intrebari modele mici nedumeriri
#1
Postat 30 March 2012 - 03:13 PM
Aeromodelul:
Am vazut constructii 'de avangarda', stradanii prelungi, modele construite 'd'acapo al fine' la cheie, special pentru FPV. Superbe demersuri de constructori aero, eu apreciez munca colegilor.
Intrebare: De ce nu folositi un model consacrat ?
Adica sunt motoplanoare ieftine si bune, deosebit de reusite. Modele care zboara foarte stabil, sunt foarte bine documentate, si rezista bine la incepatori si aterizari in padure. Intreg echipamentul FPV s-ar putea monta usor in consola. Ceva de genul, iei un moto planor bun (Easy Glider, Cularis....). Da bun, reusit si apreciat, care zboara mult si bine (inventat insa de altii). Cind vrei FPV, intreg echipamentul il pui in consola deasupra aripii, autonom de model.
Elicopterul:
Am elicoptere RC diverse, zbor cu placere 'safe' si mari si mici. Ma intriga stradaniile (cu costurile aferente) pentru multi copterele folosite la FPV. Nu inteleg de ce nu folositi 'istoria', care a consacrat cum arata, cum se face, si cum functioneaza o platforma portanta capabila de zbor la punct fix (elicopter).
Asa ca un mucalit in FPV, percep partea de avionica (cu succesele si parametrii ei), separat de tehnica de imagistica feed-back.
Face-ti un efort, ce-mi scapa ?
#2
Postat 30 March 2012 - 03:54 PM
Si de altfel unde ar mai fi farmecul modelistic daca nu ar implica si un pic de munca, de trial & error ?
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#3
Postat 30 March 2012 - 07:13 PM
cel mai important e legat de riscul de accidente grave.
E o diferenta intre un Trex 600 si un octocopter care cara aceeasi greutate cand e vorba sa incasezi o pala. Cum era sa-i pice tanarului dramida un Trex in piata universitatii peste oameni ?
Cat despre avioane, daca tot il faci de la zero de ce sa nu il proiectezi cum iti convine pentru FPV ? Altfel parca recordul de FPV e facut cu un planor cehesc (gracia sau grafas, ceva pe la 3m) - adica un model consacrat.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#4
Postat 30 March 2012 - 09:22 PM
Aceasta postare a fost editata de pccdtk: 30 March 2012 - 09:25 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#5
Postat 30 March 2012 - 09:36 PM
Da-mi voie sa spun si eu cateva despre aripa fixa daca tot iei putin la misto constructiile de "avangarda"
Modelele pe care le cumperi din comert sant proiectate pentru a zbura la incarcarea alara pe care o da o echipare normala cu cateva servo, un motor+esc si o baterie pe masura . Cand ii pui in carca tot felul de echipamente si duci greutatea departe de specificatiile producatorului o sa vezi ca nu mai poti sa zici ca zboara bine. Plus ca nu ai spatiu dedicat pentru echipament si faci tot felul de adaugiri, decupaturi,modificari etc, care dinamiteaza finetea modelului.
Da, sant bine proiectate, sant din epp, le inlocuiesti usor cand dai cu ele de pamant dar nu sant decat o solutie de compromis pentru cei care nu au timp si/sau pricepere sa faca o platforma dedicata, proiectata special pentru o anumita sarcina utila,amplasare precisa a componentelor fpv, tip de misiune ( distanta sau aterizare/decolare scurta, etc...)
Oricum, sant destui fabricanti care deja vand modele proiectate pentru fpv, asa ca poti sa cumperi ceva mai bun decat ez glider si cularis...fara sa mai pierzi timpul cu mestereli indoielnice
#6
Postat 30 March 2012 - 09:52 PM
Nu incerc sa ironizez, incerc sa inteleg motivatia din spatele atitor experimente/incercari de modele si structuri noi cite sunt la FPV.
#8
Postat 31 March 2012 - 08:36 AM
"Popa" stie ce zice. As dori sa-ti vad fata cand montezi o camera de 2000 euro pe un Trex si ramai fara o pala, eu am vazut situatia la un octocopter cand s-a rupt o elice si in afara de un tremurat pe inregistrare nu s-a intamplat nimic.
#9
Postat 31 March 2012 - 12:44 PM
old-boy, la 31 March 2012 - 08:36 AM, a spus:
"Popa" stie ce zice. As dori sa-ti vad fata cand montezi o camera de 2000 euro pe un Trex si ramai fara o pala, eu am vazut situatia la un octocopter cand s-a rupt o elice si in afara de un tremurat pe inregistrare nu s-a intamplat nimic.
boy,
Ai montat tu o camera de 2000 de euro pe un t-rex ? sau scrii in acelasi ciclu ?
La elicoptere nu fata mea este edificatoare, poti folosi argumente, exemple sau 'furer princzip'.
Ca sa nu fiu asa subtil, nu intreb ce faceti ? inreb DE CE FACETI ASA (pe cei care fac FPV, nu cei care-si imagineaza, ca exercitiul acesta pot sa-l fac singur).
#10
Postat 31 March 2012 - 01:30 PM
#11
Postat 31 March 2012 - 01:39 PM
la elicoptere vibratiile aparute sunt prea mari pentru a fi compensate cu o montura obisnuita si necesita un suport de camera care depaseste costurile unui multicopter plus factorul pericol care nu e de neglijat nici el.eu caut sa zbor cat mai automatizat si sa nu-mi tremure mainile pe stick-uri cautand sa compensez tot timpul diferite faze de zbor, nu, eu sunt mai lenes :) si stabilesc pe harta traseul de fotografiat, punctele de interes , decolez si apas butonul care actioneaza roboteii din drona si savurez ce corect zboara :p ,automatizarile astea insa au costurile lor dar cel mai important e ca mie personal nu-mi plac elicopterele desi am vre-o patru pe acasa si nu am zburat niciunul vre-odata.
#12
Postat 31 March 2012 - 02:26 PM
Puteti vedea detaliile tehnice aici: http://www.rcgroups....d.php?t=1624573
Cateva pareri personale despre ce s-a postat:
- si farm fly si pccdtk incurca FPV fotografia aeriana cu FPV. Sunt total distincte si au cerinte diferite.
- toata lumea nu viseaza decat la capacitati de incarcare care au devenit ridicole, ca sa compenseze niste platforme total ineficiente aeronautic.
- aceasta ineficienta duce la necesitatea de a fi zburate cu motorul aproape permanent, in caz contrar intrand instant in picaj. Si pe urma lumea se plange de imagini blurate si poze miscate...
- esenta FPV-ului s-a dus naiba, nimeni nu mai zboara pentru placerea de a simula ca piloteaza 1:1 low cost, toti nu se mai preocupa decat de recorduri, autopiloti care mai mult baga in vrie avioanele din cauza unor unitati IMU prost reglate si alte intelesuri care se mai dau acestei activitati. Nu vad pe nimeni preocupat de un echipament FPV versatil care sa poata fi "trantit" adhoc pe orice, dar absolut pe orice platforma care zboara. Pe loc, lipit cu scotch.
Va invit sa cititi cum a fost realizat acel record si sa mai reflectati. Eu personal nu visez decat sa ajung sa scriu si eu ca roberto: dupa 24 secunde motor am ajuns intr-o termica din care nu am mai coborat 3 ore avand motorul oprit tot timpul, si nu "am un EZ* de 1.6kg pe care am 3 sisteme de recuperare in cazul in care il pierd". Deocamdata stau 2 ore sus din 1000mAh, sunt pe drumul cel bun cred. Si fac fpv cu incarcare alara sub 30 grame/dmp si fara OSD.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 31 March 2012 - 02:30 PM
#13
Postat 31 March 2012 - 04:42 PM
renatoa, la 31 March 2012 - 02:26 PM, a spus:
Cateva pareri personale despre ce s-a postat:
- si farm fly si pccdtk incurca FPV fotografia aeriana cu FPV. Sunt total distincte si au cerinte diferite.
- toata lumea nu viseaza decat la capacitati de incarcare care au devenit ridicole, ca sa compenseze niste platforme total ineficiente aeronautic.
- esenta FPV-ului s-a dus naiba, nimeni nu mai zboara pentru placerea de a simula ca piloteaza 1:1 low cost
mama,in cati ai dat!!!!!!!!!!!!!
#14
Postat 31 March 2012 - 05:11 PM
Lasa, ca si tu esti de-al meu :)
Doar ai zis ca faci FPV ca sa simti 1:1. Doar cu AH-ul mai pacatuieti un pic :)
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 31 March 2012 - 05:12 PM
#15
Postat 31 March 2012 - 08:09 PM
Ia zi domnu' Vlad la fpv-ul asta te refereai sau la cel pe care il stim noi cu tot felul de stabilizatoare, osd-uri, gps, sisteme de recuperare,alimentare separata, etc, etc,
Aceasta postare a fost editata de farm fly: 31 March 2012 - 08:12 PM
#16
Postat 31 March 2012 - 08:34 PM
http://www.rhcforum....post__p__554122
3 grame VTx, 8 grame camera, 19 grame bateria 1s, restul interconectarea si antena. OSD-ul mai adauga 15 grame.