Sandou review Ripmax de la Sierra si bungee de la r2hobbies
#31
Postat 17 May 2012 - 10:38 AM
- elasticul (F=K*X), se cumpara din Thailanda sau Filipine (ceilalti sunt revinzatori). Vine in panglica pretaiata aprx 1000 m liniari, nu se cumpara la bucata. Sunt doua modele asemanatoare, se pot deosebi daca contin negru de fum sau nu (cauciucul e negru sau galben). Asa se vulcanizeaza in banda. Pentru noi este important ca se pot dimensiona in sectiuni precise, si asa se poate calibra vectorul de tractiune. Elongatia 6x, este usor de obtinut si garantat.
- camasa, aici incep problemele:
Noi folosim bucati mari (lungi), care se freaca de sol (in cimp) la utilizarea normala stau toata ziua intinse in iarba (soare), le folosim ani (avem pretentia asta) de fiecare data le intindem la limita de rupere (cit permite camasa), dorim o elongatie cit mai mare (5x minimum).
Din cauza mediului de exploatare cu agatare (scai, sticle, obiecte ascutite in cimp), din cauza PH-ului (seva plantelor), trebuie utilizata camase sintetica preponderent (da rezultate mai bune ca bumbacul sau cinepa, ca din rapita sau cocos nu tese nimeni) chiar daca are protectie UV mult mai redusa. Chiar mai mult, daca pentru cauciuc elongatia 5x nu pune probleme, pentru camasa (tesatura) este nevoie de tesere cu geometrie deosebita si noduri neapretate. Rezultate bune am obtinut cu relon curat, si un fir de nylon pretensionat (uzual colorat distinct) pentru a nu se aduna in cocoloase. Foarte precis tensionate si tesute.
Fabricile din EU, incearca sa respecte niste standarde (Stas, Iso...), au nevoie de volume precomandate, si nu sunt deloc sigure ca pot pastra paramentrii acestia (cum ne trebuie noua) constant. Pentru ca lucreaza in principal cu echipamente (masini) mecanice, si toate dispozitivele lor de tensionare/control sunt dimensionate (calibrate) in alta gama de marimi. In Oradea este o fabrica mare, care face fire si elastice multe (de ex pentru Irwin), le merge insa prea bine sa se incurce cu noi.
#32
Postat 17 May 2012 - 06:58 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#33
Postat 20 May 2012 - 08:29 PM
http://www.rhcforum....hl__easy+glider
si aici:
http://www.rhcforum....octombrie-2005/
l-am incercat azi la sandou.
A fost dupa ploaie asa ca ma luat numai sandoul mai modest de la r2hobbies.
A mers excelent, cu sandoul asta urca pe la vreo 100m (atata e guta)
EZG planor pur pluteste excelent. Are 760g fata de aproape 1Kg cel motorizat racheta.
Rata de cobarare app. 0.6m/s, radianul meu motorizat are cam 0.5-0.6m/s asa ca planeaza cam la fel de bine ca un Radian.
Fisiere atasate
-
IMG_4459.jpg (1.73MB)
Number of downloads: 59
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 20 May 2012 - 08:33 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#34
Postat 21 May 2012 - 08:53 AM
stiganas, la 20 May 2012 - 08:29 PM, a spus:
http://www.rhcforum....hl__easy+glider
si aici:
http://www.rhcforum....octombrie-2005/
l-am incercat azi la sandou.
A fost dupa ploaie asa ca ma luat numai sandoul mai modest de la r2hobbies.
A mers excelent, cu sandoul asta urca pe la vreo 100m (atata e guta)
EZG planor pur pluteste excelent. Are 760g fata de aproape 1Kg cel motorizat racheta.
Rata de cobarare app. 0.6m/s, radianul meu motorizat are cam 0.5-0.6m/s asa ca planeaza cam la fel de bine ca un Radian.
Sa-l folosesti sanatos!
Vezi ca nu e totul rata de coborare minima; polara spune (de fapt practica) cum ca, daca Radianul are viteza mai mare de inaintare la aceeasi viteza de coborare, e mai destept si deci, mai devreme acasa.
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#35
Postat 21 May 2012 - 03:41 PM
Asa e, nu e suficienta o coborare minima conteaza si cata distanta parcurge in timpul asta. Senzatia mea e ca toate planoarele de spuma au mari probleme la capitolul asta, adica se misca incet si au frecari mari asa ca singurul loc unde stau bine e viteza de cobarare redusa (gas-bag). EZG parca penetreaza o idee mai bine decat Radianul dar nimic spectaculos.
M-am intors de la o expeditie mai lunga cu sandourile, EZG si Radian.
Azi am incercat sandourile in toate variantele posibile. Ce am vazut:
- coarda albastra de la HK de 10m e foarte scurta. Extrem de scurta. Adica e buna pentru catapultari nu pentru HiStart. Am inadit cele 2 bucati pe care le aveam si asa au fost 20m. Chiar si asa coarda de la R2Hobbies mi-a placut mai mult. Parasuta de la r2 este insa mult mai amarata.
- guta de la r2 este mult prea subtire, cred ca rezista la maxin 11-12 Kg.
- in final solutia cea mai buna a zilei a fost coarda de la r2 si guta + parasuta de la sierra. In combinatia asta merg excelent.
- parasuta de la sierra e de foarte buna calitate, se desprinde frumos singura cand planorul ajunge la maximul traiectoriei - o placere.
Am dat ceva zboruri cu succesuri modeste dar pana la urma l-am dovedit dupa cum se vede si pe log.
2012_05_21_EZG_Radian.gif (82.38K)
Number of downloads: 39
EZG de pe la 200m nu se mai vede prea bine, totusi are numai 1.8m. Lansarile au fost intre 70-100m.
La ultimul zbor, cel mai bun, am avut aventuri.
Undeva sus am piedut controlul. A intrat intr-o spirala lenta a mortii fara comenzi.
Gandurile mele frenetice se invarteau in jurul lui renato (m-a ajuns blestemul Spektrum) si Bogdan Stancu (a zburat 6 ani cu el eu il fac praf in prima zi).
Din fericire pe la 100m au revenit comenzile si l-am adus jos cuminte. In el am pus receptorul AR6100 - cel de care se zice ca are cele mai multe probleme cu raza de actiune - o sa il schimb.
Radianul a zburat bine dar nimic spectaculos. EZG indica liftul ca la carte, radianul doar incepe sa urce.
BogdanStancu, la 21 May 2012 - 08:53 AM, a spus:
Vezi ca nu e totul rata de coborare minima; polara spune (de fapt practica) cum ca, daca Radianul are viteza mai mare de inaintare la aceeasi viteza de coborare, e mai destept si deci, mai devreme acasa.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#36
Postat 25 May 2012 - 12:20 PM
- EMC-Vega si Extron (vandut prin Lindinder) in Germania
- HOSEMONSTER BUNGEES vandut de aerofoam.com in USA
Hosemonster are o reputatie foarte buna, a scris de bine inclusiv Joe Wurts. Au pentru planoare de 2m, 3m si 4m. Cele pentru planoare de 4m sunt, se pare, monstruoase, pot lansa orice.
Deoarece cel de 50ft pentru planoare de 3m costa 85 USD (cu tot cu transport in USA) si vine un prieten in iunie o sa il rog sa-mi cumpere si mie unul. Cu ocazia asta am aflat si ce are special latexul pentru bungee:
1. General bungee info.
Hose Monster bungees are made from the finest available mandrel dipped latex tubing. There are only 2 manufacturers of mandrel dipped tubing left in the United States. Our mandrel dipped rubber has the best elastic properties and the most U.V. inhibitors. We also have a special inspection procedure and our own proprietary tolerances, so our rubber is made to our specifications.
2. What is mandrel dipped tubing?
There are 2 processes to make tubing; one is to force small beads through a heated mold under high pressure. The material becomes molten and is formed into tubing as it goes through the mold. This is the extrusion process and it is good for uniformity, speed of manufacture and continuous lengths. The medical and chemical industry uses most of the tubing, so this is the best and least expensive way to make a good product for them. This process does not however produce the good elastic properties that we need. Mandrel dipped tubing is produced by dipping a long rod (mandrel) in molten latex until enough layers are built up to provide the desired thickness. This makes rubber tubing that is fully relaxed.
Our tubing has a small amount of carbon black as a U.V. inhibitor. The outer layers of rubber have the most U.V. inhibitors (5%), so the inner layers can retain a higher percentage of pure latex for its elongation properties.
Tot Joe Wurts e de parere ca un sandou bun poate lansa la fel de bine ca un troliu asa ca eu o sa ma limitez la sandou pentru viitorul previzibil.
E bine sa ai mai multe elastice caci asa poti regla cel mai bine lansarea functie de planor.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#37
Postat 25 May 2012 - 08:05 PM
aici gasiti ceea ce aveti nevoie http://www.emc-vega....e006538db1a2db1
#38
Postat 26 May 2012 - 12:29 PM
Varietatea Ø14x2 nu mai exista pe stoc. Posibil ca nici altele sa nu mai existe.
Am mai luat din State, de la Spearitco furtunul Ø19x8! Asta inseamna ca la Øexterior de 19mm, are Øinterior de 3mm! Este monstruos, este ca si cum ar fi o coada de matura cu o gaura de 3mm la interior, dar nu l-am luat pt. puscat planoare.
Pe site-ul celor de la Primeline Industries, gasiti pt. download, un excel cu un force calculator. M-am chinuit sa-l atasez direct, dar nu pot sa fac uploar la excel, chiar daca l-am comprimat.
F.
#39
Postat 26 May 2012 - 08:45 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#40
Postat 27 May 2012 - 09:05 AM
stiganas, la 26 May 2012 - 08:45 PM, a spus:
Eu iti recomand panglica textila, 40+ / 600+ mm (sau mai mare), viu colorata.
Are rezistenta aerodinamica in trectare mai mica ca parasuta (inchsa sau mai rau partial deschisa), dar suficienta sa recupereze firul, sa-l aseze in vint si sa protejeze persoanele de accident daca scapi linia intinsa.
La pescari exista carabine (cuple) antitorsiune (vezi la zmeul lui Robert), excelente pentru detensionare si cuplare/decuplare. Eu preferam doua, una la inelul de remorcare si una intre fir si sandou.
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 27 May 2012 - 09:07 AM
#41
Postat 10 June 2012 - 07:30 AM
Trebuie sa o faci de cateva ori sa prinzi experienta (care ca orice experienta vine foarte incet)
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#43
Postat 10 June 2012 - 10:51 AM
#44
Postat 10 June 2012 - 11:05 AM
renatoa, la 10 June 2012 - 10:51 AM, a spus:
Fisiere atasate
-
Photo1964.jpg (51.18K)
Number of downloads: 33 -
Photo1963.jpg (51.16K)
Number of downloads: 30 -
Photo1962.jpg (45.59K)
Number of downloads: 25 -
Photo1959.jpg (48.79K)
Number of downloads: 20 -
Photo1956.jpg (46.39K)
Number of downloads: 17 -
Photo1951.jpg (49.33K)
Number of downloads: 16 -
Photo1949.jpg (46.77K)
Number of downloads: 24
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 10 June 2012 - 11:26 AM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#45
Postat 10 June 2012 - 11:27 AM
In situatia asta el documenta ceva, nu era cazul sa se tina de efecte artistice, contre-jour, desenat siluete pe orizont si alte finetzuri din astea din care nu am ramas cu prea multe detalii despre cum arunci si ce ne-ar mai fi interesat...
Iar modul cum camera face tranzitiile de la lumina la intuneric nu prea indica aparatura de profesionist. Ma opresc aici :)
#46
Postat 10 June 2012 - 11:41 AM
Si eu fac poze de 35 de ani ca hobby. Dupa atata pozat de hobby m-am prins ca unora le ies poze fabuloase din noroc (adica noi) altii au ceva in plus (foarte, foarte putini)
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#47
Postat 10 June 2012 - 01:00 PM
Inca esti foarte, foarte departe de ce se poate obtine dintr-un sandou elastic.
- daca ai elasticul prea puternic, sau prea greu, nu poti sa-l duci sus pentru ca te trage in jos la finalul remorcarii
- daca ai elongatie egala cu linia fixa, (100+100m) urcarea dureaza cam 5 secunde(o poti controla usor), inaltimea de lansare este mult mai mare
- punctul de fixare (sandou-planor) se pune la 0,+1,+2cm in fata CG (in functie de vint). Asa in remorcare ai cam 80-90 de grade intre linie si directia de zbor
- poti sa intinzi elasticul din cabrare (asa se simte sus) spre finalul lansarii, si sa declansezi la viteza mare (ai greutatea sandoului si vectorul de forta ca greutate aeropurtata in momentul declansarii), linia la azimut (verticala), dupa care inertial mai cistigi 50 m.
- sa vezi ce bine lansezi intr-o zi cu vint, sus ai doua motoare disponibile (soarele si vintul), in remorcare vintul te ajuta enorm
Aceasta postare a fost editata de vlad1: 10 June 2012 - 01:03 PM
#48
Postat 10 June 2012 - 02:27 PM
- la EzGlider pozitia carligului e fixa, o sa am ocazia sa reglez acest punct la alte planoare
- am simtit (si masurat) si eu chestia cu vantul, ajuta mult.
- banuiesc ca e zoom manevra de cabrare de la sfarsit. E standard la troliu, la sandou am vazut ca multi nu o folosesc.
Intrebarea cea mai importanta:
- la un sandou cum am eu, 30m cauciuc + 100m guta care este inaltimea maxima la care pot sa lansez planorul ?
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#49
Postat 10 June 2012 - 07:45 PM
- firul de nylon este complet intins - 100 m
- daca elasticul are greutate aero-purtabila pe modelul tau, elasticul este complet aeropurtat - 30 m
- daca este corect dimensionat in forta (vector), este binisor intins pentru ca inca propulseaza un planor cu masa mai mare decit conditia de planare - 20m
Astea in conditie de vint 0 ... 150m minim (dar sunt elemente de optimizat)
Daca ai vint puternic, cabrezi bine in urcare, ai elasticul complet intins 200m cel putin.
In ambele cazuri, daca lucrezi corect cistigi citiva metrii buni dupa lansare.
Se mai pot face combinatii de vector cu lungimea introducind scripeti la sol, neaeropurtind elasticul, alinierea punctului de lansare pe rola si fir foarte lung de nylon. In acest caz, poti obtine 200m fara vint, dintr-un scirt prapadit (fara intaritura in aripa) dar ai nevoie de 3-400 m de cimp liber.
#50
Postat 10 June 2012 - 09:04 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#51
Postat 11 June 2012 - 11:13 AM
#52
Postat 11 June 2012 - 10:01 PM
IMG_2643.JPG (57.24K)
Number of downloads: 65 IMG_2611.JPG (59.7K)
Number of downloads: 70 IMG_2616.JPG (37.23K)
Number of downloads: 70
vlad1, la 11 June 2012 - 11:13 AM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#53
Postat 04 August 2012 - 10:12 PM
Cu Ezglider merge struna.
Am lansat si planorul F3B cu 2 si 3 gume in paralel. Tractiunea este foarte mare, vreo 30Kg. Nu m-am incumetat sa il lansez singur, doar la dublu. Unul cu lansarea, unul cu statia. Am facut asta cu Borian cu rezultate mixte.
Cu mine la mansa si el la planor - lansari perfecte drepte si inalte.
Cu Borian la mansa si eu cu planorul - lansari cu parul maciuca - planorul se duce in dreapta puternic.
Se pare ca nu il arunc cum trebuie.
Pun o lansare meseriasa, cu un planor F3J si guma ca lumea de la emc-vega. Adica un singur om face bine ce nu prea ne reuseste noua in echipa.
Ce e drept, odata lansat planorul F3B (facut de Vali din Brasov) zboara atat de bine ca iti dau lacrimile.
Mai nou am facut rost imprumut de un troliu obosit, asa ca aventura continua.
Planoul meu este fix asta:
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 04 August 2012 - 10:13 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#54
Postat 04 August 2012 - 10:45 PM
#55
Postat 04 August 2012 - 11:00 PM
Intinsa tare trage cam 10 Kg. Doua in paralel - 20 Kg.
Daca trage prea tare streseaza aripile/fuselajul, etc.
Planorul F3B are aproape 3Kg.
renatoa, la 04 August 2012 - 10:45 PM, a spus:
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 04 August 2012 - 11:01 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#56
Postat 29 October 2012 - 09:31 PM
Anul asta am zburat preponderent planoare si in special fara motor, la sandou. Adica am zburat mai ales EzGlider. Am mult peste 100 lansari.
Acum daca ar fi sa pornesc de la zero, cu cheltuieli minime si satisfactie maxima as face asa:
- cateva bucati cauciuc albastru de la HobbyKing - e foarte robust, pe al meu l-au rapus spinii din tufe, asadar locul in care o sa se intinda e bine sa fie cat de cat fara maracini.
- o guta de pescuit de 100m, sa reziste la 20Kg sau mai mult
- un streamer, panglica din ce o fi, cat mai vizibila. Ajuta la recuperare.
- un tarus potrivit. Eu il infig in pamant cu calcaiul.
- un mosor de care se strange totul. Asta e foarte important, fara el e un chin, aparent ar merge cele din magazinele de bricolaj pentru prelungitoare electrice.
- un planor potrivit. Aici votez cu 2 maini pentru EzGlider. Unul vechi facut muci la care se scoate ce a mai ramas din motor sau, mai bine, unul facut de nou cu botul bine intarit (fara jena ca oricum trebuie ingreunat).
Cu aceasta combinatie se obtin lansari frumoase la app. 100m. De aici se poate urca in termica fara probleme (nu tot timpul dar suficient de frecvent cat sa fie palpitant)
Bugetul total ?
modest, cam ce se economiseste pe motor, ESC, baterie, con, pale se duce pe sandou.
Este foarte, foarte placut, palpitant, interesant.
Nu sunt un mare maestru in ale planatului asa ca ce scriu trebuie luat cu rezervele de rigoare.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#57
Postat 30 October 2012 - 08:57 AM
#58
Postat 30 October 2012 - 09:20 AM
vlad1, la 30 October 2012 - 08:57 AM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#59
Postat 30 October 2012 - 11:54 AM
http://www.wattflyer...520&postcount=8
Typical hook position is about 1/4" in front of the CG, but having it closer
will usually give you higher launches.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#60
Postat 05 November 2012 - 09:09 PM
De fapt am vrut sa dau din coada, fericit, ca in sfarsit boala zborului plutit, fara motor, se imprastie!
BiG