Din nou mare problema cu moartea unui servo Multiplex nano S
#1
Postat 17 April 2012 - 02:58 PM
Au mai cedat: elicie plianta, cabluri delurite si conectori, pack lipo 2200 3s, receiver futaba 7ch.
Paguba majora!
Oare cei de la multiplex le recomanda gresit ptr acest model?
#2
Postat 17 April 2012 - 03:25 PM
Pe de alta parte ma intreb ce avea de munca in situatia descrisa acel servo... :yahoo:
In afara de forum nu te mai sfatuiesti cu nimeni ? Eu nu mi-as lasa un tovaras sa zboare cu asa servo... mi s-a dus un Hitec 55, aceasi clasa, pe eleroane la un Junior de 1.8m / un kilogram... de atunci nu mai am incredere in asa ceva nici pe EZ*.
La cat de accesibile au devenit cele metalice, mai bine un servo metalic de 2kg chinezesc de 10$.
#3
Postat 17 April 2012 - 03:41 PM
Multiplex nu recomanda nano S pentru profundor (asta e servo de 9g). Pentru profundor si ruder recomanda servo tiny S care in ciuda numelui sunt mai mari adica de 25g (echivalent Hitec 81 cred)
De la Cularisul meu am vazut ca profundorul e o problema, nu e simplu sa il faci sa se miste usor, fara frecari. Al meu se misca extrem de greu (l-am luat second) dar dupa multa piguleala l-am scos rezonabil.
Cu servo de 9g e cam putin.
Dar nu din cauza ca ar fi mari eforturi in profundor ci pentru ca trebuie sa invingi frecarile.
Peste asta un servo normal nu poate sa se stripuiasca in zbor. Mai clar forta servoului e mai mica decat rezistenta gear trainului. Nu vorbim de crash.
Poti sa faci o proba cu mana, cu orice servo, il pui in receptor si il blochezi, o sa geama, o sa se incinga dar nu o sa se stripuiasca.
Asa ca eu suspectez ca stripuitul a venit dupa crash. Inainte de crash a luat-o razna sau pur si simpla s-a intepenit.
Pe superplanoarele Hyper AVA PRO de 4m si Supra de 3.6m se pun servo de 9g pe profundor. Da alea sunt bine facute, nu au frecari aiurea.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#5
Postat 17 April 2012 - 04:11 PM
Revenind la planorul busit eu am scris in topicul initial ca servo nu se ard din senin, mai multe deodata, nici macar alea de 2 USD cu atat mai putin Multiplex.
Si tot acolo am scris ca e bine sa gasesti cauza reala din care cele 2 servo au murit altfel risti sa se intample din nou. Eu zic ca si acest servo a murit ca primele doua si cauza este undeva in electronica.
Prea multe coincidente. Din pacate acum discutia e academica ca modelul nu mai e.
Altfel ramane in picioare ca la profundor se pune servo de 25g si ca trebuie verificat de frecari.
renatoa, la 17 April 2012 - 03:50 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#6
Postat 17 April 2012 - 05:09 PM
De sfatuit ma sfatuiesc si cu altii bineinteles insa nu a fost cazul acum doua zile, zborul petrecandu-se la Baia Mare.a fost si un topic intitulat "zbor la baia mare??anyone?" postat la terenuri de zbor, insa nu a avut vreun rezultat probabil din lipsa timpului colegilor.
Cat despre o problema electronica ma repet, din nou, ca o exclud.a stat in probe la sol o groaza de timp, respectiv o luna, si nu a facut nicii o figura....plus ca a picat mecanica, nu electronica!
Sper sa il pun pe piciare cat de curand, deocamdata am reciclat aripa, clar nu mai folosesc nici un fel de conectica originala, pentru a exclude eventualele probleme ce mai pot aparea.Nu am servo metal gear asa ca o sa stau pe bara pana cumpar unul.
Poate vreunii din avoi chiar aveti de vanzare unul si o elce potrivita ptr mine ca nici de.asta nu am, restul le am.
Multumesc!
#8
Postat 17 April 2012 - 09:40 PM
passion, la 17 April 2012 - 08:29 PM, a spus:
Parca ai avut si tu un mare crash cu un cularis,nu?
Care au fost cazurile?ce ai imbunatatit dupa crash ca sa previi una, alta?
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#12
Postat 18 April 2012 - 12:02 PM
Multumesc.
#13
Postat 18 April 2012 - 12:10 PM
Nu vad nici un motiv ca un servo sa (re)actioneze in acest mod in faza descrisa.
Nu desfaci servo-ul sa pui o poza cu angrenajele ?
Un dinte rupt nu duce la pierderea controlului in asemenea hal, ar parea ca ai avut bracaj total.
Nici electronica nu vad de ce ar face asa ceva.
Iar RC-ul banuiesc ca a fost acelasi ca si la cele de la sol...
Nu cumva il ai setat din greseala pe refresh fast, iar aceste servo-uri nu sunt digitale ?
#14
Postat 18 April 2012 - 12:47 PM
doar in plan orizontal fara al pica putin si de aici a venit angajarea ?
Iesirea din vrie nu o faci tragand de profundor ci incercand sa il pui in picaj sa isi ia putina viteza si sa redresezi din eleron - abia dupa ce nu se mai roteste modelul incerci sa redresezi din profundor pentru al pune pe orizontala usor simultan cu putina acceleratie.
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 18 April 2012 - 12:48 PM
#17
Postat 18 April 2012 - 01:59 PM
passion, la 18 April 2012 - 01:02 PM, a spus:
Mentionez ca statia este multiplex cockpit sx in 35mhz.
Merci!
Nu mai cauta, in 35M nu ai asa ceva, in schimb ai glitch-uri...
Daca servo-ul muncea greu impotriva profundorului, la o serie de glitch-uri da, poate ceda... si atunci ar avea logica ce ti s-a intamplat.
#18
Postat 18 April 2012 - 02:12 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#19
Postat 18 April 2012 - 02:50 PM
passion, la 18 April 2012 - 01:10 PM, a spus:
Daca era in picaj trebuia sa il lasi asa si sa ii opresti " rasucirea " din eleroane ... dar ai spus ca nu raspundea la trasul
profundorului ... deci NU il lasai in picaj ci il sacaiai din profundor.
Daca vrei sa bagi un model in vrie din pozitia de mers orizontal cu viteza aproape de limita e suficient sa tragi maxim de profundor ( daca mai dai si de directie esti garantat 100 % ).
Dar e greu sa iti dai cu parerea dupa margine fara sa fii de fata ....
#20
Postat 18 April 2012 - 05:09 PM
Poate te-a ajutat un pic si vantul si nu ti-ai dat seama! cand ai incercat flapsurile ai facut-o (zic eu) cu vant de fata iar virajul la-i incheiat cu vant de coada. (deruleaza in minte filmul evenimentelor si vei gasi unde a fost gresala)!
Din pacate asta se cheama sa castigi experienta.
Nu dispera ridica-te si mergi mai departe!
#21
Postat 18 April 2012 - 06:49 PM
Eu m-am speriat ce sarea directia la un auto, care de bine de rau era pe sosea si nu era linga bordura.
#22
Postat 18 April 2012 - 06:53 PM
DanB, la 18 April 2012 - 06:49 PM, a spus:
Eu m-am speriat ce sarea directia la un auto, care de bine de rau era pe sosea si nu era linga bordura.
Pana in 2005 cu ce crezi ca s-a zburat ?
#27
Postat 19 April 2012 - 06:14 AM
Doar ca e pacat sa-ti zbori munca cu o statie sensibila la interferente pen' ca asa se facea acu 7 ani. In 2012 o statie in 2.4 chiar nu trebuie sa coste cit un rinichi (cel putin pt heli e mai ieftina decit un crash). Ca mai sint si alte alternative in afara de spektrum cu 999 de canale.
#28
Postat 20 April 2012 - 07:39 PM
Dupa cum te exprimi, pari destul de paralel cu fizica.
Chiar la statiile analogice, analogica era modulatia ferecventei purtatoare (foloseau banda CB), semnalul util era digital TTL (a ramas acelasi la absolut toate statiile).
Nu te grabi sa tragi concluzii despre ce e mai bine.
#29
Postat 20 April 2012 - 07:55 PM
Nu e prima oara cand PPM-ul este considerat gresit digital, chiar daca este format numai din zero si unu, este o metoda de codificare analogica a informatiei, nu digitala.
Iar TTL defineste altceva, nu orice semnal 0/1 este TTL, in statiile RC este aproape inexistent.
#30
Postat 20 April 2012 - 08:05 PM
Statiile digitale daca un cadru (frame) nu este valid il ignora. Daca nu se mai receptioneaza cadre valide jucaria se opreste. Nu stiu care e procentul de cadre invalide, dar de cind am trecut pe 2.4 nu am mai avut nici un fel de probleme, chiar daca antenele de pe rx si tx nu sint verticale.