Manevra aparent simpla care-mi pune probleme!
#1
Postat 18 May 2013 - 10:04 PM
Acum vine beleaua... Am inceput sa fac "huricane" cu nasul spre centru in sens orar si antiorar. Merge binisor (mai bine pe sens orar ca asa poate Nano cel mai bine). Pe simulator am realizat ca zborul cu laterala'n fata e foarte peste mana. Daca fac doar "huricane" totul e ok dar daca incerc un circuit in forma de 8 cu tranzitie din sens orar in antiorar si schimbarea orientarii pe mijloc de la nas in sus la nas in jos pierd de cele mai multe ori orientarea.
Sunt curios daca voi exersati deplasarea pe laterala si daca va iese figura mai sus mentionata. Mie prevad ca o sa-mi scoata peri albi!
Multi dintre noi facem progrese lente si cred ca asta se datoreaza unor scapari de genul zborului lateral. Toata lumea zboara cu fata, cu spatele, si variantele lor cu susu'n jos dar cu lateralul... Cu lateralul cum stam? :D
#3
Postat 19 May 2013 - 09:23 PM
Ice9, la 19 May 2013 - 09:18 PM, a spus:
Ai dreptate! Le-am incurcat... La funnel ma refeream. Hurricane e simplu.
#4
Postat 19 May 2013 - 09:35 PM
Ideea este ca trebuie sa-ti mearga perfect zborul inverted sau normal cu boom-ul inainte.
#5
Postat 19 May 2013 - 09:37 PM
Ice9, la 19 May 2013 - 09:35 PM, a spus:
Ideea este ca trebuie sa-ti mearga perfect zborul inverted sau normal cu boom-ul inainte.
Funnel simplu pot destul de usor. Nu pot sa fac tranzitiile necesare pentru curcuite in 8 pastrand funnelul intact. Trecerea de la sens orar la antiorar ma omoara!
#6
Postat 19 May 2013 - 09:48 PM
Dar pentru funnel-uri nu-ti trebuie "opt-urile". Doar hurricane-ul executat corect si fara stres. Exerseaza si "iesirea de urgenta" din ele, sa-ti intre in automatism. O sa ai nevoie la camp.
Care este "sursa" ta de inspiratie? Eu am invatat de la Bert Kammkerer si Bobby Watts si episoadele lor "Smack Talk". Nu sunt gratuite, dar sunt excelente.
#7
Postat 19 May 2013 - 09:55 PM
Ice9, la 19 May 2013 - 09:48 PM, a spus:
Dar pentru funnel-uri nu-ti trebuie "opt-urile". Doar hurricane-ul executat corect si fara stres. Exerseaza si "iesirea de urgenta" din ele, sa-ti intre in automatism. O sa ai nevoie la camp.
Care este "sursa" ta de inspiratie? Eu am invatat de la Bert Kammkerer si Bobby Watts si episoadele lor "Smack Talk". Nu sunt gratuite, dar sunt excelente.
Am cumparat si eu vreo 3 episoade (erau ieftine) dar in general incerc sa-mi dau seama singur ce-mi lipseste si unde e posibil sa pierd orientarea. Sunt cam la un an distanta dupa parerea mea de telul de a avea reflexele formate pe orice orientare (pe simulator ca in realitate... mai tremura balamalele si mai gresim din cauza stresului). :good:
#8
Postat 19 May 2013 - 09:57 PM
Hai sa iti spun eu cum am facut,am facut intai palnia pe sens orar cu trenul in exterior,dupa acea am facut cu headul in exterior....nu e usor,multi au tendinta sa fixeze heli si sa "joace" altitudinea din pich cea ce e gresit...altitudinea se regleaza din elevator,dupa asta am inversat sensul pe ambele manevre...odata obisnuit cu heli in toate pozitiile,trecerile de pe fata pe spate in 8 au fost mult mai usoare,secretul este ca la schimbarea sensului sa pui coada fix in unghiul potrivit...altfel te arunca ori in sus ori in jos...deci numai practica te poate ajuta sa iti faci manuta la treceri.Bafta.
Ps.Asa cum ai zis si tu...manevra pare simpla dar nu e deloc asa.
Aceasta postare a fost editata de furios: 19 May 2013 - 10:00 PM
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#9
Postat 19 May 2013 - 10:01 PM
furios, la 19 May 2013 - 09:57 PM, a spus:
Hai sa iti spun eu cum am facut,am facut intai palnia pe sens orar cu trenul in exterior,dupa acea am facut cu headul in exterior....nu e usor,multi au tendinta sa fixeze heli si sa "joace" altitudinea din pich cea ce e gresit...altitudinea se regleaza din elevator,dupa asta am inversat sensul pe ambele manevre...odata obisnuit cu heli in toate pozitiile,trecerile de pe fata pe spate in 8 au fost mult mai usoare,secretul este ca la schimbarea sensului sa pui coada fix in unghiul potrivit...altfel te arunca ori in sus ori in jos...deci numai practica te poate ajuta sa iti faci manuta la treceri.Bafta.
Merci! Da... am nevoie de mult antrenament ca sa-mi iasa si stiu chestia asta, presupun ca simteam nevoia sa-mi plang putin de mila. Gata! Inapoi pe simulator.
#10
Postat 19 May 2013 - 10:02 PM
#11
Postat 19 May 2013 - 10:10 PM
Ice9, la 19 May 2013 - 10:02 PM, a spus:
:D Stiam eu ca o sa fiu taxat pentru ce am zis. Glumeam... Tot nu-mi place si cred ca pune foarte mult stres inutil pe heli dar recunosc ca nu e foarte usor de facut corect.
A! Sa nu uit! Stiti ce nu prea am vazut expertii sa faca? Roll la punct fix. E f greu sa menti perfect si altitudinea si pozitia. Poate ca ar fi o alternativa mai acceptabila a tic-tocului.
#12
Postat 19 May 2013 - 11:01 PM
#13
Postat 19 May 2013 - 11:30 PM
Dupa cum am vazut si la qntt manevrele pot avea nume identice dar sa arate altfel.
huricane AR TREBUI sa arate cam asa...heli aproape perfect pus pe o parte,altitudine mica si constanta,viteza foarte mare,cerc larg si cel mai important...heli trece foarte aproape si PRIN FATA pilotului.
"palnia"(pie dish sau funnel)poate fi stransa sau larga,cea stransa(pe loc)nu se poate transforma in opt spre deosebire de cea larga.Coada are o inclinatie de aproximativ 45 de grade de sol(in functie de viteza cu care se invarte heli inclinatia poate sa varieze),altitudinea trebuie sa fie constanta si se ia ca reper varful cozi sa fie "tintuit"
"palnia larga" seamana cu un huricane doar ca e cu coada in jos sau in sus ,altitudine constanta si relativ joasa,coada este mai putin inclinata ca la palnia pe loc si pichul este mai pronuntat.
La trecerea in 8 se lasa intre treceri 1 secunda heli cu pas "0" pentru ca heli sa iasa de pe prima traectorie si tot cand e pasul 0 se da si comanda pentru a intra in a 2 a manevra(heli e cu coada in jos sau in sus...nu are inclinatie),aici sa fi atent qntt ca aici gresesti,dai comanda cand heli are unghi din elevator,heli trebuie lasat 1 secunda pe pas 0 timp in care faci trecerea.
Ps.Mai exista un huricane,eu ii spun "FURIOS STORM" Prima data am crezut ca am inventato eu si dupaia am vazuto la tareq :angry2:
este un huricane pe inverted facut pe loc....plang palele.
Ps.ps.Daca ce am zis eu nu e corect sau incomplet va rog sa interveniti.
Aceasta postare a fost editata de furios: 19 May 2013 - 11:31 PM
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#14
Postat 19 May 2013 - 11:39 PM
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#15
Postat 19 May 2013 - 11:55 PM
furios, la 19 May 2013 - 11:39 PM, a spus:
Nu cred ca nu actioneaza si eleronul. Altfel ar pierde altitudine...
#16
Postat 20 May 2013 - 12:04 AM
Ice9, la 19 May 2013 - 11:55 PM, a spus:
Nu pierde(poate forte putin) pentru ca face serie scurta si da mai mult negativ decat pozitiv(unghiul e mai mare de 90 de grade pe lateral)
Nu zic ca e urat....e frumos dar altceva incercam sa spun...multe manevre nu se fac corect si problema e ca daca apuci sa inveti ca manevra X se face asa si vezi dupa un timp ca defapt nu e bine,e mult mai greu de rectificat,daia e bine sa ai surse de inspiratie bune de la inceput.
Aceasta postare a fost editata de furios: 20 May 2013 - 12:05 AM
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#17
Postat 20 May 2013 - 10:12 AM
furios, la 19 May 2013 - 11:30 PM, a spus:
huricane AR TREBUI sa arate cam asa...heli aproape perfect pus pe o parte,altitudine mica si constanta,viteza foarte mare,cerc larg si cel mai important...heli trece foarte aproape si PRIN FATA pilotului.
Toate bune si frumoase dar partea cu foarte aproape de pilot nu ma incanta. Eu m-am pocnit cu Nano de vreo 2 ori si aproape ca a strapuns pielea. Nu vreau sa-mi imaginez ce face un 700. Poate sunt alti mai curajosi dar pe mine si un 450 reuseste sa ma intimideze daca e prea aproape.
Aceasta postare a fost editata de qntt: 20 May 2013 - 10:15 AM
#18
Postat 20 May 2013 - 10:20 AM
Aceasta postare a fost editata de furios: 20 May 2013 - 10:22 AM
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#19
Postat 20 May 2013 - 10:26 AM
furios, la 20 May 2013 - 10:20 AM, a spus:
Da, asa e! Toti producatorii se lauda cu super putere si realitatea e departe de promo. Sunt rare heliurile cu adevarat puternice.
#20
Postat 20 May 2013 - 11:32 AM
furios, la 20 May 2013 - 12:04 AM, a spus:
Poate ma repet, dar nu vad cum ajunge la unghiul de 90 de grade, fara eleron...departe de mine ideea de polemica, dar doresc sa explicam corect manevra...
#21
Postat 20 May 2013 - 02:53 PM
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------