Modelism - RHC Forum: Unghi motor pentru hidroavion - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Unghi motor pentru hidroavion

#1 Useril este offline   ilie F1A 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1249
  • Inregistrat: 17-April 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti -crangas
  • Interests:aeromodelismul-zbor liber-F1A

Postat 29 January 2012 - 10:18 AM

Am un prim aeromodel de tip hidroavion, Puddle Twin II XL din depron,la care am montat motorul cu unghiurile normale,2-3grade jos si dreapta.Tractiune in fata.La zborul planat,aeromodelul se comporta normal,in schimb,cand turez motorul la maxim,aeromodelul se angajeaza in stanga.Intrebarea este :care este unghiul corect al motorului? Am vazut pe RC-GROUPS,modele asemanatoare si din fotografii,pare ca motorul este montat cu un unghi in sus. Va multumesc anticipat.
0

#2 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 January 2012 - 10:35 AM

Hidroavionul meu Canadair , care e bimotor, nu are unghiuri verticale, iar pe orizontala motorul din stanga are unghi zero iar cel din dreapta are unghi spre dreapta ( nu stiu cate grade ca a venit cu panoul de foc gata inclinat ). Eu l-am zburat doar pe apa si a zburat foarte bine. Se poate monta tren de aterizare si zboara si pe uscat, deci nu se fac modificari la motoare la acest model intre decolarea de pe apa sau de pe uscat. Si intrucat spui ca ai probleme doar in zbor, nu cred ca e legat de faptul ca e hidroavion. Poate e ceva legat de o elice nepotrivita, gen pas prea mare ? Dar aici sunt altii mai priceputi care sa te sfatuiasca.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#3 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 29 January 2012 - 02:45 PM

Daca se angajeaza pe stanga e de la cuplu ... trebuie unghi clasic dreapta/jos 2-3 grade .
Am avut un Spitfire care avea elice cu 4 pale si cat unghi i-as fi dat tot se angaja pe stanga asa ca l-am zburat cu eleroane trimate
mult pe invers ( sa traga pe dreapta ) si asa mergea O.K.

Intr-un final am schimbat elicea cu una cu trei pale ( aceeasi dimensiune - diametru / pas ) si totul a revenit la normal.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#4 Useril este offline   ilie F1A 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1249
  • Inregistrat: 17-April 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti -crangas
  • Interests:aeromodelismul-zbor liber-F1A

Postat 29 January 2012 - 03:15 PM

Daca trimez eleroanele pe invers,atunci cand nu trage motorul,se va angaja pe dreapta.Trimarea este valabila cu motorul turat.Am un motor EMAX CF2812 si se recomanda elice 7x6.O sa incerc sa pun o elice 7x3,5 avand cuplu mai mic.Problema apare numai la turarea la maxim a motorului,pana la o turatie madie se comporta normal.Modelul fara motor{planare} zboara normal.
0

#5 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 29 January 2012 - 03:21 PM

Vezi postareailie F1A, la 29 January 2012 - 03:15 PM, a spus:

Daca trimez eleroanele pe invers,atunci cand nu trage motorul,se va angaja pe dreapta.Trimarea este valabila cu motorul turat.Am un motor EMAX CF2812 si se recomanda elice 7x6.O sa incerc sa pun o elice 7x3,5 avand cuplu mai mic.Problema apare numai la turarea la maxim a motorului,pana la o turatie madie se comporta normal.Modelul fara motor{planare} zboara normal.



Spit-ul meu ( de la StyroKit ) avea nevoie tot timpul de motor ( nu neaparat Full dar peste 45- 50 % ) inclusiv la aterizare caci altfel se angajeaza.
Nu am spus sa trimati si dumneavoastra ca mine ci doar am explicat ce am facut eu .

P.S.

Daca numai pe Full motor face asa si pentru a nu mai umbla la fixare motor recomand un Mix - Full THR cu Eleron pentru compensare - 3-5 % sau cat o fi nevoie ( prin tatonare ).
Parca e mai simplu ... Nu?
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#6 Useril este offline   ilie F1A 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1249
  • Inregistrat: 17-April 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti -crangas
  • Interests:aeromodelismul-zbor liber-F1A

Postat 29 January 2012 - 03:37 PM

Cand ne va lasa zapada sa intram pe camp,astazi am incercat, dar am ramas impotmoliti si am muncit o ora sa scoatem masina,o sa incerc modalitatea care a fost propusa.Multumesc de ajutor.
0

#7 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 29 January 2012 - 03:44 PM

Eu nu mai merg la zbor cand este atat de ger .. toate plasticele devin casante si depronul la fel existand riscul sa crape ceva .
Am zis sa imi fac un model low-cost pentru astfel de situatii ca sa nu imi para rau de el daca se intampla ceva dar am renuntat la idee .
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#8 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 January 2012 - 08:08 PM

Vezi postareailie F1A, la 29 January 2012 - 03:15 PM, a spus:

Daca trimez eleroanele pe invers,atunci cand nu trage motorul,se va angaja pe dreapta.Trimarea este valabila cu motorul turat.Am un motor EMAX CF2812 si se recomanda elice 7x6.O sa incerc sa pun o elice 7x3,5 avand cuplu mai mic.Problema apare numai la turarea la maxim a motorului,pana la o turatie madie se comporta normal.Modelul fara motor{planare} zboara normal.

Am o nelamurire... in toate posturile dvs. de mai sus faceti referire la avion ca avand un singur motor, ori cautand pe Google, modelul de care spuneti dvs. (Puddle Twin II XL) apare ca fiind bimotor.
Si ca solutie simpla si rapida, sunt de acord cu RD ca ar trebui un mix pe statie care sa compenseze tendintele avionului, si eu as face la fel. (desigur daca statia permite)

Aceasta postare a fost editata de misumat: 29 January 2012 - 08:10 PM

ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#9 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 01 February 2012 - 09:34 PM

M-am uitat si eu pe rcgroups si mi-a placut foarte mult avionasul... E destul de maricel. Ma apuc si eu de el. Am sa il fac pentru fun si pentru fpv. Am printat planul si acum il decupez din hartie. Maine, poimaine cred ca am sa incep lucrul la el. O sa fac un topic separat cu constructia lui.
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro