Modelism - RHC Forum: Valenta Dragon - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Valenta Dragon planor adevarat compozit de 2.9 m

#1 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8322
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 April 2012 - 02:52 PM

Dupa ce am dat constiincios un search pe forum dupa Valenta am pornit acest topic. De aproape un an sunt fericit posesor de Valenta Dragon.

L-am cumparat gata facut si abia acum mi-am facut curajul sa il zbor. Oricum la lansare imi tremurau genunchii si am fost la un pas sa renunt. Parea ca motorul nu tragea suficient.

L-am zburat si senzatia e fantastica. Intre el si o spuma (sau o balsa) e diferenta ca intre un heli de 50g si unul de 5kg. Amandoua zboara si fac de toate dar sunt din alte universuri.

M-am pregatit un an dar in ziua cea mare tot nu au mers lucrurile snur. Am descoperit ca bateria luate special de 3s 3600mah are o celula moarta, nu am gasit imbusul sa strang suruburile care tin planul central, statia era programata doar partial, etc.

Inbusul era cu celelalte chei dar nu l-am vazut de emotie, am pus un pak de 2200 de la HK450, statia am programat-o pe camp si a fost OK. Nu am facut decat un singur zbor sa vad ca merge. Dupa ce cumpar inca o baterie o sa il zbor din nou.

Cateva poze:
Fisier atasat  IMG_4192.jpg (192.85K)
Number of downloads: 203Fisier atasat  IMG_4190.jpg (204.23K)
Number of downloads: 203Fisier atasat  IMG_4188.jpg (200.65K)
Number of downloads: 211Fisier atasat  IMG_4185.jpg (187.07K)
Number of downloads: 211Fisier atasat  IMG_4184.jpg (178.29K)
Number of downloads: 214

modelul este echipat cu:
- servo Hitec 82MG
- motor MVVS 5.6/960 Redliner si elice 14x8
- regulator Thunder Tiger de 75A si UBEC separat de 3A
- receptor JR921 (cu satelit orange)

Modelul este conceput acum multi ani, a fost gandit pentru pakuri NiCd dar merg foate bine pakuri lungi si inguste de 2650-3600 mah, 3s. Cu elicea asta motorul trage vreo 50A, 500W.

Valenta este o firma ceheasca foarte tare cu multa traditie in spate. Modelele au preturi relativ mici si sunt in general scale si sport, mai putin competitie.

http://www.valentamodel.cz/06a.htm

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 23 April 2012 - 02:55 PM

0

#2 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8322
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 October 2012 - 07:53 PM

In sfarsit Dragon a zburat. Are o baterie noua, 3s nanotech 2650mah 25-50. Spatiul este lung si ingust si asta intra perfect.

Mama cum zboara. Am prins o zi buna, vant slab, soare, termica. Mi-au tremurat genunchii la lansare dar a fost foarte OK.

Planorul e o caramida, are 3100g, la lansare din mana iti spui ca nu are cum sa zboare.

- fuselaj - 1320g
- plan central - 930g
- capete aripa - 425g

Pentru comparatie un planor F3J la 3.5m anvergura are cam 2000g RTF.

Odata ce intra in termica urca vajaind si nu mai coboara. Aterizare cu buterfly e OK, nu se angajeaza.

Dupa vreo 4 urcari am bagat 1200mah in lipo. Am reusit sa bag si vario inauntru.

Sunt foarte incantat.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 05 October 2012 - 07:54 PM

0

#3 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8322
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 October 2012 - 08:34 AM

La al doilea zbor am reusit sa strecor si vario inauntru. A fost mai modest ca primul zbor dar OK. Se vede din grafic cum scade tensiunea in sarcina (eu masor tensiunea pe doar 2 celule din 3). Diferenta majora fata de o spuma e ca intre doua termice poti parcurge de cateva ori tot campul de zbor.

La asa planor 200m e ideal pentru a incepe zborul.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de stiganas: 06 October 2012 - 08:34 AM

0

#4 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 06 October 2012 - 10:23 AM

Ma bucur ca te bucuri, dar sincer tot nu inteleg argumentatia pe care o tot sustii de la un timp in jurul compozitelor.
Nu vad de ce un planor de termica trebuie sa fie rezistent si greu. Pana si cu Vali, discutand asta vara la Brasov, am agreeat amandoi ca planoarele lui nu sunt ce vreau eu, pentru simplu fapt ca trebuie sa fie facute asa cum sunt si rezistente datorita modului de lansare la vinci. Dar rezistenta asta vine cu greutate, care nu vad cum ajuta la termica...
Daca am fi piloti egal de buni, nu cred ca ai putea simti cu un planor de genul acesta la 2.90m si 3kg aceleasi termice pe care le-as putea eu potential prinde cu al meu de 225cm si 1200 grame.
Si Vali a recunoscut ca Pulsarul este mai bun floater ca ce construieste el, doar ca nu rezista la multe tractari la vinci. La fel si pentru Bird of Time. Ambele sunt planoare de 20-25 grame pe dmp, pai tu cred ca ai peste 40, mi-e si frica sa fac socoteala... Toata aripa de BoT are 625 grame, sub cat ai tu numai sectiunea centrala.

Asa ca balsa constructie clasica e inca departe de a fi o tehnologie moarta, ba din contra mi se pare mult mai adecvata conditiilor noastre financiare si ca posibilitati de reparatie la crash-ul iminent care pandeste intotdeauna.
O astfel de constructie poate fi inobilata un pic cu niscai lonjeroane de carbon, sau nervuri din rohacel de 3mm in loc de balsa, daca sufletul tanjeste sa puna o eticheta de compozit pe zburatoarea care o migalim.
Rohacell de 3mm s-ar gasi la pret sub al balsei de aceasi suprafata, 1$ placa de 30x30cm adica 90*10cm echivalat in placa lunga, unde gasesti balsa la 4 lei asemenea placa ? Daca faci nervurile din asa ceva, si aplici pe margini un snur de roving carbon rezulta ceva mult mai rezistent decat balsa, si inca e abordabil in casa, nu necestia matrite si vacuumare in vid.
Oricum, rezultatul va fi mult mai usor decat un planor full compozit, care eu deocamdata il percep absolut necesar numai la lansare la vinci sau pentru cei care vor "sa vajaie", personal ne fiind plasat in nici una din categorii.

Deocamdata, ca idee pentru altii care stau pe margine si fac comparatii, am comandat de curand pentru mine si costin doua BoT ARF de la Kele, destinate a fi modate pentru viitoare zboruri FPV long range, tintind 100km in mod cross country. Pretul de la pelikan este foarte competitiv, substantial sub orice pret al aceluiasi planor la orice magazin din Europa, uimitor, chiar sub pretul Great Planes din US, cu tot cu transport aici in tara. Ca idee ceva sub 200Euro la 3m anvergura, 70dmp si aproximativ 1600-2000 grame gata de zbor, depinde ce baterie si incarcatura FPV va avea.

Asta este planorul cu care imi fac eu treaba... nevoile altora pot fi diferite :drinks:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#5 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8322
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 October 2012 - 02:56 PM

raspunsul aici:
http://www.rhcforum....pozit-vs-spuma/
0

#6 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8322
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 October 2012 - 04:36 PM

Valenta Dradon este un planor de F3B (bun si de zburat la panta)

Adica trebuie sa stea bine in termica, sa parcurga distante mari si sa fie rapid.

Din cauza asta e greu, daca ar fi prea usor s-ar descurca bine doar la prima sarcina (si ar fi de F3J).

Al meu este si mai greu pentru ca e cu motor. Nu am cautat in mod special Dragon - asa am gasit ocazia.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 07 October 2012 - 04:37 PM

0

#7 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8322
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 October 2018 - 11:49 PM

Am zburat din nou cu Dragon. Dupa o lunga pauza (dupa postari de 6 ani) l-am programat pe statie si i-am dat drumul. Intre timp am (prea) destule modele compozit asa ca vad altfel lucrurile.

Si Dragon e cam naspa. In primul rand e greu ca porcul si asta se simte. Peste asta l-am luat RTF de la un neamt si e dezastru. Servo sunt prinse definiv in aripa intr-un munte de epoxi cu microbaloane care e tare ca sticla. Cand se va duce unul nu stiu cum o sa-l scot de acolo, singura varianta pe care o vad acum e cu freza, frezat strat dupa strat. O porcarie.

Flapsurile sunt prinse cu niste tije prea lungi care au mai multe efecte naspa printre altele coboara doar vreo 45 grade. La cata masa are planorul abia franeaza. Pe iarba e OK, aterizeaza pana la urma dar la panta unde e spatiul ingust nu arata bine.

Am reusit de am programat pentru prima oara crow in statie (flapsuri jos, eleroane sus) in speranta ca o sa-l franeze mai consistent. Nici vorba, pierde portanta, vine mai repede jos dar viteza nu pierde mai deloc, tot bolid vine, insucces total, merge mai bine doar cu flapsuri.

Ce il salveaza e ca zboara totusi frumos si fara apucaturi urate si cand prinde termica o haleste fara sa tina cont de kilograme. A, si cand il aduc jos in picaj nu mi-e frica ca se rupe, face un suierat ca din razboiul stelelor - senzatii tari.
0

#8 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8322
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 October 2020 - 09:34 PM

Dupa inca o mare pauza am zburat din nou cu Valenta la panta, concursul F3F. L-am zburat inafara concursului caci vantul era slab dar a zburat fenomenal.

Fisier atasat  DSC_0018.JPG (286.36K)
Number of downloads: 23

In continuare aterizeaza foarte fierbinte, noroc ca dealul asta avea loc bun de aterizare, dar inafara de aterizare nu am ce sa-i reprosez. Se lanseaza usor, taie aerul o placere si e foarte stabil/predictibil. Poate il scot si la Chitila acum ca pista are 200m.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro