Hehe, deocamdata nici pozitia CG-ului nu e prea clara deoarece practic nu am zburat cu acest DLG. Teoretic carligul se pune putin in fata CG-ului - 2-3mm.
Eu l-am pus destul de conservator in dreptul lonjeronului cam la o treime din aripa, destul de mult in fata CG-ului actual si merge suficient de bine. Oricum fiind prins cu scoci pot sa il mut foarte usor (sau pot sa il scot oricand). Se rupe fuselajul/aripile/linia inainte se cedeze scociul.
Marele spil cu pozitia carligului e urmatorul:
In timpul lansarii pozitia carligului e CG-ul:
- carlig prea in fata: lansari blege, fara inaltime;
- carlig prea in spate planorul pleca vertical si devine instabil.
Planoarele din spume cu carlig (EZG, Arcus, ASW15) pacatuiesc pentru ca au pus carligul mult prea in fata. La Arcus cel putin cu carligul din fabrica pur si simplu nu poti sa il lansezi la sandou mai mult de 40-50m.
De asta ma intreb cateodata daca cei care le-au proiectat le-au pus la misto, sa bifeze si functia asta.
B-222222, la 07 July 2013 - 08:58 AM, a spus:
Cum ai pozitionat carligul fata de CG ?
Am si eu un dlg si nu il arunc prea sus.