Modelism - RHC Forum: Four star 40 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Four star 40 de la SIG

#31 Useril este offline   flaviu p 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 452
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Lupeni- Hunedoara
  • Interests:tel. 0723940142

Postat 05 March 2012 - 09:45 AM

Sunt sigur ca afecteaza functionarea motorului, mai mult de 12000rpm nu a urcat dar motorul este de 7.5 si modelul are 2300g deci si la jumatate din putere il duce. Am sa fac probe si cu esapamentul liber, la urcarea pe verticala mai mult de 50-60m nu a vrut (suficient si atat). Astazi daca am timp fac probe si fara prelungitor.
0

#32 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1882
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 05 March 2012 - 02:43 PM

Vezi postareaflaviu p, la 05 March 2012 - 09:45 AM, a spus:

Sunt sigur ca afecteaza functionarea motorului, mai mult de 12000rpm nu a urcat dar motorul este de 7.5 si modelul are 2300g deci si la jumatate din putere il duce. Am sa fac probe si cu esapamentul liber, la urcarea pe verticala mai mult de 50-60m nu a vrut (suficient si atat). Astazi daca am timp fac probe si fara prelungitor.


Motorul este inca in rodaj? Pentruca altfel nu se explica de ce doar 50-60m . Un motor de 7,5 cc ar trebui sa traga mai bine de atat.
Cu ce elice zbori?
Numai bine
0

#33 Useril este offline   lipitorul 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 381
  • Inregistrat: 29-December 07
  • Location:puerto galera
  • Interests:Playing cards

Postat 05 March 2012 - 04:08 PM

Felicitari Flaviu pentru constructie. Este foarte frumos si foarte roz...
Am si eu un piper roz (pinkper) care trebuie reparat pe ici pe colo dar nu mai gasesc solar roz. De unde l-ai cumparat?
0

#34 Useril este offline   flaviu p 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 452
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Lupeni- Hunedoara
  • Interests:tel. 0723940142

Postat 05 March 2012 - 05:25 PM

Se pare ca amestecul era prea bogat, azi am reglat motorul, trage mult mai bine, la camp nu am apucat sa mai merg dar sper sa ajung maine. Folie roz am luat de la Phoenix (coverfilm) dar nu cred ca mai are. Eu mai am putina si o tin pentru eventualele reparatii.
0

#35 Useril este offline   flaviu p 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 452
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Lupeni- Hunedoara
  • Interests:tel. 0723940142

Postat 06 March 2012 - 10:34 PM

Am scos sita din toba dar am lasat prelungirea esapamentului, aparent merge bine motorul ramane de vazut cum se comporta in aer. Ce rol are sita din toba? Diafragma? Sau doar pentru zgomot(nu prea cred)
0

#36 Useril este offline   Porumbeu 

  • Girls in your town for night
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 831
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Gender:Male
  • Location:New York
  • Interests:discussion

Postat 07 March 2012 - 12:06 AM

Sita din toba nu trebuia sa o scoti. Ea are rolul de a returna o parte din gaze in rezervor pentru a-si face suprapresiune si a alimenta motorul cu carburant. La tine functioneaza fara sita doar pentru ca ai furtun pe toba si obtureaza gazele la eacuare dar scoate furtunul si o sa vezi ca nu mai merge deloc.
Deci pune sita inapoi !!
0

#37 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 07 March 2012 - 05:50 AM

Sita mareste presiunea trimisa in rezervor, cum bine spunea antevorbitorul. La motoarele in doi timpi nu prea este bine, cu foarte rare exceptii, sa umbli la toba. Eu as arunca furtunul, care nu face nimic bun si as reface toba originala.
Multa, multa bafta.
0

#38 Useril este offline   flaviu p 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 452
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Lupeni- Hunedoara
  • Interests:tel. 0723940142

Postat 07 March 2012 - 09:25 AM

Deci este o diafragma de evacuare. Se prea murdareste modelul fara acel furtun, am sa montez sita, voi face masuratori de presiune si daca valorile nu au diferente mari la cele doua variante am sa pastrez acel furtun, daca diferentele sunt mari renunt la el ca doar avem lavete. Multumesc pentru sfaturi, am sa va tin la curent cu rezultatele.
0

#39 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 07 March 2012 - 09:55 AM

Eu am pus furtun la toate modelele - d'alea cumparate ( in general la 90 grade ) , am vazut si la multe heli asa ceva ....
Ele se fabrica, se gasesc in magazine de profil .... la 45 grade, la 90 grade, la 180 grade - deci nu cred ca fac asa rau caci nu s-ar mai fabrica.
Posibil la motoare mai sensibile cu reglaje mai dificile sau mai instabile sa se simta diferanta cu el sau fara ...
La mine insa merg perfect fara probleme - cu el sau fara el nu se schimba nimic - unul s-a retezat in zbor ( era cam mic in diametru, l-am bagat fortat pe stutul de la toba - in timp a crapat si craptura s-a marit incet, incet pana cand la un moment dat a cedat si a cazut fara a se schimba ceva in mersul motorului - de atunci le asigur si cu soricel )

P.S.

La site nu am umblat !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#40 Useril este offline   flaviu p 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 452
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Lupeni- Hunedoara
  • Interests:tel. 0723940142

Postat 07 March 2012 - 10:13 AM

Din experienta stiu ca functioneaza cu ele dar tot din experienta stiu ca pot modifica parametri de ardere. Nu gasesc manometrul cu coloana de apa, pe cel digital nu ma pot baza deoarece fluctuatiile de presiune sunt mari
0

#41 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 07 March 2012 - 01:23 PM

eu am trei motoare, un ASP,un Magnum siun OS. Os-ul nu are acea sita in toba,si nu stiu daca a avut vreodata, si nici furtun. Merge fara probleme. Celelalte au sita. Am pornit ieri Os-ul cu toba de la Magnum, asa sa verific o teorie. Singura diferenta simtita e de zgomot, cu sita e mai mic. De zburat nu s-a putut fiind vantul foarte tare. Presiunea in rezervor probabil e mai mare, dar, la motoarele mele nu se simte. Poate sunt ele mai uzate. Poate ca la alte motoare ar trebui tinut cont de calitatea evacuarii....zic si eu. Este clar cineva pe aici care se pricepe mult mai bine, si ar putea sa ne lamureasca. Cu sita, fara sita, cu furtun sau fara.

Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 07 March 2012 - 01:24 PM

0

#42 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2075
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 07 March 2012 - 04:49 PM

Fără să doresc a vă deranja am să pun o poză cu un aricol referitor la sitele din toba de la motoarele de aeromodel. Articolul este din revista Modelist Konstruktor nr.3/1988. Probabil că între timp lucrurile au mai evoluat dar principiul a rămas acelaşi. Zboruri line...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Resize of IMAG0294.jpg

Sultan Eduard
0

#43 Useril este offline   flaviu p 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 452
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Lupeni- Hunedoara
  • Interests:tel. 0723940142

Postat 07 March 2012 - 04:59 PM

Am facut teste pe un ASP 7,5 2T, presiunea fara sita dar cu furtun pe evacuare de la 8 mbar pana la 40 mbar in functie de turatie, cu sita fara furtun 9-55mbar si fara sita si fara furtun 7-40. Concluzia mea este ca adevarata diafragma este stutul de iesire din toba care la 7,5 =Dn 6,5. Am vrut sa mai incerc sa-i dau o presiune constanta de combustibil sa vad cum se comporta motorul desi nu cred sa fie ceva schimbari. Poate ar permite un reglaj mai bun in zone intermediare (30-90%). Asta voi face maine daca am timp si daca va fi mai cald, pe un ASP 10 2T
PS Doar zgomotul este mai puternic fara sita

Aceasta postare a fost editata de flaviu p: 07 March 2012 - 05:00 PM

0

#44 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 07 March 2012 - 06:20 PM

...hehe....daca stiam rusa..poate votam cu Tarul Putin....

legat de zgomot - asta am observat si eu.

Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 07 March 2012 - 06:21 PM

0

#45 Useril este offline   flaviu p 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 452
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Lupeni- Hunedoara
  • Interests:tel. 0723940142

Postat 10 March 2012 - 10:52 PM

Azi am zburat cu FourStar-ul pana am ramas fara combustibil (750 ml pe fourstar si 500 ml pe canary). Ma asteptam sa fie mai agresiv dar la viteze mici este atat de bland precum canary, accelerat peste jumatate devine zburdalnic. Trenul de aterizare se comporta excelent, In DR am redus cursele la 40%, am si decolat si aterizat in DR fara probleme, ultima aterizare cu motorul oprit (lipsa combustibil) tot in DR. In concluzie sunt foarte multumit de model singura nemultumire este ca nu am reusit sa schimb culoarea de pe burtica, nu stiu ce model sa-i fac, mai cuget. Pana atunci, maine are iarasi zi grea :yahoo:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC02611.JPG
  • Imagine atasata: DSC02618.JPG

0

#46 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 March 2012 - 09:30 PM

Sig nu se dezminte.
Felicitari si sa ai parte, doar, de zboruri reusite.
Multa, multa bafta.
0

#47 Useril este offline   flaviu p 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 452
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Lupeni- Hunedoara
  • Interests:tel. 0723940142

Postat 11 March 2012 - 09:35 PM

Multumesc la fel! Urmeaza tot un SIG dar sa mai adun ceva banuti
0

#48 Useril este offline   flaviu p 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 452
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Lupeni- Hunedoara
  • Interests:tel. 0723940142

Postat 11 March 2012 - 09:38 PM

Din fotografii lipseste un model, Rascal este in atelier unde primeste un fuselaj nou cu un motor mai puternic si flapsuri, cat de curand va fi gata
0

#49 Useril este offline   flaviu p 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 452
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Lupeni- Hunedoara
  • Interests:tel. 0723940142

Postat 16 March 2012 - 11:38 PM

Deoarece four star este un model foarte simplu de construit am marit planul pana la o anvergura de 2010mm si de azi am inceput lucrul la el. Am facut cateva fotografii dar am uitat aparatul in atelier. Aripile sunt aproape gata, pentru fuselaj am ales placaj usor de 4mm iar ampenajele, in prima faza le fac din balsa de 10, daca iese prea greu de coada incep sa decupez din ele. Daca se va comporta cel putin la fel de bine ca cel mic (four star 40) va primii un motor in 4 timpi, deocamdata primeste un 2T de 10cmc.
0

#50 Useril este offline   stelu82 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1053
  • Inregistrat: 06-January 12
  • Gender:Male
  • Location:craiova dolj
  • Interests:mecanica auto, zborul de orice fel

Postat 17 March 2012 - 07:50 AM

nenea flavius esti tare daca poti sami dai si mie planul pt el am si eu un mot 2t 10cc tias fi recunoscator si sami zici ce materiale folosesti
Fly safe, have fun. Measure three times, cut once. The man who makes no mistakes does not usually make anything.
0

#51 Useril este offline   flaviu p 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 452
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Lupeni- Hunedoara
  • Interests:tel. 0723940142

Postat 18 March 2012 - 07:29 PM

Aripa este aproape gata, mai trebuie placata si infoliata.Am decis sa o fac nedemontabila, va fi mai greu de transportat dar ma descurc eu. Lonjeronul de fibra inca nu este rigidizat pe aripa, din el intentionez sa echilibrez mutandu-l mai spre stanga sau spre dreapta. Piesele fiind taiate manual ma astept sa fie putin dezechilibrata aripa. Azi am avut primul crash cu FourStar40, de fapt o decolare nereusita soldata cu oprirea in sant. Pagubele sunt minore, un eleron rupt aproape jumatate si extremitatea aripii din staga usor avariata, necesita inlocuirea a 10 cm din bordul de atac, adeziv si putina folie.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC02650-1.jpg
  • Imagine atasata: DSC02644.JPG
  • Imagine atasata: DSC02637.JPG
  • Imagine atasata: DSC02636.JPG

0

#52 Useril este offline   flaviu p 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 452
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Lupeni- Hunedoara
  • Interests:tel. 0723940142

Postat 19 March 2012 - 09:56 AM

Stie cineva unde gasesc placaj usor de 4mm la lungimea de 1500mm minim, baghete am aflat ca sunt la Praktiker dar placaj???
0

#53 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 19 March 2012 - 01:24 PM

Arunca, daca vrei, o vorba lui Flypol. Este un mare sufletist si sunt convins ca te va ajuta.
Multa, multa bafta, mestere.
0

#54 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 19 March 2012 - 07:34 PM

Placaj....la 1500 mm....hmm..Kronospan, incearca la un atelier de mobila. Coala de pal are 2070x1702mm...la ei gasesti si placaj de 3 sau 4 mm. O intrebare nu strica.

Ps - nu-i cam mare pentru 10 cmc?....ca asa pare.

Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 19 March 2012 - 07:35 PM

0

#55 Useril este offline   flaviu p 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 452
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Lupeni- Hunedoara
  • Interests:tel. 0723940142

Postat 19 March 2012 - 08:09 PM

Sper sa reusesc sa-l usurez cat mai mult, daca nu reusesc iau alt motor. Deocamdata din punct de vedere financiar stau rau si nu-mi permit alt motor. In putinul timp petrecut azi la atelier am reusit sa plachez extraosul aripii si sa-l chituiesc. Maine chiar termin aripa (cu exceptia eleroanelor- nu am achizitionat materialele)
PS Multumesc pentru informatii!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC02651.JPG

0

#56 Useril este offline   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 19 March 2012 - 08:20 PM

Salut,

uite aici http://www.sigmfg.co...IGRC65ARFR.html la dimensiunea la care ai ales sa maresti planul. Tot la sig pentru motor de 10 are anvergura de 1800mm. Oricum ai lucrat frumos.

Spor la lucru

Mugurel
0

#57 Useril este offline   flaviu p 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 452
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Lupeni- Hunedoara
  • Interests:tel. 0723940142

Postat 19 March 2012 - 09:04 PM

Este supramotorizat la SIG si oricum intentionez sa-l scot sub 4800g, am sa folosesc si ceva carbon la structura fuselajului de la panoul de foc pana in dreptul bordului de fuga, mai concret dublura fuselajului si panoul e foc
0

#58 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 19 March 2012 - 09:23 PM

4,8 kg..la un motor de 10 cmc...mie mi se pare super greu...dar eu sunt maniac cu greutatea. Prefer viteza mica, datorata greutatii mici.....Spor la construit..si sa-l vedem in aer...ca berea o dau eu..si aduc si doua trei sezlonguri...
0

#59 Useril este offline   flaviu p 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 452
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Lupeni- Hunedoara
  • Interests:tel. 0723940142

Postat 19 March 2012 - 09:39 PM

Am vazut si model de 2800g cu 6,5 2T care decola si zbura foarte bine cu acceleratia la maxim 20%
0

#60 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 21 March 2012 - 11:23 PM

Asta imi da parca curaj. Eu sper da nu depasesc 2 kile la proiectul meu. Initial vroiam mai putin - da e greu de tot, da mergem inainte.
Motorizarea mea e Magnum de 6,5 cmc. Anvergura undeva pe la 1,6m. Doar ca mi-e fria ca-mi fac un trainer...si nu cred ca-mi trebuie!!!
0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

16 useri citesc topicul
0 membri, 16 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro