p 51d mustang giant scale 1.6m wing sfaturi motorizare
#1
Postat 21 March 2012 - 09:53 PM
fuselaj - scheletarie placaj 4mm invelit cu balsa
aripa - scheletarie placaj 4mm invelit cu balsa
greutate apraximativa 4kg
Intrebarea mea este, ce motor asi putea sa folosec ca si capacitate si ce marca, pentru ca am vazut ca de un os nu prea poti sa te lipesti,
Mai sunt si Magnum, Asp,si cateva care nu le retin numele
pentru servouri am inteles ca cele standard futaba sunt ok
Astept sugesti de la cei cunoscatori si mai ales de la cei care au un MUSTANG
#2
Postat 21 March 2012 - 11:40 PM
#3
Postat 22 March 2012 - 08:45 PM
Iar in legatura cu pozele, sper ca sunt destel de explicite , sunt la stadiul de 50 % al proiectului
#4
Postat 22 March 2012 - 08:53 PM
Eu am avut un Mustag P51, din spuma - si l-am zburat cam 20 de secunde...!!!..a fost primul meu model RC!
PS - daca ai decis sa faci nervurile din placaj de 4 mm - imi inchipui o anvergura de 2-3m!!!
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 22 March 2012 - 08:54 PM
#5
Postat 22 March 2012 - 09:05 PM
Din pacate a ramas nezburat sezonul trecut, dar cand va da coltul ierbii va fi pe pista.
Poate e o sursa de inspiratie topicul respectiv.
#6
Postat 22 March 2012 - 09:07 PM
bogdan777, la 22 March 2012 - 08:45 PM, a spus:
Iar in legatura cu pozele, sper ca sunt destel de explicite , sunt la stadiul de 50 % al proiectului
Ce fel de placaj ai folosit la aripi(grosime si straturi)?pana la 2m anvergura puteai linistit sa le faci din balsa de 3 sau 4mm, merge si din placaj dar sa le decupezi cat mai mult in interior sa scapi de greutate inutila si hai cu pozele ca suntem nerabdatori :D
#7
Postat 22 March 2012 - 09:10 PM
salut . Pai am ales sa fac scheletaria din placaj pt ca la o astfel de anvergura tre sa aiba un pic de rezistenta zic eu
#8
Postat 22 March 2012 - 09:21 PM
#9
Postat 22 March 2012 - 09:23 PM
#10
Postat 22 March 2012 - 09:35 PM
#11
Postat 22 March 2012 - 09:50 PM
#12
Postat 22 March 2012 - 09:54 PM
#13
Postat 22 March 2012 - 10:45 PM
Aripa, in final tot va trebui acopetita cu ceva chiar daca se executa in sistem clasic adica nervuri de balsa sau liteply.
O aripa cum ai ales sa faci, adica nervuri din placaj de 4mm, plus longeroane, plus balsa de infoliere la final, plus folie Oracover te va duce, ca si greutate, mai mult decat una din polistiren, placata cu balsa si cu un singur strat de pinza de fibra de sticla pe care se aplica doar un strat de rasina si un strat fin de spritzchit dupa care o vopsea si iese si mai frumos.
Ca motorizare eu iti sugerez un 4T dar daca nu ai loc in capota mergi pe un 2T, la 4T poti folosi un ASP 120FS, nu este scump ca OS-ul si merge foarte bine.
Mergi pe site la Hangar9 si vezi ca au un P-51D cam la dimensiunea ta si vezi cate Kg are ready-to-fly ..... 4.9 Kg iar astia lucreaza foarte lite ca si materiale .....
Acestea sunt parerile mele ..... si sunt, zic eu, foarte concludente.
Bafta la bricolat.
#14
Postat 22 March 2012 - 11:13 PM
#15
Postat 22 March 2012 - 11:26 PM
Modelul pe care ai ales sa-l faci este un warbird si nu un 3D iar motorul pe care l-am sugerat este ce trebuie ca si tractiune avand in vedere greutatea de 4.5-5 Kg la 1.6 metri anvergura.
Realizeaza nervurile din balsa de 3mm si placheaza aripa cu balsa si ai sa vezi ce usoara si ce rezistenta este, ai sa ramai uimit, incerca sa studiezi o aripa de la un YAK54 sau Extra de 1.8-2 metri si ai vezi ce grosime au nervurile si din ce sunt facute si incearca sa torsionezi cu manutele aripa sa vezi daca reusesti.
Acum tu faci cum vrei dar eu zic ca o sa iasa un "autobus".
Aceasta postare a fost editata de Teo-Costin: 22 March 2012 - 11:29 PM
#17
Postat 22 March 2012 - 11:47 PM
Sau este un proiect secret?
Pana acum trebuie doar sa te credem pe cuvant. Dar ca sa-ti dam un sfat, ar trebui sa vedem si noi modelul, spatiul motorului, profilul la aripa si cate si mai cate.
Cum vrei sa te ajutam daca nu avem detalii? Ce influenta ar avea placajul de 4mm folosit la motorizare? Ca parca asta ar fi intrebarea topicului.
Hai, uimeste-ne cu realizarea ta. Sunt chiar curios asa vad cum arata si ce solutie constructiva este data pentru batiul motorului.
#18
Postat 23 March 2012 - 12:09 AM
#19
Postat 23 March 2012 - 12:33 AM
Casa primesti pareri foarte concludente sa pui neaparat poze. Si poate pui si cu Spitfier-ul ala de spuma invelit in fibra.
Aceasta postare a fost editata de MADA: 23 March 2012 - 12:37 AM
#20
Postat 23 March 2012 - 08:46 AM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#22
Postat 23 March 2012 - 11:09 AM
Poate ar ajuta la dezlegarea misterului cateva intrebari :
1 - Am inteles ca lucrezi dupa niste planuri la scara .
- sunt planuri sau copii ale unor planuri realizate de producatori de prestigiu in materie ? Ziroli, Dave Platt , Brian Taylor etc ?
sau
- sunt planuri proprii sau facute de un prieten ?
nu de alta dar este o mare diferenta - inclin spre varianta a doua caci in planurile " de firma " nu o sa gasesti " sceletaria " ( ce naspa suna
de parca am fi la Antipa ) facuta din placaj si atat de gros .
2 - Vrei sa construiesti o MACHETA SCALE sau un model semiscale eventual nici macar ci doar un avion cu forma de Mustang capabil a zbura ?
intreb pentru ca si aici functie de ce vrei sunt mai multe comentarii de facut care vor influenta greutatea si implicit motorizarea iar de la greutate va apare sau nu necesitatea existentei flapsurilor.
3 - La 1600 anvergura nu ii mai spune mustang GIANT scale ca nu e chiar atat de giant pe cat ti-ai dori - nu de alta dar nu vom mai stii cum sa le denumim pe cele de 2,2 m sau 2,7 m - Hyper Scale , Galactic Scale ??
4 - Spitt-ul a reusit sa zboare ? ca daca NU atunci ...... pune poze ca poate se mai poate repara ceva si sa nu fie o cheltuala inutila - motor, servouri ,etc !
P.S.
Uite un warbird " de firma " - Yellow Aircraft cu aripi din polistiren placat - sa stii ca nu e rau de loc :
http://www.rhcforum....2059-a6m5-zero/
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 23 March 2012 - 11:10 AM
#23
Postat 23 March 2012 - 04:57 PM
REAL DESIGN, la 23 March 2012 - 11:09 AM, a spus:
3 - La 1600 anvergura nu ii mai spune mustang GIANT scale ca nu e chiar atat de giant pe cat ti-ai dori - nu de alta dar nu vom mai stii cum sa le denumim pe cele de 2,2 m sau 2,7 m - Hyper Scale , Galactic Scale ??
4 - Spitt-ul a reusit sa zboare ? ca daca NU atunci ...... pune poze ca poate se mai poate repara ceva si sa nu fie o cheltuala inutila - motor, servouri ,etc !
http://www.rhcforum....2059-a6m5-zero/
Categoria King Size Scale ar fi foarte potrivita pentru anverguri peste 1.8m. Parerea mea.
Aceasta postare a fost editata de MADA: 23 March 2012 - 04:58 PM
#24
Postat 23 March 2012 - 06:17 PM
#25
Postat 23 March 2012 - 06:20 PM
#26
Postat 23 March 2012 - 06:25 PM
bogdan777, la 23 March 2012 - 06:20 PM, a spus:
Ai mentionat ca un os pe ibay ajunge la 130$ , pe siera il gasesc la 700 - 800 ron, crezi ca se merita second hand, care este diferenta intre magnum, asp si os
#27
Postat 23 March 2012 - 07:05 PM
bogdan777, la 23 March 2012 - 06:25 PM, a spus:
Eu am mentionat de OS second-hand pe ebay si nu MLGore si eu vorbeam de motor in 4 timpi.
Diferentele dintre OS si Magnum, ASP, PH (cele trei din urma facute de acelasi producator, identice ca si caracteristici dar cu componente de calitate diferita intre ele) sunt urmatoarele:
1.
OS produs de JAPAN
Celelalte trei produse de CHINA
2.
Calitatea materialelor difera, OS fiind mai bun decat cele trei dar si cele trei daca le rodezi cum trebuie si ai grija de ele merg beton, eu am un PH 180FS si merge super, de abia am terminat rodajul si anul acesta il scot la zbor dar despre cele trei din urma gasesti pe net tot felul de cetateni de pretutindeni care folosesc cu succes aceste motoare fara nici cea mai mica problema in decursul a cativa ani.
3.
Pretul piperat la OS fata de cele trei amintite mai sus.
EU nu mi-as lua motor second-hand decat daca stiu de la cine il iau
Aceasta postare a fost editata de Teo-Costin: 23 March 2012 - 07:06 PM
#29
Postat 23 March 2012 - 07:20 PM
bogdan777, la 23 March 2012 - 06:17 PM, a spus:
NU ! Tu ne trageai la raspundere ca nu venim cu chestii concrete.
Daca nu ne arati nimic ( a se citi Poze si planuri ) si daca il faci din bulumaci s-ar putea ca sfatul foarte pertinent al lui MlGore in alegerea motorului sa nu functioneze sau poate vrei sa ii pui doua ( unu fata si unu spate 4X4 ).
Poti garanta 100% ca iese in greutatea estimata ?
L-a mai construit cineva asa cu "scheletarie " ( lucrezi cumva in constructii ? ) din placaj de 4 mm ?
Daca DA ! .. a si zburat ?
Si intrebarile pot continua ... sper macar ca am lamurit-o cu Giant Scale !
In rest faci ce crezi, ce vrei, ca doar e modelul tau !
P.S.
Nu cred ca gasesti un OS 4T la banii de spui nou ... sunt convins ca cel care te indruma catre Ebay ( si nu era MlGore ) nu la un motor 2T se referea dar la cata amestecatura si confuzie este nu mai conteaza.
Motoarele OS sunt din cele de firma dar eu am avut si Magnum 4T ( patru timpi ) si a mers brici , se auzea beton - mai greu a fost pana m-am prins cum se regleaza, ca rezervorul nu trebuie sa fie crapat, si ca merge mult mai bine cu CoolPower cu 20% sau 30 % nitro - scump dar cel mai bun !
Bafta la construit .. dar eu zic sa il termini sa il cantaresti sa vezi pe net ce alte echipari vrei sa ii pui ( servouri, pack-uri, u-bec etc ) sa le
notezi si astora greutate din specificatii , sa o aduni la cea a modelului complet - cu roti, con, elice ( aproximativa ca nu stii inca motorul ) rezervor, batiu si celelalte maruntisuri si sa vezi unde esti - nu ca zona geografica ci ca greutate (a modelului nu a ta ).
Functie de greutatea finala stii ce motor ai nevoie sau daca il agati de lustra .
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 23 March 2012 - 07:25 PM
#30
Postat 23 March 2012 - 08:07 PM
Cred ca multi dinter noi au invatat f. Multe de pe you tube, nu cerd ca, conteaza din ce material il construiesti poti sa il faci si bin c...t important e sa al faci sa zboare. Nu,!!!!