Cum au distrus EzGlider si EzStar planorismul
#31
Postat 17 May 2012 - 01:15 PM
Ba ! .. nimic nimic.... pur si simplu avionasele alea doua ne-au luat mintile cu puterea elaporului si undeva in dictionar cuvantul planorism a inceput sa se stearga singur.. sa se faca praf. Daca deschizi un dictionar la litera P.. o sa observi un pic de praf ..e de la cuvantul planorism ..
Toti care vroiau sa cumpere un planor si sa incerce ramura asta a modelismului.. ii si vad intrand fericiti in magazinul de modeslim si brusc cu puterea mintii un EZGlider si un EZStar razand diabolic dintr-un colt au inceput sa controleze mintile celor care intrau acolo ...MUHHHAHAH ..UITATI DE PLANORISM ! (asa miscand din aripi ca un cavaler jedi) ....si asa au facut un pas inainte catre cucerirea lumii. Si modelistul iese ca un zombie din magazin cu EZGliderul in mana contribuind la distrugerea planorsimului.
Afara un flash mob cu faclii in mana ... omorati EZGliderul ...HUOOOOO...jos cu ele... Jandarmii adunati in fata magazinului fac un cordon sa protejeze EZ-urile.. dar stricaciunile sunt iremediabile... planorismul e distrus...
#32
Postat 17 May 2012 - 01:24 PM
Despre unele efectele negative ale motoplanoarelor ieftine din spuma destinate incepatorilor
in cazul acesta cum e (lasand la o parte faptul ca nu il citea mai nimeni) ?
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 17 May 2012 - 01:27 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#33
Postat 17 May 2012 - 01:40 PM
stiganas, la 17 May 2012 - 01:24 PM, a spus:
Despre unele efectele negative ale motoplanoarelor ieftine din spuma destinate incepatorilor
in cazul acesta cum e?
Efectele negative alea motoplanoarelor... adica cum ? Provoaca iritatii care pot fi tratate cu niste Cutaden ?
Efectul negativ e doar la tine... Modelele astea doua de polistiren au revolutionat in mod POZITIV modelismul, la fel ca firma multiplex dupa care s-au luat o gramada. Crede-ma daca aveam cand am inceput EZ eram probabil o idee mai departe. Motivele le sti foarte bine.
Daca modelistul care si-a cumparat un EZ ca incepator nu doreste altceva e alegerea lui si doar a lui. Vrei sa zici ca toti cei care inca gasesc placere in EZ-uri sunt posedati cumva de efectele negative ale EZ-urilor... ? Fiecare dintre noi isi doreste lucruri diferite fara sa fim influentati de efectele negative ale elaporului (ai incercat cu un geiger metru ? sa vezi ce se intampla ). Daca iti doresti mai multa finete sau viteza sau stiu eu ce te vei indrepta catre ce trebuie. daca esti multumit si te relaxeaza Ez-ul ramai cu el si aia e.
Imi place ca deschizi subiecte din astea fara sens ca mai radem si noi..sau nu imi zice.. de fapt tu scri la tastatura si in spate ai un EZGlider care te ameninta cu o elice ... fa-ne un semn daca esti rapit cumva de vreun elapor.
#35
Postat 17 May 2012 - 01:59 PM
Faptul ca tu si altii au scris aici (si mult mai multi au citit) e ceea ce mi-am dorit. Nu trebuie sa fie toata lumea de acord cu mine, ar fi plicticos.
Toate subiectele de genul asta deschise de mine pana acum au pornit de la ceea ce am observat/gandit - nu sunt scrise de dragul de a agita spiritele pe forum (doar titlurile sunt hiperbolice)
Mai scriu odata ce am scris mai sus:
Cumperi un EzGlider, bifezi planor la inventar/activitati dar nu il zbori niciodata ca planor.
E ca si cum velierele (ca tot am vazut ieri un film fain pe forum) ar avea si un motor ajutator sa te scoata din port si (navo) modelistul incepator l-ar folosi nonstop. Dupa care pune un motor mai puternic (ca ala cu care vine e prea puturos, abia te scoate din port) si renunta si la vele dupa un timp ca se incurca vantul in ele.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#36
Postat 17 May 2012 - 02:28 PM
Acum e anotimpul ideal, e posibil sa aibe surprize foarte placute.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#37
Postat 17 May 2012 - 02:53 PM
stiganas, la 17 May 2012 - 01:59 PM, a spus:
Cumperi un EzGlider, bifezi planor la inventar/activitati dar nu il zbori niciodata ca planor.
Probabil ca ai ratat subiectul asta;
Dupa cum vezi numai mada avea un Sea-Gull in rest numai ez-glider,singurul nemotorizat fiind a lui Bogdan Stancu.Nimeni nu a folosit atunci nici un fel de motor,la ce conditii am prins.Ba chiar am lestat in plus motoplanoarele.
In mod cert exista diferente:
-ce pot face eu cu un planor si un zgarci in mijlocul capitalei?
Sau chiar pe camp la Aeropower? Poate am conditii de termica ,poate nu am...la cat se zboara acolo oricum nu am prea mult la dispozitie.
-ce pot face cu un planor pe Lempes? Oare ii mai incurc pe cei care zboara cu motor? Oare chiar pot invata ceva destul de repede fara sa ma cocosez tragand la sandou?
Sa revenim la superstarul EZ*:
La momentul aparitiei modelului din elapor in Romania, mai-iunie 2004, Multiplex detinea divizia Tangent ,un brand de elita la acea vreme in fabricarea planoarelor "profi" .Sper ca nu vrei sa-mi spui ca Multiplex dorea singur sa-si omoare propria afacere.
Tot la acel moment la intalnirile nationale (RR,HC,CJ,etc)se strangeau in medie 30 de aeromodelisti.
Ceea ce a adus nou acest model (copiat de o lume intreaga sub diverse forme) a fost pretul de cost si usurinta in a il pilota.
Datorita EZ* (si clonelor din arcel sau cum le mai spune) vedem acum multimea la RR.
Este adevarat ca multi doar si-au format reflexele pe elapor ,apoi au trecut mai departe si au "avansat" catre modele de alta clasa iar altii s-au orientat catre planorism pur.
Din cunostintele mele toti planoristii celebrii de la noi detin un ez* ( BIG,Marian Popescu-multiplu campion mondial,Gicu Iordan,etc).
Deci inca odata: ce a distrus EZ Starul?
#41
Postat 17 May 2012 - 04:27 PM
http://www.rhcforum....-high-fly-2007/
Am fost in vizita la Alba si la RR in ultimii doi ani si nu am vazut nimic asemanator cu ceea ce am vazut in pozele respective
post-23-1178036817.jpg (594.53K)
Number of downloads: 128 post-23-1178037940.jpg (578.89K)
Number of downloads: 132
- si zau ca unul din motive pentru care am fost a fost sa vad ce se vedea in poze.
Am vazut insa foarte, foarte multi cu motoare de +500W pe EzStar.
A aparut pe piata EzStar II. Entuziasm mare, agitatie pe forum. Eu curios sa vad cum zboara/planeaza citesc topicul. EzStarII e clar mai planor decat primul.
http://www.rhcforum....81-easystar-ii/
Si timpul trece, lumea il zbora, nici o vorba de cum e ca planor, cum zboara; noroc cu adioperator si frumosul lui zbor la panta.
Vad unul nou frumos si la RR acum in 2012. Intreb cum zboara, cum planeaza. Posesorul zice ca nu prea stie, tot ce a facut a fost sa filmeze cu el si acum vrea sa il modifice sa ii puna ceva FPV.
Cam asa au distrus planorismul.
Au si Gicu Iordam si Feri de la Cluj unul dar ei sunt pasionati de planoare cu mult inainte de Ez-uri.
Da sunt minunate aceste EZ-uri, datorita lor vedem acum multimea (fara planoare) la RR
SILVIU66, la 17 May 2012 - 02:53 PM, a spus:
Deci inca odata: ce a distrus EZ Starul?
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#42
Postat 17 May 2012 - 04:40 PM
stiganas, la 17 May 2012 - 04:27 PM, a spus:
Si fara ez* crezi ca vedeai multimea (cu planoare) la RR?
Sau nu mai vedeai multimea?
#43
Postat 17 May 2012 - 04:42 PM
Tangent a ajuns (aproape) falimentar si in final a poposit in curtea Graupner (nu de foarte mult timp)
SILVIU66, la 17 May 2012 - 02:53 PM, a spus:
Sa revenim la superstarul EZ*:
La momentul aparitiei modelului din elapor in Romania, mai-iunie 2004, Multiplex detinea divizia Tangent ,un brand de elita la acea vreme in fabricarea planoarelor "profi" .Sper ca nu vrei sa-mi spui ca Multiplex dorea singur sa-si omoare propria afacere.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#44
Postat 17 May 2012 - 04:53 PM
stiganas, la 17 May 2012 - 04:27 PM, a spus:
http://www.rhcforum....-high-fly-2007/
Am fost in vizita la Alba si la RR in ultimii doi ani si nu am vazut nimic asemanator cu ceea ce am vazut in pozele respective
post-23-1178036817.jpg post-23-1178037940.jpg
- si zau ca unul din motive pentru care am fost a fost sa vad ce se vedea in poze.
Am vazut insa foarte, foarte multi cu motoare de +500W pe EzStar.
A aparut pe piata EzStar II. Entuziasm mare, agitatie pe forum. Eu curios sa vad cum zboara/planeaza citesc topicul. EzStarII e clar mai planor decat primul.
http://www.rhcforum....81-easystar-ii/
Si timpul trece, lumea il zbora, nici o vorba de cum e ca planor, cum zboara; noroc cu adioperator si frumosul lui zbor la panta.
Vad unul nou frumos si la RR acum in 2012. Intreb cum zboara, cum planeaza. Posesorul zice ca nu prea stie, tot ce a facut a fost sa filmeze cu el si acum vrea sa il modifice sa ii puna ceva FPV.
Cam asa au distrus planorismul.
Au si Gicu Iordam si Feri de la Cluj unul dar ei sunt pasionati de planoare cu mult inainte de Ez-uri.
Da sunt minunate aceste EZ-uri, datorita lor vedem acum multimea (fara planoare) la RR
N-are treaba cu ce zici tu . Incep sa te iau serios dar sa sti ca subiectul tot de la OTV e.
Oamenii care nu au trecut la pasul urmator.. nu au trecut pt ca nu isi doresc nu ca i-a hipnotizat ezglierul diabolic... Unii nu au bani pe altii nu ii intereseaza. Unii refuza categoric sa treaca mai departe si raman la EZ din incapatanare si la stilul de zbor haotic la fel cum nu vor sa vina la intalnirile modelistice si insista ca la festivalul gratarului intre doua karaoke se poate zbura. Sunt tot aia care spun despre oamenii care au investit mai multa pasiune in modelism decat ei ca sunt snobi si infumurati...cand de fapt fiecare dintre noi astia infumurati are in maisina intotdeauna un zagi sau un EZ sau mai stiu io ce pocnitoare de polistiren facuta la betie..Aici gresesti tu grav... nivelul la care se practica modelismul tine de dorinta si buget... nu de EZgliderul care te asteapta dupa usa sa iti spele creierul...
Si ei au internet si informatia in ziua de azi este la indemana oricui ...asa ca daca nu au trecut mai departe sau insista pe ce fac acolo e pentru ca nu isi doresc altceva.
Efectele negative de care zici tu nu exista.. e doar un subiect unde vrei tu sa atragi atentia...si nu e frumos.
#45
Postat 17 May 2012 - 05:49 PM
Cred ca aici nu ne intelegem noi. E vorba de planorism.
Cand cumperi alte planoare e de la sine inteles ca nu folosesti motor decat cel mult sa urci. Cand e vorba de astea de spuma ceva se intampla si nu mai pot zbura decat cu motor (cu cat mai puternic cu atat mai bine).
Nu e vorba numai de Ez:
uite un radian jet
ZOD, la 17 May 2012 - 04:53 PM, a spus:
Oamenii care nu au trecut la pasul urmator.. nu au trecut pt ca nu isi doresc nu ca i-a hipnotizat ezglierul diabolic... Unii nu au bani pe altii nu ii intereseaza. Unii refuza categoric sa treaca mai departe si raman la EZ din incapatanare si la stilul de zbor haotic la fel cum nu vor sa vina la intalnirile modelistice si insista ca la festivalul gratarului intre doua karaoke se poate zbura. Sunt tot aia care spun despre oamenii care au investit mai multa pasiune in modelism decat ei ca sunt snobi si infumurati...cand de fapt fiecare dintre noi astia infumurati are in maisina intotdeauna un zagi sau un EZ sau mai stiu io ce pocnitoare de polistiren facuta la betie..Aici gresesti tu grav... nivelul la care se practica modelismul tine de dorinta si buget... nu de EZgliderul care te asteapta dupa usa sa iti spele creierul...
Si ei au internet si informatia in ziua de azi este la indemana oricui ...asa ca daca nu au trecut mai departe sau insista pe ce fac acolo e pentru ca nu isi doresc altceva.
Efectele negative de care zici tu nu exista.. e doar un subiect unde vrei tu sa atragi atentia...si nu e frumos.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#46
Postat 17 May 2012 - 07:12 PM
Inainte sa-i ind EZ*-ul lui adioperator,am reusit 2-3 zboruri la panta,dar care,din pacate nu au fost filmate.
Dupa EZ*,am luat un EG,care il am si in ziua de azi,desi l-am rupt si l-am lipit de cel putin 10 ori.Pot sa zic,ca asa cum a venit,a zburat excelent,dar am vrut mai mult.
In 2010,la Rapa Rosie,il aveam deja echipat cu motor BL 2830 si 2 pack-uri,unul de 2200 si unul de 5000mAh in 2 celule.A fost anul in care vintul a tinut cu noi si planoarele si motoplanoarele,au zburat in draci.In Simbata aceea,datorita vintului prielnic,nu am reusit sa dau gata pack-ul de 5000mAh,decit dupa vreo 7-8 zboruri,cel mai scurt fiind de 20 minute.In total am zburat in ziua aceea,vreo 4 ore,marea majoritate a timpului,fara motor.A fost extraordinar.Motorul puternic si Pack-ul greu,mi-au permis sa zbor si cind vintul a batut destul de tare si mai toate spumele stateau in cutii sau pe linga corturi.
Anul asta vreau sa-mi iau un Discus sau un Ventus,dar vreau si quadrocopter.Ramine de vazut cum se rezolva cu bugetul.Pina atunci,zbor cu EG si Diamond 2500,atunci cind timpul si vremea imi permit.
Un zbor frumos,a fost cel al domnului din pozele de mai jos,dar si el se folosea putin de motor.
https://picasaweb.go...011950462662834
https://picasaweb.go...011933219290466
https://picasaweb.go...011904407943458
In momentul in care bugetul si experienta o sa-mi permita un planor adevat,sa fiti convinsi ca o sa-l iau.Nimic nu intrece frumusetea zborului elegant oferit de un planor...parerea mea.
Discus
Easy Star 2
HEPTAD 2200
Easy Glider
Diamond 2500-resuscitat si zburat
0722.464.922. - 0744.100.626.
http://www.youtube.com/my_videos
http://www.vimeo.com...r2400545/videos
Resoftari Logan 1.4-1.6 si Solenza 1.4
Programari chei Logan - http://www.rhcforum....970#entry476970
Poze Rapa Rosie 2012 - https://picasaweb.go.../RapaRosie2012#
Poze Rapa Rosie 2013 : https://picasaweb.go...7/RapaRosie2013
Poze Rapa Rosie 2014 : https://picasaweb.go...7/RapaRosie2014
#47
Postat 17 May 2012 - 09:21 PM
Huffy, la 17 May 2012 - 07:12 PM, a spus:
Un zbor frumos,a fost cel al domnului din pozele de mai jos,dar si el se folosea putin de motor.
https://picasaweb.go...011950462662834
https://picasaweb.go...011933219290466
https://picasaweb.go...011904407943458
Ohoooo! Acest Domn zboara planoare de cand eu nu stiam ce sunt alea. E printre cei mai adevarati modelisti din tara asta( chiar daca a iesit la pensie din tara vecina si pretina, Germanica). Imi pare bine ca inca il mai vad acolo, imi pare rau ca nu am fost in tara cand a fost RR.
Diferenta dintre planoare, strutzocamile (Mada stie!) si motorizate, rezida strict in ceea ce pot ele sa provoace (in materie de placeri intrinsece(Mizzi, fire-ai al dracu cu cuvintele tele!)).
Nu a distrus nimeni nimic, doar ca unii puturosi (saraci) au preferat sa transforme ceva de incepatori, in modele de 3D. Restul e can-can-can-can. Mai bine zis, could.
La HF nu ai mai putut vedea ce se vedea in pozele alea, pentru ca tractorul s-a stricat; simplu ca.....stii tu... Acum, e reparat, dar sa vedem cine isi mai pune planorul de multe ore de munca, la bataie. Eu prefer sa il vand unor maini mai agere.
Pana cand intalnirile nu vor fi mai multe si eventual tintite, planoare, 3D, etc. etc, lazi trantite, nu vom vedea ceea ce se vede tot in tara vecina, Germanica, intalnire de planoare, trase de tractoare. (adica punct.)
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#48
Postat 17 May 2012 - 09:24 PM
stiganas, la 17 May 2012 - 04:27 PM, a spus:
http://www.rhcforum....-high-fly-2007/
Am fost in vizita la Alba si la RR in ultimii doi ani si nu am vazut nimic asemanator cu ceea ce am vazut in pozele respective
post-23-1178036817.jpg post-23-1178037940.jpg
- si zau ca unul din motive pentru care am fost a fost sa vad ce se vedea in poze.
Pentru a zbura modelele din poza aceea ai nevoie de logistica....si vad ca te infiori cand vezi ca un mosor electric poate costa ~1000 eur.
Nu mai vorbesc de un tractor cu motor de +50 cm3.Degeaba ai planor daca nu ai ce sa faci cu el.Si vorbesc in cunostinta de cauza-am tractat si planoare cu Piperul de 3,6 m ,am ramas si singur pe camp la Clinceni cu mosorul lui Bogdan cand baiatul lui si-a smuls unghia in mosorul respectiv(care apropos functiona impecabil).
Greseala maxima pe care o faci este ca tu consideri ca ez* si ezglider sunt planoare.
GRESIT!
Acestea sunt modele pentru scoala,care se pot comporta ca si planoare in anumite conditii.
Denumirea comerciala de glider afisata de comercianti nu are nici o legatura cu planorismul pur....
...
Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 17 May 2012 - 09:26 PM
Motiv editare: am postat in acelasi timp cu Bogdan
#49
Postat 17 May 2012 - 09:46 PM
se repara usor, se monteaza usor
viteza de inaintare si coborare mici
reproductibilitate buna (dpdv al producatorului), matrite metalice pt turnare.
Dezavantaje:
nu retin viteza/energia
nu au polara favorabila pentru vant si viteze relativ mari
profile "groase" pentru rezistenta, potrivnice finetei bune
viteza relativ mica de intaintare
stabilitate dimensionala in timp incerta
Incerta incadrare la categoria avantaje/dezavantaje: incarcare alara mica; Personal, sunt tentat sa incadrez asta la dezavantaje.
Post supus ulterioarelor completari. Ia mai manati maiiiii!
Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 17 May 2012 - 09:47 PM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#54
Postat 18 May 2012 - 10:33 AM
ZOD, la 18 May 2012 - 10:32 AM, a spus:
mama, cat ti-a luat sa intelegi... :drinks:
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#56
Postat 18 May 2012 - 10:57 AM
BogdanStancu, la 17 May 2012 - 09:21 PM, a spus:
Diferenta dintre planoare, strutzocamile (Mada stie!) si motorizate, rezida strict in ceea ce pot ele sa provoace.....
Iar te iei mah de mine? :drinks: Am si cu motor si fara ca doar stam la ses, daca stateam la Bran era alta situatia.
Ne vedem in vara pe munti? Ca mosor deocamdata nu mai am bani sa iau (desi ma mananca al dracu de tare)...si n-am nici prieteni campioni la suta de metri sprint sa ii rog sa-mi inalte planoarele cum se facea acu 25 de ani.
#57
Postat 18 May 2012 - 10:59 AM
MADA, la 18 May 2012 - 10:57 AM, a spus:
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#60
Postat 18 May 2012 - 03:31 PM
Acum ca am modelul am citit si manualul acestuia ca asa e frumos. Intentia celor de la Multiplex a fost in mod clar sa stimuleze planorismul. Dau cateva citate din manual:
Electric flying
With the electric version - the EasyGlider Electric - you have the
optimum level of autonomy and independence. You can fly from
a flat field and carry out about four climbs to a sensible gliding
height from a single battery charge. At the slope you can also
keep the electric power system as a “lifebelt”, i.e. you only use
the motor to “keep afloat”, and avoid landing out, i.e. landing at
the bottom of the slope when the lift fails.
si cateva informatii despre performanta EzGlider:
Flight performance
What is meant by a glider’s performance?
The two most important parameters are sinking speed and glide
angle. Sinking speed is a measure of the vertical height lost per
second relative to the surrounding air. The sinking speed is
primarily determined by the wing loading (weight relative to wing
area). Here the EasyGlider offers a really excellent performance
- much better than conventional models - as its wing loading is
so low (only around 17 g / dm²). This means that only slight
thermal assistance is necessary (warm air rising) to cause the
model to gain height. Wing loading is also the main factor in
determining the model’s airspeed - the lower the loading, the
slower the model. Low airspeed means that the model can be
turned extremely tightly, and this is also advantageous when
thermal flying, as areas of lift are usually very small when close
to the ground.
De altfel manualul Multiplex este foarte bine scris si sectiunea de sfaturi pentru zbor termic este excelenta si plina de umor.
Contrar parerii generale eu sunt mare iubitor de spuma si cred ca spuma aduce mari avantaje la planoare. Cel mai important e ca poate fi turnata extrem de precis in forme foarte sofisticate. Aceasta calitate cred ca nu a fost nici pe departe exploatata pana la capat.
Marea masa de planoare china din spuma au in cel mai bun caz un profil clasic oarecare (dar nu prea cred) si planoarele "clasice" din spuma gen EzGlider au fost proiectate demult in epoca de pionierat. Un exemplu din noul val este Radian care a rupt gura targului dar sigur se poate mult mai bine.
As vrea sa apara un EzGlider II care sa bata tot ce misca la planare.
Pana atunci dragi posesori de Ez-uri mai opriti camerele si motoarele si bucurati-va de ele. Sunt mai mult decat avioane lenese.
Vreau sa multumesc celor care au contribuit pana acum la acest topic: Zod, Silviu, Bogdan si ceilalti; fara ei ramanea doar un titlu de scandal.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/