Modelism - RHC Forum: Din nou mare problema cu moartea unui servo - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Din nou mare problema cu moartea unui servo Multiplex nano S

#1 Useril este offline   passion 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 658
  • Inregistrat: 10-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 April 2012 - 02:58 PM

......dupa ce ca am trecut prin problemele despre care am scris aici: http://www.rhcforum....nmoarte-subita/ , zborul de avum doua zile a fost un esec total....Dupa munca de "berila" pentru a schimba cele doua servouri despre care scriam la tehnice, setat, trimat, echilibrat modelul Cularis, toate bune.....decolare perfecta, fara vant, cer senin, zbor si cu si fara motor timp de vreo 7 minute, dupa care....DEZASTRU.....cedeaza servoul de la profundor, picaj necontrolabil de la 100m, culmea, in singurul gard de pe aerodrom.nu am cum sa pun poze, insa picajul a fost atat de violent incat fuselajul este rupt in trei bucati, iar una din aripi, cea care a indoit gardul, este rupta in cinci bucati.Toate astea s.au intamplat cu acelasi titp de servo care a cedat si data trecuta, Multiplex NANO S, de data asta cedand insa mecanica din el.
Au mai cedat: elicie plianta, cabluri delurite si conectori, pack lipo 2200 3s, receiver futaba 7ch.
Paguba majora!
Oare cei de la multiplex le recomanda gresit ptr acest model?
Nu ma cãuta!
0

#2 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 April 2012 - 03:25 PM

Un servo de 9 grame / 1kg forta pe un planor de aproape 3 metri si 1.5kg cu siguranta nu este o recomandare buna.
Pe de alta parte ma intreb ce avea de munca in situatia descrisa acel servo... :yahoo:
In afara de forum nu te mai sfatuiesti cu nimeni ? Eu nu mi-as lasa un tovaras sa zboare cu asa servo... mi s-a dus un Hitec 55, aceasi clasa, pe eleroane la un Junior de 1.8m / un kilogram... de atunci nu mai am incredere in asa ceva nici pe EZ*.
La cat de accesibile au devenit cele metalice, mai bine un servo metalic de 2kg chinezesc de 10$.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#3 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8332
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 April 2012 - 03:41 PM

Nasol.

Multiplex nu recomanda nano S pentru profundor (asta e servo de 9g). Pentru profundor si ruder recomanda servo tiny S care in ciuda numelui sunt mai mari adica de 25g (echivalent Hitec 81 cred)

De la Cularisul meu am vazut ca profundorul e o problema, nu e simplu sa il faci sa se miste usor, fara frecari. Al meu se misca extrem de greu (l-am luat second) dar dupa multa piguleala l-am scos rezonabil.

Cu servo de 9g e cam putin.

Dar nu din cauza ca ar fi mari eforturi in profundor ci pentru ca trebuie sa invingi frecarile.

Peste asta un servo normal nu poate sa se stripuiasca in zbor. Mai clar forta servoului e mai mica decat rezistenta gear trainului. Nu vorbim de crash.

Poti sa faci o proba cu mana, cu orice servo, il pui in receptor si il blochezi, o sa geama, o sa se incinga dar nu o sa se stripuiasca.

Asa ca eu suspectez ca stripuitul a venit dupa crash. Inainte de crash a luat-o razna sau pur si simpla s-a intepenit.

Pe superplanoarele Hyper AVA PRO de 4m si Supra de 3.6m se pun servo de 9g pe profundor. Da alea sunt bine facute, nu au frecari aiurea.
0

#4 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 April 2012 - 03:50 PM

Nu numai asta, alea au 800 grame :yahoo:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#5 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8332
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 April 2012 - 04:11 PM

Esti aproape.

Revenind la planorul busit eu am scris in topicul initial ca servo nu se ard din senin, mai multe deodata, nici macar alea de 2 USD cu atat mai putin Multiplex.

Si tot acolo am scris ca e bine sa gasesti cauza reala din care cele 2 servo au murit altfel risti sa se intample din nou. Eu zic ca si acest servo a murit ca primele doua si cauza este undeva in electronica.

Prea multe coincidente. Din pacate acum discutia e academica ca modelul nu mai e.

Altfel ramane in picioare ca la profundor se pune servo de 25g si ca trebuie verificat de frecari.

Vezi postarearenatoa, la 17 April 2012 - 03:50 PM, a spus:

Nu numai asta, alea au 800 grame :)

0

#6 Useril este offline   passion 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 658
  • Inregistrat: 10-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 April 2012 - 05:09 PM

Cu scuzele de rigoare, servoul in cauza este TIny S si nu cred ca a crapat dupa crash, dar deja nu mai conteaza.
De sfatuit ma sfatuiesc si cu altii bineinteles insa nu a fost cazul acum doua zile, zborul petrecandu-se la Baia Mare.a fost si un topic intitulat "zbor la baia mare??anyone?" postat la terenuri de zbor, insa nu a avut vreun rezultat probabil din lipsa timpului colegilor.
Cat despre o problema electronica ma repet, din nou, ca o exclud.a stat in probe la sol o groaza de timp, respectiv o luna, si nu a facut nicii o figura....plus ca a picat mecanica, nu electronica!
Sper sa il pun pe piciare cat de curand, deocamdata am reciclat aripa, clar nu mai folosesc nici un fel de conectica originala, pentru a exclude eventualele probleme ce mai pot aparea.Nu am servo metal gear asa ca o sa stau pe bara pana cumpar unul.
Poate vreunii din avoi chiar aveti de vanzare unul si o elce potrivita ptr mine ca nici de.asta nu am, restul le am.
Multumesc!
Nu ma cãuta!
0

#7 Useril este offline   passion 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 658
  • Inregistrat: 10-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 April 2012 - 08:29 PM

@stiganas:
Parca ai avut si tu un mare crash cu un cularis,nu?
Care au fost cazurile?ce ai imbunatatit dupa crash ca sa previi una, alta?
Nu ma cãuta!
0

#8 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8332
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 April 2012 - 09:40 PM

Dap, l-am facut zob. Nu stiu daca s-a blocat receptorul (orange 9 canale) sau neuronii - senzatia mea a fost ca nu a mai raspuns dar toti care fac crash au senzatia asta. Dupa crash l-am relipit si am schimbat receptorul. Acuma nu pot decat sa il zbor pana pica din nou, de la neuroni sau altceva.

Vezi postareapassion, la 17 April 2012 - 08:29 PM, a spus:

@stiganas:
Parca ai avut si tu un mare crash cu un cularis,nu?
Care au fost cazurile?ce ai imbunatatit dupa crash ca sa previi una, alta?

0

#9 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2652
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 18 April 2012 - 09:47 AM

Nu cumva abilitatile si esecurile (ratarile) noastre sunt aceleasi indiferent ce scrie pe servo-ul ala ?
0

#10 Useril este offline   passion 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 658
  • Inregistrat: 10-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 April 2012 - 09:53 AM

Ba da vlad, sunt aceleasi, insa nu cand crapa doua servo LA SOL si unul dupa, IN AER.
Nu ma cãuta!
0

#11 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 18 April 2012 - 11:03 AM

Ai putea sa definesti "crapaul" ?
In ce regim de zbor erai in acel moment ?
Planai, urcai, picaj, motor oprit/pornit? Cum a inceput pierderea controlului?
Pe ce baza ai dedus ca a cedat mecanica din el ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#12 Useril este offline   passion 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 658
  • Inregistrat: 10-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 April 2012 - 12:02 PM

Zbor planat, deci motor zero, cam 100-150m alt, s-a intamplat dupa ce am probabat functionalitatea flapsurilor(care au functionat). Dupa ce am retras flapsurile, urma sa fac virajul trei ptr aterizare, cnad, deodata fara ca eu sa trag de comnzi in vreun fel ciudat, s.a angajat in bot , in spirala, fara a mai raspunde la comenzile mele de profundor, de aici am tras concluzia mortii servoului.mentionez ca nu am incercat sa redresez spirala din eleroane , probabil din cauza panicii, desi am avut destul timp.deasemenea mentionez ca aveam viteza necesara, deci iscoateti si asta din calculul angajarii.
Multumesc.
Nu ma cãuta!
0

#13 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 18 April 2012 - 12:10 PM

As zice mai curand ca e o problema RC.
Nu vad nici un motiv ca un servo sa (re)actioneze in acest mod in faza descrisa.
Nu desfaci servo-ul sa pui o poza cu angrenajele ?
Un dinte rupt nu duce la pierderea controlului in asemenea hal, ar parea ca ai avut bracaj total.
Nici electronica nu vad de ce ar face asa ceva.
Iar RC-ul banuiesc ca a fost acelasi ca si la cele de la sol...
Nu cumva il ai setat din greseala pe refresh fast, iar aceste servo-uri nu sunt digitale ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#14 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 18 April 2012 - 12:47 PM

Nu cumva la intrarea in viraj aveai deja viteza prea mica ( datorita testarii flapsurilor si motor zero ) si virajul l-ai facut
doar in plan orizontal fara al pica putin si de aici a venit angajarea ?
Iesirea din vrie nu o faci tragand de profundor ci incercand sa il pui in picaj sa isi ia putina viteza si sa redresezi din eleron - abia dupa ce nu se mai roteste modelul incerci sa redresezi din profundor pentru al pune pe orizontala usor simultan cu putina acceleratie.

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 18 April 2012 - 12:48 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#15 Useril este offline   passion 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 658
  • Inregistrat: 10-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 April 2012 - 01:02 PM

Refresh fast?nici nu stiu ce este ala....caut acush pe google...
Mentionez ca statia este multiplex cockpit sx in 35mhz.
Merci!
Nu ma cãuta!
0

#16 Useril este offline   passion 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 658
  • Inregistrat: 10-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 April 2012 - 01:10 PM

Cum sa il pun inpicaj acael era deja in picaj?!o sa pun filmulteul cu faza cand pot....se vede clar tot
Nu ma cãuta!
0

#17 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 18 April 2012 - 01:59 PM

Vezi postareapassion, la 18 April 2012 - 01:02 PM, a spus:

Refresh fast?nici nu stiu ce este ala....caut acush pe google...
Mentionez ca statia este multiplex cockpit sx in 35mhz.
Merci!


Nu mai cauta, in 35M nu ai asa ceva, in schimb ai glitch-uri...
Daca servo-ul muncea greu impotriva profundorului, la o serie de glitch-uri da, poate ceda... si atunci ar avea logica ce ti s-a intamplat.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#18 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8332
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 April 2012 - 02:12 PM

Se angajeaza Cularisul de zici ca asa l-au proiectat inadins. E bine sa pui filmuletul poate se rezolva misterul (sau iti da youtube bani ca filmele cu crash au cel mai mare succes)
0

#19 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 18 April 2012 - 02:50 PM

Vezi postareapassion, la 18 April 2012 - 01:10 PM, a spus:

Cum sa il pun inpicaj acael era deja in picaj?!o sa pun filmulteul cu faza cand pot....se vede clar tot


Daca era in picaj trebuia sa il lasi asa si sa ii opresti " rasucirea " din eleroane ... dar ai spus ca nu raspundea la trasul
profundorului ... deci NU il lasai in picaj ci il sacaiai din profundor.
Daca vrei sa bagi un model in vrie din pozitia de mers orizontal cu viteza aproape de limita e suficient sa tragi maxim de profundor ( daca mai dai si de directie esti garantat 100 % ).
Dar e greu sa iti dai cu parerea dupa margine fara sa fii de fata ....
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#20 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 18 April 2012 - 05:09 PM

Gresala e a ta: (de manuta) = ANGAJARE - crash!
Poate te-a ajutat un pic si vantul si nu ti-ai dat seama! cand ai incercat flapsurile ai facut-o (zic eu) cu vant de fata iar virajul la-i incheiat cu vant de coada. (deruleaza in minte filmul evenimentelor si vei gasi unde a fost gresala)!
Din pacate asta se cheama sa castigi experienta.
Nu dispera ridica-te si mergi mai departe!
Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#21 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 18 April 2012 - 06:49 PM

Intrebare un pic pe linga, voi chiar aveti curaj sa zburati cu statii analogice care la cea mai mica interferenta iau comenzi aiurea?

Eu m-am speriat ce sarea directia la un auto, care de bine de rau era pe sosea si nu era linga bordura.
USER BANNED BY ADMIN
0

#22 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 18 April 2012 - 06:53 PM

Vezi postareaDanB, la 18 April 2012 - 06:49 PM, a spus:

Intrebare un pic pe linga, voi chiar aveti curaj sa zburati cu statii analogice care la cea mai mica interferenta iau comenzi aiurea?

Eu m-am speriat ce sarea directia la un auto, care de bine de rau era pe sosea si nu era linga bordura.


Pana in 2005 cu ce crezi ca s-a zburat ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#23 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 18 April 2012 - 08:56 PM

De acord, dar laptop-ul meu insista ca sintem in 2012, si am gindeam ca nu se mai zboara in mod curent cu chestii vechi de 7 ani
USER BANNED BY ADMIN
0

#24 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 18 April 2012 - 09:23 PM

Asa te vrea sistemul... :rolleyes:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#25 Useril este offline   Teleflyer 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 24-April 08
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 18 April 2012 - 09:44 PM

mai sunt unii care inca folosesc traforajul si isi fac singuri modelele, niste neadaptati...modelisti....
0

#26 Useril este offline   flaviu p 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 452
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Lupeni- Hunedoara
  • Interests:tel. 0723940142

Postat 18 April 2012 - 10:26 PM

Vezi postareaTeleflyer, la 18 April 2012 - 09:44 PM, a spus:

mai sunt unii care inca folosesc traforajul si isi fac singuri modelele, niste neadaptati...modelisti....

Ce sa facem si noi, pana sa ne luam cnc, laser, elea elea lucram ca in anii 80
0

#27 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 19 April 2012 - 06:14 AM

Foarte bine daca iti faci singur modelul cu traforajul (vorbesc serios).

Doar ca e pacat sa-ti zbori munca cu o statie sensibila la interferente pen' ca asa se facea acu 7 ani. In 2012 o statie in 2.4 chiar nu trebuie sa coste cit un rinichi (cel putin pt heli e mai ieftina decit un crash). Ca mai sint si alte alternative in afara de spektrum cu 999 de canale.
USER BANNED BY ADMIN
0

#28 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2652
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 20 April 2012 - 07:39 PM

Dan,

Dupa cum te exprimi, pari destul de paralel cu fizica.
Chiar la statiile analogice, analogica era modulatia ferecventei purtatoare (foloseau banda CB), semnalul util era digital TTL (a ramas acelasi la absolut toate statiile).
Nu te grabi sa tragi concluzii despre ce e mai bine.
0

#29 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 20 April 2012 - 07:55 PM

Ce mai lei, paraleleii ... :yahoo:

Nu e prima oara cand PPM-ul este considerat gresit digital, chiar daca este format numai din zero si unu, este o metoda de codificare analogica a informatiei, nu digitala.
Iar TTL defineste altceva, nu orice semnal 0/1 este TTL, in statiile RC este aproape inexistent.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#30 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 20 April 2012 - 08:05 PM

Statiile analogice nu au absolut nici o protectie la interferente. Chiar daca purtatoarea este modulata cu un semnal ttl, nu exista o suma de control care sa permita receptorului sa valideze comanda. La mine pe linga bloc aveam interferente la greu, care se lasau cu comenzi nedorite. Nimic mai enervant it sa-ti sara masinutza stinga/dreapta cind tu vrei drept (interferentele pe acceleratie sint oarescum mascate de inertie).

Statiile digitale daca un cadru (frame) nu este valid il ignora. Daca nu se mai receptioneaza cadre valide jucaria se opreste. Nu stiu care e procentul de cadre invalide, dar de cind am trecut pe 2.4 nu am mai avut nici un fel de probleme, chiar daca antenele de pe rx si tx nu sint verticale.
USER BANNED BY ADMIN
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro