Salut gashca!
Nu prea am timp sa mai dau un ochi pe forum decat din an in pashti si constat ca obsedatii au luat amploare!
Nu pot decat sa ma bucur la maxim ca s-au mai virusat si altii si le doresc NEinsanatosire cat mai deplina.
Am citit in viteza ce s-a mai scris pe aici pe tematica DLG si incerc sa vin cu cateva completari neimportante:
Citeaza
sistemul de pull-pull cu un singur fir si tija de torsiune
Pull-pull inseamna tras-tras. Adica suprafata de comanda este trasa de un fir intr-o parte si de alt fir in partea opusa.
Pull-spring este alt sistem. Adica supraf. de comanda este trasa intr-o parte de un fir iar in partea opusa este 9re)adusa de un arc.
Citeaza
O sa incerc de asemenea sisteme pill-pull pentru toata coada. Chestia cu arcul si un singur fir - parca nu-mi da incredere.
Mihai, incerc sa-ti dau oarece incredere in sistemul pull-spring:
1. Exista o
marota a fricii de arc din sistemul pull-spring, pe motiv ca ar solicita suplimentar servoul, care ar trebui in permanenta sa invinga si tensiunea din arc, iar astfel ar consuma excesiv un curent, doar pentru "a sta pe zero". Nimic mai fals. Arcul nu trebuie sa fie atat de tare incat sa angreneze dupa el trenul de roti dintate a reductorului din servo. Altfel spus, cu servoul nealimentat, arcul nici macar nu clinteste echeea servoului din starea de repaus.
2. Sistemul are marele avantaj ca elimina in totalitate jocurile dealtfel intalnite la timonieriile clasice. Nu trebuie sa ne mai speriem de jocuri in echei, in furci, in Z-uri prost facute sau generate de Bowden-uri nepotrivite ori de angrenaje mai uzate. Arcul preia pur si simplu toate aceste jocuri si tine supraf. de comanda in permanenta sub tensiune.
3. Este mult mai simplu de realizat si de reglat decat pull-pull. Practic, se ruteaza doar o singura sfoara, care leaga echeea servoului de echeea supraf. de c-da. Reglajul lungimii firului se face extrem de simplu la echeea servoului. Spre deosebire de pull-pull, unde ambele ramuri ale comenzii trebuie sa aibe riguros aceeasi lungime si trebuie sa fie tensionate egal. Acest deziderat este usor de atins la modelele mari (3D-uri, benzinare mari, planoare mari) unde se pot amplasa intinzatoare gen filet stanga-dreapta, bunaoara. In cazul minusculozitatilor de DLG-uri, intinzatoarele clasice sunt cam excluse... Atunci, reglajul trebuie facut cu migala, prin "crosetarea" firului prin gaurile din bratele echeelor si apoi sigurantarea sforilor prin infasurarea pe sub surubul echeii, urmata de strangerea surubului. Daca fixarea sforilor se face prin noduri sau prin sertizare cu tubulete de alama, nu se mai poate face reglaj ulterior.
4. Din cauza ca la pull-spring nu este decat o sfoara, se poate lesne demonta ampenajul respectiv pentru transport.
Mihai, sper ca increderea ta a ajuns la cote maxime. Eu am folosit si pull-pull si pull-spring. Inclin spre pull-spring.
Citeaza
Preturile sunt "prohibitive" intre 25 si 40 de lei. Muulllt prea mult pentru un tub fie si el de carbon. 6x4 carbon 18 lei.adica jumatate. Poate la urmatorul - dar la asta...6x4 ca asta am deja.
Mihai, o teava de carbon de Ø6 cu perete de 1mm, este total nepotrivita pentru un DLG. Poate sa fie OK pt un miniDLG, pe la vreo 90-100cm anvergura...
Mihai si Zippo: daca vreti tuburi bune si ieftine pt. DLG-uri, A2, propulsoare, S8, etc., io zic ca merita absolut toti banii
tuburile de la Horejsi!
Daca va cad cu tronc, pot sa va spun ca unui amic, coleg de servici, i-au cazut si lui cu tronc si ar vrea sa investeasca. Daca va combinati la o comanda, puteti sa atenuati muuuult de tot ponderea costului de transport.
Dragos zice bine cu tronsonul #3, dar la aproape acelasi pret, puteti avea un tub adevarat, facut de oameni care fac DLG-uri. Mihai, pentru o diferenta dintre 18 lei si vreo 10-12 Euro, nu merita sacrificata calitatea fuselajului.
Sper ca nu v-am ametit,
Valteras