J3 Cub Balsa de la HK
#1
Postat 01 March 2012 - 11:42 AM
Am cumparat avionul din linkul de mai jos. As vrea sa-i pun un motor Hornet.09, dar am mai multe intrebari in ceea ce priveste asamblara modelului.
As vrea daca se poate sa ma ajutati sa-l montez, iar daca exista interes o sa postez poze detaliate pe masura ce avansez cu el.
Motorul il aveam cumparat mai demult, este destul de greu in comparatie cu altele la aceeasi putere dar sper sa mearga.
Pentru inceput, cateva intrebari:
Ce acumulator sa iau pt receptor? Cred ca am nevoie de ceva cat mai usor pt ca e motorul greu.
Ce rezervor ar fi cel mai potrivit pt motor? Am unul de 110ml dar cred ca e prea mare.
Cu un rezervor de 55ml cat ar putea sta in aer?
Avion http://www.hobbyking...idProduct=15182
Motor http://www.throttles...09.aspx?lang=EN
#2
Postat 01 March 2012 - 05:02 PM
Referitor la motor ... hm, ce sa zic? 1,5 cmc? Nu e cam micut?
Referitor la rezervor ... Dragonfly-ul meu (Piticul Galben) are rezervor de 120 ml si mi se pare foarte mic. Eu zic ca cel de 110 ml ar trebui sa iti incapa.
Referitor la acumulator .... ia unul prismatic (robbe 4 NiMh AA 2000 ma square). Saptamana viitoare il vor avea cei de la Botosani. Eu din asta voi lua la Piticul Galben.
Referitor la poze ... pune. Si cat mai multe. Sa vad si eu ce am pierdut.
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
#3
Postat 01 March 2012 - 08:47 PM
lazardominte, la 01 March 2012 - 05:02 PM, a spus:
Referitor la motor ... hm, ce sa zic? 1,5 cmc? Nu e cam micut?
Referitor la rezervor ... Dragonfly-ul meu (Piticul Galben) are rezervor de 120 ml si mi se pare foarte mic. Eu zic ca cel de 110 ml ar trebui sa iti incapa.
Referitor la acumulator .... ia unul prismatic (robbe 4 NiMh AA 2000 ma square). Saptamana viitoare il vor avea cei de la Botosani. Eu din asta voi lua la Piticul Galben.
Referitor la poze ... pune. Si cat mai multe. Sa vad si eu ce am pierdut.
Deci de tine era vorba cu motorul de 2.5 :rolleyes:
M-am uitat la acumulatorul de care mi-ai zis. Eu am deja acasa acumulatori GP AA de 2500mA si suport din ala pentru ei. Cu totul 130g.
Fata de Robbe care are 120g, nu e mare diferenta. Altceva de capacitate mai mica si implicit mai usor nu pot sa pun? Risc ceva?
Ma intreb daca ar merge un LiPo de 2 celule de 1300mA. E mai usor si in plus pot sa il folosesc si la un depronel electric la care lucrez acum. (O reincarnare al unui elicopter lama intr-un avion bimotor).
Risc ceva in felul asta?
Cu rezervorul m-am lamurit. O sa-l folosesc pe asta pe care il am.
Poze pun cu mare placere, dar maine pe lumina naturala ca sa se vada mai bine.
#4
Postat 01 March 2012 - 08:52 PM
Merge si LiPo de 800 mAh sau 100o mAh daca nu il ai deja pe cel de 1300 mAh.
Nu o sa ai servouri care sa consume mult pe acest gen de model si iti ajunge o zi de zbor
fara probleme un LiPo de 8oo mAh.
#5
Postat 01 March 2012 - 09:15 PM
soso_ph, la 01 March 2012 - 08:47 PM, a spus:
M-am uitat la acumulatorul de care mi-ai zis. Eu am deja acasa acumulatori GP AA de 2500mA si suport din ala pentru ei. Cu totul 130g.
Fata de Robbe care are 120g, nu e mare diferenta. Altceva de capacitate mai mica si implicit mai usor nu pot sa pun? Risc ceva?
Ma intreb daca ar merge un LiPo de 2 celule de 1300mA. E mai usor si in plus pot sa il folosesc si la un depronel electric la care lucrez acum. (O reincarnare al unui elicopter lama intr-un avion bimotor).
Risc ceva in felul asta?
Cu rezervorul m-am lamurit. O sa-l folosesc pe asta pe care il am.
Poze pun cu mare placere, dar maine pe lumina naturala ca sa se vada mai bine.
Orice, dar nu pune acumulatori AA in suport. Marturisesc ca si eu am vrut sa pun asa ceva pe termicele mele (era solutia cea mai ieftina). Insa se pare ca nu e chiar indicata. Acumulatorii in timpul zborului pot sari din acel suport, si atunci pierzi comanda avionului (receptorul nemaifiind alimentat). Ia mai bine acumulatori la pachet. Eu asa am fost sfatuit de mai multi.
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
#6
Postat 02 March 2012 - 02:04 PM
Multa bafta.
#7
Postat 02 March 2012 - 03:05 PM
dan_mitea, la 02 March 2012 - 02:04 PM, a spus:
Multa bafta.
Eu nu prea cunosc multe despre LiFe si nici nu se prea gasesc la noi asa pe toate drumurile si de aceea intreb :
Care sunt cele mai usoare pack-uri LiFe si ce capacitate ar avea bineinteles, recomandate pentru modelul in cauza ?
#8
Postat 02 March 2012 - 03:15 PM
Este intradevar super .... capacitate ideala si usor ca un LiPo !
Intrebare ... cum se rezolva la astea evitarea descarcarii sub limita ? sau nu conteaza ?
http://www.autorc.ro...h-2s-rx-tx.html
P.S.
Trebuie sa imi iau si un charger care stie LiFe ca par a fi super , desi eu eram cam conservator ..... sa vad daca merge un DigiSwitch ca nu prea imi plac
intrerupatoarele clasice cu buton ce are contact pe lamela , prefer digitale ca nu risti sa sara de la vibratii risti doar sa se arda ... acum care s-o strica
mai repede nu se stie .
#9
Postat 03 March 2012 - 09:42 PM
Am pus pe cantar tot ce se vede in poze, in afara de manual si pungi. Greutate, 380g.
Pana la urma am comandat LiPo de 1000mA si UBEC. Pentru LiFe trebuia sa cumpar alt incarcator.
Ma gandesc sa pun un servo standarg S3003 pentru motor, pentru celelalte comenzi servouri micro SV90.
Fisiere atasate
-
IMGP0601B.JPG (223.62K)
Number of downloads: 94 -
IMGP0648B.JPG (232.11K)
Number of downloads: 100 -
IMGP0631B.JPG (242.3K)
Number of downloads: 95 -
IMGP0636B.JPG (217.73K)
Number of downloads: 93 -
IMGP0656B.JPG (197.88K)
Number of downloads: 92
Aceasta postare a fost editata de soso_ph: 03 March 2012 - 09:42 PM
#10
Postat 04 March 2012 - 03:40 AM
Mai exista o solutie pentru incarcat:
http://www3.towerhob...p?&I=LXZWP0&P=V
Este, bineinteles, doar o sugestie.
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 04 March 2012 - 03:41 AM
#11
Postat 04 March 2012 - 11:15 AM
dan_mitea, la 04 March 2012 - 03:40 AM, a spus:
Mai exista o solutie pentru incarcat:
http://www3.towerhob...p?&I=LXZWP0&P=V
Este, bineinteles, doar o sugestie.
Multa, multa bafta.
Dar cum fac cu "LiFE Saver - ul" ? exista sau la astea nu conteaza limita descarcarii?
#12
Postat 05 March 2012 - 04:39 AM
Eu am:
http://www3.towerhob...p?&I=LXYAS7&P=0
pe Ultimate 40, Hog Bipe si Petrica. Dupa o zi de zbor, sa zicem o ora de zbor efectiv, nu sunt descarcate nici la jumatate. Asta imi spune chargerul cand le incarc dupa aceea. Oricum monitorizez tensiunea cu telemetria si am setata limita de jos, dar nu am auzit alarma niciodata.
Multa, multa bafta.
#13
Postat 05 March 2012 - 07:25 AM
#14
Postat 05 March 2012 - 10:17 AM
Citisem pe undeva ca s-ar duce duntii pinioanelor de la vibratii, fiind din plastic.
Un SV90 cat ar rezista in conditii normale?
Orice observatie e binevenita pentru ca nu stiu prea multe in domeniul aeromodelismului...
#15
Postat 05 March 2012 - 02:37 PM
soso_ph, la 05 March 2012 - 10:17 AM, a spus:
Citisem pe undeva ca s-ar duce duntii pinioanelor de la vibratii, fiind din plastic.
Un SV90 cat ar rezista in conditii normale?
Orice observatie e binevenita pentru ca nu stiu prea multe in domeniul aeromodelismului...
Eu am folosit fara probleme SG 90 la un motor de 6,5cc si unul la un motor de 5,5cc
Important e sa nu ai frecari sau eforturi mari in sistemul de parghii si sa reglezi bine capetele de cursa.
SG 90 consuma incredibil , pentru marimea lui, cand este blocat.
Numai bine si spor
#16
Postat 05 March 2012 - 05:08 PM
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
#17
Postat 05 March 2012 - 06:30 PM
Setup-ul ar fi asta : 3 servo de 8g, pack de 450 mAh doua celule, ubec cat mai usor (se poate pune un TL 7805 in carcasa TO 220), rezervor de 55ml (suficient pt 8 min de zbor).
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#18
Postat 05 March 2012 - 06:36 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#19
Postat 05 March 2012 - 08:01 PM
MLGore, la 05 March 2012 - 06:30 PM, a spus:
Setup-ul ar fi asta : 3 servo de 8g, pack de 450 mAh doua celule, ubec cat mai usor (se poate pune un TL 7805 in carcasa TO 220), rezervor de 55ml (suficient pt 8 min de zbor).
Deja am facut comanda...
Setupul nu o sa difere prea mult ca greutate, fata de ce ati scris mai sus.
Aeromodel plus maruntisuri, inclusiv tren aterizare, 380g
Motor Hornet .09 cu con,elice si bujie, 170g
Acumulator LiPo Gens Ace 1000mA, 65g
UBEC 3A 5V GX, 5g
Rezervoru il aveam deja 110 ml, 30g
4 bucati servo SV90, in total 40g
Batiu, 25g
Furtune, cabluri, lipici, 50g
Combustibil, 80g
Total 845g, aeromodel gata de zbor.
Eu zic ca o sa mearga.
#20
Postat 05 March 2012 - 08:08 PM
lazardominte, la 05 March 2012 - 05:08 PM, a spus:
Banuiesc ca ar fi mai bine servouri standard, dar cand pun un S3003 pe cantar, deja ma sperii.
#21
Postat 05 March 2012 - 08:10 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#22
Postat 05 March 2012 - 08:15 PM
PS nu uita de manualul scanat promis
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
#23
Postat 05 March 2012 - 08:26 PM
lazardominte, la 05 March 2012 - 08:15 PM, a spus:
PS nu uita de manualul scanat promis
Gata nu mai aman. Promisiunea e promisiune :good:
Ma bag la scanat.
Poze o sa pun, pe masura ce avansez cu zburatorul.
#24
Postat 07 March 2012 - 11:28 PM
Ma tot gandesc la modul de actionare al profundorului, si nu-mi place deloc. Se pune o parghie pe o jumatate de profundor ca aici, iar cealalta jumatate sta doar in balamale.
Banuisc ca in zbor o sa se torsioneze de la jumatate, pentru ca fasiuta de balsa ce uneste cele doua jumatati e destul de firava. Nu stiu ce sa fac.
As modifica si as pune doua parghii pe profundor.
Motorul o sa-l pun rasturnat ca asa se incadreaza mai bine pe avion. Nu-mi place sa vad motorul iesit in afara, nici macar toba. Din cauza asta am si cumparat motorasul in cauza. Aici am o intrebare:
Pot muta batiul mai sus cu aproximativ un centimetru fata de pozitia normala? Cu capota nu-i problema, ca largesc gaura sau o fac ovala, dar mi-e frica sa nu inrautatesc astfel parametri de zbor.
Fisiere atasate
-
IMGP0676.JPG (228K)
Number of downloads: 46
#25
Postat 08 March 2012 - 01:15 AM
Profundorul este actionat la fel ca la modelul vostru doar ca la al meu nu a fost gandit sa reziste la ce face acum, ( si rezista inca).
Varianta electrica modificata ajunge la peste 75 minute de zbor, si cred ca e mai mult decat suficient.
Detaliile modificarilor sunt:
http://www.rhcforum....iplex-pico-cub/
Toate cele bune.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#26
Postat 10 March 2012 - 07:16 PM
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;