autopilot aripa zburatoare
#1
Postat 04 April 2012 - 03:28 PM
Atasez primele inregistrari (desi facem asemenea zboruri si modele de peste 4 ani de zile) cu un zbor autonom inertial realizat cu o aripa zburatoare cu motor cu combustibil de 1.8 m anvergura.
Aripile sunt de asemenea echipate cu echipament video complet precum si telemetrie. Pot opera si au operat inclusiv in conditii meteo dificile (lapovita, vant de 20-25 m/s).
Am dezvoltat atat modele electrice cat si modele cu motor cu combustibil de a anverguri de 1 metru pana la 4 metri si autonomii, bineinteles, variate functie de scopul propus. Avem solutii cu motor fata sau spate (electric) si motor fata (motor cu combustibil).
MIG-29
#2
Postat 04 April 2012 - 03:42 PM
Asa cum ziceam toate stiu sa zboare singure si sunt echipate cu echipament video/telemetrie.
Razele de operare sunt destul de mari mai degraba limitate de legaturile radio din moment ce avem modele care pot sta si 4 ore in aer.
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 04 April 2012 - 03:43 PM
#5
Postat 04 April 2012 - 04:20 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#6
Postat 04 April 2012 - 06:01 PM
Incerc sa-l urc maine pe un ftp. Pana la urma n-are decat 3 Mb...
Era un zbor autonom realizat la 240 metri altitudine timp de o ora- un traseu inchis cu lungimea totala de 1.5 km. Distanta totala parcursa depaseste binisor 100 km.
MIG-29
ALLEN, la 04 April 2012 - 04:20 PM, a spus:
#7
Postat 04 April 2012 - 07:23 PM
Poti pune fisierele pe http://www.sharemobile.ro/upload.php dupa care postezi link-ul de download.
#8
Postat 04 April 2012 - 10:43 PM
Have fun!
adioperator, la 04 April 2012 - 07:23 PM, a spus:
Poti pune fisierele pe http://www.sharemobile.ro/upload.php dupa care postezi link-ul de download.
#9
#12
Postat 06 April 2012 - 09:36 AM
Poti vedea mai jos zborul.
Apropo de permisiuni de zbor, ati stiut dinainte directia vanturilor si ca va vor duce mai mult de jumatate din zbor deasupra unui teritoriu strain?
Si aterizarea in Delta... mi se pare o minune ca ati recuperat aparatul...
#13
Postat 06 April 2012 - 12:02 PM
E gresit fisierul. E un fisier de simulare pentru zboruri cu baloane de mare altitudine. Prelucrez fisierul corect si-l transmit.
MIG-29
renatoa, la 06 April 2012 - 09:36 AM, a spus:
Poti vedea mai jos zborul.
Apropo de permisiuni de zbor, ati stiut dinainte directia vanturilor si ca va vor duce mai mult de jumatate din zbor deasupra unui teritoriu strain?
Si aterizarea in Delta... mi se pare o minune ca ati recuperat aparatul...
#14
Postat 06 April 2012 - 12:08 PM
Am verificat si totusi e fisierul corect.
Atasez print screen cu ce rezulta la mine pe google earth cand vizualizez fisierul respectiv.
Renatoa sigur n-ai incurcat fisierele?
Rog spuneti-mi daca va functioneaza link-ul. Mie-mi merge si rezulta ceea ce am atasat in print screen. Evident in Google Earth va puteti juca cu perspectiva si puteti vedea si din profil zborul (vazandu-se clar controlul altitudinii).
Vantul masurat in ziua respectiva era 10-14 m/s.
MIG-29
MIG-29, la 06 April 2012 - 12:02 PM, a spus:
E gresit fisierul. E un fisier de simulare pentru zboruri cu baloane de mare altitudine. Prelucrez fisierul corect si-l transmit.
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 06 April 2012 - 12:13 PM
#15
Postat 06 April 2012 - 02:30 PM
MIG-29, la 06 April 2012 - 12:08 PM, a spus:
Atasez print screen cu ce rezulta la mine pe google earth cand vizualizez fisierul respectiv.
Renatoa sigur n-ai incurcat fisierele?
...
MIG-29
Le vad pe ambele in acelasi kml.
Am pus cel cu balonul ca mi s-a parut mai spectaculos, cel cu rotocoalele prea seamana cu o sesiunea de-a mea de zbor cand dau ocol aerodromului :lol:
#16
Postat 06 April 2012 - 02:42 PM
Cel cu balonul e o simulare. Oricum in zborul din Octombrie anul trecut am lansat de langa Buzau si a ajuns undeva langa Agaua http://wikimapia.org/14281058/ro/Agaua :lol:
Profilul de zbor a fost similar.
MIG-29
renatoa, la 06 April 2012 - 02:30 PM, a spus:
Am pus cel cu balonul ca mi s-a parut mai spectaculos, cel cu rotocoalele prea seamana cu o sesiunea de-a mea de zbor cand dau ocol aerodromului :p
#17
Postat 06 April 2012 - 05:54 PM
MIG-29, la 04 April 2012 - 03:42 PM, a spus:
Asa cum ziceam toate stiu sa zboare singure si sunt echipate cu echipament video/telemetrie.
Razele de operare sunt destul de mari mai degraba limitate de legaturile radio din moment ce avem modele care pot sta si 4 ore in aer.
MIG-29
In jurul casei 4 ore se poate :huh: (nu stiu dimensiunile si greutatea) dar cand trebuie sa parcurgi distanta , lucrurile se complica, trebuie sa maresti puterea de emisie video, deci si pack-ul video, trebuie sa treci pe 433mhz, alt receptor mai mare , antene mai mari, etc.
Recunosc ca stau 1 ora(60km/h media de viteza) cu Easyglider modificat in pusher cu 5400mA la bord plus 1300mA pt video(greutate totala 1,5kg)/ poate in termica stau si o zi intreaga dar ....nu am mereu termica.
Poate ne dati un pic mai multe detalii...
#18
Postat 06 April 2012 - 06:56 PM
Putem obtine raza de actiune radio de 60-70 km. Oricum e mica fata de distanta pe care o poate parcurge monstrul de 4 ore. E mica chiar si pentru distanta pe care o poate parcurge un electric in 90-120 minute sau termicul de mai sus a carui zbor l-am afisat ca si traiectorie. A parcurs ~120 km.
Este dificil sa ai transmisie video de calitate de la distantele respective.
MIG-29
Mamutel, la 06 April 2012 - 05:54 PM, a spus:
Recunosc ca stau 1 ora(60km/h media de viteza) cu Easyglider modificat in pusher cu 5400mA la bord plus 1300mA pt video(greutate totala 1,5kg)/ poate in termica stau si o zi intreaga dar ....nu am mereu termica.
Poate ne dati un pic mai multe detalii...
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 06 April 2012 - 06:57 PM
#19
Postat 07 April 2012 - 02:29 AM
De principiu la mine exista o spirala care merge in jos pana dau de fundul buzunarului
mai mare raza de actiune > mai mare packul de emisie/ modulul de emisie video > mai mare modelul/anvergura > mai mare motorul > mai mare packul de RC/motor > mai mare modelul > mai mare motorul....
Dar daca la voi merge in sus ar trebui sa va fac o vizita poate imi scapa ceva.
Altfel daca se foloseste in jurul a 500 m devine mai eficienta folosirea unui balon cu heliu prins cu fir si sta toata ziua
Aceasta postare a fost editata de Mamutel: 07 April 2012 - 02:31 AM
#20
Postat 07 April 2012 - 08:08 AM
Pe de alta parte, exista un al doilea record, de distanta absoluta, dar numai dus, fara intoarcere, care este ceva peste 80km, si acela este realizat cu o aripa asemanatoare cu ce face mig si incarcata doar cu 2*5Ah parca.
Deci se poate, trebuie numai analizat cu atentie ce a avut particular fiecare zbor de a facut posibil ce noua ni se pare ca nu se poate. De exemplu in cazul zborului cu aripa, s-a plecat de undeva din munti si s-a mers mult planat, nu s-a consumat energie cu urcatul, ci de fapt s-a coborat 800m pana la punctul de aterizare.
Cat despre alimentare video pentru vreo cateva ore cu 12V/1A, se poate face solar, te invit la RR la inaugurarea unei pasari solare cu care sper sa stau cateva ore in aer fara sa consum nimic.
#22
Postat 07 April 2012 - 11:06 AM
Totul e sa te tina... mansa, sau ce avem intre picioare, sa te aventurezi la peste 500m.
Altfel, in aerul calm de la sol cam ai dreptate.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 07 April 2012 - 11:06 AM
#23
Postat 07 April 2012 - 01:55 PM
MIG-29, la 04 April 2012 - 03:28 PM, a spus:
Atasez primele inregistrari (desi facem asemenea zboruri si modele de peste 4 ani de zile) cu un zbor autonom inertial realizat cu o aripa zburatoare cu motor cu combustibil de 1.8 m anvergura.
Aripile sunt de asemenea echipate cu echipament video complet precum si telemetrie. Pot opera si au operat inclusiv in conditii meteo dificile (lapovita, vant de 20-25 m/s).
Am dezvoltat atat modele electrice cat si modele cu motor cu combustibil de a anverguri de 1 metru pana la 4 metri si autonomii, bineinteles, variate functie de scopul propus. Avem solutii cu motor fata sau spate (electric) si motor fata (motor cu combustibil).
MIG-29
Cu lapovita am inteles-o dar 25m/s = 90KM/h cam cum zboara jucariile alea ca eu am incercat la 50-60 km/h si era un cosmar.
Azi chiar daca aveam termica destula dar am ramas pe langa casa pt a incerca o noua antena de emisie si pt ca batea vantul cu 35KM/h. Sezonul de zbor abia a inceput si ar fi pacat sa vin acasa cu mana goala.
Acum nu vreau sa fiu rau cu cineva ci vreau sa avem un pic de,... cum sa zic date mai certe. Ca asa, se va trezi cineva care sa ne faca sa credem ca zboara FPV/autonom pana pe Luna si inapoi. Nu zic ca nu se poate dar ....
Aceasta postare a fost editata de Mamutel: 07 April 2012 - 01:56 PM
#24
Postat 07 April 2012 - 07:08 PM
renatoa, la 07 April 2012 - 11:06 AM, a spus:
Totul e sa te tina... mansa, sau ce avem intre picioare, sa te aventurezi la peste 500m.
Altfel, in aerul calm de la sol cam ai dreptate.
Eu cu motoplanorul zbor frecvent peste 500 m, iar cu o aripa TORO 900 am ajuns la 980 si.....stau destul de rau ..... intre picioare :pardon:
#25
Postat 08 April 2012 - 12:43 AM
Ce "jucarie" aveti si ce motorizare?
Nu inteleg de ce vedeti o problema in a zbura pe 20-25 m/s (25 fiind, sa zicem, rafalele)- ma refer la a zbura cu scula adecvata.
Eu zbor uzual pe vant 10 m/s.
Autopilotul care a realizat trasele reprezentate mai sus cateva posturi poate opera modelul (daca acesta are resursa) si in conditii de vant serios. De altfel pe aripile cu echipament scump PREFER sa operez 99% autonom. Zboara mai bine/sigur decat mine.
Foarte multi fac greseala alegerii unei elici de diametru mare pe vant- zicand romanul ca trebuie sa traga elicea! :)
De la ce am zis eu si pana la zbor FPV autonom pana pe luna si inapoi e cale lunga. As prefera sa veniti cu argumente si nu cu judecati de valoare.
MIG-29
Mamutel, la 07 April 2012 - 01:55 PM, a spus:
Azi chiar daca aveam termica destula dar am ramas pe langa casa pt a incerca o noua antena de emisie si pt ca batea vantul cu 35KM/h. Sezonul de zbor abia a inceput si ar fi pacat sa vin acasa cu mana goala.
Acum nu vreau sa fiu rau cu cineva ci vreau sa avem un pic de,... cum sa zic date mai certe. Ca asa, se va trezi cineva care sa ne faca sa credem ca zboara FPV/autonom pana pe Luna si inapoi. Nu zic ca nu se poate dar ....
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 08 April 2012 - 12:45 AM
#26
Postat 10 April 2012 - 09:31 PM
Motorizarea C3530-1700kv Brushless Outrunner cu elice 8X6 . Azi 6,5 km - recordul meu.
Intrebarea mea este : atunci cand vantul bate cu 85KM/h cam ce viteza trebuie sa aiba aeromodelul sa inainteze la o viteza decenta / si cam cat poate sa tina acea viteza.
Cam atat. Promit sa nu mai intreb nimic.
#27
Postat 11 April 2012 - 01:13 PM
MIG-29
Mamutel, la 10 April 2012 - 09:31 PM, a spus:
Motorizarea C3530-1700kv Brushless Outrunner cu elice 8X6 . Azi 6,5 km - recordul meu.
Intrebarea mea este : atunci cand vantul bate cu 85KM/h cam ce viteza trebuie sa aiba aeromodelul sa inainteze la o viteza decenta / si cam cat poate sa tina acea viteza.
Cam atat. Promit sa nu mai intreb nimic.
#28
Postat 22 April 2012 - 05:56 PM
Presupun ca folosesti UavDevBoard. Un pret aproximativ ptr. o aripa, 1.4m anvergura, motor electric,pusher, fara electronica (PM) ? Multumesc
#29
Postat 23 April 2012 - 09:35 AM
Cea mica electrica foloseste o placa realizata in-house.
Nu realizez decat sisteme complete/complet echipate. Nu am pus pe forum pentru eventuale vanzari cat mai ales pentru a prezenta realizarile. Nu stiu daca produsele acestea se adreseaza segmentului de hobby deoarece noi le-am realizat in scopuri de cercetare.
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 23 April 2012 - 09:37 AM
#30
Postat 25 April 2012 - 08:11 AM
Deci estimarile lui MIG sunt corecte, video sa te tina, nu motorizarea e problema.