Electric ,Nitro,Benzina. Avantaje ,dezavantaje.
#1
Postat 10 February 2012 - 10:42 PM
M-am alaturat comunitatii rhcforum.ro datorita noii mele pasiuni pentru automodele, as dori sa achizitionez in cca. 1 luna o masinuta . problema incepe cu faptul ca nu sunt hotarat ce fel de masinuta, adica nu stiu avantajele fiecareia( aici ma refer la electrica , nitro sau cum spune si titlul benzina).
Daca are cineva amabilitatea , sa-mi ofere un link cu tot ce-ar trebui sa stiu ( partea de mecanica , daca exista vre-un guide ceva care sa-ti explice) as fi tare recunoscator.
Deci m-ar interesa avantaje si dezavantaje pentru fiecare categorie ( electric, nitro,benzina), si as dori sa va intreb ce parere aveti despre Reely Carbon fighter 4wd ?
Multumesc frumos.
p.s. Cer scuze dac-am postat unde nu trebuia.
W.A.L
W.D.N.F
W.D.N.F
E.U.
#2
Postat 10 February 2012 - 10:55 PM
-electric: pui baterii si te dai. Nimic de reglat, deci fara griji.
-nitro: cand auzi motorul si simti fumul de metanol ars nu-ti mai trebuie nimic, dar in schimb trebuie sa ai putin mai multa grija de motor. Cu termicele poti sa te dai toata ziulica, in schimb la electrice timpul e limitat de acumulatori.
-benzinarele: sunt foarte mari si foarte scumpe, nicidecum masini de incepatori ;)
Eu umblu doar cu temice, fiindca tata nici nu vrea sa vada electricele :) Spune ca n-au nici un farmec (si cred ca are dreptate)
Oricum, alegerea ramane a ta ;)
Bafta! :drinks:
#6
Postat 11 February 2012 - 01:45 PM
sunt perfect sanatos.....mi-au spus vocile
#7
Postat 11 February 2012 - 04:24 PM
FG-Monstertruck
- Zenoah 26ccm engine
- FG supply tuning pipe
- front disc brakes system
#8
Postat 12 February 2012 - 03:29 AM
1. Electrice (curat, dichisit, nemteste, silentios) - Daca ai ca pasiune pilotatul modelului e perfect. Nu e categoria unde sa umbli cu mainile murdare de uleiuri si combustibil (pentru cine e pasionat de dichisit, mecanica, etc)pentru asta e :
2. Auto cu combustibil fosil. Cum nu mi-au placut niciodata nu cred ca sunt in masura sa iti dau detalii. Doar din vazute si auzite imi pare o clasa pentru cei cu inclinatii de mecanic - stai o vreme pana porneste si se incalzeste motorul, sunet amplu - pt cine iubeste la o masina huruitul tobei/motorului. Rog cei avizati sa continue.
Eu recomand electricele (si pentru incepatori si pt avansati ... si pt bugete mari si pt bugete de criza): informatie gresita cum ca la electrice nu e nimic de reglat (inclusiv la motor - timming, pinion motor vs. spur - undergear, etc). Chiar daca suna complicat inveti repede cand e vorba de ceva ce iti place si iti capteaza pasiunea ... Decizia insa iti apartine !
#9
Postat 12 February 2012 - 11:11 AM
Mario Coci, la 12 February 2012 - 03:29 AM, a spus:
1. Electrice (curat, dichisit, nemteste, silentios) - Daca ai ca pasiune pilotatul modelului e perfect. Nu e categoria unde sa umbli cu mainile murdare de uleiuri si combustibil (pentru cine e pasionat de dichisit, mecanica, etc)pentru asta e :
2. Auto cu combustibil fosil. Cum nu mi-au placut niciodata nu cred ca sunt in masura sa iti dau detalii. Doar din vazute si auzite imi pare o clasa pentru cei cu inclinatii de mecanic - stai o vreme pana porneste si se incalzeste motorul, sunet amplu - pt cine iubeste la o masina huruitul tobei/motorului. Rog cei avizati sa continue.
Eu recomand electricele (si pentru incepatori si pt avansati ... si pt bugete mari si pt bugete de criza): informatie gresita cum ca la electrice nu e nimic de reglat (inclusiv la motor - timming, pinion motor vs. spur - undergear, etc). Chiar daca suna complicat inveti repede cand e vorba de ceva ce iti place si iti capteaza pasiunea ... Decizia insa iti apartine !
Bine, aproape nimic de reglat.. la un rtr hpi cu motor brushed nu prea ai ce regla inafara de spur si pozitia motorului.. Cand iti iei combo Tekin treburile se schimba, ai mai multe de reglat dar SinKinaSa e incepator si nu a spus nimic de un combo Tekin.
Bafta!
#10
Postat 12 February 2012 - 02:48 PM
Stuffy, la 12 February 2012 - 11:11 AM, a spus:
Bafta!
Poti sa juri acest lucru?! Daca doar atat se poate la un hpi cu motor brushed....si nici macar nu spui ce model, eu MA LAS DE MODELISM!
TEAM DURANGO DNX408
TEAM DURANGO DEST210
TEAM C TR02 / Absima JEKYLL
Hpi Sprint 2 DRIFT
HPI E10 DRIFT
Hot Bodies TC-FD DRIFT PRO KIT
HPI BAJA 5T
Proud member of HPI RACING ROMANIA TEAM
#11
Postat 12 February 2012 - 03:25 PM
Mario Coci, la 12 February 2012 - 03:29 AM, a spus:
1. Electrice (curat, dichisit, nemteste, silentios) - Daca ai ca pasiune pilotatul modelului e perfect. Nu e categoria unde sa umbli cu mainile murdare de uleiuri si combustibil (pentru cine e pasionat de dichisit, mecanica, etc)pentru asta e :
2. Auto cu combustibil fosil. Cum nu mi-au placut niciodata nu cred ca sunt in masura sa iti dau detalii. Doar din vazute si auzite imi pare o clasa pentru cei cu inclinatii de mecanic - stai o vreme pana porneste si se incalzeste motorul, sunet amplu - pt cine iubeste la o masina huruitul tobei/motorului. Rog cei avizati sa continue.
Eu recomand electricele (si pentru incepatori si pt avansati ... si pt bugete mari si pt bugete de criza): informatie gresita cum ca la electrice nu e nimic de reglat (inclusiv la motor - timming, pinion motor vs. spur - undergear, etc). Chiar daca suna complicat inveti repede cand e vorba de ceva ce iti place si iti capteaza pasiunea ... Decizia insa iti apartine !
in totalitate de acord(mai ales la partea cu ...nemteste...), insa trebuie suplimentat cu dezvoltarea ideii ca, la electrice, din punctul meu de vedere, pasii catre PILOTAJUL de performanta sint mai rapizi, la termice ar trebui ori sa-ti iei mecanic bun, ori sa "inveti" mai intai sa nu ti se opreasca motorul tot timpul mansei, de asemenea este nevoie de o sincronizare foarte buna pilot-mecanic, gindindu-ne aici la timpii de alimentare, precum si la ajustari de reglaje pe parcursul cursei(la electrice nu prea ai timp de asa ceva, intr-o mansa de 5, 8 sau 10 minute...).
ar trebui totusi detaliat un pic si aspectul nitro versus benzina, odata "trecut" hopul investitiei initiale, din punct de vedere al consumului de carburant, e mai ieftin cu benzinarese iar senzatiile sint un pic altfel...
dar, asa cum scrie si mario, ramine important in alegerea facuta ceea ce crezi ca iti place...
bafta si minuni!
"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI
"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery
"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze
"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII
NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
#12
Postat 16 February 2012 - 12:27 AM
As dori daca se poate , cineva care a avut sau are in continuare o masinuta pe nitro , sa-mi spuna dezavantajele unei masinute pe nitro , sau sa-mi ofere niste sfaturi / atentionari? de care-ar trebui sa fiu constient.
Multumesc.
W.A.L
W.D.N.F
W.D.N.F
E.U.
#13
Postat 16 February 2012 - 01:38 AM
SinKinaSa, la 16 February 2012 - 12:27 AM, a spus:
As dori daca se poate , cineva care a avut sau are in continuare o masinuta pe nitro , sa-mi spuna dezavantajele unei masinute pe nitro , sau sa-mi ofere niste sfaturi / atentionari? de care-ar trebui sa fiu constient.
Multumesc.
In principiu ... ti s-a explicat putin mai sus avantajele si dezavantajele fiecarei categorii in parte. Sunt multe de dezvoltat dar pentru un incepator sunt de ajuns informatiile precedente ... asadar, vei achizitiona un model nitro ... sa te bucuri de el ... atunci cand il vei avea. E un sport costisitor dar frumos ... automodelismul.
#14
Postat 16 February 2012 - 03:24 AM
SinKinaSa, la 16 February 2012 - 12:27 AM, a spus:
Eu sunt offtopic ca nu am "masinuta" RC. Dar am mai vazut uneori motoare termice.
Daca elimini componentele comune si faci abstractie de cateva lucruri (diemensiuni, regim de lucru, etc.), aproape singurul lucru care ramane si le diferentiaza este motorizarea. Dupa criteriul asta ai facut si tu clasificarea.
O sa fii nevoit sa vezi de motorizare si alimentare.
Sunt destule subiecte pe forum cu ce presupune fiecare tip de model, parerea mea e ca balanta inclina spre electrice din multe motive, desi nu e deloc mai simplu ca la termice.
Din moment ce te-ai oprit la termice, discutam despre ele.
Cel mai neplacut este cand nu porneste desi presupui ca ai tot ce este necesar, la tine. Incepi sa banuiesti ca ar fi de vina combustibilul, bujia, acumulatorul bujiei, reglajul carburatorului sau motorul. Si incepi prin a le rezolva pe rand.
Elimini de pe lista combustibilul ca o sa ai din ala bun si proaspat, pastrat in conditii rezonabile, tai de pe lista acumulatorul bujiei ca nu se poate sa-l ai descarcat chiar pe ala desi se mai intampla, si ramai la carburator si motor.
Sa zicem ca ai trecut de distractia cu rodajul si ca stii cam cum ar trebui sa fie reglat carburatorul, macar sa porneasca. Dupa ce porneste, o sa-l reglezi mai bine. Desi nu au demaror ca la cele 1:1 sa dai la cheie, se stie ca motoarele se pornesc pana la urma cu ceva...
Dar cand nu porneste si ramane doar motorul pe lista, ce poti face? Trebuie sa stii destule despre el, sa-l cunosti. Dupa aceea, treburile se rezolva. O sa faci tot ce trebuie sa porneasca. Umbli pe "araturile" patriei cat te tine rezervorul, bascula, planetara ambreiajul sau RC-ul si apoi trebuie sa pui totul in "cutie" sa pleci acasa.
Asta inseamna ca ai ceva mai mult de curatat decat la una electrica. De fapt nu mai mult, cat mai complicat, ca ai de inlaturat si combustibilul ars de pe unde o fi ajuns. Se rezolva, nu se moare din asta.
Combustibilul cu metanol dupa ce ca nu e usor de detinut si folosit legal, mai e si pretentios cu hainele, lasa urme greu de scos. Motorul trebuie protejat cu grija ca are rolul lui in masinuta. Nu e asa sensibil dar nici nu-l poti lasa plin cu mizerie, combustibil sau apa de ploaie. In functie de regimul de functionare si de grija pe care i-o acorzi, se uzeaza mai greu sau mai usor. Dupa aceea trebuie reparat sau schimbat. Trebuie sa-ti faci socoteli legate de consumabile, intretinere si satisfactiile pe care le obtii. Numai tu o sa poti face socoteala corecta, ca le apreciezi cel mai bine. Multe sunt subiective... O mare parte dintre ele se vor rezuma la bani investiti.
Bine ai venit printre cei pasionati de termice!
Telefon: 0721 385365
#15
Postat 16 February 2012 - 11:20 AM
Ma gandesc aici la tot ceea ce trebuie sa iti iei pentru nitro/benzina.
HoBao Hyper 8.5 PRO
Traxxas Slash 4WD
#16
Postat 16 February 2012 - 11:53 AM
Pentru ca: Daca e un model RTR servourile cedeaza repede, bujii, starter box, nitrometan, si poti avea ghinionul sa mai rupi si pull starterul(il inluiesti cu un roto ceva) Si cred ca tot pe acolo ajungi.
#17
Postat 16 February 2012 - 12:17 PM
depinde ce-ti place...........cum bine a spus cineva mai sus daca iti place mecanica alege motorizare cu combustibil nu electric.
acum intre nitro si benzina e diferenta mare.
nu te gandi ca cele cu benzina merg la infinit.nu au si ele uzuri si sunt destul de pretentioase cu uleiurile,etc.plus piesele la benzinare sunt mai scumpe in caz de rupi ceva.
nitro se preteaza mult mai bine pentru spatii mai mici,plus ca daca ai o toba cu 2-3 camere o sa fie si destul de silentioasa.dezavantajul ar fi pretul combustibilului.
deci revenind asupra problemei,daca te hotarasti sa ramai la motorizare termica,sfatul meu e daca asta o sa fie primul automodel ia unu pe nitro,sa te initiezi putin cu ce inseamna auto.
modelele pe benzina sunt mari si destul de greu de controlat daca nu ai experienta,plus ca ti-am zis necesita ceva cunostiinte in plus fata de cele pe nitro.
acum daca ai si un adult care se pricepe si te poate indruma ai putea sa iei si una pe banzina,dar parerea mea e ca cele nitro sunt mult mai fun.
acum banii sunt ai tai si decizia iti apartine.
bafta la ales.
#18
Postat 16 February 2012 - 03:07 PM
1/10 Hpi Blitz-Racing Beast (Work In Progress)
May contain traces of nitro, human flesh and craziness.
#22
Postat 17 February 2012 - 11:26 PM
SinKinaSa, la 17 February 2012 - 11:06 PM, a spus:
Din cate stiu eu, nu exista asa ceva. Dar cu ce te-ar ajuta?
#24
Postat 17 February 2012 - 11:50 PM
#26
Postat 18 February 2012 - 12:20 AM
1. Sincer nu vad diferenta daca iti da teapa o firma din tara sau o firma din afara. Daca e din tara ce faci, te duci cu caramida la ei in sediu sau ii reclami la politie ca ti-au trimis o caramida? Ei o sa spuna ca ti-au trimis ce trebuie, tu o sa sustii ca ai primit materiale de constructii in loc de modelul pe benzina :).
2. Mi se pare mult mai improbabil sa dea teapa o firma din Germania, aia sunt obsedati sa faca totul ca la carte. Poate China, Hong Kong, ar mai exista o posibilitate minora daca nu te uiti cu cine faci treaba, dar in rest nu se pune problema...
3. Daca ti-ar trimite o firma din Germania modelul cu plata la ridicarea coletului, inca o data spun, tu oricum ca sa desfaci pachetul ala ar trebui sa dai banii transportatorului, si pe urma indiferent ce e in pachet banii ar ajunge la expeditor, ca nu e treaba transportatorului sa faca politie.
#27
Postat 18 February 2012 - 01:04 AM
1 .Daca o firma din tara imi da teapa c-o caramida iar eu ii dau in judecata ca mi-au dat altceva decat am platita si ei sustin ca pt asta am platit, as avea istoricul comenzii pe mail ( o caramida nu se poate numi ex: HPI trophy 4wd nitro), confirmarea comenzii tot pe mail, si atunci as avea niste dovezi clare c-au vrut sa ma pacaleasca ,
2 . Or fi ei disperati sa faca lucrurile ca la carte dar daca prin absurd gresesc adresa , sau coletul se rataceste pe drum , eu ce fac? ei vor spune ca l-au trimis iar eu voi sustine ca nu l-am primit, si cum ne-ntelegem atunci?. Ei germani eu Roman .
3 .Din cate stiu eu unele firme de curierat verifica continutul pachetului din acest motiv sa nu existe "tepe" ,plus c-ai spus ca germani sunt obsedati sa faca lucrurile bine, iar dac-au trimis un colet tocmai de acolo pana in romania nu cred c-au vre-un interese sa ma fraiereasca , vor stii ca daca furnizeaza coletul bine si sunt multumit ma vor avea de client.
Asta-i opinia mea.
W.A.L
W.D.N.F
W.D.N.F
E.U.
#28
Postat 18 February 2012 - 01:48 AM
Tu spui ca dai pe nu-stiu-cine in judecata, scuza-ma, dar ma umfla risul, ca sa poti discuta cu un avocat, asa la o prima intrevedere, te costa minim 3-400 lei, iar o judecata, chiar si pe termen scurt 1-2 ani, te duce peste 1000 euro. Nu te inflacara asa, prietene, ia-o incet, studiaza piata, vezi filmulete pe youtube, alege masina si cumpar-o (din Romania, recomand). Bafta.
#29
Postat 18 February 2012 - 02:29 AM
SinKinaSa, la 18 February 2012 - 12:07 AM, a spus:
E bine sa fii precaut dar sa nu exageram cu tzepele astea ... ia gandeste-te ca un transport din afara costa semnificativ ca si curierat ... ce ar fi sa cumperi pe net si sa dai o adresa, asa la intamplare ... cu plata la destinatie ... cine risca mai mult?
Deci sare din schema cumparaturi online / strainatate cu plata la livrare si ramburs. Si daca tot esti pe ”felie” cu cadrul legal ... cumpara cu cardul ca ramane inregistrata plata pe care ai facut-o iar la livrare daca ai primit caramida ... stie avocatul ce ai de facut (sa zicem ... desi discutia e in van daca vei cumpara de la cele cateva magazine cunoscute de la noi - vrei niste adrese? trimite-mi pm ca imi pare ca nu e voie cu reclama pe aici :) ... ). Si eu recomand de asemenea magazinele din tara pentru ca, indiferent daca gasesti un pret mai bun in strainatate, transportul/vama va ustura (de undeva trebuie sa se recupereze suma). Oricum tu stii mai bine cat si cum te ”tzine”. Ca si recomandare - pe plan local - cauta distribuitorii directi / unici pentru marca de automodel pentru care ai optat ... via google/brand/dealeri locali ... spor !
#30
Postat 18 February 2012 - 02:38 AM
SinKinaSa, la 18 February 2012 - 01:04 AM, a spus:
1 .Daca o firma din tara imi da teapa c-o caramida iar eu ii dau in judecata ca mi-au dat altceva decat am platita si ei sustin ca pt asta am platit, as avea istoricul comenzii pe mail ( o caramida nu se poate numi ex: HPI trophy 4wd nitro), confirmarea comenzii tot pe mail, si atunci as avea niste dovezi clare c-au vrut sa ma pacaleasca ,
2 . Or fi ei disperati sa faca lucrurile ca la carte dar daca prin absurd gresesc adresa , sau coletul se rataceste pe drum , eu ce fac? ei vor spune ca l-au trimis iar eu voi sustine ca nu l-am primit, si cum ne-ntelegem atunci?. Ei germani eu Roman .
3 .Din cate stiu eu unele firme de curierat verifica continutul pachetului din acest motiv sa nu existe "tepe" ,plus c-ai spus ca germani sunt obsedati sa faca lucrurile bine, iar dac-au trimis un colet tocmai de acolo pana in romania nu cred c-au vre-un interese sa ma fraiereasca , vor stii ca daca furnizeaza coletul bine si sunt multumit ma vor avea de client.
Asta-i opinia mea.
Raspunsul tau m-a amuzat asa ca nu m-am putut abtine ... sa o luam punctual:
1.istoricul comenzii pe mail, confirmarea comenzii pe mail ... si dovada ca era caramida? tot pe mail?
2.cand primesti colet, semnezi ca l-ai primit eventual cu date personale in completare (ca daca ar fi altfel, ar semna curierul pentru tine si ar pleca acasa cu lucruri mai de valoare decat masina ta) ... cat despre cum va intelegeti ... bun venit in Europa ... incercati in engleza, franceza, spaniola, germana, romana, italiana, hindusa, greaca ... dar cred ca e mai simplu in engleza :)) .
3. Crezi ca un magazin din Romania care se respecta si traieste din vanzarea RC are interes sa te fraiereasca? de ce? ca nu suntem nemti si suntem tzigani? haida de?
Ma ”intrerup” din discutie aici ca daca nu ma ”deconectez” s-a terminat cu altruismul !