1:24 vs. 1:28 care este diferenta?
#1
Postat 08 February 2012 - 05:38 PM
De curand am achizitionat un model 1:24 losi rally ... si o intreaga industrie a 1:24, 1:28, 1;36 mi-a aparut in cale (motorizari 1:36; caroserii de modele kyosho 1:28 valabile la 1:24). Si am ramas cam nelamurit ...
Difera cu ceva auto 1:24 de 1:28 in contextul in care gasesc caroserii recomandate pentru 1:24 dar apartinand automodelelor 1:28?
Pot concura cu Losi 1:24 la o competitie de la noi de mini z (1:28)?
Multumesc anticipat pentru atentia acordata!
#2
Postat 08 February 2012 - 06:28 PM
cel mult poate cu noile modele buggy 4wd
intra pe www.speedrc.ro si vei vedea multe modele 1/28 si cauta si 1/28 buggy sa vezi cum arata
oricum ar fi ceea ce ai tu este total diferita de kyosho
amandoua clase sunt foarte frumoase si exista tunninguri pt ambele
te astept pe la mine pe la circuit sa il probezi
sa il stapanesti sanatos
#3
Postat 09 February 2012 - 12:12 AM
Din pacate nu prea au legatura intre ele nici clasele si nici modelele, din nici un punct de vedere.
Losi Micro Rally este un model polivalent, garda la sol mare, amortizare decenta (practic acelasi sasiu este folosit la Micro SCT, unicele diferente fiind o caroserie diferita si rotile usor diferite). Se preteaza la folosirea in conditii diverse, inclusiv pe teren usor denivelat. Amortizoare pe ulei pe toate cele patru roti, suspensii independente etc.
Kyosho Mini-Z (modelul on-road) se comporta cel mai bine pe suprafete amenajate (netede), in nici un caz nu se poate merge pe off-road cu el. Cursa suspensiei e infima, la fel si garda la sol. Spatele nu are suspensie independenta, iar fata foloseste pentru amortizare niste simple arcuri.
Pentru Mini-Z exista o adevarata industrie orientata racing, pentru Micro Rally/SCT orientarea este bashing. Un simplu exemplu? Cauciucuri cu tarii, profile, materiale diferite - exista zeci de modele pentru Mini-Z (foarte important pe un circuit), in timp ce pentru Micro Rally chiar nu prea ai de unde alege (Cauciucuri cu duritate 10, 20 30 grade etc pentru Micro Rally? Foam-uri?)
Chiar si cele doua modele reflecta cel mai bine asta prin materialele folosite si solutiile constructive aplicate. Am modele din fiecare, si Mini-Z este mai bine lucrat, materiale mai de calitate, mai precis, electronica standard mai buna, etc. Bineinteles, diferenta de pret este pe masura, practic un Mini-Z MR-03 costa de vreo trei ori mai mult.
Cat despre caroserii 1/28 fata de 1/24, din pacate nu au nici ele nici o legatura. Desi aparent s-ar potrivi, nu este asa:
- inaltimea modelului 1/24 este mai mare, nu ai cum sa inghesui sasiul ala (cu tower fata, amortizoare fata etc) sub o caroserie de 1/28 care e de doua ori mai scunda
- latimea este mult mai mare la 1/24
Atasez si niste poze comparative, cu sasiele si caroseriile 1/24 versus 1/28.
Cat despre participarea la concursuri, regulamentul nu specifica mare lucru momentan, dar in teorie dimensiunile maxime admise ar fi cele ale unui Mini-Z configurat LM (cel mai lung posibil + offset-ul maxim de jante existente), ceea ce e oricum departe si de latimea, si de ampatamentul modelului Micro Rally. Bineinteles ca asta nu e ceva batut in cuie si decizia finala ramane la latitudinea organizatorului.
Aceasta postare a fost editata de ovidiugm: 09 February 2012 - 12:16 AM
#5
Postat 09 February 2012 - 02:27 AM
Am observat ca diferenta e deosebita intre 24 si 28 ...si desi mi se parea normal pentru ca e o diferenta de raport de aproximativ 20 % vedeam intr-un site caroserie 1:24 pt kyosho mr03 ... sau ceva de genul care e 1:28 ... Pacat ca la noi e 1:28 la putere (in sectiunea micro) pentru ca eu deja am facut o investitie frumusica in 1:24 (modelul cu toate optiunile ... carbon, aluminiu, titan ... desi marea mea dragoste e 1:10 on road ... nu credeam ca voi fi in stare sa cheltui mai mult pe un pishpirel de masina decat pe 1:10 dar posibilitatea de a face propria pista in terasa casei e fff palpitanta pe cand una de 1:10 ma cam deplaseaza 100 km iar timpul e la limita ... stiti cum e ... cand ai timp, n-ai bani si cand ai bani, n-ai timp ... poate in viitor imi iau si una de 1:10 ... sa ma vad si eu in sfarsit cu mai mult de o masina in garajul rc )
Si poate pana revin in tara ... ori imi iau 1:28 ... ori va apucati voi de 1:24 =@
Spor si sa ne auzim de bine !!!
PS. Acum ceva vreme intrebam de motorizare pentru 1:8 offroad ... m-am speriat ca ma sare de mia de euri pentru clasa asta ... si acum ma indrept vertiginos catre aceeasi suma, ca ne ... (motorizare orion, carboane, emitator cu telemetrie :D)) pasiunea a fost si imi va ramane in sange !
#6
Postat 09 February 2012 - 08:23 AM
Mario Coci, la 09 February 2012 - 02:27 AM, a spus:
Nu numai la noi, ci cam peste tot in lume.
In unele parti ale lumiii, competitiile Mini-Z abunda, concursuri locale, nationale, regionale si chiar mondiale. Asta si pentru ca Kyosho este o mare putere si se baga peste tot. Uita-te si la tine in Italia, sa vezi ca sunt destule competitii la clasa Mini-Z ( poate nu chiar in zona ta )
Ceilalti producatori ( in special Losi ),vor sa creeze nisa lor 1/36 - 1/24...dar asa cum spunea si Ovidiu, interesul pentru competitiile la aceaste clase este inca destul de redus.
Solutia: inainte sa vii in tara, vinzi totul pe ebay si iti iei Mini-Z :good:
Aceasta postare a fost editata de Red Team: 09 February 2012 - 08:24 AM
#8
Postat 10 February 2012 - 09:39 PM
Diesel, la 09 February 2012 - 09:40 AM, a spus:
Multumesc.
si CINE ANUME vrei sa ti le zica/scrie...? sau...ma rog, CINE crezi matale ca le stie?..."fr'un" onorabil organizator?...ar trebui sa se regaseasca intr-un regulament TEHNIC al clasei respective...CINE crezi ca ar trebui, "by default", sa aibe asa ceva...?
sau ...nu...?....!!!
bafta si minuni!
"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI
"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery
"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze
"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII
NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
#9
Postat 10 February 2012 - 10:06 PM
Diesel, la 09 February 2012 - 09:40 AM, a spus:
Multumesc.
Ampatament intre 90 si 102mm. Astea sunt dimensiunilela kyosho si xmods... Daca vin si alti producatori cu modele care ies din dimensiunea asta dar sunt declarate 1/28 atunci nu vad probleme... Eu am participat cu nationalele de 1/18 cu rc18r de la asociati care era cat un tanc pe langa xray m18, dar.....era catalogata ca 1/18 si ampatamentul era in limitele clasei, clasa bine definita.
Am vazut modele pe youtube facute din placi de carbon similare ca dimensiuni cu miniz-urile. Nu cred ca ar fi probleme cu asa ceva... Pana la urma poti sa-i pui mama lipo-ului si tata brushless-ului, e suficient un amarat de brushed cu 4 nimh-uri mai de neam ca sa-ti dea mat la esp...
Sincer as vrea sa ma dau si cu altceva, desi nu cred ca un alt sasiu s-ar putea ridica la experienta pe care o are miniz-ul in spate. Este aceiasi situatie ca la 1/18 unde xray-ul are suprematia si unde nu sunt decat clone dupa m18 si rateuri de la alti producatori.
Freestyle - Armattan Rooster /T-motor f40 pro II - 2400kv motors / Kiss 32A ESC / Kiss V2 FC / Foxeer Pedator / FrSky Taranis x9d+ on TBS Crossfire / TBS Unify Pro V3
DJI Mavic Pro
#10
Postat 10 February 2012 - 10:41 PM
neataticu, la 10 February 2012 - 10:06 PM, a spus:
Am vazut modele pe youtube facute din placi de carbon similare ca dimensiuni cu miniz-urile. Nu cred ca ar fi probleme cu asa ceva... Pana la urma poti sa-i pui mama lipo-ului si tata brushless-ului, e suficient un amarat de brushed cu 4 nimh-uri mai de neam ca sa-ti dea mat la esp...
Sincer as vrea sa ma dau si cu altceva, desi nu cred ca un alt sasiu s-ar putea ridica la experienta pe care o are miniz-ul in spate. Este aceiasi situatie ca la 1/18 unde xray-ul are suprematia si unde nu sunt decat clone dupa m18 si rateuri de la alti producatori.
foarte corect, nenea radu...da', totusi, ca niste baieti mari, ar trebui CLASA definitivata, ca regulament/specificatii tehnice...sint sigur ca stii/intelegi...
bafta si minuni!
"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI
"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery
"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze
"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII
NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
#11
Postat 19 April 2012 - 09:13 PM
Dupa o vreme ... de cateva antrenamente ... motorul intampina dificultati in plecarea de pe loc ca si cum ar fi franat de ceva ... dupa putin timp isi revine ... pana il opresc din nou. Nu e un motiv rollerul ... pentru ca un motor nou, imediat inlocuit, nu intampina problema de blocaj. Am observat ca de fapt se intrerupe conexiunea pe unul din cele 3 fire ce vin de la regulator / variator (se fisureaza firul, si asa foarte subtire, in interiorul motorului). Dupa asta ... altul nou ... insa frecventa de unul pe luna/20 antrenamente / 40 descarcari de baterie 350 mha (motor losi - 40 euri) imi pare cam costisitor. Nu consider ca e undergear pentru ca se comporta la fel cu pinion de 14.
Ce as putea sa fac?
#13
Postat 19 April 2012 - 11:42 PM
In principiu, distrugerea motorului se face din cauza ruperii/fisurarii unui fir din cele 3 ce intra in motor (am banuit eu ca e de la fierbinteala ... ca prea e in calduri ;) )
Aceasta postare a fost editata de Mario Coci: 19 April 2012 - 11:44 PM
#14
Postat 20 April 2012 - 08:27 PM
#15
Postat 20 April 2012 - 08:34 PM
#16
Postat 20 April 2012 - 10:38 PM
Tudor Daniel, la 20 April 2012 - 08:34 PM, a spus:
M-am dus pe forumul ala unde m-ai trimis ... si inca mai citesc o groaza de informatii noi si utile ... multzumesc mult!
Cat despre motor ... eu cumparasem un team orion dar distanta dintre gaurile de sustinere / prindere motor e de 8 mm (ca si la turnigy 1230 - 4500kw). Motorul de la losi are aproape 12, iar suportul motor din aluminiu din setul sasiului de carbon are gauri pt motorul respectiv, si central o gaura de aproape 7 mm. M-as risca sa incerc sa prelungesc gaurile de sustinere pana fff aproape de gaura centrala ... poate reusesc sa fixez motorul de la orion ... Daca reusesc cu orion incape si turnigy ca e aceeasi dimensiune intre gaurile de sustinere. Avantaj la turnigy ca are axul rotorului mai lung si imi permite sa fac un suport intermediar de prindere ... pt 8 mm, care apoi sa il prind de suportul de aluminiu ... ca sa nu trebuiasca sa schimb tot sistemul de prindere. O sa incerc in weekend operatiunea pentru ca saptamana viitoare e un concurs 1/24 aici si rezolv provizoriu. Apoi, daca si orion se incalzeste prea tare, turnigy va fi urmatoarea achizitie (la 7 euro se merita macar mortor de rezerva).
Tzinem legatura si multumesc de promtitudine !!!
#17
Postat 21 April 2012 - 12:15 AM
Mario Coci, la 20 April 2012 - 10:38 PM, a spus:
De ce nu incerci sa aplici solutia (motorizarea, oricare ar fi ea) celorlalti participanti la concurs? Evident a celor care merg mai bine, nu a codasilor :drinks:. Asta ti-ar permite sa fii direct competitiv, in loc sa experimentezi si sa ai tot felul de evenimente neplacute...
#19
Postat 21 April 2012 - 09:23 AM
ovidiugm, la 21 April 2012 - 12:15 AM, a spus:
motoarele pe care le uzeaza toata lumea sunt losi ... stock/brushed si brushless de 8000. Eu am stricat deja 2 (colegii mei de pista vin 1,2 ori pe saptamana ... eu de 5,6 ... ei zic ca doar de distractie ... eu am spirit mai competitiv cu atat mai mult ca nu am mai pilotat intr-un concurs de vreo 10 ani ...consider ca am nevoie de mult antrenament) si cum aveam deja cumparat team orion dar nu il foloseam ca nu se potrivea pe motor mount ... m-am gandit sa nu dau alti 40 euro pe un motor nou, cand deja am unul ...si consider ca team orion e un producator mai bun decat losi ...
E un concurs zonal ... vreo 2,3 localitati din zona cu vreo 25 piloti ;))) ... se inaugureaza sistemul de cronometrare nou achizitionat al pistei ;). Dupa cati bani a costat cred ca e un ilap sau ceva asemanator la pret.
Tudor Daniel, la 21 April 2012 - 09:03 AM, a spus:
Le-am gasit ;)))
#20
Postat 21 April 2012 - 08:17 PM
crezi ca s-ar putea adapta o caroserie rally 1/24 la un sasiu buggy 1/28 produs de kyosho( mini-z buggy...)>
ai putea sa-mi spui ce caroserii 1/24 rally sint pe-acolo disponibile?
bafta si minuni!
"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI
"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery
"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze
"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII
NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
#21
Postat 21 April 2012 - 09:00 PM
mizzone, la 21 April 2012 - 08:17 PM, a spus:
crezi ca s-ar putea adapta o caroserie rally 1/24 la un sasiu buggy 1/28 produs de kyosho( mini-z buggy...)>
ai putea sa-mi spui ce caroserii 1/24 rally sint pe-acolo disponibile?
bafta si minuni!
Nu cred ca functioneaza schimbul de experienta intre 1/24 si 1/28 ... din ce m-am informat ... doar cu fff mult spatiu intre sasiu si caroserie ... nu am testat ... doar banuiesc !
La 1/24 eu am folosit caroserie Audi R8 si mai nou Ford Mustang (pe un site in SUA am vazut ca au facut si caroserie pan car - gen cea de la serpent ... probabil o voi testa si pe aia). Singura mentiune ... la 1/24 rear tower e din 2 bucati suprapuse ... mustang si rally stock au nevoie de amandoua ... R8 nu !!! ... pt 1/28 se poate testa R8 ca e mai joasa ca si prindere dar oricum e mare.
Off topic - ce mai faci ”matale bre”? ... am vb cu Stelica ... citez ”am imbatranit Mariane !!!” - ca nu ne mai vazusem de vre-un an poate chiar mai bine ... cu parul incaruntzit :rolleyes: ... cum trece vremea ... in toamna cand vin in tara, il iau cu mine si ne intalnim la un pahar de ceva prin Bucuresti sau unde oi fi tu atunci!
#22
Postat 21 April 2012 - 09:13 PM
Mario Coci, la 21 April 2012 - 09:00 PM, a spus:
La 1/24 eu am folosit caroserie Audi R8 si mai nou Ford Mustang (pe un site in SUA am vazut ca au facut si caroserie pan car - gen cea de la serpent ... probabil o voi testa si pe aia). Singura mentiune ... la 1/24 rear tower e din 2 bucati suprapuse ... mustang si rally stock au nevoie de amandoua ... R8 nu !!! ... pt 1/28 se poate testa R8 ca e mai joasa ca si prindere dar oricum e mare.
Off topic - ce mai faci ”matale bre”? ... am vb cu Stelica ... citez ”am imbatranit Mariane !!!” - ca nu ne mai vazusem de vre-un an poate chiar mai bine ... cu parul incaruntzit :rolleyes: ... cum trece vremea ... in toamna cand vin in tara, il iau cu mine si ne intalnim la un pahar de ceva prin Bucuresti sau unde oi fi tu atunci!
neaparat!
ma refer la "partea" cu vechiul prieten Stelica!
cit despre caroseriile rally 1/24, depinde de dimensiuni(breite si radstand), eu cred/sper ca as putea adapta ceva pe buggy-ul 1/28 de la mini-z...
daca as avea ceva link-uri...
bafta si minuni!
"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI
"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery
"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze
"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII
NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
#23
Postat 21 April 2012 - 10:33 PM
mizzone, la 21 April 2012 - 09:13 PM, a spus:
ma refer la "partea" cu vechiul prieten Stelica!
cit despre caroseriile rally 1/24, depinde de dimensiuni(breite si radstand), eu cred/sper ca as putea adapta ceva pe buggy-ul 1/28 de la mini-z...
daca as avea ceva link-uri...
bafta si minuni!
http://www.adrmodel....th=26_93_96_145
dealerul asta e foarte aproape de mine ... dar nu da prea multe info ... poate poti porni de aici si afli mai multe.