adioperator, la 25 April 2012 - 11:10 AM, a spus:
daca era bine centrat si trimat ar fi trbuit sa se aseze cu botul in vant si sa planeze in directia opusa vantului.
Fals, asta e doar o impresie gresita care se tot perpetueaza. Chiar multi piloti full scale au probleme in intelegerea principiului relativitatii (nu cel al lui Einstein) conform caruia vantul pur si simplu nu poate influenta orientarea unei aeronave. Poate sa ii modifice viteza fata de pamant, dar nu altceva.
Asadar probabilitatea cea mai mare e ca avionul s-a dus in directia incotro batea vantul. Se putea duce si contra vantului, cu o probabilitate mica, dar numai daca era centrat si trimat foarte bine. Daca nu*, el ar fi facut cercuri (fata de masa de aer, iar fata de pamant ar fi descris un fel de spirala aplatizata pe lateral) si ar fi fost dus cu certitudine de vant, exact in directia pe care bate. De aceea un failsafe corect implica setarea modelului sa planeze in cerc, pentru ca astfel este purtat in mod previzibil de vant.
Insa nu stim cauza, pierdere din vedere, legatura radio, servo ?
Este aceeasi problema ca in celebra intoarcere cu vant din fata, in care avionul tinde sa se angajeze. A fost dezbatut peste tot si inca mai apar din cand in cand topice pe forumuri, dar explicatia e simpla. Eroare de pilotaj. Adunarea vectoriala a vitezelor si setarea pamantului ca sistem de referinta creeaza iluzii pilotului care ia
virajul mai strans decat trebuie (desi lui i se pare ca il ia normal) iar efectul este logic. Ni s-a intamplat tuturor, insa constientizarea acestui lucru ajuta :yahoo:
*Insemnand cat de cat trimat, nu stramb de tot astfel incat sa o ia in jos.
Aceasta postare a fost editata de Zen: 25 April 2012 - 02:47 PM