Modelism - RHC Forum: acumulatori LI-Po la motorizare heli electrice - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

acumulatori LI-Po la motorizare heli electrice acumulatori ptr. tipuri de heli

#1 Useril este offline   radulp 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 832
  • Inregistrat: 09-August 08
  • Gender:Male
  • Location:oradea/0751975329
  • Interests:elicoptere

Postat 15 October 2010 - 10:15 AM

Deschid acest topic in ideea de a afla impresiile "noastre" de cum se comporta anumiti acumulatori pe diferite clase de heli:
Incep cu clasa cea mai utilizata ,clasa 450:
Pana acum am incercat Zippy 2200mA-3S-20C ,30C si 40C.Evident se simte rata de descarcare.Cu 40C puteam face tic-toc cam 1-2 minute dupa care scadea din putere.Se simtea destul de bine.Astazi mi-au sosit noile Nano-Tech-uri de la Turnigy-2200mA-3S-45/90C.Maine le voi testa pe un 450V2.
0

#2 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 16 October 2010 - 10:04 PM

Salut radu .
pe langa acumulatori conteaza enorm si regulatorul si motorul precum si buna lor alegere.
ex. pe t-rex pro reg align 35-stock motor 450m-align acumulatori rhino 40c timp de zbor 3 min 30 sec-dupa zbor 3300-3500 rpm. dupa zbor motorul fierbinte regulator fierbinte pack-ul cald si nu rareori putin umflat din cauze de subdescarcare.

noul setup regulator kontronik jazz de 55 amperi, scorpion 2221-6 pinion 11t turatie de zbor iddle 1 3550 iddle 2 (doar un zbor )-3700 rpm.
timpul de zbor a crescut la 5 minute turatia nu cade deloc pe perioada zborului: pas colectiv +13- -13 ciclic 9.
dupa zbor pack caldut , motor rece regulator la fel.

concluzia mea : nu numai bateria are efect asupra motorizari ci si invers conteaza mult si regulatorul si motorul



p.s singurul efect secundar ..heli e mult mult mai greu de controlat a devenit mult prea agil, in viraje luneca de parca nu ar avea inertie, in filmuetul de mai jos am tras de baterie sa vad cat tine , e primul zbor cu noul set-up sper sa ma obisnuiesc cu el


http://www.youtube.c...h?v=eCraMEiovxY
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#3 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 October 2010 - 10:58 AM

Am inceput si eu (dupa ideea lui hash) sa tin socoteala la numar de cicluri pe baterie. La anul o sa pot da primele concluzii. Am in exploatare baterii de 450 de 8,5 USD si nano-tech de 45-90C. Pentru 500 am nano-tech de 2200, 25-50C.

Pentru mine e mai important sa tina multe cicluri decat sa aibe "pop". Cand sunt noi cam toate au "pop". Dupa un an cand ma lamuresc care baterie a fost buna de regula nu mai e la vanzare.

O baterie e o baterie, nu conteaza daca pui pe ea n bec sau un heli. Din ce spui tu nen rezulta ca noua combinatie de ESC motor e si mai eficienta si, poate, are consum mai constant.

Pot spune de pe acum ca bateriile Turnigy 6s de 2650 si 3000 20C au fost slabe. S-au umflat foarte repede la exploatere superblanda.
0

#4 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 17 October 2010 - 01:24 PM

exact stefan ma refer la faptul ca nu numai alegerea bateriei e importanta si a motorizarii. un motor mai slab cu un regulator putin subdimensionat duc la consumuri mai mari decat unul mai puternic folosit la randament maxim.bateriile de 30c turnigy sustin la fel de bine turatia ca si rhino desi cu motorul stoc imi cadea dupa 2-3 minute destul de rau turatia . cum ziceau colegii nicu si florin am gasit set-up perfect.

bateria de pe pro acel rhino are 50-60 cicluri le am din mai iunie sau mai bine.

p.s. la protos am primit de la laur73 care le are de la morph 2 turnigy de 3000 20c , cand le-am primit mergeau bestial insa dupa 20 zboruri sunt absolut praf ..deci sunt de acord cu tine 20 c e prea putin pt heli
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#5 Useril este offline   luci25gold 

  • T-REX Helii
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2124
  • Inregistrat: 05-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Tecuci-Galati
  • Interests:DOAR Elicoptere

Postat 19 October 2010 - 07:38 PM

la 450 ,am 2100 ,3s,35 c ,zippy,motorizare align 430 xl si regulator bl 35 x in 3 d aproximativ 5 minute, au maxim 10 cicluri incarcare

apropo la ce a scris stiganas am si turnigy 2200 ,3s ,35-40 s, au mers bine aproximativ un an circa 100- 130 cicluri incarcare descarcare, acum pot sa le folosesc doar la hover ,in 3 d in 30 sec sint gata ,in hover merg aproximativ 4-5 minute. concluzia la aproximativ un an de folosire pakurile sint duse .

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 19 October 2010 - 07:58 PM

Ne traim viata in mare viteza, incercam sa rascumparam timpul,
insa de cele mai multe ori deciziile pe care le luam in pripa nu sunt cele mai bune!
07470130360
0

#6 Useril este offline   radulp 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 832
  • Inregistrat: 09-August 08
  • Gender:Male
  • Location:oradea/0751975329
  • Interests:elicoptere

Postat 20 October 2010 - 11:17 AM

Dupa cum ma asteptam, acumulatorii Nano-Tech cu rata de descarcare 45/90C sunt superiori acumulatorilor Zippy si Turnigy-clasic.Am facut tic-toc(figura cea mai solicitanta ptr. motor) cu 450Pro de m-am obosit.Merg 6 minute in zbor hard 3D dar sunt si descarcati la final.Tin f. bine curentul aproape pana la golire.Sa vedem in timp cum se vor comporta.(pana acum i-am descarcat de 4 ori)
0

#7 Useril este offline   radulp 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 832
  • Inregistrat: 09-August 08
  • Gender:Male
  • Location:oradea/0751975329
  • Interests:elicoptere

Postat 19 March 2012 - 08:18 PM

azi a sosit noul acumulator la 450: http://www.fast-lad....65-p-13987.html
m-a facut curios faptul cu +600 cicluri si rata de incarcare 12C,Daca este cum se zice, cu 2 acumulatori pe model, zbori toata ziua.cu unul zbori, altul se incarca, doar incarcator de mare putere mai trebuie.urmeaza testele...
0

#8 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 20 March 2012 - 07:32 PM

Vezi postarearadulp, la 19 March 2012 - 08:18 PM, a spus:

azi a sosit noul acumulator la 450: http://www.fast-lad....65-p-13987.html
m-a facut curios faptul cu +600 cicluri si rata de incarcare 12C,Daca este cum se zice, cu 2 acumulatori pe model, zbori toata ziua.cu unul zbori, altul se incarca, doar incarcator de mare putere mai trebuie.urmeaza testele...


Intrebarea mea este.. cat face fata bateria de la masina? :lol:
0

#9 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 March 2012 - 08:29 PM

Sper sa fie cum zici tu dar:

- pe site la TP nu e decat bullshit, nici un grafic de descarcare, nimic. Pe vremea cand Poliquest vindea lipo RC erau grafice detaliate de descarcare
- e pe youtube un clip mic care compara diverse lipo:


evident ca nu e stiintific si foarte multi au sarit in sus in stilul binecunoscut strigand rahat, rahat vrem date stiintifice dar firmele care produc aceste pakuri scumpe nu pun nimic de genul asta pe net.

Ce mare branza sa faci 600 de cicluri incarcare-descarcare in conditii controlate. Incarcare la 1-2C si descarcare la 20-25C ? Considerand ca un ciclu complet cu pauza de racire ar tine 2 ore rezulta 12 cicluri pe zi, 360 cicluri pe luna - nu e usor dar nici imposibil.

Asa ca in lipsa de altceva ma bazez pe experimentul hobbyking.

Sa ne spui peste 3-4 ani cum se tin pakurile astea.

La 60 cicluri numarate nanotech 2200 6s, 25-50C erau OK, dupa aceea m-am plictisit dar banuiesc ca acum au spre suta si inca tin bine.

Vezi postarearadulp, la 19 March 2012 - 08:18 PM, a spus:

azi a sosit noul acumulator la 450: http://www.fast-lad....65-p-13987.html
m-a facut curios faptul cu +600 cicluri si rata de incarcare 12C,Daca este cum se zice, cu 2 acumulatori pe model, zbori toata ziua.cu unul zbori, altul se incarca, doar incarcator de mare putere mai trebuie.urmeaza testele...

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 20 March 2012 - 08:30 PM

0

#10 Useril este offline   nomad 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 651
  • Inregistrat: 24-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 25 March 2012 - 07:44 AM

Am ajuns si al momentul cand trebuie sa-mi aleg ce acumulatori sa-mi iau ptr. clasa 500.
Oscilez intre Turnigy 2650mAh 6S 30C Lipo Pack si Turnigy nano-tech 2650mah 6S 25~50C Lipo Pack.
La pret ar fi o diferenta de aproape 5$.
Ar mai fi si varianta "sigura" cu Turnigy nano-tech 2650mah 6S 45~90C Lipo Pack,dar pretul este putin mai mare.
De aceea as dori sa aflu si parerea voastra referitor la primi 2 acumulatori expusi:
Turnigy 2650mAh 6S constant Discharge: 30C / Peak Discharge (10sec): 40C
Turnigy nano-tech 2650mAh Lipo Pack, Discharge: 25C Constant / 50C Burst

Aceasta postare a fost editata de nomad: 25 March 2012 - 07:46 AM

0

#11 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 March 2012 - 08:15 AM

Eu am 12 bucati Turnigy nano 25-50C 2200 mah. Dupa 60 de cicluri m-am oprit din a tine socoteala. Cred ca acum au peste 100 cicluri.

Se tin foarte bine, nu sunt umflati, curent inca dau (a tras de doi Serban acum un WE). Sunt usori si stau foarte bine in 500. Eu ii folosesc acum pe 500, protos si HK600. In unul singur a murit o celula cam dupa un an, avea sigur un defect, a murit complet, restul sunt bune, acum e 5s. Se poate zbura cu ei 5 minute oricat de dur.

De turnigy 2650 30C nu stiu nimic. Am Turnigy 3000 20C (great for Trex 500) si au fost prosti. Se umfla repede si pierd capacitate. Au 8 bucati asa ca nu ma insel. Sunt si cam mari.
0

#12 Useril este offline   furios 

  • RAPTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1172
  • Inregistrat: 30-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bragadiru
  • Interests:Heli

Postat 25 March 2012 - 08:33 AM

Incearca nano 6S 2650 35C au un pret de 34$,am facut comanda de 1 pentru protos...comparativ cu 30C turnigy sunt pe la aceiasi bani.
T-REX 500 PRO
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!

---------Alexe Gabriel----------
0

#13 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 25 March 2012 - 10:38 AM

Eu sunt multumit si de Zippy(dar cei cu portocaliu pe eticheta),Turnigy cei cu ambalaj albastru,dupa cum spune si Stefan,se umfla.
Uite si o poza pentru comparatie:
Imagine atasata: P1000936.JPG
0

#14 Useril este offline   nomad 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 651
  • Inregistrat: 24-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 25 March 2012 - 12:11 PM

Multumesc pentru opiniile vostre ,care m-au ajutat in luarea deciziei finale.
Momentan am sa incerc 2 bucati Turnigy nano-tech 2650mah 6S 25~50C Lipo Pack sa vad cum se comporta.
Si iese bine si la greutate ca nu depasesc 1kg ca poate le iau cu transport prin EMS sa vina mai repede.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro