Pagina 1 din 1
Conectare pinion pe ax
#2
Postat 23 April 2012 - 09:36 PM
Pai insasi adnotatia din desen iti spune cum se fixeaza: H7, adica alezaj unitar. Deci alezajul (gaura) are tolerante standard corespunzatoare dimensiunii diametrului interior respectiv, iar modul in care arborele (axul) va intra in pinion va fi in functie de tolerantele pe care i le vei da tu. Deci tu alegi strangerea ajustajului, evident daca ai posibilitatea rectificarii axului. Daca nu ai aceasta posibilitate, nu ai decat sa dai 2 gauri filetate (perpendiculare si strapunse) pe ``butucul`` pinionului. Cu ajutorul a doua stifturi filetate realizezi strangerea la nivelul axului, dupa ce in prealabil i-ai facut doua tesituri pt zona de asigurare. (nu e obligatoriu, dar te ajuta la demontare si mai ales la o mai buna asigurare contra rotatiei)
#5
Postat 23 April 2012 - 10:09 PM
Nu exista diametrul H7. Este vorba de un ajustaj tip alezaj unitar, clasa de precizie 7. Alezajul, in functie de diametrul sau nominal, are abaterea inferioara zero iar abaterea (toleranta) superioara +0,0xx(standardizata si specificata in tabele). La arbore, pui diametrul nominal exact ca si la alezaj(gaura), iar in functie de cat de strans (presat) vrei sa-ti intre axul, dai abaterea inferioara si pe cea superioara usor peste cea superioara a gaurii (la fel, exista tabele care in functie de nominal iti da valori ale strangerii dorite, deci iti da exact ce tolerante sa dai)
Care este diametrul interior al pinionului?
PS. Du-i tu desenul celui care iti rectifica axul si ti-l va face sa intre presat, asa cum vrei! :D
Care este diametrul interior al pinionului?
PS. Du-i tu desenul celui care iti rectifica axul si ti-l va face sa intre presat, asa cum vrei! :D
Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 23 April 2012 - 10:14 PM
#8
Postat 26 April 2012 - 01:22 PM
AG-74-HESS, la 23 April 2012 - 09:36 PM, a spus:
Pai insasi adnotatia din desen iti spune cum se fixeaza: H7, adica alezaj unitar. Deci alezajul (gaura) are tolerante standard corespunzatoare dimensiunii diametrului interior respectiv, iar modul in care arborele (axul) va intra in pinion va fi in functie de tolerantele pe care i le vei da tu. Deci tu alegi strangerea ajustajului, evident daca ai posibilitatea rectificarii axului. Daca nu ai aceasta posibilitate, nu ai decat sa dai 2 gauri filetate (perpendiculare si strapunse) pe ``butucul`` pinionului. Cu ajutorul a doua stifturi filetate realizezi strangerea la nivelul axului, dupa ce in prealabil i-ai facut doua tesituri pt zona de asigurare. (nu e obligatoriu, dar te ajuta la demontare si mai ales la o mai buna asigurare contra rotatiei)
Ar fi bine, daca ai de ales, sa folosesti set screw cu partea de strangere cu dintisori:
http://www.fastenal....ku=25138&ucst=t
Sunt astfel facuti, incat, impiedica desurubarea.
Multa, multa bafta.
#9
Postat 26 April 2012 - 01:45 PM
AG-74-HESS, la 24 April 2012 - 08:25 PM, a spus:
Goagle: magazin modelism.
Asta stiam si eu. Ma refeream la ceva mai industrial. O eticheta de modelism tripleaza pretul (cel putin). Un set de 4 suruburi M5 "pt modelism" ii €5, pe cand la Dedeman, Praktiker platesti cu monede.
dan_mitea, la 26 April 2012 - 01:22 PM, a spus:
Ar fi bine, daca ai de ales, sa folosesti set screw cu partea de strangere cu dintisori:
http://www.fastenal....ku=25138&ucst=t
Sunt astfel facuti, incat, impiedica desurubarea.
Multa, multa bafta.
http://www.fastenal....ku=25138&ucst=t
Sunt astfel facuti, incat, impiedica desurubarea.
Multa, multa bafta.
Nici nu stiam de asa ceva. Multumesc pt sfat.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1