:28 AM
#104
Postat 31 May 2012 - 09:04 AM
Am avansat si eu un pic, insa destul de lent pentru ca imi iau foarte mult timp matritele si alte chestii marunte. Astazi scot de la vacuum profundorul din depron cu stratimat (sunt tare curios cum a iesit) si am mai lucrat un pic la fuselaj.
Daca moderatorul nu se supara, voi deschide un topic nou cu modelul meu pentru a nu posta separat in cele 3 deschise deja.
#105
Postat 31 May 2012 - 09:11 AM
As vrea sa nu le scot pe langa fuselaj, totul sa fie in interior insa nu prea inteleg cum este corect sa fie aliniate cu parghia la servo si sa nu aibe absolut deloc frecare.
#106
Postat 31 May 2012 - 11:26 AM
Kevlarul (de altfel si dyneema) au frecarea destul de mica, asa ca poti sa ignori pe alocuri. Doar sa rotunjesti, sa nu se frece cu ceva ascutit. Cred ca poti sa tragi prin tuburi daca iti face mai usoara instalarea (ca sa nu frece de receptor sau de altceva), dar prin teava de carbon poti sa lasi firul liber.
Vezi la noduri, sa le asiguri cu niste superglue.
#107
Postat 31 May 2012 - 12:49 PM
Legat de cum zboara Manta - am doar o dupamiaza de zbor, fara termica, cu turbulenta dupa o cladire mai mare. (pe campul nostru de zbor - se poate intra doar cu navomodele....) Ce am observat e ca lansarea cea mai inalta am obtinut-o in modul normal de zbor, adica cu eleroanele in continuarea fireasca a profilului. Urcarea o face in panta pe care i-o imprim, dar are tendinta de inclinare in partea dreapta (lansez cu mana stanga) dar cred ca nu ii dau drumul orizontal.
#108
Postat 31 May 2012 - 04:37 PM
Daca Mihai reuseste sa puna si un filmulet cu DLG-ul in zbor (si eventual cu miscarea suprafetelor ar fi grozav).
Zippo, la 31 May 2012 - 09:04 AM, a spus:
Am avansat si eu un pic, insa destul de lent pentru ca imi iau foarte mult timp matritele si alte chestii marunte. Astazi scot de la vacuum profundorul din depron cu stratimat (sunt tare curios cum a iesit) si am mai lucrat un pic la fuselaj.
Daca moderatorul nu se supara, voi deschide un topic nou cu modelul meu pentru a nu posta separat in cele 3 deschise deja.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 31 May 2012 - 04:37 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#109
Postat 31 May 2012 - 09:20 PM
moderatorii nostrii=imparatii nostrii
O sa fac niste filmulete cu planorul meu. O sa le ridic. Asa fac de fiecare data, numai sa gasesc cameramanul. La cum zbor eu e greu sa se tina cineva dupa mine!
#110
Postat 31 May 2012 - 10:00 PM
Vin zile frumoase, sigur gasesti un cameraman.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#111
Postat 31 May 2012 - 10:03 PM
PS - am reusit asta seara sa mai virusez un viitor Buzoian de DLG...sper sa construiasca si el cat de curand!!!
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 31 May 2012 - 10:05 PM
#112
Postat 04 June 2012 - 07:17 PM
Avarii
- fisura in balsa de la fuselaj, reparat usor cu poliuretanic;
- folia sparta in dreptul servoului, care s-a dezlipit;
- tija de comanda a directiei - rupta - undeva prin tub;
- smuls primul holzsurub care tinea aripa - oricum trebuiau inlocuite cu suruburi.
Norocul meu a fost ca incidentul s-a intamplat la marginea unui lan de grau, care a amortizat foarte mult tranta. (incidenul s-a intamplat exact cand ziceam - hai inca o data...imediat dupa ce i-am dat drumul din mana - si imi dau seama car e de rezistent.
E gata de zbor - desi cred ca o sa-i fac un alt fuselaj. Am observat ca tubul de 6mm e prea elastic - si cateodata directia intra in flutter.
Maine cica e cod portocaliu de vijelii - si cred ca Mantuta mea o sa aiba un alt fuselaj. Botul cam cu 3 cm mai lung si mai ingust, caci am un receptor mult mai mic. (23x15x45 mm), tronson nr 3 de undita.
#113
Postat 04 June 2012 - 09:52 PM
#114
Postat 05 June 2012 - 02:05 PM
#115
Postat 05 June 2012 - 03:41 PM
Zippo, la 31 May 2012 - 09:11 AM, a spus:
As vrea sa nu le scot pe langa fuselaj, totul sa fie in interior insa nu prea inteleg cum este corect sa fie aliniate cu parghia la servo si sa nu aibe absolut deloc frecare.
Mie mi-e teama ca firul sa nu se taie din cauza frecarii de muchi interioare sau exterioare asa ca eu pun firul in tub. Foloseste tubul minimum unde ai puncte de frecare sau muchii interioare.
Preferinta mea este, pentru cirma eu pun tub de la servo la pozitia care iese afara din fuselaj si pentru ampenaj orizontal eu pun tub in pod (fuselajul anterior) numai. Nu ma ingrijorez de frecari in tronson exceptind daca firul iese afara din tronson iar atunci pun tub la fel ca la cirma de la punctul exterior la servo.
Cind lipesti tubul foloseste un fir de otel inauntru si magneti pe dinafara. Daca este relativ drept este suficient. Eu foloses superglue, pun o picatura si o las sa se prelinga jos.
Despre frecare: Frumusetea sistemului cu fir este ca poti avea unghiuri abrupte (pina la 20 de grade) si frecarea este inca minima. Dar la unghiuri abrupte m-as ingrijora ca firul va deveni un fierasrau si va incepe sa taie usor in timp cite un pic. 5-10 grade nu ma ingrijorez tare mult.
Traian
#116
Postat 05 June 2012 - 04:28 PM
Pentru inceput- tubul Nr3 are foar 18 grame, la 1000 mm lungime, tronconic, 9mm la un capat si 12mm la celalalt, iat grosimea nu e mai mare de 0,5mm. E mai rigid decat cel 6x5 pe care l-am folosit.
Acumulatorul - va primi un Lipo nanotech, 2S 300 mah si un LM313 plus doua reziestente si un condensator - sa scoata fix 6 v. Astea vin maine.
Servourile - doua servouri de 7 grame, ceva mai mici decat As-100, habar nu am ce sunt, doar ca nu sunt asa de zgomotoase.
Tijele de comanda o sa dispara - va primi fire textile, si comenzi pull-spring.
Aripa are 178 de grame, acolo nu prea mai am ce face.Ampenajele - ma gandeswc sa-i fac alta coada mai subrire si mai gaurita, dar asta doar daca nu pot sa dau jos cele pe care le am deja.
#117
Postat 05 June 2012 - 04:47 PM
#118
Postat 05 June 2012 - 06:35 PM
Mihai_supy, la 05 June 2012 - 04:47 PM, a spus:
Cauta balsa de competitie. daca azungi la 14-15g aoi salvat 25-25g acolo. Poti sa tai polistiren cu fir incins?
Un transformator tip Variac si o rama de lemn dupa care legi la un capat firu si la celalalt capat pui un arc si legi firu de el. Electricitatea o trimiti cu un fir flexibil cu crocodili la capat.
#119
Postat 05 June 2012 - 08:43 PM
Balsa pe care am folosit-o la ampenaje - Graupner de 3mm, din aia alba. Mai usoara ca aia nu stiu sa existe. Ar mai fi sa le fac mai subtiri, dar deja mi se par destul de fragile.
Castigul o sa vina de la bowdenuri si de la tubul de carbon, inclusiv de la nacela, care e mult mai mica acuma. Apoi o sa vin si amplasarea servourilor, a receptorului si a acumulatorului, care vor fi inchesuite mult in bot. Daca ii va trebui plumb pentru echilibrare - desfoliez stabilizatorul si-l fac si pe ala sita. Alta varianta de ususrare - nu mai am. Nu la modelul asta. Poate la urmatorul.
#120
Postat 06 June 2012 - 03:56 PM
Mihai_supy, la 05 June 2012 - 08:43 PM, a spus:
Greutatea la macela nu ma ingrijoreaza tare mult dar ce trebuie sa fi sigur este sa ai o tranzitie solida de la tub din coada la aripa. Intareste zona aia si fao solida.
Aceasta postare a fost editata de F2B: 06 June 2012 - 03:58 PM