Modelism - RHC Forum: Jurnal de zbor la Colle Di Val d'Elsa - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Jurnal de zbor la Colle Di Val d'Elsa Despre zborul in Italia

#1 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 08 March 2012 - 01:44 AM

Bun gasit, am deschis acest topic pentru a expune experientele de zbor pe care le-am avut pe taram Italian, in ultima perioada, in care am reusit sa am ceva experienta in aer.
Am avut deosebita placere sa iau parte la o sedinta de zbor a Clubului Aeromodelistilor Valdesani, unde am fost invitat sa fac cateva zboruri cu Cessna 182 (1,9m).
Minunea s-a intamplat duminica 4 Martie langa Colle Di val d'Elsa.
Am ajuns pregatit, cu bateriile incarcate si cu toate cele necesare dupa mine.
Am fost prezentat "batranilor satului"- adica presedinte si ceilalti membri ai consiliului, dupa care am avut " onoarea de a fi IMPINS pe pista :wacko::blink:
Cel pe care l-am cunoscut anterior si m-a invitat, m-a asistat la toate setarile si m-a insotit pe pista.( este cel mai tare din parcare, sper sa pot face si video)
Imi tremurau stick-urile mai ceva ca la primul zbor stiind ca aveam atatia spectatori de prima mana :good:
Am coborat flaps-urile la 20%( atat sunt setate :)) apoi am accelerat progresiv, pana cand spre uimirea mea, modelul s-a desprins de sol dupa vrei 20m si a inceput sa urce frumos si uniform catre cer. Am redus usor motorul, am ridicat flaps-urile si am facut cateva treceri in cercuri peste terenul de zbor, pentru a ma acomoda cu noul peisaj. Am facut apoi o incercare de aterizare, nereusita, dupa care la a doua totul a fost mai bine si am aterizat fara mari probleme.
Mauro a fost tot timpul langa mine si m-a ajutat cu sfaturi pentru a avea o orientare corecta a modelului si pentru a ma sustine moral :good:
In final am avut parte de 5 decolari si tot atatea aterizari, care au fost ca un vis pe langa ce fac pe aratura de langa casa :wacko::blink:
Sper ca la urmatoarea sedinta de zbor impreuna cu ei sa pot filma cateva evolutii :yahoo:
Astazi am iesit iar cu Cessna si am reusit sa fac un video ceva mai bun dupa ce am reparat camera si pot fixafocalizarea manual:
Emotiile au fost destul de mari si astazi, dar rezultatele au fost mai bune:

Am mai faut apoi o sedinta de relaxare cu Pico Cub, ca sa mai elimin din adrenalina zborurilor cu Cessna :)
Pe curand.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#2 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 10 March 2012 - 07:51 PM

Am facut rost azi de o motocositoare si profitand de faptul ca a fost un vant salbatic am aranjat putin "aerodromul" pe care l-am folosit pana acum. Am curatat o "pista" de aproximativ 2X15m. Astept acum vreme ceva mai calma sa vad rezultatele :drinks:
Plus ca am mai ras si din denivelarile ce erau inainte
.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#3 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 12 March 2012 - 09:49 PM

Am reusit azi sa probez noua pista, frezata frumos acum 2 zile. Am luat 2 diintre zburatoare: Pico Cub si Cessna de 1,9m. De cele mai multe ori iau ori unul ori celelalt pentru ca ambele simultan sunt cam dificil de transportat. De ceva vreme, pentru Pico iau doar o elice de rezerva si o guma pentru prop-saver. Pentru Cessna, am o trusa sanatoasa, in care am elice, cuplaj pentru ea, chei, si multe alte maruntisuri care pot fi utile pentru a remedia mici avarii pe camp :).
Cand merg doar cu Cessna, pun si telecomanda in trusa, iau modelul pe umar si trusa in mana opusa si ma opresc la vreo 3-400m de casa, pe camp.
Cand timpul imi permite sa iau ambele modele, pun trusa intr-un rucsac, Cessna pe umar si Pico in cealalta mana si fac acelasi traseu.
Azi am inceput ziua de zbor cu Cessna, mai ales dupa ultimile modificari facute. Decolarile imi ies mult mai bine fara buruieni printre palele elicei, in schimb la aterizari........:blush: am reusit vreo 2-3 mai ca lumea, din care una record de rulare, vreo 20m :wacko:(putin vant din spate) Am reusit si vreo 2 capotari frumoase, parca erau cu incetinitorul ( e cam ingusta pista si de cele mai multe ori aterizez cam pe langa :blink:) Am mai reusit si o roata laterala :angry:, fara urmari :), venea frumos spre aterizare doar ca era putin cam sus. nu am vrut sa-l mai invart inca o data si l-am adus asa. La vreo cativa metri de mine, il deviaza vantul usor si o ia spre mine (era cu motorul oprit), am incarcat sa ma feresc dar nah....m-a atins cu varful aripii apoi a facut roata si s-a oprit. E mai rezistent decat mi-am imaginat.
Am facut apoi cateva ture cu Pico, pentru ca vantul incepuse sa fie mai insistent si cu asta mic e o adevarata placere sa ai putin vant cand zboara.
Dupa vreo 4-5 minute a inceput sa piue Tx-ul ca are cam putin curent. Am mai facut vreo 10 minute de zbor si m-am oprit ca nu am vrut sa raman fara emisie.
In general a fost bine, dar cu aterizarile cu Cessna...mai am mult de lucru, trebuie sa vad cum se comporta cu flaps la aterizare
Aterizari line va doresc.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#4 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 13 March 2012 - 07:23 PM

Azi am facut o alta sedinta de zbor cu cele 2 modele de ieri. Azi cu Cessna m-am descurcat putin mai bine fata de ieri. Decolarile incep sa semene a decolari, modelul nu mai are acea urcare salbatica la desprinderea de pe sol. Am inceput sa ma descurc putin cate putin si cu flapsurile la aterizare. Le folosesc initial la inaltime mai mare sa apoi fac apropierea si cu motorul un functie (20-25%) pentru a avea ceva rezerve de portanta, apoi aproape de sol, la cativa cm, opresc motorul si gata :yahoo:
Bine inteles ca daca are vant din fata, cat de putin, aterizarea este mult mai lenta si mai placuta :)
Azi, din 5 decolari, 4 aterizari au fost fara capotari sau alte incidente. A cincea, a fost o oprire cam in nas, in iarba mai mare, fara sa se rastoarne :)
A urmat apoi o sesiune de zbor cu Pico, care nu inceteaza sa ma uimeasca. Pe vreme calma fara vant, am reusit 7 looping-uri succesive, fara motor. L-am inaltat destul de mult si apoi am facut primul looping cu motor si apoi celelalte unul dupa altul pana aproape de sol :yahoo:. Am inceput sa zbor la inaltime mai mica,3-5m de la sol, incercand sa fac virajele fara sa modific inaltimea modelului si alte cateva manevre, care nu cred ca au vreo denumire in modelism :nea:; niste viraje stranse care seamana mai mult a drift.
Am zburat aproape o ora. Setasem cronometrul la 6 minute. Faceam cate un zbor pana incepea sa tiue. Am pierdut sirul decolarilor :D. Noroc de ceasul de la mana :good:
Aterizari line si numai bine va doresc.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#5 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 16 March 2012 - 01:14 PM

Am reusit sa pun la un loc si cateva din fazele mai putin reusite :D

Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#6 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2183
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 March 2012 - 06:53 PM

Vezi postareaalex g, la 12 March 2012 - 09:49 PM, a spus:

ma opresc la vreo 3-400m de casa, pe camp.

de vis :)
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#7 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 21 March 2012 - 01:35 PM

Bun gasit, desi dimineata zilei de ieri a fost destul de "inchisa" si prevestea ploaie, dupa pranz totul s-a linistit si am iesit la aer cu Cessna si cu Tantarul Galben :rofl:
Primul al zbor a fost ca de obicei Cessna
http://www.youtube.c...h?v=n8xgR2koqE8
Rezultatele au fost mai bune, decolari putin mai drepte si aterizari fara capotari sau alte figuri de gimnastica. Se cam impiedica la finalul aterizarii dar oricum e mult mai biine decat pana acum
Tantarul Galben a fost un deliciu pentru ochii mei si am inceput sa fac ocoliri in jurul unui stalp de pe "aeroport".
Am facut cateva decolari si aterizari destul de bune ( la experienta mea :D) dar au fost si vreo trei aterizari mai fortate, cand la treceri foarte joase si la viteze mici modelul s-a impiedicat de cate o tufa mai incapatanata si cel mai destept se lasa pagubas. Vazand modelul cum se agata, ii tai motorul si avionul " aterizeaza" mai pe o aripa dar fara urmari, din cauza vitezei foarte mici.:D
Pana acum Tantarul Galbel este cel mai haios model, face o multime de tumbe si o multime de figuri ciudate :rofl:
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#8 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 21 March 2012 - 01:37 PM

Aici e primul clip cu Tantarul Galben, facut ieri



Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#9 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 24 March 2012 - 03:55 PM

Bun gasit, am fost azi iar pe aerodromul aeromodelilstilor din Val d'Elsa, cu Cessna (King Size Scale 1,87m)
Azi am transportat modelul demontat deoarece am fost insotit de sotia si de fiul meu.
Montarea aripilor a decurs fara probleme( dupa modificarile facute) Singura durere de cap e la cuplarea prelungitoarelor pentru servo la flaps si eleroane ( toate sunt la fel si e cam pe ghicite :))
Am asteptat apoi pana au luat seniorii pauza si am facut 2 decolari ( prima a fost cam la limita de tranta, aveam vant din fata si nu am turat motorul prea tare si la o pauza intre rafalele de vant era sa faca buf). aterizarile au fost....ca-n vis, desi am avut vant din spate, l-am adus mai in viteza si a fost SUPER. Prima aterizare nu a iesit pe camera :pardon:. Dar a doua repriza este filmata de la cap la coada.

Sper sa mai dau si maine o fuga daca vremea va permite.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#10 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 24 March 2012 - 08:40 PM

A doua decolare a fost asa cum trebuie.
Totusi nu am inteles de ce ai facut aterizarea cu vant de coada(din spate), se vede ca aveai spatiu.
E regula de baza ca decolarile si aterizarile se fac cu vant din fata. Ca o mentiune: cand rulezi (dupa aterizare)cu vant din spate, modelul devine istabil pe directie. Oricum ti-a iesit aterizarea! :rolleyes:
Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#11 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 24 March 2012 - 10:55 PM

Vezi postareaAdi-GVA, la 24 March 2012 - 08:40 PM, a spus:

A doua decolare a fost asa cum trebuie.
Totusi nu am inteles de ce ai facut aterizarea cu vant de coada(din spate), se vede ca aveai spatiu.
E regula de baza ca decolarile si aterizarile se fac cu vant din fata. Ca o mentiune: cand rulezi (dupa aterizare)cu vant din spate, modelul devine istabil pe directie. Oricum ti-a iesit aterizarea! :)


Multumesc frumos pentru apreciere.
Terenul e putin in panta. In partea din sus daca pot spune asa, este o plantatie de vita de vie, iar in partea de jos este un sant de aproape 1 metru adancime :)
In general cam toate modelele mari decoleaza cu botul in vale si aterizeaza cu botul in deal. Este o particularitate a locului ales pentru pista. Daca s-ar ateriza chiar cu vantul din fata, cu botul in vale, modelul s-ar opri in sant. Iar daca vine chiar cu vant din spate si cu viteza mai mare, are putina rampa si dupa pista mai sunt 10-15m de iarba, unde se poate opri mult mai bine decat in sant.
Cei cu modele mici isi fac de cap in toate directiile raportat la orientarea vantului ( aterizeaza cu vantul din fata din orice parte a pistei si vireaza spre lateral pentru a se opri)
Oricum modelul meu este singurul electric de peste 1,4m
Toti se uita la el ca la ceva extraterestru. Nu au mai vazut de aproape pana acum modele electrice si din spuma asa de mari :yahoo:.
Toate cele bune.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#12 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 26 March 2012 - 09:52 PM

Bun gasit, am fost ieri la o noua sedinta de zbor pe aerodromul modelistilor din Val d'Elsa.
Am avut parte de 5 zboruri a cate 5-6 minute fiecare cu Cessna si tot 5 zboruri cu Tantarul Galben, care a fost la randul lui admirat de cei mai "seniori" din club
Am ajuns mai dimineata, pe la ora 9, erau doar 2 pe teren ( presedintele clubului si un consilier). Aveau modelele pe mesele de montaj.
Eu l-am montat pe al meu in 5 minute si profitand de faptul ca ei nu erau gata am atacat pista cu Cessna.
Am facut 2 decolari si 2 aterizari mult mai bune decat cele facute pana acum. Nici emotiile nu au mai fost asa de mari, si totul a decurs mult mai bine.
Au zburat apoi cei doi si intre timp au aparut si ceilalti membrii ai clubului.
Am reusit sa mai prind o pauza intre "seniori" si am mai facut 2 zboruri cu Cessna si apoi am pus bateria la incarcat. Am folosit pentru prima data Accucell 6 alimentat de la masina.
Dupa mai bine de o ora am prins 3 ture cu Tantarul Galben, am fost 3 modelisti simultan pe pista :drinks:.
Apoi spre amiaza dupa ce s-a incarcat acumulatorul am mai facut un zbor cu Cessna si la final inca 2 cu Tantarul.
A fost o dimineata superba, in care am vazut multe modele zburand si am aflat cateva din particularitatile acestor "zburatori"
Cele mai importante ar fi faptul ca folosesc toti modul 1 pe telecomenzi iar al doilea fapt important :):), nu folosesc deriva la viraje :).
Eu abia am inceput sa ma descurc mai bine la viraje folosind deriva iar ei nu o folosesc deloc, plus ca am vazut modele cu deriva modificata ( scos servo si deriva facuta fixa). Care-i logica nu am inteles. Eu la viraje largi, in zbor scale, folosesc deriva si daca e nevoie corectez din profundor. La viraje mai stranse folosesc si deriva si eleroanele si profundorul.
Acum fiecare cu stilul lui, dar am observat la toate cele 4 modele ca daca nu folosesc deriva la viraje, modelul pare a fi greu de coada, in sensul ca in viraje coada este mai jos decat botul modelului.
Va doresc toate cele bune si aterizari line.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#13 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 27 March 2012 - 12:36 AM


Cateva momente filmate duminica....din pacate modelul meu nu a putut fi inregistrat de nimeni....:rolleyes:
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#14 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 02 April 2012 - 12:34 PM

Bun gasit, ieri am avut parte de mai multe reprize de zbor printre cateva de reparatii :angry2:
Primul la zbor a fost Cessna, am iesit dimineata cand vremea era mai calma, cel putin asa parea din casa :wacko:. Cand am ajuns pe camp era ceva vant dar nu mai tare decat a fost in alte zile cand am mai zburat.
Iarba a crescut destul de mult in cele 2 saptamani de cand am tuns-o, dar nu au fost probleme la decolari (2).
Am decolat cu vantul din fata si am zburat cam 6 minute si vazand ca vantul nu se mai linisteste am incercat sa aterizez cu vantul din fata desi sunt ceva obstacole in calea modelului ( un stalp cu fire si un copac. Pe sol in zona respectiva este iarba destul de mare (30cm aproximativ). Prima aterizare a fost cu emotii mari, dar s-a terminat cu bine, modelul s-a incadrat bine printre stalp si copac, a trecut peste smocurile de iarba si a aterizat frumos pe pista frezata acum 2 saptamani.
La a doua aterizare....modelul s-a incadrat bine printre obstacole dar s-a agatat intr-un smoc de iarba si nu a mai ajuns pe pista.....a sarit peste cap si gata :pardon:. Noroc si ghinion cu iarba mare....am scapat doar cu un suport rupt (ce tine traversa de la aripa la fuselaj).Imagine atasata: IMG_4210.JPG

In urma acestui ultim eveniment neplacut, am decis sa nu mai scot modelul pe astfel de "piste". Ar fi pacat sa-l rup prin buruieni.:unsure:
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#15 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 02 April 2012 - 02:12 PM

La a doua sedinta de ieri am iesit cu Tantarul Galben, care la randul lui s-a pupat cu Terra intr-un mod pai putin ortodox :pardon:. Vantul era mai tare decat dimineata si avea schimbari de directie destul de ciudate, dar am mai zburat si pe vant mai puternic si nu am avut surprize....Oricum prins de o rafala mai tare s-a dus destul de departe si era di destul de sus si cu nori pe fundal, nu am mai vazut bine ce se intampla cu el. Am incercat cateva manevre pentru a intelege ce si cum iar in final l-am vazut prin dreptul copacilor cum vine in picaj :ph34r:. Am oprit motorul am incercat sa-l ridic dar impactul a fost inevitabil. La locul "tragediei"...sincer ma asteptam la mult mai multe stricaciuni. Dintr-o elice am gasit vreo 4 :unsure:, capota, care si asa era vai de ea, acum era imprastiata in multe bucatele, unele tinute de scociul cu care fusese bandajata capota prin interior. Fuselajul, ampenaje si electronica erau ok, dar aripa avea o ruptura destul de urata, de la taietura pentru eleron de langa fuselaj, pana la lonjeronul din partea anterioara.
Imagine atasata: IMG_4033.JPG
Acasa am deschis putin fractura din aripa, am pus lipici din ambele parti apoi am presat bine si am tras cateva bucati de banda adeziva sa tina totul fix.
Dupa aproximativ 2 ore, am pus capota noua, elice noua (echilibrata) si am iesit iar la joaca. O joaca de peste jumate de ora, cu tot felul de tumbe si trasnai prin aer si am aterizat doar cand motorul a inceput sa dea semne de incetinire. Motorul era rece, bateria putin calduta, abia sesizabil la atingere, doar regulatorul era cald. Am pus bateria la incarcat acasa, ( descarcata pana la 3,27-3,28V/ celula),
a luat 1876mAh (3S-1800mAh):angry2:.
Urmatoare doua sedinte de zbor au fost fara evenimente, dar nu am mai fortat asa tare modelul si la incarcare, bateria a luat aproximativ 1600mAh la fiecare incarcare.
Cam atat deocamdata din Val d'Elsa.
Aterizari line tuturor.
P.S. Dupa intamplarile de ieri am mai tras o concluzie: prefer sa mai raman la spume electrice o perioada pana ce voi avea mai multa experienta decat acum. Daca modelele ar fi fost in constructie clasica, acum cred ca treceam la barcute din hartie :wacko:
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#16 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 02 April 2012 - 04:06 PM

Daca nu te superi pe mine, indraznesc sa te rog (asta daca tii la banii tai) nu mai descarca acumulatorul "de tot", pentru ca inevitabil se va umfla si-si va pierde mult mai repede performantele.

Cei mai cu experienta scriau p-aci pe forum, cum ca o baterie ar trebui descarcata - de regula, maxim 70% din capacitate, ca sa-i ramana si ei un 30%, indiferent daca se incalzeste sau nu.
Eu am invatat asta pe pielea mea, cu un acumulator nou supt de vlaga in zbor pana la refuz, care nu m-a tinut mai mult de 3 luni in acest regim de lucru.

In rest, imi place "tantarul galben", cum ii spui tu! Multa sanatate, bafta si aterizari line!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#17 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 02 April 2012 - 09:44 PM

Vezi postareaPaunFD, la 02 April 2012 - 04:06 PM, a spus:

Daca nu te superi pe mine, indraznesc sa te rog (asta daca tii la banii tai) nu mai descarca acumulatorul "de tot", pentru ca inevitabil se va umfla si-si va pierde mult mai repede performantele.

Cei mai cu experienta scriau p-aci pe forum, cum ca o baterie ar trebui descarcata - de regula, maxim 70% din capacitate, ca sa-i ramana si ei un 30%, indiferent daca se incalzeste sau nu.
Eu am invatat asta pe pielea mea, cu un acumulator nou supt de vlaga in zbor pana la refuz, care nu m-a tinut mai mult de 3 luni in acest regim de lucru.

In rest, imi place "tantarul galben", cum ii spui tu! Multa sanatate, bafta si aterizari line!

Nu am de ce sa ma supar, dimpotriva multumesc de sfat. La tantar, regulatorul e mai destept decat la Cessna si nu permite descarcarea sub 3,25V pe celula. La Cessna am avut surpriza neplacuta la ajung la 2,89V pe celula 8), pana s-a oprit motorul in zbor: aveam timer-ul setat la 3 minute si faceam zboruri asa scurte pentru a ma obisnui cu decolarile si aterizarile prin buruieni. Problema a fost ca nu am mai tinut sirul decolarilor. La ultima decolare, modelul a prins ceva inaltime si dupa nici un minut am auzit motorul cum moare incet...incet...,am reusit sa-l aterizez fara pagube,foarte aproape de un sant. Acasa am constatat aceasta valoare cand am conectat bateria la incarcator. Era aceiasi valoare pe toate cele 4 celule :pardon:. Din fericire pentru mine :) s-a incarcat bine, egalizata si nu am avut nici un fel de probleme, nu s-a umflat, nu s-a vazut nimic ciudat.
De atunci insa, am modificat timerul la 5 minute si folosesc si cromonetru ceasului de mana pentru mai multa siguranta. La 3zboruri a 5minute consumul e cam de 2500-2700mAh cu tessiuni de 3,5-3,7V/celula.
Stima.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#18 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 05 April 2012 - 11:28 PM

Vezi postareaalex g, la 02 April 2012 - 12:34 PM, a spus:

Bun gasit, ieri am avut parte de mai multe reprize de zbor printre cateva de reparatii :angry2:
Primul la zbor a fost Cessna, am iesit dimineata cand vremea era mai calma, cel putin asa parea din casa :wacko:. Cand am ajuns pe camp era ceva vant dar nu mai tare decat a fost in alte zile cand am mai zburat.
Iarba a crescut destul de mult in cele 2 saptamani de cand am tuns-o, dar nu au fost probleme la decolari (2).
Am decolat cu vantul din fata si am zburat cam 6 minute si vazand ca vantul nu se mai linisteste am incercat sa aterizez cu vantul din fata desi sunt ceva obstacole in calea modelului ( un stalp cu fire si un copac. Pe sol in zona respectiva este iarba destul de mare (30cm aproximativ). Prima aterizare a fost cu emotii mari, dar s-a terminat cu bine, modelul s-a incadrat bine printre stalp si copac, a trecut peste smocurile de iarba si a aterizat frumos pe pista frezata acum 2 saptamani.
La a doua aterizare....modelul s-a incadrat bine printre obstacole dar s-a agatat intr-un smoc de iarba si nu a mai ajuns pe pista.....a sarit peste cap si gata :blush:. Noroc si ghinion cu iarba mare....am scapat doar cu un suport rupt (ce tine traversa de la aripa la fuselaj).Atasament IMG_4210.JPG

In urma acestui ultim eveniment neplacut, am decis sa nu mai scot modelul pe astfel de "piste". Ar fi pacat sa-l rup prin buruieni.:unsure:

Pe unde decoleaza Tantarul, a aterizat Cessna de doua ori la ultima sedinta de zbor. La a doua aterizare s-a impotmolit in iarba mare dintre stalp si copacul din stanga.


E cam riscant sa-l mai scot la zbor asa :wacko::blink:
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#19 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 11 April 2012 - 02:41 PM

Bun gasit, am scos ieri de la "naftalina" pe Cessna ep400. L-am echipat in final si pe asta cu RX 9X, si in felul asta toata escadrila are acum un singur TX.
Vantul era destul de aprig dar cu putin curaj am lansat modelul contra vantului si dupa vreo 2 ture ca pe valuri l-am aterizat pentru reglaje la CG si retrimare. CG era cam in spate si profundorul putin in sus.
Dupa reglaje, a doua lansare a fost mult mai buna. Apoi in zbor e precis si nu prea lasa loc de erori. Zboara destul de repede( ma obisnuisem cu zborul in reluare a Tantarului Galben si uitasem cat e de iute asta). Poate si modelul de 1,9m zboara la fel de repede, dar diferenta de marime lasa cel putin impresia ca zboara mai incet.
La un moment dat, la o trecere la mica inaltime, modelul a avut o evolutie cel putin ciudata: avea niste salturi de cateva zeci de cm pe verticala, ca si cum cineva sau ceva il ridica si cobora de CG.
Modelul era paralel cu solul si facea acesta salturi. Nu au fost ca urmare a bruiajelor sau a tremuratului servomecanismului de pe profundor, ca s-ar fi vazut si ridicarea sau coborarea botului, dar avionul sarea efectiv :blink::wacko:. Am mai vazut acest comportament la Tantarul Galben, dar de o amplitudine mult mai mica si in special cand zbura cu vantul din spate.
In fine dupa vreo 2-3 salturi ( avea vantul din spate), s-a oprit intr-o saltea mare de iarba inalta :rolleyes:. S-a dezlipit suportul aripii din partea anterioara si atat, alte pagube nu au fost, dar cum n-am reusit sa remediez problema, am mai facut cateva ture cu Tantarul, si cum vantul devenise destul de nervos,(modelul statea la punct fix cu 50% motor), am decis ca nu are rost sa intind coarda mai tare si am aterizat destul de greu, dar bine.
Acum trebuie sa fac setarile celor 2 Cessna separate, se potrivesc la comenzi dar nu pot fi trimate la fel, deci fiecare va avea model separat in TX.
Cam atat deocamdata.
Va doresc numai bine.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#20 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 15 April 2012 - 01:13 PM

SARBATORI FERICITE!!!
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#21 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 22 April 2012 - 03:43 PM

Am fost ieri seara la o noua partida de zbor, desi vantul de dupamiaza nu parea sa lase vreo speranta. Seara spre apus vremea s-a linistit si am iesit cu cele 2 modele mici ( Cessna EP400 si Tantarul Galben). Cu o seara inainte, dupa modificarile facute, am retrimat fizic daca pot spune asa, toate cele 3 modele. Am reglat profundoare, derive, eleroane, flaps-uri, astfel incat din statie corectiile sa fie cat mai mici.
Am mai setat la modelele mici si EXPO la 50% pe profundor, pentru a intelege la ce foloseste aceasta functie.( cu dual rate m-am lamurit si nu prea ma ajuta acum)
Am facut prima tura cu Cessna pentru ca eram curios sa vad daca necesita modificarea CG-ului si eventual trimarea profundorului. L-am aterizat rapid, am mutat bateria un cm mai in fata si cam acolo e ok. Am facut cateva cercuri si am constatat ca expo il mai domoleste fata de cum zbura fara. Nu mai face manevrele asa de brusc, dar are la nevoie toata cursa profundorului. Este mult mai usor de gestionat in special la decolari si aterizari, dar si in zbor este mai linistit si mai precis. Pe deriva si eleroane nu am umblat la setari, dar poate ceva teste voi face.
M-a ingrijorat in schimb faptul ca modelul a "obosit" cam repede, in sensul in care dupa doar cateva minute de zbor, trebuia sa-l tin spre 70-80% din acceleratie ca sa zboare, desi nu avea probleme nici la 50%. ESC-ul nu era cald, motorul nici atat. Zborul a fost destul de linistit, fara acrobatii, doar pentru a vedea diferentele intre folosirea EXPO sau nu......
A inceput la un moment dat sa piuie statia ca nu mai are curent destul...Initial am fost ingrijorat pentru ca folosind suportul original pentru baterii, de cand incepea statia sa planga pana se stingea prima data treceau mai putin de 10 minute. Acum aveam mai putin de 10min. de cand zburam cu EP400 si incepuse sa piuie.
Am schimbat modelul diin statie, am pus bateria pe Tantar si l-am ridicat prudent, cu un ochi la el, cu altul la statie sa vad voltajul. Am facut asa mai multe decolari si aterizari, pana spre 30 de minute.
Am schimbat iar modelul si am mai zburat. alte 10 minute, apoi iar cu tantarul vreo 10 minute, pana cand intunericul a decis ca zborul fara lumini nu prea e sanatos.
Dupa toata teama, tensiunea pe ecran nu a scazut sub 8,1V, deci ma pot baza pe 30 de minute de cand incepe sa piuie statia.
In rest, a fost o seara relaxanta, vantul s-a oprit complet la un moment dat si am zburat linistit cele 2 modele pana cand intunericul impiedica zborul in siguranta.
Azi, din pacate poate doar ceva simulator in asteptarea noului ce se poate sa aterizeze in cateva saptamani (un acrobat).
Aterizari line, va doresc.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#22 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 23 April 2012 - 03:31 PM

Salutare, am iesit si aseara la zbor, desi in timpul zilei vantul a fost naprasnic. Pe seara s-a mai linistit, dar nu de tot. Am fost tot cu modelele mici, si am mai facut teste cu Expo la 50% pe profundor la ambele modele. Pe timp frumos, fara vant si zburand cu viteza mai mare, modelele zboara mai lin, desi cred ca valoarea e cam mare (50%).
Pe vant in schimb, nu prea m-am descurcat cu expo si am zburat fara. Modelele au avut parte de scuturaturi destul de serioase, Tantarul chiar a facut cunostinta cu unul din cablurile de curent ce traverseaza "aeroportul". Urmarea a fost doar o crestatura pe una din palele elicei, fara ca macar modelul sa cada :); viteza era destul de mica, vant din fata, inaltimea nepotrivita ca de obicei trec ori peste ori pe sub cabluri, acum am luat-o pe mijloc :angry2:.
In rest nu au fost alte momente neplacute, doar cateva aterizari mai dificile cu Cessna EP400, care se angajeaza mai rau decat cea de 1,9m. Desi aterizam cu vantul din fata si cu motorul pornit (20-30%), modelul se legana destul de tare. E drept ca si vantul era in rafale cu directii usor diferite. Tantarul se tine mult mai bine si pe astfel de vreme, dar si el la aterizare se leagana putin.
La urmatoarele iesiri, am sa reduc Expo la 30% sa vad care-i diferenta, apoi daca nici asa nu va fie ok, am sa renunt la aceasta functie ca deja m-am acomodat destul de bine cu modelele si le dau Expo si DR din stick-uri dupa nevoi :rolleyes:.
Aterizari line.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#23 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 27 April 2012 - 10:54 AM


Am iesit acum 2 zile si am facut cateva tumbe si cu Tantarul si cu Cessna ep400 si am reusit sa filmez cateva minute din reprezentatia fiecarui model.
La Pico cub se vede o manevra foarte ciudata de la min.5si 16sec pana la min.5 si 20sec. A fost foarte aproape de o tranta desi nu prea am inteles ce s-a intamplat acolo. Cred totudi ca a fost vorba de un curent de aer avand in vedere ca a fost foarte aproape de coltul gardului si vantul batea destul de tare :).
In rest m-am descurcat destul de bine, zic eu :D.
Aici sunt cateva minute din zborul cu EP 400.

Am redus la ambele modele EXPO la 30% si ma simt ceva mai sigur la aceasta valoare chiar si pe vant.
Am sa scot prop'saver-ul si de pe EP400, pentru ca a inceput sa roada din flansa elicei si aceasta nu mai sta bine. Din cauza schimbarilor destul de bruste de directie cu motorul la turatii mari am avut aceleasi probleme si la Tantar, dar de cand am invatat sa fac aterizarile bine, am scos acest dispozitiv si e mult mai bine, plus ca am patit sa-mi sara elicea in zbor si am avut noroc ca modelul era destul de sus si am reusit sa nu-l trantesc :good::)
Mai pe seara cand vantul s-a linistit am scos si Cessna BIG( 1,87m).
Am avut ceva probleme din cauza ierbii care a crescut destul de mult. Decolarile au fost cam la limita si aterizarile mai urate :D.
Drept urmare jamba fata s-a indoit destul de bine catre inapoi, elicea este plina de resturi de iarba si pamant, motorul are 2 suruburi slabite.
Azi voi tunde iar pista si poate o mai largesc putin, schimb jamba fata, remediez problemele de la suportul motorului si poate mai pe seara daca vremea se calmeaza mai ies la un zbor.
Va doresc aterizari line.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#24 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 30 April 2012 - 04:02 PM

Bun gasit, am mai facut cateva iesiri in aceste zile, asa mai printre ploi, dar in general a fost bine. In 2 seri am iesit cu Cessna de 1,9m, dupa ce am schimbat trenul fata si l-am mai inaltat cam cu 2,5cm. Desi nu am mai tuns iarba pentru ca a plouat, modelul nu mai are tendinta de a capota asa de usor. La decolari nu mai e nevoie sa tin profundorul ridicat pana prinde viteza, modelul se ridica singur daca are flaps-urile coborate.
Cum cele 2 seri au fost fara nici un pic de vant, am exersat mai mult zborul cu flaps-urile coborate pentru a percepe mai bine comportamentul modelului, turatia motorului si apoi aterizarile. Cu flaps-urile coborate( cam 20%), modelul se mentine destul de bine in aer cu 30-35% motor si fara flaps cu 40-45%. Vazut cu trece peste arbori la viteza mica, poate fi confundat destul de usor cu unul 1:1 :yahoo: Au fost cate 2 zboruri de cate 6 minute in fiecare seara, in care am reusit cele mai bune aterizari de pana acum. Pista are maxim 2,5m latime si de fiecare data modelul a aterizat si s-a mentinut pe pista pana la oprire. Pe iarba se opreste in 15-20m, dar pe asfalt......cred ca trece de 50m de rulare pana la oprire.
Fata cam topaie peste denivelari, dar inca nu imi imagimez cum sa-i fac un amortizor asa ca la trenul posterior.....:pardon:Am ceva idei, dar inca nu iese nimic destul de bun...:wacko:
Oricum, important e ca nu mai sare peste cap.
La Cessna EP 400, nu am scos prop'saver-ul asa cum intentionam, pentru ca nu are tren de aterizare si iar pot indoi axul motorului :wacko:de parca ar fi tare drept :).
Am gasit o saiba mai larga decat flansa elicei si am prins-o intre elice si prop-saver si asftfel nu mai oscileaza elicea.
Zborul de aseara a fost o delectare, cu expo la 30% pe profundor si fara nici un pic de vant, am zburat la maxim 2-3m inaltime, fara frica de a prinde gropile dintre rafalele de vant cu care m-am intalnit destul de des pe aici. Aterizarile au fost mai precise si cu viteza ceva mai mare decat limita de viteza si totul a fost ok.
Dupa EP400, a urmat Tantarul galben, cu care am facut in mare cam aceleasi treceri la mica inaltime, si spre final m-am deplasat pe drumul dintre ogoare si profitand de lipsa vantului am facut 5 decolari si 5 aterizari de pe "tare" daca pot spune asa. Pamantul de pe drum a fost nivelat binisor de masini, dar iarba de pe margini ajunge si la 1m inaltime, asa ca spatiul disponibil e de maxim 2-2,5m. Decolarile se fac in maxim 2m, dar aterizarile sunt mai pretentioase, avand in vedere si faptul ca sectorul de drum e de cam 50m, iar pe capete sunt arbori destul de inalti. Daca la decolare, in maxim 4m modelul deja urca vertical, la aterizare trebuie sa vin cu viteza cat mai mica pe langa arborii de pa margine, sa aliniez modelul pe pista si sa fiu sigur ca am si loc de iesire daca nu e totul ok.
Au fost mai multe apropieri mai mult sau mai putin reusite, dar cele 5 aterizari au fost reusite, modelul aliniat pe drum, panta la un unghi decent ( nici sa cada ca o placinta, dar nici sa ruleze 50m :rofl:). Singura bubita ar fi rotita spate care nu influenteaza prea mult directia pe sol la viteza mai mari :pardon:, merge in derapaj, dar nici nu am incercat sa ridic profundorul, pentru ca pe iarba intr-un metru se opreste :yahoo:
Per total, experienta se aduna incet, incet, aterizarile modelelor mici sunt cam toate la maxim 3-5m de mine ( pe pista de iarba, cu modelul efectiv oprit ), la modelele mici, la cel mare treburile merg spre bine cu fiecare zbor facut, doar ca la dimensiunile lui si la configuratia "aeroportului" ma limitez la siguranta inainte de toate.
Aterizari line.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#25 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 02 May 2012 - 04:05 PM

Bun gasit, am intrat si eu in grupa celor care trantit modele fara sa inteleaga de ce..:drinks::hi:.
Pe 30 aprilie, seara am iesit la zbor cu Cessna de 1,8m si cu Tantarul galben. Desi vantul era destul de aprig, la primul zbor totul a fost ok, decolare cu vantul in fata, zbor destul de stabil chiar si pe vant mai tare la inaltime mai mare, aterizare reusita cu vantul in fata, totul parea ok. Dupa a doua decolare, inainte sa inceapa sa piuie cromonetrul a inceput sa cante statia ca tensiunea este sub 8,5v. Nu mi-am facut probleme pentru ca stiam ca mai cam 30 minute pana sa scada sub 8V. Apoi am mai facut o intoarcere sa asez modelul cu fata in vant pentru apropierea la aterizare si asta a fost. A inceput sa vireze usor, apoi mai mult si a coborat in spirala pana a dat cu nasul de pamant. Nu am mai avut nici un control asupra lui, nici motor, nici directie.....nu stiu ce s-a intamplat.Cand am ajuns langa model, ESC-ul facea ca si cum nu ar avea semnal din statie :drinks:.
Dupa eveniment, am mai zburat peste 30 minute cu Tantarul si l-am trimis cam la aceeasi distanta dar nu a dat semne de lipsa semnal....
Urmeaza sa verific partea electronica dupa termin de curatat motorul de noroi.
http://www.youtube.c...=1&feature=plcp
Pagubele sunt destul de mari, desi la asa tranta se putea mult mai rau.
Cu placaj de 7mm se reface panoul de foc, apoi cu placaj de 3mm batiul motorului, si suportul pentru baterie, dar partea cea mai cu cantec este lipirea aripilor. Ambele sunt fracturate de la BF pana la lonjeron, langa fuselaj, de unde incep flaps-urile.
Avand in vedere situatia....nu cred ca va putea zbura mai devreme de cateva saptamani, asta daca nu apar probleme mai urate cu electronica.

Aceasta postare a fost editata de alex g: 02 May 2012 - 04:06 PM

Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#26 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 12 May 2012 - 03:48 PM

Bun gasit, am revenit ieri in aer dupa evenimentul neplacut de acum aproape 2 saptamani.
Am frezat pista cat mai scurt posibil si am facut-o de 4-4,5m latime, si peste 30m lungime. Singura problema e ca iarba de pe margini este de 70-80cm inaltime.
Pe la 2-3PM am scos la teste Cessna de 1,9m, dupa ce a fost reparata.
Detalii despre eveniment sunt aici:

http://www.rhcforum....120#entry569391
Zborul s-a facut pe vreme CALDA30-32 grade, cer senin, soare.
Dupa cele 2 sedinte cu acest model, am scos si celelalte 2 mai mici.
Primele zboruri le-am facut cu CessnaEp 400, zboruri linistite, la joasa inaltime, treceri cat mai joase pe deasupra pistei, fara acrobatii sau manevre mai nervoase.
Dintre cele 4 modele pe care le am, acesta este cel mai instabil si mai imprevizibil.
A fost vant moderat, dar erau foarte multe "gauri in vant" cum zice un coleg de-al nostru. In aceste gauri, modelul are reactii destul de ciudate, in special la viteze mai mici.
Aterizarile au fost un spectacol.
Pista are centrul curatat de iarba taiata, cam 2m latime. Toata iarba a fost imprastiata pe partile laterale.
Aterizarile cu acest model fara roti, s-au facut pe aceste " saltele" de iarba taiata.. De la oarece inaltime, il aliniam cu pista, opream motorul si corectam usor traiectoria, sa-l asez pe iarba....mergea pe iarba taiata de parca ar fi avut flotoare si sarea pe valuri. Dupa 2 sedinte de 6 minute de zbor, am facut apoi doar cateva lansari si aterizari pe iarba :o
A urmat apoi Tantarul Galben, care a avut parte de acelasi stil de zbor linistit, la firul ierbii, doar ca mai dadea cate o "palma" cu aripa la vreo buruiana mai inalta decat restul vegetatiei.
Am oprit timerul cand a inceput sa piuie si am zburat vreo 20 de minute in totala relaxare.
Un aspect frumos dar si instructiv al modelelor electrice: la peste 100m circa, nu mai auzeam motorul care era cam la 30%. A trebuit sa ma bazez doar pe vedere pentru a controla modelul. Mai ales la viteze mai mici modelul are tendinta de a pierde inaltime la vireje, trebuie compensat in parte din profundor dar si o usoara accelerare a motorului.
Este destul de dificil de mentinut o altitudine constanta in acest fel.
Spre final am mai exersat decolari de la sol si aterizari. Fiind cald afara, plasticul pe care e prins trenu de aterizare, s-a inmuiat, si aterizarile au fost cam in bot.
Am scos complet trenul, am pus alt capac pe compartimentul bateriei, prins in aceleasi gume ca si trenul.
Am retrimat modelul si am facut cateva manevre mai violente, iar la ultima, gumele s-au rupt, capacul s-a dus cucului, si bateria fara sustinere, a demisionat, a dezlipit esc-ul din locul lui, s-a desfacut si mufa si mai lipsea putin sa ma trezesc cu bateria in frunte :o:o
A trecut razant pe langa mine si a cazut pe iarba taiata de pe marginea piste :nea:
in tot acest timp, nu stiam unde sa ma uit, la model care cadea fara control sau la bateria care venea spre mine :good:.
Finalul a fost fericit, modelul a cazut in iarba inalta si nici macar nu a ajuns la pamant, iar bateria a ajuns pe o saltea de iarba tunsa care i-a atenuat impactul.
Bateria s-a deformat putin, dar nu s-a fisurat, si nu a facut poc nici la zborul de dupa tranta, nici la incarcarea de dupa.
Per total o dupamiaza plina de emotii, dar si de relaxare.
Pe inserat am mai facut 2 zboruri cu modelul de 1,9m, decolarile au fost impecabile, prima aterizare a fost foarte buna, dar dupa a doua decolare, m-am luat la tinta tantarii, si a fost foarte neplacut sa ma bat cu ei si in acelasi timp sa incerc sa tin modelul in aer, nu mai zic de aterizare.....a fost cam pe margine si a atins cu varful aripii iarba de pe margine, s-a destabilizat putin, a aterizat putin din lateral si a capotat in stil mare, dar fara pagube.
Nu stiam cum sa fug mai repede pe acolo.....
De acum pana in octombrie-noiembrie, nu mai am ce cauta seara la zbor,.....e macel.
Aterizari line va doresc.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#27 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 23 May 2012 - 01:45 AM

Cateva secvente de la ultima sedinta de zbor de acum o saptamana.
Se poate vedea pista, si cam cat e de dificil de aterizat un model de aproape 2m pe o pista de aproximativ 4m latime.
http://www.youtube.c...eature=youtu.be
Aterizari line.
P.S. Cameramanul era putin :drinks::drinks:, pilotul era ok :):yahoo:

Aceasta postare a fost editata de alex g: 23 May 2012 - 01:46 AM

Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#28 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 19 October 2012 - 01:22 PM

Am reusit sa fac si o scurta filmare de la sedinta de zbor de ieri:

Au zburat Cessna de 1,8m anvergura, si Piper Super Cub.
A fost o dupamiaza frumoasa, fara vant, numai buna pentru zbor.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#29 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 20 October 2012 - 02:35 PM

Alte cateva imagini de ieri:

Azi e la fel de frumos afara, dar nu cred ca mai iau camera cu mine, vreau sa ma bucur pe deplin de evolutia modelelor.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#30 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 26 October 2012 - 05:26 PM

Dupa mai bine de o saptamana in care vremea a fost perfecta pentru zbor, au venit ploile de toamna si pe aici.
Am profitat de fiecare zi frumoasa si am fost la zbor cu cate 2 modele in fiecare zi.
Cu Cessna, am gasit intr-un final solutia cea mai buna pentru jamba fata si nu mai capoteaza la aterizare nici chiar daca ajunge pe langa pista. M-am bucurat doar 2 zile apoi pentru ca la ultimul zbor bateria s-a umflat ca un "porc in Ajun" desi zborul a fost linistit fara sa trec de 50% motor....si s-au consumat doar 2000mAh din 3300 cat are bateria.
Modelul se odihneste acum in garaj agatat in suport.
Piper Super Cub, are un stil de zbor elegant si precis. Desi se recomanda baterii de pana la 1800mAh(3s), cel mai bine se simte cu cea de 1000mAh cu care a venit. Cu cele de 1800 devine prea greu si la aterizare e cam cu capotari la mare parte din aterizari. Cu bateria de 1000, nu a capotat niciodata. Zboara foarte bine cu 40-45% motor la zbor scale. In caz de nevoie motorul il scoate din situatii limita foarte bine, si se pot face si ceva manevre acrobatice.
Pico Cub, ramane ghidusia flotilei, face manevre deocheate ce nu am reusit pana acum sa le fac cu alte modele. Cea mai bizara e "intoarcerea cu frana de mana": Cu viteza relativ mica de face un viraj la maxim din deriva, se ajuta cu profundorul pentru a avea raza cat mai mica si se contreaza inclinatia din eleroane. Am sa caut ceva video cat de curand.
Cum au fost zile fara vant, am redescoperit placerea zborului la joasa inaltime, maxim 2m deasupra solului. Am zburat asa cu Super Cub si cu Pico Cub cateva zile la rand. Am incercat o data si cu Cessna, dar senzatia pe care o data la trecerea pe langa mine la 1m inaltime de sol si 2-3m distanta, da fiori pe sira spinarii pentru ca viteza nu e asa mica cum pare cand e sus :pardon:.
Cu Pico am inceput sa fac slalom printre stalpi si copaci din zona de zbor, in treceri usoare la 1-2m de sol. Am mai incercat sa tin modelul la 30% motor, ca si cum ar fi avut motorizarea originala si sa incerc sa-l zbor fara sa.l turez mai tare......La viraje, mai ales la cele mai stranse era cam la limita. Alt test este sa zbori modelul la distanta la care nu auzi motorul, tot la joasa inaltime si sa vezi cum te descurci :yahoo:
Dupa mai multe treceri pe dupa copaci, la un moment dat Pico s-a decis ca vrea o pauza si s-a asezat frumos intr-un copacel, pe crengi la 2m de sol...B) Am ajuns repede la locul faptei si spre bucuria mea, in afara de o mica adancitura in aripa dreapta, era totul ok. Modelul zbura foarte incet si nu a avut de suferit.
La vreo 2 zile, am incercat ocolirea altui copac ce pe camp care mai fusese ocolit de cateva ori. Surpriza a fost un al doilea copac uscat mascat de cel pe care il vedeam. Aici am reusit sa rup o elice, dar nu au fost alte pagube
Scout....aici povestea e cu totul diferita, modelul este foarte precis in zbor, traiectorii curate, fara derapaje ca la alte modele. L-am ridicat prima data cu DR 50% si EXPO 50% A avut un comportament destul de civilizat pentru primul zbor in mainile unui incepator ca mine. Am facut 4 reprize de zbor de cat 5 minute, pentru acomodarea cu modelul. Spre deosebire de trainere, are nevoie de eleroane si pentru a face virajele dar si pentru a iesi din viraje. NU se redreseaza singur dupa viraje ca celelalte, daca iese din viraj inclinat, asa de duce mai departe. Am constatat ca nu prea ii place vantul...devine instabil si imprevizibil. Am reusit cateva manevre simple: looping, tonou, hammerhead, zbor cu rotile'n sus( e foarte precis si usor de controlat) si un looping negativ :yahoo:
Am incercat si o urcate pe vrticala si am fost surprins placut de cum s-a dus.
Aterizarile au fost reusite toate 4, fara sa constat ceva nereguli la tren.
De acum le admir pe toate in garaj pana vremea va mai permite iesiri la zbor
A venit in sfarsit vremea cand ma pot bucura de modelele mele la zbor fara sa mai fiu nevoit sa stau sa le "carpesc" dupa sedintele de zbor.
Bafta tuturor si aterizari line.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro