Pornire demaror din statie ??!!
#1
Postat 05 February 2012 - 10:50 PM
Ar putea asigura si repornirea in aer ( daca mai este timp )
Exista deja pe piata astfel de startere sau are cineva un proiect realizabil ?
#4
Postat 06 February 2012 - 02:26 AM
Multa, multa bafta.
#8
Postat 06 February 2012 - 01:20 PM
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
#9
Postat 06 February 2012 - 01:38 PM
Aceasta postare a fost editata de Teo-Costin: 06 February 2012 - 01:39 PM
#10
Postat 06 February 2012 - 01:47 PM
lazardominte, la 06 February 2012 - 01:20 PM, a spus:
Exista si pe metanol GLOW START care il actionezi in doua variante,ori apesi un buton aflat pe model si sta aprinsa bujia timp de 15s ori din statie dintr-un stik pe care il folosesti ON/OFF (idea e ca din statie nu mai ai temporizare)
Eu folosesc asa ce va si mi se pare mult mai comod plus ca are vro 15-20g tot montajul si se alimenteaza de la packul de receptie.
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#11
Postat 06 February 2012 - 02:16 PM
http://www.sullivanp...s.com/index.htm
Tot acolo este si driverul pentru bujie.
@Gicosu, exact de la tine nu ma asteptam. Cand faci tot ce-i omeneste posibil sa usurezi modelul, te gandesti sa-i mai adaugi grame? Ai uitat de ultima bijuterie?
Daca imi permiteti sa fiu, un picut, Gica contra, as zice ca modelele din filme au motoare perfect reglate. In acest caz pornesc foarte usor si la pala. Daca nu-i asa, cam ce baterie trebuie sa pui pe model?
Multa, multa bafta.
#12
Postat 06 February 2012 - 06:18 PM
gicosu, la 06 February 2012 - 01:08 PM, a spus:
dan_mitea, la 06 February 2012 - 02:16 PM, a spus:
dar iti dai seama ce impresie ar face cand s-ar duce in mijlocul campului, ar da de un buton, si pac pac motorul ar porni ?
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#13
Postat 06 February 2012 - 06:59 PM
dan_mitea, la 06 February 2012 - 02:16 PM, a spus:
http://www.sullivanp...s.com/index.htm
Tot acolo este si driverul pentru bujie.
@Gicosu, exact de la tine nu ma asteptam. Cand faci tot ce-i omeneste posibil sa usurezi modelul, te gandesti sa-i mai adaugi grame? Ai uitat de ultima bijuterie?
Daca imi permiteti sa fiu, un picut, Gica contra, as zice ca modelele din filme au motoare perfect reglate. In acest caz pornesc foarte usor si la pala. Daca nu-i asa, cam ce baterie trebuie sa pui pe model?
Multa, multa bafta.
Domnul DAN .. tocmai de la dumneavoastra nu ma asteptam nici eu .
Aproape TOATE ..... TOATE ... dar chiar aproape T O A T E modelele de vanatoare WarBird II sunt usoare de bot , inclusiv multe din cele din WWI ( mai ales scara 1:3 )
Chiar si ARF-urile semi scale care cu ceva efort pot fi duse spre scale de la ESM sau sa spunem ZERO 50 CC de la CmPro au aceeasi boala ... grele de coada sau usoare de bot ... depinde unda stam .. la coada calului sau la botul lui - ce chestie ciudata - daca la cal nu e bine sa stai la spatele lui la modele nu e bine sa stai in fata lui .. da ma rog .
Acu .. cu tot chinul proiectantului ... ce preferati : Plumb in bot sau ....
Sa nu uitam ca majoritatea machetistilor folosesc Zenoah tocmai pentru ca e mai greu, basca ca multi le folosesc si pe cele cu reductor ... deci alta greutate in plus .
Eu decat sa pun pompa de fum mai repede pun asa ceva
P.S.
Am un demaror Align cu pack LiPo de 2100 mAh si sa dea naibii daca l-am incarcat de mai mult de 2 ori intr-un an ( sezon ) si am invartit cu el si benzinare de 50 cmc, si parnai care nu porneau nici dupa o juma de oara de invarteala .. asa ca ...
P.S. la P.S.
Cu drag colegului Hash ...
http://www.youtube.c...n&v=vljGqB_-r5A
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 06 February 2012 - 07:00 PM
#14
Postat 06 February 2012 - 07:01 PM
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 06 February 2012 - 07:04 PM
#15
Postat 06 February 2012 - 07:10 PM
REAL DESIGN, la 06 February 2012 - 06:59 PM, a spus:
Absolut bestial !
Referitor la consum.
starterul postat de teo zice ca consuma 16A, deci sa punem noi 20. o baterie 3s de 1000mah (care are maxim 80g) poate alimenta teoretic starterul 30 de min non stop :yahoo: mai mult decat suficient :blink:
eu sunt pentru starter.
astept motorul pe benzina cu injectie si starter incorporat :drinks:
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#16
Postat 06 February 2012 - 07:17 PM
Imi place din ce in ce mai mult.
Multa, multa bafta.
#17
Postat 06 February 2012 - 07:58 PM
hash84, la 06 February 2012 - 07:10 PM, a spus:
3min :drinks:
Dupa mine e suficient oricum. Dar mai fain este un moto-generator, dupa ce porneste, motorul electric sa intre in regim de generator astfel incat sa nu mai fie nevoie de pack mare pentru servo-uri. Unul tot trebuie tinut ca backup, doar in cazul in care motorul moare in zbor.
#18
Postat 06 February 2012 - 08:12 PM
dan_mitea, la 06 February 2012 - 07:17 PM, a spus:
Imi place din ce in ce mai mult.
Multa, multa bafta.
Nu trebuie sa convingem pe nimeni .. daca avem o idee trebuie prezentata, daca avem argumente in sustinerea ei de asemenea .. multe idei pot fi insa traznai si putem fi temperati cu argumentele altor colegi sau sa ne treaca de la sine .
In cazul de fata un model acrobat poate efectua zbor de 3D sau Patern ... acrobatia 3D e mai greoaie pentru noi astia mai batrani dar un zbor curat ca a lui Kapanina sau ca sa fim mai patrioti o evolutie similara Extre-lor din Lotul National e mai la indemana noastra cu ceva antrenament si daca la 3D e important fiecare gram ( cel putin asa se zice ) la Patern ... merge si mai grasut putin ca oricum sunt supra motorizate modelele - aterizarea va fi ceva mai rapida dar oricum nu ca nu ca la WW II.
P.S.
Frumos rau FW 190 de la Sist dar si o poala de gologani basca munca muuuuulta !
Nici Zlin-ul 50 nu e departe de bijuteria de pe coroana ... dar si ala e doar pentru satisfactia personala caci la
machete nu poate concura ( sare cu mult de 15 Kg ).
Cum ar arata pornirea unui bombardier cu 2 sau 4 motoare iar la fiecare evacuare sa pui in interior o pocnitoare ( ca cele de sarbatori ) care sa fie "aprinsa'"tot din statie ... mamaaaaa ... iar intre pornirile motoarelor sa ai un delay de cateva secunde
Cred ca nici nu as mai zbura .. as sta in fund ca prostu' si le as oprii dupa care le as pornii si tot asa .. cu schimbarea pocnitorilor ... e uite o idee traznita care poate fi combatuta cu argumente - unul ar fi ca daca nu ma iau la bataie colegii de zbor sa eliberez pista si pentru ei sigur imi va amortii fundul de la glodurile din iarba ...
#20
Postat 06 February 2012 - 08:17 PM
Ce am pus la inceput in primele doua filmulete sunt home made - cele postate de Teo am inteles ca sunt exagerat de scumpe.
#21
Postat 06 February 2012 - 11:33 PM
Rulmentul impreuna cu maingheare intra perfect pe un motor de 50cc China...RCG parca.
PS
am sa incerc sa fac un filmulet ca sa fiu mai clar,poate va vine inspiratia.
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#22
Postat 07 February 2012 - 12:50 AM
Dupa cum se vede in filmuletul facut repede pe genunchi se poate face pinionul de pe motor,mai trebuie facuta doar piesa de prindere a elicei.Dupa cum se vede in film motorul meu are ax scurt insa cred ca pe alte motoare altfel sta treaba.
Eu ma gandeam ca motorul electric sa fie amplasat langa motor pe 2 distantiere ca in primul filmulet postat de RR.
Cu un pinion de 11 rata ar fi 8,5/1.
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#23
Postat 07 February 2012 - 06:40 PM
furios, la 07 February 2012 - 12:50 AM, a spus:
Dupa cum se vede in filmuletul facut repede pe genunchi se poate face pinionul de pe motor,mai trebuie facuta doar piesa de prindere a elicei.Dupa cum se vede in film motorul meu are ax scurt insa cred ca pe alte motoare altfel sta treaba.
Eu ma gandeam ca motorul electric sa fie amplasat langa motor pe 2 distantiere ca in primul filmulet postat de RR.
Cu un pinion de 11 rata ar fi 8,5/1.
E bine de stiut .. deci avem rulmentul unisens.
Nu ma pricep la reductoare dar ce am vazut in filmul cu DLE 55 am vazut ca nu pune in contact direct pinionul de pe motorul electric cu cel de pe axul motorului termic ci prin intermediul altui "grup " de pinioane situate pe acelasi ax ... probabil ca nu se putea apropia cu motorul electric de corpul termicului asa incat sa intre in contact cele doua pinioane sau ca sa mai reduca din turatia de rotire a termicului in favoarea cresterii cuplului.
Daca facem un efort cu capturi ale diferitelor imagini putem afla diametrele pinioanelor si la cel mare chiar sa numaram numarul de dinti dupa care sa le deducem pe cele mici.
Nu cred ca putem folosi maingearul de heli fiind din plastic ca sa nu riscam barbieritul de dinti - de asemenea se cam incalzeste axul motorului si sa nu il "inmoaie " ..
Ce se vede in film sigur sunt facute din otel . Ar putea fi facute si din alt material eventual mai usor iar in locul "periatului " sa folosim un brushless ?
#25
Postat 08 February 2012 - 11:35 PM
Imi dau si eu cu parerea.
Pot rezolva si cu unele prelucrari.
Pentru avioane cred ca se poate realiza usor.
Pentru heli....e alta poveste, ar trebui un plan al modelului.
In principiu avem nevoie de:
-1 volanta pe elice,
-1 reductor cu un clichet pe un arbore,
-1 motor electric(eu zic cu perii, ca se poate comanda usor on/off cu un switch mecanic).
O sa fie cam greu cu rotile dintate, trebuie module identice, macar 2 cate 2.
Din ce am vazut in foto, reductorul nu are decat 2 nivele de demultiplicare.
Se poate face....
Parerea mea e ca o dea batai de cap masa ansamblului.
#26
Postat 08 February 2012 - 11:43 PM
Main gearul de Raptor pana la ce turatie "urca"?Nu de alta, dar nu cred ca e de dorit sa "explodeze" roata aia cand face cineva hover la inaltimea unui om, cu motorul turat la maxim. =@
Aceasta postare a fost editata de odin: 08 February 2012 - 11:44 PM
#27
Postat 09 February 2012 - 12:11 PM
Acest maingher are avantajul ca are dinti adanci.
Legat de temperatura,ce temperatura sa fie acolo din moment ce bate elicea in el....80-100 de grade? nu cred...Oricum si pe heli lucreaza langa motor si toba(sursa de caldura)
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#28
Postat 09 February 2012 - 09:37 PM
gresesc cumva?
problema e : ce actioneaza in interiorul motorului?din cate stiu eu spatiul in carter nu e prea mare, si ca sa te apuci sa fixezi ceva pe vibrochen e destul de dificil.
#29
Postat 09 February 2012 - 10:42 PM
odin, la 09 February 2012 - 09:37 PM, a spus:
gresesc cumva?
problema e : ce actioneaza in interiorul motorului?din cate stiu eu spatiul in carter nu e prea mare, si ca sa te apuci sa fixezi ceva pe vibrochen e destul de dificil.
Vezi ca a pus Mugurel un link putin mai sus de pe rcunivers in care regasesti si filmul dar si cateva poze( doar vre-o 3 ) cu
pinionul prins in freza pentru prelucrare si ai si o poza cu motorul desfacut ( cilindrul si pistonul demontat , se vede doar biela )
cat si acel pinion prins pe arborele motorului undeva in spate
In celalalt film este un cu totul alt model altfel conceput ce pare mai la indemana de realizat.
#30
Postat 12 February 2012 - 11:43 AM
furios, la 06 February 2012 - 01:47 PM, a spus:
Eu folosesc asa ce va si mi se pare mult mai comod plus ca are vro 15-20g tot montajul si se alimenteaza de la packul de receptie.
Off Topic dar poate util pentru cine nu stia :
Eu am pe unul din modele un glow on board de la Microsens ( model LP4 - parca - sunt mai multe functie de numarul de cilindrii pe care ii are motorul -radial cu 3 sau 5 sau boxer , sau in "V" sau .. ) care se pune cu cablu "Y" pe acelasi canal cu servoul de acceleratie ( THR ).
Cand vrei sa pornesti motorul muti rapid stick-ul de thr de la minim la MAXIM dupa care revii pe zero.
In acest moment Glow-ul a inceput sa functioneze.
Pe masura ce ridici de stick-ul de Thr glow-ul incalzeste din ce in ce mai tare bujia .
Dupa ce ai trecut cu stick-ul de jumatate el se dezactiveaza.
Modul de functionare este semnalizat cu un led ce isi schimba culoarea si frecventa flash-urilor sau lumineaza continu functie de ce face el in acel moment - depisteaza si bujie arsa sau fire intrerupte etc.
In aer dai de stick de la minim la maxim si l-ai repornit.
Fata de alte sisteme are posibilitatea de a-ti seta cat de tare sa incalzeasca bujia atunci cand incepi procedura de "programare" a lui.
Am acum pe masa de exemplu un alt dispozitiv Push Glo folosit mult de cei cu heli care se poate porni apasand pe un buton montat pe el .
Asigura o temporizare de 12 - 15 sec pentru o apasare - daca apesi de doua ori consecutiv ai 15s X 2 , daca apesi de trei ori ai 15sX3 etc.
La asta nu poti seta curentul ce trece prin bujie - este presetat din fabrica .
L-am montat pe model si fara sa gandesc l-am pus mai departe de motor ( acolo pica el mai bine ) - am lungit firele cu unele mai groase ( am zis eu sa nu am cadere de tensiune pe ele ) si ...... NASPA ..... nu se mai incalzeste bujia cum ar trebui - va trebui sa ii schimb pozitia si sa
scurtez firele.
Revenind ... am gasit niste pinioane din otel folosite la bormasini - nu stiu insa gradul de multiplicare necesar .
Am gasit si o firma care executa la comanda asa ceva - pinioane .
Mai citim mai studiem