Doua servouri simultan...moarte subita? A patit cineva?
#1
Postat 28 March 2012 - 12:00 PM
Avand pe masa de probe azi Cularisul proaspat cumparat, am vrut sa vad cat "tine" packul de receptie, format din patru celule sub c mai vechi de 3600mah.zis si facut, legam tot, pornim emisia, receptia si punem un film....o mana pe statie una pe telecomanda.din cateva in cateva minute mai dau cate o tura la manse, flapsuri, frane....dupa cam o ora de facut asa, brusc dispare comanda ptr eleroane....la inceput doar se misca di ce in ce mai greu pana dispare de tot....eu zic: gata packul!....ei bine, nu! Se pare ca ambele servo de pe eleroane de la MPX model nano s au crapat.am incercat toate variantele posibile si imposibile, deci elimin din schema orice alt defect.mentionez ca eleroanele nu au fost supuse vreunui stres, deci nu au fortat in servo, au stat in echilibru....
Nu am mai patit asa ever, poate are cineva o idee, macar sa nu se mai repete.
Cat despre schimbatul servourilor....aici incepe distractia, dar asta pun in alt topic.
Astept idei, eventual solutii poate nici nu trebue sa scot servo de acolo.
Multumiri!
#3
Postat 28 March 2012 - 12:17 PM
renatoa, la 28 March 2012 - 12:11 PM, a spus:
Daca da, verificat cablul?
Ce te face sa crezi ca s-au dus ele si nu pack-ul ? Cele de coada mergeau ?
Sa mai zica cineva acum ca telemetrie aici ar fi fost un moft...
Fara cablu y, repet, am incercat toate variantele, nu sunt dobitoc....se elimina packul becul receptia& stuff....testate pe servo tester si alte receptoare.....alta era problema daca se intampla in zbor, insa puteam sa accept ca au murit....insa asa?! Din senin?! Simultan?!pe bancul de proba?!multiplex?!ciudat...
Si mai tare este asta: http://www.rhcforum....270#entry557807 cititi ultimele posturi, poate ma ajutati acolo macar ca m.am umplut de nervi deja.....
Aceasta postare a fost editata de passion: 28 March 2012 - 12:17 PM
#5
Postat 28 March 2012 - 01:02 PM
Cam ca aici http://www.rcpowers....chase-Dog-lunch ....in cel de.al doilea film....
Servourile opun rezistenta insa numai intr.un punct si merg intr.un singur sens.adica daca il dau manual la un capat de cursa, de acolo merge pana la celalalt, insa nu si inapoi.
#6
Postat 28 March 2012 - 01:11 PM
Daca se duce singur intr-un capat si nu se mai opreste motorul (pina se arde sau isi rupe ceva), e potentiometrul murdar/dus.
Daca merge doar intr-o parte dar il poti controla, e comanda de la motorul din servo dusa.
Daca munceau amindoua la comun pe aceeasi sarcina (eleron sau ce-o fi), ori se bateau intre ele ori a murit unul si celalalt a ramas sa se bata cu mortu si a murit si el.
#8
Postat 28 March 2012 - 01:24 PM
-merge contolat numai pe jumatate din cursa, deci nu este potentiometrul
-nu comandau acelasi eleron, fiecare era pe alta aripa
-au fost alimentate corespunzator, dunpa cum scrie in primul post, cu patru celule sub C de 3600mah.
-sunt servourile recomndate de producator si nu au fost in sarcina in momentul mortii.....sper sa nu se mai intample in zbor, acum le inlocuiesc cu acelasi tip de servo, nu am altele.
#12
Postat 28 March 2012 - 05:13 PM
passion, la 28 March 2012 - 02:03 PM, a spus:
BAHHHHH..... in care perioada ai zburat 2 ani? CAND DAI BEREA?:)
#17
Postat 30 March 2012 - 09:41 AM
Nu cred ca au fost alimentate direct din pack .
O sa ne lamureasca proprietarul modelului ce alimentare are ..
#18
Postat 30 March 2012 - 09:47 AM
Multumesc!
#19
Postat 30 March 2012 - 12:42 PM
Nu ai spus o gramada de chestii:
- ce receptor ai
- cum erau configurate in receptor (adica ce intra in care canal)
- cum sunt configurate firaraiele la Cularis (de la receptor firele merg la mufele din fuselaj in care intra mufele din aripi) - acolo e loc de scurt.
E bine sa afli de ce au murit caci altfel o sa moara din nou, in zbor. In ultima instanta e posibil sa fi avut frecari prea mari (eleroane/linkuri care se misca prea greu) la zbor normal au tinut dar la frecare statica nu.
De pilda la Diamond 2500 suprafetele se misca foarte greu din fabrica. Daca nu le frangi cum trebuie servo e suprasolicitat.
La fel de bine poti sa faci acelasi experiment cu un rand nou de servo (ieftine) si vezi ce se intampla.
Vestea buna e ca poti aduce modelul jos si fara eleroane. Daca se duce profundorul e game over.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#20
Postat 30 March 2012 - 01:10 PM
Receptorul este futaba r137, configurat corect, nu stiu sa iti spun exact pe ce canale, ca nu sunt acum langa el, probabil 1-5 eleroane.Cat despre conectica, intradevar cablurile duceau la mufele din aripa, respectiv fuselaj, insa nu vad vreo problema de scurtcircuit, orice scurtcircuit ducea la probleme in receptor, nu in servouri.
Cat despre suprafetele de comanda, intr.adevar se misca destul de greu si cu mana, fara tije de comanda montate, probabil ca asa este din fabrica, insa nu pare sa afecteze cu ceva servoul, care teoretic trage 1.5kg fara probleme.
Cumva sa tai legaturile si sa pun alte balamale?eventual balamale si scotch cu fibra la greu?
Acum exact asta am facut, am pus doua servouri de la walkera, recuperate dintr.un heli, ca sa vad evolutia.
Despre faza cu aterizatul fara eleroane nu imi fac griji, insa ce se intampla daca se duce un singur servo, ramanand bracat, sau, si mai rau, ambele sa moara bracate???
Multumesc.
#22
Postat 30 March 2012 - 02:24 PM
In Cularis e cam ciorba de fire si asta are potential de surprize.
Balamalele din elapor (asa cum are Cularis si alte modele similare) sunt foarte bune. Nu trebuie schimbat nimic. Dar trebuie lucrate/frante la inceput. Ele din fabrica sunt destul de tepene, cu mana trebuie flexate sus/jos maximum de cursa. Dupa vreo 10-20 astfel de miscari se moaie. Daca nu se face operatia asta nu merg bine, servo muncesc din rasputeri si, posibil, nici nu sunt in stare sa le duca pana la capat de cursa (undeva pe la jumate incep sa bazaie si nu mai pot impinge). In aer nu tragi de ele ca un disperat, pe canapea banuiesc ca ai dat maxim stanga/dreapta.
Daca se blocheaza un eleron, din statie compensezi cu celalat pana ajunge in aceeasi pozitie si zbori drept (eleroanele se transforma in flaps sau spoiler dupa pozitia in care au ramas) si tu aduci jos modelul din coada - asta daca esti meserias. Daca mor amandoua simultan in pozitii diferite, asta e, cumperi mult superglue.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#23
Postat 30 March 2012 - 11:44 PM
stiganas, la 30 March 2012 - 02:24 PM, a spus:
In Cularis e cam ciorba de fire si asta are potential de surprize.
Balamalele din elapor (asa cum are Cularis si alte modele similare) sunt foarte bune. Nu trebuie schimbat nimic. Dar trebuie lucrate/frante la inceput. Ele din fabrica sunt destul de tepene, cu mana trebuie flexate sus/jos maximum de cursa. Dupa vreo 10-20 astfel de miscari se moaie. Daca nu se face operatia asta nu merg bine, servo muncesc din rasputeri si, posibil, nici nu sunt in stare sa le duca pana la capat de cursa (undeva pe la jumate incep sa bazaie si nu mai pot impinge). In aer nu tragi de ele ca un disperat, pe canapea banuiesc ca ai dat maxim stanga/dreapta.
Daca se blocheaza un eleron, din statie compensezi cu celalat pana ajunge in aceeasi pozitie si zbori drept (eleroanele se transforma in flaps sau spoiler dupa pozitia in care au ramas) si tu aduci jos modelul din coada - asta daca esti meserias. Daca mor amandoua simultan in pozitii diferite, asta e, cumperi mult superglue.
Salut, exact la cazurile extreme despre care spui ma refeream, si despre adusul din deriva fara probleme, si despre problema bracarii in sensuri opuse......
Ciorba de fire nu are nici o legatura cu subiectul....un servo nu moare de la o "ciorba" .
Balamalele lucreaza usor din cate vad, ba, din contra, sunt taiate si puse unele conventionale incepand de azi .... Asa...ca sa elimin eventualele probleme...nu am fost primul proprietar si nu stiu daca au fost "frante" de la inceput...
PS:mufa de bec este un cablu "Y" pe unul din canale, desigur, la variator a disparut firul de plus.
Mltumesc!
@REAL DESIGN: pentru ce scuze?! Multumesc ptr atentie, putini o dau....macar interes a existat.
Aceasta postare a fost editata de passion: 30 March 2012 - 11:48 PM