Modelism - RHC Forum: Manevra aparent simpla care-mi pune probleme! - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Manevra aparent simpla care-mi pune probleme!

#1 Useril este offline   qntt 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 602
  • Inregistrat: 19-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Control Freak

Postat 18 May 2013 - 10:04 PM

Ma consider in lumea reala inca incepator (cam 150-200 de ore) dar unul cu ceva experienta (scuzati-mi contradictia in termeni), pe simulator insa cred ca am trecut de 300 de ore de zbor si stapanesc binisor toate orientarile posibile. Acum incerc sa transpun in real cate putin ce stiu sa fac pe simulator si Nano este victima mea preferata. Pot sa-l zbor foarte rapid si precis normal (cu susu'n sus si fata'n fata) fara probleme sau emotii. Rata mea de crashuri a scazut vertiginos si daca nu incerc vreo nebunie nu-l trantesc chiar pe un vant bunicel.

Acum vine beleaua... Am inceput sa fac "huricane" cu nasul spre centru in sens orar si antiorar. Merge binisor (mai bine pe sens orar ca asa poate Nano cel mai bine). Pe simulator am realizat ca zborul cu laterala'n fata e foarte peste mana. Daca fac doar "huricane" totul e ok dar daca incerc un circuit in forma de 8 cu tranzitie din sens orar in antiorar si schimbarea orientarii pe mijloc de la nas in sus la nas in jos pierd de cele mai multe ori orientarea.

Sunt curios daca voi exersati deplasarea pe laterala si daca va iese figura mai sus mentionata. Mie prevad ca o sa-mi scoata peri albi!

Multi dintre noi facem progrese lente si cred ca asta se datoreaza unor scapari de genul zborului lateral. Toata lumea zboara cu fata, cu spatele, si variantele lor cu susu'n jos dar cu lateralul... Cu lateralul cum stam? :D
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
0

#2 Useril este offline   Ice9 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1361
  • Inregistrat: 06-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC Helicopters

Postat 19 May 2013 - 09:18 PM

Cred ca te referi la "pie dish" sau "funnel". La hurricane, coada este paralela cu solul si "conduce" sau "urmeaza" elicopterul, aflat in pozitie normala sau inverted. La care ai probleme?
0

#3 Useril este offline   qntt 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 602
  • Inregistrat: 19-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Control Freak

Postat 19 May 2013 - 09:23 PM

Vezi postareaIce9, la 19 May 2013 - 09:18 PM, a spus:

Cred ca te referi la "pie dish" sau "funnel". La hurricane, coada este paralela cu solul si "conduce" sau "urmeaza" elicopterul, aflat in pozitie normala sau inverted. La care ai probleme?


Ai dreptate! Le-am incurcat... La funnel ma refeream. Hurricane e simplu.
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
0

#4 Useril este offline   Ice9 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1361
  • Inregistrat: 06-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC Helicopters

Postat 19 May 2013 - 09:35 PM

Pai daca hurricane-ul e simplu, atunci nu ramane decat sa "lasi" coada in sus sau jos, si sa o compensezi usor cand tinde sa "fuga" in sens invers rotatiei. Acum depinde cum faci hurricane-ul...eu am invatat funnel-ul din hurricane inverted cu coada in fata (scuzati cacofonia), dupa care am lasat usor coada in jos...apoi am schimbat sensul de rotatie si apoi si pozitiile din care porneam.
Ideea este ca trebuie sa-ti mearga perfect zborul inverted sau normal cu boom-ul inainte.
0

#5 Useril este offline   qntt 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 602
  • Inregistrat: 19-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Control Freak

Postat 19 May 2013 - 09:37 PM

Vezi postareaIce9, la 19 May 2013 - 09:35 PM, a spus:

Pai daca hurricane-ul e simplu, atunci nu ramane decat sa "lasi" coada in sus sau jos, si sa o compensezi usor cand tinde sa "fuga" in sens invers rotatiei. Acum depinde cum faci hurricane-ul...eu am invatat funnel-ul din hurricane inverted cu coada in fata (scuzati cacofonia), dupa care am lasat usor coada in jos...apoi am schimbat sensul de rotatie si apoi si pozitiile din care porneam.
Ideea este ca trebuie sa-ti mearga perfect zborul inverted sau normal cu boom-ul inainte.


Funnel simplu pot destul de usor. Nu pot sa fac tranzitiile necesare pentru curcuite in 8 pastrand funnelul intact. Trecerea de la sens orar la antiorar ma omoara!
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
0

#6 Useril este offline   Ice9 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1361
  • Inregistrat: 06-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC Helicopters

Postat 19 May 2013 - 09:48 PM

Da asa este, este nasoala. Aici nu pot sa-ti spun decat sa incerci pana iese. Cand o sa reusesti, o sa te intrebi de ce naiba te-ai enervat atat...:)
Dar pentru funnel-uri nu-ti trebuie "opt-urile". Doar hurricane-ul executat corect si fara stres. Exerseaza si "iesirea de urgenta" din ele, sa-ti intre in automatism. O sa ai nevoie la camp.
Care este "sursa" ta de inspiratie? Eu am invatat de la Bert Kammkerer si Bobby Watts si episoadele lor "Smack Talk". Nu sunt gratuite, dar sunt excelente.
0

#7 Useril este offline   qntt 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 602
  • Inregistrat: 19-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Control Freak

Postat 19 May 2013 - 09:55 PM

Vezi postareaIce9, la 19 May 2013 - 09:48 PM, a spus:

Da asa este, este nasoala. Aici nu pot sa-ti spun decat sa incerci pana iese. Cand o sa reusesti, o sa te intrebi de ce naiba te-ai enervat atat...:)
Dar pentru funnel-uri nu-ti trebuie "opt-urile". Doar hurricane-ul executat corect si fara stres. Exerseaza si "iesirea de urgenta" din ele, sa-ti intre in automatism. O sa ai nevoie la camp.
Care este "sursa" ta de inspiratie? Eu am invatat de la Bert Kammkerer si Bobby Watts si episoadele lor "Smack Talk". Nu sunt gratuite, dar sunt excelente.


Am cumparat si eu vreo 3 episoade (erau ieftine) dar in general incerc sa-mi dau seama singur ce-mi lipseste si unde e posibil sa pierd orientarea. Sunt cam la un an distanta dupa parerea mea de telul de a avea reflexele formate pe orice orientare (pe simulator ca in realitate... mai tremura balamalele si mai gresim din cauza stresului). :good:
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
0

#8 Useril este offline   furios 

  • RAPTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1172
  • Inregistrat: 30-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bragadiru
  • Interests:Heli

Postat 19 May 2013 - 09:57 PM

Este ciudat ca pui problema orientari la o astfel de manevra,se presupune ca trebuie sa stapanesti foarte bine orientarile.
Hai sa iti spun eu cum am facut,am facut intai palnia pe sens orar cu trenul in exterior,dupa acea am facut cu headul in exterior....nu e usor,multi au tendinta sa fixeze heli si sa "joace" altitudinea din pich cea ce e gresit...altitudinea se regleaza din elevator,dupa asta am inversat sensul pe ambele manevre...odata obisnuit cu heli in toate pozitiile,trecerile de pe fata pe spate in 8 au fost mult mai usoare,secretul este ca la schimbarea sensului sa pui coada fix in unghiul potrivit...altfel te arunca ori in sus ori in jos...deci numai practica te poate ajuta sa iti faci manuta la treceri.Bafta.

Ps.Asa cum ai zis si tu...manevra pare simpla dar nu e deloc asa.

Aceasta postare a fost editata de furios: 19 May 2013 - 10:00 PM

T-REX 500 PRO
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!

---------Alexe Gabriel----------
0

#9 Useril este offline   qntt 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 602
  • Inregistrat: 19-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Control Freak

Postat 19 May 2013 - 10:01 PM

Vezi postareafurios, la 19 May 2013 - 09:57 PM, a spus:

Este ciudat ca pui problema orientari la o astfel de manevra,se presupune ca trebuie sa stapanesti foarte bine orientarile.
Hai sa iti spun eu cum am facut,am facut intai palnia pe sens orar cu trenul in exterior,dupa acea am facut cu headul in exterior....nu e usor,multi au tendinta sa fixeze heli si sa "joace" altitudinea din pich cea ce e gresit...altitudinea se regleaza din elevator,dupa asta am inversat sensul pe ambele manevre...odata obisnuit cu heli in toate pozitiile,trecerile de pe fata pe spate in 8 au fost mult mai usoare,secretul este ca la schimbarea sensului sa pui coada fix in unghiul potrivit...altfel te arunca ori in sus ori in jos...deci numai practica te poate ajuta sa iti faci manuta la treceri.Bafta.

Merci! Da... am nevoie de mult antrenament ca sa-mi iasa si stiu chestia asta, presupun ca simteam nevoia sa-mi plang putin de mila. Gata! Inapoi pe simulator.
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
0

#10 Useril este offline   Ice9 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1361
  • Inregistrat: 06-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC Helicopters

Postat 19 May 2013 - 10:02 PM

Din pitch reglezi raza cercului...by the way, te ajuta mult sa cunosti si rainbow-urile si manevra aia de-i spui "stupida" tic-toc. Nu dispera si nu-ti seta limite de timp gen "un an"...s-ar putea sa fi mai aproape decat crezi.:) Si vin-o la camp, mai schimbi impresii...
0

#11 Useril este offline   qntt 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 602
  • Inregistrat: 19-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Control Freak

Postat 19 May 2013 - 10:10 PM

Vezi postareaIce9, la 19 May 2013 - 10:02 PM, a spus:

manevra aia de-i spui "stupida" tic-toc


:D Stiam eu ca o sa fiu taxat pentru ce am zis. Glumeam... Tot nu-mi place si cred ca pune foarte mult stres inutil pe heli dar recunosc ca nu e foarte usor de facut corect.

A! Sa nu uit! Stiti ce nu prea am vazut expertii sa faca? Roll la punct fix. E f greu sa menti perfect si altitudinea si pozitia. Poate ca ar fi o alternativa mai acceptabila a tic-tocului.
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
0

#12 Useril este offline   Ice9 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1361
  • Inregistrat: 06-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC Helicopters

Postat 19 May 2013 - 11:01 PM

Asa e, nu prea apare in programe, pentru ca-i putin cam statica. Nu e usoara, dar o fac cu totii in simulator, si chiar o recomanda la inceputuri, sa fie executata corect, pentru ca dezvolta controlul fin al pitch-ului. "Side tic-toc" este ceva mai spectaculoasa, si de obicei este executata in dinamica parcurgand un tur de pista in line dreapta.
0

#13 Useril este offline   furios 

  • RAPTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1172
  • Inregistrat: 30-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bragadiru
  • Interests:Heli

Postat 19 May 2013 - 11:30 PM

Apropo de TIC-TOC...am vazut vro 3 variante pe la noi...una corecta unde coada ramane tintuita,una in care heli este lucrat excesiv din elevator si "spritzuit" pe capete cu pich(se poarta pe la Cluj),inca una in care heli e pus cu coada in jos si se rupe mansa(doar de pich+-) in cadere libera.
Dupa cum am vazut si la qntt manevrele pot avea nume identice dar sa arate altfel.
huricane AR TREBUI sa arate cam asa...heli aproape perfect pus pe o parte,altitudine mica si constanta,viteza foarte mare,cerc larg si cel mai important...heli trece foarte aproape si PRIN FATA pilotului.
"palnia"(pie dish sau funnel)poate fi stransa sau larga,cea stransa(pe loc)nu se poate transforma in opt spre deosebire de cea larga.Coada are o inclinatie de aproximativ 45 de grade de sol(in functie de viteza cu care se invarte heli inclinatia poate sa varieze),altitudinea trebuie sa fie constanta si se ia ca reper varful cozi sa fie "tintuit"
"palnia larga" seamana cu un huricane doar ca e cu coada in jos sau in sus ,altitudine constanta si relativ joasa,coada este mai putin inclinata ca la palnia pe loc si pichul este mai pronuntat.
La trecerea in 8 se lasa intre treceri 1 secunda heli cu pas "0" pentru ca heli sa iasa de pe prima traectorie si tot cand e pasul 0 se da si comanda pentru a intra in a 2 a manevra(heli e cu coada in jos sau in sus...nu are inclinatie),aici sa fi atent qntt ca aici gresesti,dai comanda cand heli are unghi din elevator,heli trebuie lasat 1 secunda pe pas 0 timp in care faci trecerea.

Ps.Mai exista un huricane,eu ii spun "FURIOS STORM" Prima data am crezut ca am inventato eu si dupaia am vazuto la tareq :angry2:
este un huricane pe inverted facut pe loc....plang palele.

Ps.ps.Daca ce am zis eu nu e corect sau incomplet va rog sa interveniti.

Aceasta postare a fost editata de furios: 19 May 2013 - 11:31 PM

T-REX 500 PRO
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!

---------Alexe Gabriel----------
0

#14 Useril este offline   furios 

  • RAPTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1172
  • Inregistrat: 30-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bragadiru
  • Interests:Heli

Postat 19 May 2013 - 11:39 PM

Side tic-toc am vazut la Radu din Oradea...la RR(eu nu o fac de loc),se pune heli pe lateral dar umpic mai mult de 90 de grade si se joaca doar cu pichul+- fara eleron....eu am denumit manevra "Side TIC-TIC"...De la departare e aceasi manevra dar...nu e.
T-REX 500 PRO
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!

---------Alexe Gabriel----------
0

#15 Useril este offline   Ice9 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1361
  • Inregistrat: 06-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC Helicopters

Postat 19 May 2013 - 11:55 PM

Vezi postareafurios, la 19 May 2013 - 11:39 PM, a spus:

Side tic-toc am vazut la Radu din Oradea...la RR(eu nu o fac de loc),se pune heli pe lateral dar umpic mai mult de 90 de grade si se joaca doar cu pichul+- fara eleron....eu am denumit manevra "Side TIC-TIC"...De la departare e aceasi manevra dar...nu e.

Nu cred ca nu actioneaza si eleronul. Altfel ar pierde altitudine...
0

#16 Useril este offline   furios 

  • RAPTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1172
  • Inregistrat: 30-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bragadiru
  • Interests:Heli

Postat 20 May 2013 - 12:04 AM

Vezi postareaIce9, la 19 May 2013 - 11:55 PM, a spus:

Nu cred ca nu actioneaza si eleronul. Altfel ar pierde altitudine...

Nu pierde(poate forte putin) pentru ca face serie scurta si da mai mult negativ decat pozitiv(unghiul e mai mare de 90 de grade pe lateral)
Nu zic ca e urat....e frumos dar altceva incercam sa spun...multe manevre nu se fac corect si problema e ca daca apuci sa inveti ca manevra X se face asa si vezi dupa un timp ca defapt nu e bine,e mult mai greu de rectificat,daia e bine sa ai surse de inspiratie bune de la inceput.

Aceasta postare a fost editata de furios: 20 May 2013 - 12:05 AM

T-REX 500 PRO
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!

---------Alexe Gabriel----------
0

#17 Useril este offline   qntt 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 602
  • Inregistrat: 19-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Control Freak

Postat 20 May 2013 - 10:12 AM

Vezi postareafurios, la 19 May 2013 - 11:30 PM, a spus:


huricane AR TREBUI sa arate cam asa...heli aproape perfect pus pe o parte,altitudine mica si constanta,viteza foarte mare,cerc larg si cel mai important...heli trece foarte aproape si PRIN FATA pilotului.



Toate bune si frumoase dar partea cu foarte aproape de pilot nu ma incanta. Eu m-am pocnit cu Nano de vreo 2 ori si aproape ca a strapuns pielea. Nu vreau sa-mi imaginez ce face un 700. Poate sunt alti mai curajosi dar pe mine si un 450 reuseste sa ma intimideze daca e prea aproape.

Aceasta postare a fost editata de qntt: 20 May 2013 - 10:15 AM

You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
0

#18 Useril este offline   furios 

  • RAPTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1172
  • Inregistrat: 30-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bragadiru
  • Interests:Heli

Postat 20 May 2013 - 10:20 AM

Am explicat manevra din punctul meu de vedere cum ar fi corecta,ai vazuto si pe sim cum o fac...dar nu o poate face oricine real si cel mai important....nu cu orice model.Modelul trebuie sa fie foarte puternic ca motorizare si sa suporte pichul ala de+- 12-13 grade pe o perioada indelungata,escul,motorul si bateria plang in momentele alea...

Aceasta postare a fost editata de furios: 20 May 2013 - 10:22 AM

T-REX 500 PRO
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!

---------Alexe Gabriel----------
0

#19 Useril este offline   qntt 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 602
  • Inregistrat: 19-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Control Freak

Postat 20 May 2013 - 10:26 AM

Vezi postareafurios, la 20 May 2013 - 10:20 AM, a spus:

Am explicat manevra din punctul meu de vedere cum ar fi corecta,ai vazuto si pe sim cum o fac...dar nu o poate face oricine real si cel mai important....nu cu orice model.Modelul trebuie sa fie foarte puternic ca motorizare si sa suporte pichul ala de+- 12-13 grade pe o perioada indelungata,escul,motorul si bateria plang in momentele alea...


Da, asa e! Toti producatorii se lauda cu super putere si realitatea e departe de promo. Sunt rare heliurile cu adevarat puternice.
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
0

#20 Useril este offline   Ice9 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1361
  • Inregistrat: 06-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC Helicopters

Postat 20 May 2013 - 11:32 AM

Vezi postareafurios, la 20 May 2013 - 12:04 AM, a spus:

Nu pierde(poate forte putin) pentru ca face serie scurta si da mai mult negativ decat pozitiv(unghiul e mai mare de 90 de grade pe lateral)


Poate ma repet, dar nu vad cum ajunge la unghiul de 90 de grade, fara eleron...departe de mine ideea de polemica, dar doresc sa explicam corect manevra...
0

#21 Useril este offline   furios 

  • RAPTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1172
  • Inregistrat: 30-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bragadiru
  • Interests:Heli

Postat 20 May 2013 - 02:53 PM

E rahat...intra in manevra cum se intra in side tic toc...se lasa pe o parte din eleron dupa care nu il mai foloseste....foloseste doar pich,am incercat si eu pe sim si iese,dar nu se compara cu "originala".Daca esti interesat de manevra intreabal pe Radu.
T-REX 500 PRO
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!

---------Alexe Gabriel----------
0

#22 Useril este offline   Ice9 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1361
  • Inregistrat: 06-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC Helicopters

Postat 20 May 2013 - 11:47 PM

Eu folosesc eleronul si asa consider ca este corect. Iese ampla si curata, iar palele "trosnesc" mai fain..dar ca in orice manevra 3D, totul este subiectiv.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro