Echivalent motor benzina vs metanol
#1
Postat 20 February 2012 - 08:01 AM
As fi interesat daca ma puteti ajuta cu echivalentul motoarelor pe benzina versus metanol 2T si 4T, respectiv 26cc, 30cc, 55cc.
Inteleg ca nu poti compara mere cu pere, 2T si 4T dar o asimilare se poate face.
Din ce am mai citit pe net am observat ca puterea motoarelor 4T ar fi mai mare cu 20% fata de un motor cu aceeasi capacitate dar pe benzina.
Echivalent 26 cc 4T aprox. 32 cc benzina ?
Multumesc
#2
Postat 20 February 2012 - 09:52 PM
#3
Postat 20 February 2012 - 10:22 PM
Porumbeu, la 20 February 2012 - 09:52 PM, a spus:
Iti multumesc pentru raspuns.
4T cred ca este mai slab fata de 2T daca il compari la aceeasi capacitate cilindrica, dar pe mine m-ar interesa echivalentul intre 4T si benzina.
15cc benzina fata de 10 cc 2T metanol spui ca ar fi echivalente din ce punct de vedere pentru ca as vrea sa fac calculele pentru modelele de motoare mai mari.
Caii putere la 15cc am vazut ca ar fi in jur de 2 iar la 10cc metanol 2T 1.8 deci asocierea ar fi asemanatoare pana la un punct dar dupa ce capacitatea cilindrica se apropie de 26-30 cc la 4T sunt in jur de 2 cai, iar la benzina aproape se dubleaza, ajungand la 3.8 (DLE 30).
#4
Postat 22 February 2012 - 10:12 AM
motor metanol 4T 1.20-1.60 echivalent cu benzina 2T 1.5-2.1 (25cc-35cc)
De aici trag concluzia ca un motor 1.60 4T de 26 cc ar fi echivalent cu 35cc benzina.
Multumesc
#5
Postat 22 February 2012 - 12:53 PM
1 - vad ce greutate are modelul meu si pentru ce fel de zbor il pregatesc - scale, patern, 3D ...
2 - daca modelul este produs de un brand ar trebui sa aiba si recomandare de motorizare ( de obicei dau o plaja atat pentru 2T cat si pentru 4T ) si o aleg
dupa preferinta si buget.
3 - daca are doar recomandare de metanol probabil ca nu rezista la vibratiile unui benzinar
4 - daca totusi consider ca este O.K. si pentru un benzinar fie caut in specificatiile motorului cate kg poate trage, ce elice poate invartii si la ce turatii sau
caut pe net un model similar ca greutate si stil de zbor si vad ce benzinar au pus altii.
Ca sa faci un tabel cu echivalente este mai greu putin pentru ca la anumite capacitati fie nu se fac benzinare fie nu se fac metanoale sau ajungi la metanoale in stea
cu 5 cilindrii si desi suna superb la ureche, suna la fel de " neplacut " la buzunar.
P.S.
Uite ce recomanda Hangar 9 :
pentru un Mustang 150 size :
Engine Size:
1.20–2.10 2-stroke;
1.20–2.20 4-stroke;
23–26cc gas
sau pentru P 47
Engine Size:
1.60-2.10 2-stroke;
1.80-2.20 4-stroke;
26-40cc gas
La Mustang pare aiurea .. ce da la 2T e cam ce da si la 4T ...... asa ca tot experienta si testarile altora sunt mai bune.
P.S. la P.S.
Din experienta proprie :
Eu am o Katana 120 Sebart pe care o zbor cu un 4T Saito 150
iar un coleg o zboara cu un benzinar 3W 28 ( parca ) .
A lui este mult mai rapida desi nu trebuie - risti sa se dezmembeze la viteza.
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 22 February 2012 - 12:55 PM
#7
Postat 06 March 2012 - 12:38 PM
1 x M2T = 0,71 x M4T = 0,82 x B2T = 0,72 B4T
REAL DESIGN are mare dreptate cand sfatuieste alegerea motorului.E foarte posibil ca un motor pe benzina sa dea rezultate mai bune pe un anumit tip de model in comparatie cu M2T(metanol 2 timpi).Ierarhia e clara: metanol2T,benzina 2T,metanol 4T si aproape benzina 2T.
Atentie la : - turatia la care se obtine puterea de catalog
- masa motorului in comparatie cu puterea furnizata
- tipul de elice ,legata de cuplul necesar
O observatie: cu cat capacitatea cilindrica creste,puterea intre M2T si B2T tinde sa se egalizeze la diferente tot mai mari de cost exploatare(consum combustibil/pret) in favoarea B2T.
cu cat capacitatea cilindrica creste,puterea intre M4T si B4T se uniformizeaza la diferente de cost exploatare
in favoarea M4T ( benzina 4T =motoare sofisticate mult mai scumpe decatM4T).
Ca regula generala motoarele cu mai multi cilindri au randament mai bun ,cifrele din formula marindu-se cu 0,07-0,08.
"Scumpaciunile "pe benzina 2T ,si stiti care sunt ele,nu intra in aceste socoteli,puterea lor fiind aproape de 2T metanol.
Problema nu e trecerea obligatorie pe benzina,ci costul exagerat de mare al combustibililor pe metanol .
#8
Postat 06 March 2012 - 02:06 PM
Multa, multa bafta.
#9
Postat 06 March 2012 - 02:48 PM
Nu prea imi place formula :) 0,71 x M4T = 0,82 x B2T deoarece la un motor de 26 cc metanol (2 cilindri) 4T ar iesi echivalent benzina sub capacitatea celui pe metanol, resprectiv 22,5 cc benzina si ma asteptam sa fie un pic peste cel initial ca si cc.
:) Multumesc si voi mai studia si celelatle aspecte dar la o prima vedere un motor pe benzina are mai multi cp ca unul pe metanol 4T cam la aceeasi capacitate cilindrica.
PS: Nu imi place formula pentru ca nu prea ma avantajeaza, nu ca ar fi incorecta.
#10
Postat 06 March 2012 - 07:50 PM
#11
Postat 06 March 2012 - 09:08 PM
dan_mitea, la 06 March 2012 - 07:50 PM, a spus:
Va multumesc pentru raspuns, dar ajutati-ma sa inteleg ce vreti sa spuneti. Mai detaliat va rog.
As intelege ca un motor termic in 4 timpi e un pic mai greu de reglat fata de unul pe benzina si implicit mai usor la greutate ?
Multumesc
#12
Postat 07 March 2012 - 05:56 AM
Priveste un carburator de benzinar si unul de la un motor cu metanol. Cat de complicat este primul fata de al doilea. Asta spune cat de sensibil este un benzinar la procentul de benzina si aer.
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 07 March 2012 - 05:59 AM
#13
Postat 07 March 2012 - 07:16 AM
dan_mitea, la 07 March 2012 - 05:56 AM, a spus:
Salutare,
baietii aia nu le au cu motoarele pe benzina reglajul zilnic nu e hobby. Pe toti cei care ii cunosc si au motoare pe benzina dupa ce le-au reglat nu au mai umblat le ele mult timp ,luni de zile. Eu personal am avut un motor facut din drujba chinezeasca de 45cc si l-am zburat 3 ani pe un Cap232 fara sa il reglez mai mult de o data pe an. De MVVS nu amintesc nimic.
Mugurel
Aceasta postare a fost editata de MUGUREL.: 07 March 2012 - 07:17 AM
#14
Postat 07 March 2012 - 07:33 AM
#15
Postat 07 March 2012 - 08:05 AM
Ce am mai gasit:
Hangar9 - 1.00–1.60 2-stroke, 1.20–1.80 4-stroke, 20–26cc gas (avion scale 6.4–7.1 kg)
Dupa ale cautari formula domnului Flypol e buna.
M-am lamurit,
Va multumesc mult pentru ajutor.
#16
Postat 07 March 2012 - 10:11 AM
Daca ai OS......sa fi iubit vesnic!In liste scrie o putere mai mica insa in realitate......leopardul!
#17
Postat 07 March 2012 - 11:03 AM
Multumesc pentru raspuns.
Aceasta postare a fost editata de tropheus: 07 March 2012 - 11:04 AM